Ihan mielenkiinnosta kyselen, että kuinka saatte katsastettua noita ESS:n ym. ahtimilla varustettuja Ämmiä? Eikö katsastaja ihmettele konehuoneessa möllöttävää ahdinta, vaikka esim. hihna olisi irti? Ja mitä tapahtuisi teoreettisessa tilanteessa, jos autolla aiheuttaisi kolarin ja ahdin on kiinni? Meneekö vakuutuskorvaukset, alenevatko ne vai tapahtuuko mitään? Monilla saksalaisilla foorumeilla tunnutaan olevan myös kovasti vakuuttuneita, että jo valmiiksi korkeaviritteinen S54 ei kestäisi kovin pitkään ahtimen tuomaa lisärasitusta. Millaisia kokemuksia tästä on foorumilaisilla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...
Collapse
X
-
Originally posted by TSI View PostIhan mielenkiinnosta kyselen, että kuinka saatte katsastettua noita ESS:n ym. ahtimilla varustettuja Ämmiä? Eikö katsastaja ihmettele konehuoneessa möllöttävää ahdinta, vaikka esim. hihna olisi irti? Ja mitä tapahtuisi teoreettisessa tilanteessa, jos autolla aiheuttaisi kolarin ja ahdin on kiinni? Meneekö vakuutuskorvaukset, alenevatko ne vai tapahtuuko mitään? Monilla saksalaisilla foorumeilla tunnutaan olevan myös kovasti vakuuttuneita, että jo valmiiksi korkeaviritteinen S54 ei kestäisi kovin pitkään ahtimen tuomaa lisärasitusta. Millaisia kokemuksia tästä on foorumilaisilla?
ESS:n kitillä päästöt on testerissä ok ja OBD testi menee läpi kuten normaalistikin eli sen suhteen ei tarvitse jännittää.
Vakuutukset korvaa normaalisti kunhan autossa on kasko vaikka auto ei olisi leimassakaan. Poliisit sitten voivat sakottaa autosta sen mukaan miten laiton auto on, jälkiahdettu auto rinnastetaan muutoskatsastamattomaan. Eli sinällään sama kuin lastutettu diiseli.
Mitä tulee kestävyyteen niin jenkkipuolella noista on paljon kokemuksia yli 100tkm ahdettuna ajetuissa autoissa ilman ongelmia. Tuonne ~550-600 korville nämä kestää vielä vakiokuosissa eli noilla alkupään paketeilla ei kyllä pitäisi olla mitään hätää.Last edited by Exorcist; 30-11-2012, 16:50.
Comment
-
-
Tänään sain kuulla, että omaan e46 M3:een (-02) on vaihdettu takaisinkutsuna BMW:n toimesta uudet kiertokankien laakerit vuonna 2004, jolloin autolla oli ajettu 61 tkm.
Olisiko kenelläkään tietoa, ovatko näissä takaisinkutsuissa vaihdetut laakerit täysin samoja kuin edellisetkin, vai onko laakerityyppi, materiaali, välykset tms. muuttuneet?
Ajattelin vaan, että kun autolla on vaihdon jälkeen ajettu reilu 100 tkm, että onko vaihto taas tarpeen.Porsche Cayman S
MB 200cdi W203
ex: BMW F36 420xd M-sport
ex: BMW e46 M3
ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
ex: e36 M3 sedan
ex: e90 320d
ex: e30 320i (2.6) -87
ex: e39 520i -97
Comment
-
-
Originally posted by Ässä View PostTänään sain kuulla, että omaan e46 M3:een (-02) on vaihdettu takaisinkutsuna BMW:n toimesta uudet kiertokankien laakerit vuonna 2004, jolloin autolla oli ajettu 61 tkm.
Olisiko kenelläkään tietoa, ovatko näissä takaisinkutsuissa vaihdetut laakerit täysin samoja kuin edellisetkin, vai onko laakerityyppi, materiaali, välykset tms. muuttuneet?
Ajattelin vaan, että kun autolla on vaihdon jälkeen ajettu reilu 100 tkm, että onko vaihto taas tarpeen.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by TSI View PostJa mitä tapahtuisi teoreettisessa tilanteessa, jos autolla aiheuttaisi kolarin ja ahdin on kiinni? Meneekö vakuutuskorvaukset, alenevatko ne vai tapahtuuko mitään?Originally posted by Exorcist View PostVakuutukset korvaa normaalisti kunhan autossa on kasko vaikka auto ei olisi leimassakaan. Poliisit sitten voivat sakottaa autosta sen mukaan miten laiton auto on, jälkiahdettu auto rinnastetaan muutoskatsastamattomaan. Eli sinällään sama kuin lastutettu diiseli.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostEnpä olisi noin varma. Jos vakuutusyhtiöllä on "oljenkorsi", ettei sen tarvii maksaa äksidenttiä, niin se käyttää sen varmasti.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Ässä View PostTänään sain kuulla, että omaan e46 M3:een (-02) on vaihdettu takaisinkutsuna BMW:n toimesta uudet kiertokankien laakerit vuonna 2004, jolloin autolla oli ajettu 61 tkm.
Olisiko kenelläkään tietoa, ovatko näissä takaisinkutsuissa vaihdetut laakerit täysin samoja kuin edellisetkin, vai onko laakerityyppi, materiaali, välykset tms. muuttuneet?
Ajattelin vaan, että kun autolla on vaihdon jälkeen ajettu reilu 100 tkm, että onko vaihto taas tarpeen.
Foorumeita lueskellessa ja kuvia vanhoista laakereista katsellessa tullut sellainen tuntuma että, kovassa käytössä (radalla toisinaaan) 60 tkm ja siviiliköröttelyssä 120-150tkm voisi olla laakereiden vaihtoväli.
Ja kyllä, S54:seen pitää vaihtaa kk laakereita aika-ajoin, ne vaan kuluvat, ei sille mitään voi.G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostTilanne on ihan sama kuin vaikkapa autoon asennetulla e-hyväkymättömällä katilla, tai rekisteriotteeseen merkkaamattomalla rengaskoolla. Ei ole olemassa mitään moisia "oljenkorsia", kyllähän niitä aina löytyisi. Kännissä aiheutuneet varmasti menee alennetun tai jopa takaisinperityn korvauksen piiriin, mutta ei muutoskatsastamaton ahdin.Last edited by jani; 03-01-2013, 21:25.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Don't you worry about a thing...don't you worry about a thing....nanannah...
Nautitaan nyt näistä viimeisista jos ei vuosista niin max pari kymmennestä vuodesta että edes saamme ajaa tämmöisiä autoja..Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostYksinkertainen kysymys: millä on vakiovaimentimen pakoputken päät kiinni? Huomasin että yks putki vähän kilistää tyhjäkäynnillä ja heiluu pari milliä. Elikkä voiskohan miten liitosta kiristää? Realoem:ssä mainittiin "rivet", eli lieneekö se niitillä kiinni?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...rear_silencer/F36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment
-
-
Originally posted by ///MJ View PostEikös niissä ole semmoset putken pätkät niiteillä kiinni :think Eli niitti löystynyt ja siten pääsee liikkumaan, vanha pois ja uusi tilalle...
http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...rear_silencer/
Porsche Cayman S
MB 200cdi W203
ex: BMW F36 420xd M-sport
ex: BMW e46 M3
ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
ex: e36 M3 sedan
ex: e90 320d
ex: e30 320i (2.6) -87
ex: e39 520i -97
Comment
-
Comment