Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 etupää kolisee, väljää ei löydy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juha330d
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 28
    • Oulu

    #61
    kokeile vaikka ensin kiristää sitä? jos ei auta sekään niin jostain purkamolta käytettyä etsiä ( esim tuolta->http://www.oilijalonen.fi/ ja bmw) noin 370€
    Tuo on huomattavasti halvemmalla kuin marmoritiskin uusi 1072€
    nyky: E46 330d touring '01 tällä mennään
    ex: E46 316i 1.9l '00

    Comment

    • maukka86
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 488
      • Pirkanmaa

      #62
      Kysellään nyt vielä tyhmiä lisää. Eli katsottiin nosturilla toinen raidetangon sisäpää, ja siellä ei ollut väljää. Toinen jäi ajanpuutteen takia vilkaisematta. Pyöriteltiin sekä rattia, että siitä rattiakselin juuresta läheltä hammastankoa. Erityisesti siitä rattiakselista pyörittämällä sai tuon kolahduksen hyvin kuuluviin ja myös tuntu ehkä noin millin välys sitä edestakaisin pyörittelemällä. Eikö tuo ole kuitenkin melko hyvä ja varma keino saada hammastangon välys selvitettyä? Vai voiko toisen raidetangon väljyys kuulua ja tuntua niin selvästi rattiakselilla?
      f22 220i

      Comment

      • Sampza
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1398
        • Rovaniemi

        #63
        Originally posted by NokiLeka View Post
        Kiristitkö ne koiranluut siten, että pidit jakarilla vastapuolelta, eli siitä nivelen ja kiinnityskohdan välistä kiinni ja kiersit mutterin tiukkaan? Se nimittäin lähtee pyörimään siinä nivelessä se pultti, jos siitä mutterista ei pidä samalla kiinni. Silloin tuo kuulostaisi ihan loogiselta, eli koiranluut löystyivät pienen ajon jälkeen ja kolina alkaa uudestaan.
        Joo tottakai pidin.. aukastessakin täytyi pitää vastapuolelta kiinni. noh kolinoita on kuunneltu tarpeeksi joten tänään kävin hakemassa molemmat alatukivarret ja taaemmat puslat (380€ KL-varaosat ja Lemförder-laatukamaa). Katsotaan häviääkö kolinat ajettaessa teräviin monttuihin hiljaa..

        illalla infoa..
        Last edited by Sampza; 10-03-2008, 15:44.
        320d touring M-sport -09
        320d -02
        1250 Bandit S

        Comment

        • maukka86
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 488
          • Pirkanmaa

          #64
          Originally posted by Sampza View Post
          Joo tottakai pidin.. aukastessakin täytyi pitää vastapuolelta kiinni. noh kolinoita on kuunneltu tarpeeksi joten tänään kävin hakemassa molemmat alatukivarret ja taaemmat puslat (380€ KL-varaosat ja Lemförder-laatukamaa). Katsotaan häviääkö kolinat ajettaessa teräviin monttuihin hiljaa..

          illalla infoa..
          Mites kävi kolinoille?
          f22 220i

          Comment

          • Martti.Kaij
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 356
            • Oulu

            #65
            No joo. Itellä kolisee kans noissa terävissä montuissa. Tänää ku parkkipaikalla potkiskelin noita eturenkaita ni aina ku potkasee rengasta toiseen laitaan kuuluu kolahdus. Kääntelin myös renkaita nopeasti erisuuntiin mutta silloin ei kuulunut mitään ylimääräistä.

            Mikäköhä siel vois kolista? alatukivarret? Kolisee nimittäi molemmilla puolilla iha samallai.
            E46 328i

            REDLINE OILS
            UUC Motorwerks

            Comment

            • 740i
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 63
              • Vaasa

              #66
              Koiranluu?

              Moi,

              E38 kans kolahtelee satunnaisesti epätasaisella pinnalla. Mikäs mokkula se nyt se koiranluu on, jos sitä kokeilis eka vaihtaa. Oisko joku voinut Real Oemista vinkata ?

              Onko siis ihan bolt on juttu ettei tarvi mitään isompaa purkuoperaatiota tms?

              Kiitän...

