Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Masa
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 1468
    • Salo

    #76
    Eipä tuohon taida olla mitään nyrkkisääntöä.
    BMW E30 M3
    BMW E46 M3
    BMW E118 1800

    Comment

    • jyrbba69
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2008
      • 2394
      • Kouvola

      #77
      Originally posted by Bemppu View Post
      Onko otsikkoaiheen mallin alkuperäisvärivaihtoehtona ollut vihreää? Ja toinen suurten linjojen kysymys: onko olemassa nyrkkisääntöä sille kuinka monta kilometriä S52B32 jaksaa ilman ongelmia, eli ts. milloin viimeistään kannattaa auto myydä tai vaihtoehtoisesti milloin ei enää kannata ostaa.
      On ollut vihreä. Pari yksilöä tuli vastaankin kun etsin itselleni ämmää. Oli oxfordgrün tai ainakin todella lähellä sitä.
      2015 AMG GTS
      -----------------------------

      www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
      [email protected]

      Comment

      • K2Ri
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1829
        • London, UK & Germany

        #78
        Originally posted by Bemppu View Post
        onko olemassa nyrkkisääntöä sille kuinka monta kilometriä S52B32 jaksaa ilman ongelmia, eli ts. milloin viimeistään kannattaa auto myydä tai vaihtoehtoisesti milloin ei enää kannata ostaa.
        Eipä taida olla. Tiettävästi on tapauksia missä kone leiponut jo reilusti alle 100tkm tai vastaavasti ongelmattomia yli 200tkm ajettuja.

        Auton luotettava historia ja merkkiliikkeen aukoton huoltokirja ovat varmasti osaltaan tärkeimmät tekijät luotettavuuteenkin. Ja ne recallit tehtynä!..

        Muistaakseni noista ensimmäisen sivun linkeistä löytyi tietoa, että 11/01 - 04/02 valmistetuissa autoissa oli havaittu moninkertaisesti enemmän vikoja, kuin muina ajankohtina valmistetuissa M3:sissa. Ja jenkkifoorumilta muistelisin kommentteja, joissa ei suositella SMG:n ostoa jos oli yli 150tkm mittarissa.
        sigpic
        BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

        Comment

        • Bemppu
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 247

          #79
          Mahtaako interiöörin jalopuulistojen vaihtamisessa johonkin toiseen väriin olla mitään triviaalia?
          Liippa se miehen tiellä pitää!

          Comment

          • K2Ri
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 1829
            • London, UK & Germany

            #80
            Kojelaudasta pitäisi olla suht simppeli homma irrottaa, samoin vaihdekepin ympäriltä.

            Etu- ja takaovipahveista ei tietoa, mutta luulisin että koko pahvi pitää ottaa ensiksi irti jotta pääsee niihin kahvoihin/kyynärtukiin käsiksi.
            sigpic
            BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

            Comment

            • kama
              BTCF Member
              • Dec 2002
              • 1264
              • Savonmua

              #81
              Originally posted by hö! View Post
              Tietääkseni ei tule merkintöjä papereihin. Näkyy merkkiliikkeen koneelta onko tekemättömiä "takuu töitä".

              Meinaatko, että näkyy merkkiliikkeen koneella jossa auto on huollettu, vai näkyykö esim. Saksassa/Ruotsissa tehdyt recall:t Suomen merkkiliikkeissä?
              E24 - M88/3 N/A
              E85 - M54 Supercharged
              G26 - M50 Supercharged
              IG:kamamikko

              Comment

              • Raaseri
                Bimmer Rookie
                • May 2007
                • 118
                • Helsinki

                #82
                Kaverilla on tuontiauto. Kaikki näkyi avaimen koodilla myös täältä merkkiliikkeen koneelta. Siis mitä merkkiliikkeessä on tehty, nyrkkipajojen tekemisiä tuskin tallentelevat.
                En oo ollu siellä päinkään!

                Comment

                • jani
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 5171
                  • Kuopio

                  #83
                  Originally posted by Bemppu View Post
                  Onko otsikkoaiheen mallin alkuperäisvärivaihtoehtona ollut vihreää? Ja toinen suurten linjojen kysymys: onko olemassa nyrkkisääntöä sille kuinka monta kilometriä S52B32 jaksaa ilman ongelmia, eli ts. milloin viimeistään kannattaa auto myydä tai vaihtoehtoisesti milloin ei enää kannata ostaa.
                  S52B32 on E36M3 jenkkimallin moottori. E46M3ssa moottori on S54B32.
                  F33 435d Mineral-grau metallic
                  K40 K1200s sondermodell

                  Comment

                  • jyrbba69
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2008
                    • 2394
                    • Kouvola

                    #84
                    Taas kyssäreitä pukkaa...

