Käsittääkseni ei onnistu taakse mitenkään kikkailemalla, vaan vaatii säädettävät. Powerflexin tekeleitä olen itse katsellut sillä silmällä..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uraherkkyys ja rengasvalinta (E46)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Wespa View PostKäsittääkseni ei onnistu taakse mitenkään kikkailemalla, vaan vaatii säädettävät. Powerflexin tekeleitä olen itse katsellut sillä silmällä..
Tarvis saada 0°2' enemmän pystyyn.
Ei sen takia huvittaisi säädettäviä ostaa
Jos säädettäviin päädyn, niin mitä suositellaan? Netti on täynnä erilaisia.
Comment
-
-
Originally posted by |makke View PostSäädin takaa silmämääräisesti camberit niin pystyyn kuin sain ja tulos oli 1°33'.
Edestä saan kyllä säädettävien yläpäiden ansioista luultavasti ihan pystyyn, mutta kysymys kuuluukin: Laitanko eteen tasan asteen verran vähemmän camberia, eli 0°33', vai laitanko enemmän pystyyn, esim 0°1' ? Silloin tuo "asteen sääntö" rikkoutuu, koska takaa loppui säätö, mutta etucamberit olisi silti lähempänä sitä mitä niiden tulisi olla.
225/35R19 ja 265/30R19 ja keskiöistä kaariin noin 325 mm.
Saako taakse jotenkin kikkailemalla vähemmän camberia, vai tarviiko säädettävät tukivarret?
Osat 2,3 ja 4 vaihdettu:
HelpE91 325d -10 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Orvix View PostSe asteen nyrkkisääntö meni niin, että eroa pitää olla VÄHINTÄÄN aste. Saa olla siis enemmän. Toi aste ja 33 on jo aika pystyssä. Minusta kannattaa kokeilla lähteekö takarengas kulumaan ulkosyrjältä ja vasta sitten tarpeenmukaan harkitsemaan säädettäviä tukivarsia. Tekisin sinuna niin, että takaa niin pystyyn kuin symmetrisesti saa ja samoin edestä, mutta ei kuitenkaan niin paljon että menisi plussan puolelle.
Tarkotit varmaan sisäsyrjältä?
Eli laitetaan taakse noin -1°3' ja eteen sitten 0,05°-0,10°?
Edestä auraukset nollaan ja takaa tehdastoleranssien minimiin?
Ja kovaa ajoa
Comment
-
-
Originally posted by |makke View PostNäinhän se oli tosiaan.
Tarkotit varmaan sisäsyrjältä?
Eli laitetaan taakse noin -1°3' ja eteen sitten 0,05°-0,10°?
Edestä auraukset nollaan ja takaa tehdastoleranssien minimiin?
Ja kovaa ajoaE91 325d -10 M-Sport
Comment
-
-
Moro. Saako näillä Continental Sportcontact5 kumeilla e46 328i m sport alustalla millään ajokelpoista? Kumit on 225/40 18" joka nurkassa.
Alusta käyty juuri säädättämässä leskisellä ja eteen vaihettu melkeen kaikki puslat koiranluut, ohjausvaihde ym. Kumit on uudet mitkä tuli auton mukana ni ei viittis nurkkaan heittää. Mitkä olisi ihanne paineet että saisi jollain ajokelposet?
Comment
-
-
Originally posted by tonkka alpina b3 3.3 View PostMoro. Saako näillä Continental Sportcontact5 kumeilla e46 328i m sport alustalla millään ajokelpoista? Kumit on 225/40 18" joka nurkassa.
Alusta käyty juuri säädättämässä leskisellä ja eteen vaihettu melkeen kaikki puslat koiranluut, ohjausvaihde ym. Kumit on uudet mitkä tuli auton mukana ni ei viittis nurkkaan heittää. Mitkä olisi ihanne paineet että saisi jollain ajokelposet?
Jos etupää on tikissä niin takapäässä on myös repullinen puslia, jotka kulkuun vaikuttaa. Alkuperäisinä puslat on minkä tahansa ikäisessä nelikutosessa jo loppu.E91 325d -10 M-Sport
Comment
-
-
Minulla kulki kyllä e46 225/45/17 + 245/40/17 renkailla ihan 2.2/2.6 oem paineilla melko hyvin suoraan. Jos paineita koventi veteli enempi ja kyyti muuttui epämukavaksi. En nyt ihan allekirjottaisi mitään 3 kilon paineita. Uretaanipuslat kun vaihtoi alkuperäisiin kumi/öljytäytteisiin vetely myös väheni.
E46 nyt on vaan sellainen vehje että harvoin ne kulkee oikeasti suoraan isoilla pyörillä. Oma oli täysin tunteeton urille 205/55/16 rengastuksella, isommilla tuppasi olemaan rauhatonta menoa enemmän tai vähemmän. Lämpötila ja rengasmalli ja merkki vaikutti melko paljon.
Lisäksi vaikutti että kun rengaskokoa pienenti se vaikutti paljon enempi positiivisesti suoraan kulkemiseen kun pyöränkulmien tai paineitten kanssa kikkailu.Last edited by Antti O; 22-04-2017, 12:58.
Comment
-
-
Avatkaas uus topikki jos on tarvetta.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Comment