              Ps. Niin ja katsastuksessa ei mitään löytynyt.
              ---
              X6 -09
              Ex:
              X5 -08
              9 x Mercedes
              740i -98

              Comment

              • 740i
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 63
                • Vaasa

                #67
                Onko koiranluu tuo osa numero 5 ?

                Kiitos.
                ---
                X6 -09
                Ex:
                X5 -08
                9 x Mercedes
                740i -98

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  #68
                  Originally posted by 740i View Post
                  Onko koiranluu tuo osa numero 5 ?

                  Kiitos.
                  Sehän se.

                  Vaihto onnistuu kun otat pyörän irti ja ruuvaat koiranluun irti. Koiranluuta kiristäessä kannattaa muistaa, että pitää samalla lenkkiavaimella tai jakarilla vastaan siitä nivelen ja kiinnityslenkin välistä. Se voi tuntua, että se kiristyy ilmankin mutta pienen ajon jälkeen se löystyy ja alkaa kolisemaan.
                  Last edited by NokiLeka; 22-04-2008, 13:44.
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • 740i
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 63
                    • Vaasa

                    #69
                    Kiitos. Palikat tilattu, katsotaan vkonloppuna auttaako.

                    Tarvitseeko tuota kallistuksenvakaajaa tukea sillä välin, kun koiranluu on irti eli onko siinä jokin vääntö päällä kokoajan? Ja saako käsin sitten tuon uudenkin koiranluun paikalleen?
                    ---
                    X6 -09
                    Ex:
                    X5 -08
                    9 x Mercedes
                    740i -98

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      #70
                      Jos menet nosturille niin kun etupään nostaa ylös kokonaan niin jännitys vakaajasta poistuu, mutta jos nostat tunkilla niin ota ensin pyörä pois ja laske autoa sen jälkeen alemmas niin jännitys poistuu kun auto vaaterissa. Kyllä sen koiranluun saa ihan käsin pois ja uuden tilalle.
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • Touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 1310
                        • Järvenpää

                        #71
                        Itse vaihdoin alatukivarret ja nuo helat. Kolina kyllä vaimeni huomattavasti ja edellisten tukivarsien puslat oli aivan loppu. No, vika ei kuitenkaan täysin poistunut ennen kuin vaihdettiin vasen moottorinkumityyny joka putosi pois kahdessa osassa. Sen jälkeen on menty ilman kolinoita.

                        Seuraavaksi alkoi tietysti se ulina...
                        Täytyy ruveta paikallistamaan että mikä pyöränlaakeri on nyt sökö.

                        Kyllä näistä saa ihan hyviä ajettavia kun on tarpeeksi paksu lompakko. Taidan siirtyä täysin takaisin tuohon ol`skool supporter klaaniin.
                        Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                        Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                        Comment

                        • katajama
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2012
                          • 105
                          • Tampere

                          #72
                          Etupäähän ilmestynyt joku kolina :think
                          1kk sitten käytetty katsastuksessa ja siellä ei väljyyksiä näkyny ja iskaritkin oli kunnossa..
                          Nyt kuskin puolen etupää kolahtaa monttuun ajaessa ja varsinkin kun painaa jarrua niin "ratti lyö käsille" hieman. Eli joku hämminki sinne on nyt tullut :(

                          Vinkkejä?

                          Comment

                          • ntjt
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 166
                            • Jyväskylä

                            #73
                            En tiedä pimmereistä niin, mutta äitini Nissan Almerassa on samaa vikaa molemmilla puolilla ja koiranluut ne siellä ainakin klenaa. Itse lähtisin tästä. Myös iskari voi olla tulossa tiensä päähän.
                            Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                            Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                            Comment

                            • kani
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 699
                              • Espoo

                              #74
                              Mulla pieni ääni mikä jäi vielä etualatukivarren takahelan vaihdon (powerflex puslaa alkuperäisen kuluneen tilalle) jälkeen johtui rikkinäisestä iskarista, joka kyllä paljastui katsastuksessakin. Iskari näytti nollaa :O
                              E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                              Comment

                              • huppu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2010
                                • 423
                                • Rovaniemi

                                #75
                                Iskareiden yläpäät? :think
                                BMW E46 318d 10/04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