Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46, DSC ja jarrujen varoitusvalot palavat (vika löytyi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9156
    • Oulu

    #91
    Originally posted by hurvana View Post
    Mulla palaa yhtäaikaan kolmikko ASC-T (kelt) + CBC (pun) + ABS (kelt). Ohjekirjan mukaan tuo trio tarkottaa että kyseinen ohjausjärjestelmä on rikki ja pitää juosta huoltoon. Mutta kun palavat vain joinakin päivinä muttei aina.
    Tuolla logiikalla tilannetta voi toki seurata maailman tappiin.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • hurvana
      Newbiemmer
      • Jul 2014
      • 23
      • Kainuu

      #92
      MItä lukenu niin voi olla aika iso liuta antureita kyseessä mikä voi aiheuttaa ton. Mutta kysympä niinkin tyhmän kysymyksen että voiko akku aiheuttaa ton valo-trion? Siis se on aika finaalissa, jos teho riittää käynnistämään auton mutta ei kaikille sähkölaitteille?

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1837
        • Karjaa

        #93
        Akun liian vähäinen varaustaso voi moderneissa autoissa kuten E46 aiheuttaa vaikka minkälaista sähköhäikkää, eli vika voi sinulla olla hyvinkin siinä. Akun lataus täyteen ja vikakoodien nollaus kunnon testerillä niin voi hyvinkin olla että auto on kuin mitään vikaa ei koskaan olisi ollutkaan.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #94
          Originally posted by Wespa View Post
          Akun liian vähäinen varaustaso voi moderneissa autoissa kuten E46 aiheuttaa vaikka minkälaista sähköhäikkää, eli vika voi sinulla olla hyvinkin siinä. Akun lataus täyteen ja vikakoodien nollaus kunnon testerillä niin voi hyvinkin olla että auto on kuin mitään vikaa ei koskaan olisi ollutkaan.
          Ja voi olla että akku jopa tarvitsee vaihtaa.

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            #95
            Originally posted by Muurahainen View Post
            Ja voi olla että akku jopa tarvitsee vaihtaa.
            Pikaisesti kävi myös mielessä, että onko E46 moderni mutta sitten muistin E30:n joka on tätä päivää
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #96
              Originally posted by schwarze View Post
              Pikaisesti kävi myös mielessä, että onko E46 moderni mutta sitten muistin E30:n joka on tätä päivää
              Äläs nyt, jäi siinäkin öljynpaineen valo palamaan kun akusta oli yksi kenno oikarissa.
              Latausvalo kyllä sammui nätisti

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                #97
                Mulla oli vanhassa E46:ssa DSC ongelma, mutta siinä oli hiilet loppu siitä pumpun sähkömoottorista, välillä toimi välillä ei.
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • Vuuts
                  BTCF Member
                  • Aug 2018
                  • 11
                  • Porvoo

                  #98
                  E46 1999 328i,
                  Abs, dsc ja kässäri valo palaa taulussa ja konehuoneen/kabiinin pistokkeista ei pääse inpalla, autocomilla tai carlylla käsiksi. Onko abs yksikkö sökö? Moottorin koodit kun lukaisi niin vika koodia, abs/dsc boxiin ei saa yhteyttä.

                  Saako uusia tai käytettyjä abs yksiköitä kuinka helposti ja edullisesti vai korjaileeko joku näitä vanhoja?

                  10.0947-0802.3 Osanumerolla oma yksikkö. Parit purkuautot kyselin läpi, joilla myynnissä yksikkö, mutta parinumeroa eroa, saako sellasen sopimaan? :think

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #99
                    Originally posted by Vuuts View Post
                    E46 1999 328i,
                    Abs, dsc ja kässäri valo palaa taulussa ja konehuoneen/kabiinin pistokkeista ei pääse inpalla, autocomilla tai carlylla käsiksi. Onko abs yksikkö sökö? Moottorin koodit kun lukaisi niin vika koodia, abs/dsc boxiin ei saa yhteyttä.

                    Saako uusia tai käytettyjä abs yksiköitä kuinka helposti ja edullisesti vai korjaileeko joku näitä vanhoja?

                    10.0947-0802.3 Osanumerolla oma yksikkö. Parit purkuautot kyselin läpi, joilla myynnissä yksikkö, mutta parinumeroa eroa, saako sellasen sopimaan? :think
                    Osanumeron ei tarvitse olla sama, mutta pitää olla sopiva eli DSC/ASC, neliveto/takaveto ja vuosimalli vaikuttaa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Vuuts
                      BTCF Member
                      • Aug 2018
                      • 11
                      • Porvoo

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Osanumeron ei tarvitse olla sama, mutta pitää olla sopiva eli DSC/ASC, neliveto/takaveto ja vuosimalli vaikuttaa.
                      Miten vuosimalli vaikuttaa? Käykö 1999vm autoon 2004vm auton boxi? 10.0960-0820.3 osanumerolla löyty osa

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by Vuuts View Post
                        Miten vuosimalli vaikuttaa? Käykö 1999vm autoon 2004vm auton boxi? 10.0960-0820.3 osanumerolla löyty osa
                        Siten, että eri ikäisissä on erilaisia osia käytetty. Esim. puola ei käy -04 autosta -99 autoon. Ei käy tuo boksi.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • MPV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1193
                          • Muhos

                          Vuoden 2004 320d touringiin vaihdeltiin taakse jarruputkia. Auto saatiin nippuun ja katsastettua, mutta heti kohta syttyikin sitten nuo varoitusvalot. INPAlla vikakoodit herjaa jarrupaineanturia 1, että olisi elektroninen vika. Livedata näyttää jarrupiirille 1 n.20bar, kun jarrupiiri 2 on liki nollassa. Offset ykkösellä 10, kun kakkonen lähellä nollaa. Jarrua painamalla ykkösen anturi kuitenkin reagoi samaan tahtiin toisen kanssa. Olisiko kokeillut vaihtaa anturien johdot ristiin, että siirtyyjö vika piirin 2, mutta eipä tuonne taida päästä tekemään mitään ilman jarrunestesäiliön irrottamista.

                          Eikö se tuo jarrupiiri yksi ole kuitenkin etujarrujen piiri? Olisko onnistuttu rikkomaan tuo jotenkin remontin aikana, vai sattuko vaan sikamainen tuuri?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