                    Onko kukaan asentanut lohko/säteilylämmitintä tähän moottoriin? Mietin tässä että ostanko suosiolla talviauton vai asentaisiko tähän tommosen lämppärin. Ja kertokaa toki hintoja!
                    2015 AMG GTS
                    -----------------------------

                    www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                    [email protected]

                    Comment

                    • Raaseri
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 118
                      • Helsinki

                      #85
                      Defa sisäharoineen itse asennettu. Osat oli Terminin kanssa muistaakseni n 260€ Hakkilan Varakiristä. Helppo homma jos saat keulaa 50cm ilmaan.

                      Muovia ei tarvi leikata kuin eteen alemman ilmaottoaukon ritilään johdonmentävä. Suurinpiirtein näin:

                      1. auto ylös
                      2. pohjapanssarin ja puskurin välinen muovi irti (n 7kpl pieniä peltiruuveja)
                      3. pohjapanssari pois (n 12kpl M12 ruuveja)
                      4. asenna tahnan kanssa säteilijä öljypohjaan (putsasin asetonilla asennuskohdan ja taitoin kiinnipitorautaa tiukemmaksi). asennuspaikka on ihan öljypohjan takareunassa oikealla puolelle, säteilijän liitin sojottaa eteen
                      5. johdota pakosarjan etupuolelta ylös
                      6. haaroitin oikean lokarin reunaan kiinni, itse tein 3*20mm rosterista kiinnikkeen haaroittajalle, maadoitusjohto saman ruuvin alle
                      7. johdota sisäpistoke, menee siitä ABS pumpun vieressä olevasta kumitulpasta lievällä väkivallalla sisään ja sisäpistoke kardaanitunnelin pahviin peltiruuvilla (ainakin mulla 2 talvea pysyny moitteetta matossa/äänieristeessä tarpeeksi ylhäällä ettei potkita)
                      8. johdota eteen töpselille, menee syylärin kumisesta ilmaohjaimesta ihan maalaisjärjellä just oikeaan paikkaan alailmanottoaukon oikeaan ylälaitaan
                      9. töpseli kahdella peltiruuvilla puskurin alalaitaan kiinni
                      10. kokoa käänteisessä järjestyksessä
                      11. termini kardaanitunneliin samoin kuin edellä se sisätöpseli
                      12. käytä äläkä palele

                      Hmmm, mulla oli 2 hallitunkkia jolla keula nostettiin pukeille. Veikkaan että aikaa meni 2h ekakertalaiselta. Alle tunnissa nakkaisin toisen nyt kun tietää mitä tekee ja yksin tein. Pulttipyssy ja pora, sekä muutama kiintoavain työkaluiksi. Pulttipyssykään ei pakollinen, nopeuttaa vaan ton panssarin kanssa. Jos olisi ollut nosturi, hommasta varmaan vielä vartti pois. Mutta ei toi makoilu lämpimän hallin lattialla tässä hommassa työksi käy.

                      Edit: lisätäänpä sen verran, että ne muutamat kerrat kun oon joutunut ilman lämppäriä täräyttään tuon käyntiin, pahaa tekee. Ihan oikea valinta toho autoon tää säteily/öljypohja. Öljyn lämmöt nousee (=voitelu pelaa) ihan eri malliin.
                      Last edited by Raaseri; 21-08-2009, 16:17.
                      En oo ollu siellä päinkään!

                      Comment

                      • Bemppu
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 247

                        #86
                        tarvii nopeeta tietoo!

                        Vaatimuksenmukaisuustodistuksessa lukee päästöiks 287 g, onko normaali? Monissa ilmoiuksessa eri arvo kuten 323, missä ero?
                        Liippa se miehen tiellä pitää!

                        Comment

                        • takatuuppari
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 202
                          • Helsinki

                          #87
                          Mulla on suomiauto ja ostaessa autossa oli defan säteilylämmitin ö-pohjassa + sisähaaroitus.
                          Tuntui olevan ihan asiallinen systeemi. käytin sitä alkutalven kunnes hankin talviauton. teki liian pahaa uittaa ämmäläistä pk-seudun suolapaskassa...

                          ja kommenti tuohon päästöasiaan...mulla ainakin ohjekirjassa mainitaan tuo 287g..muuhun en osaa ottaa kantaa.
                          Heute: 2020 330e 2003 Z4
                          EX:2015 M235i 2012 M135i, 2013 F30 335i M-Sport,
                          2008 E92 M3, 2009 E90 325i M-Sport,
                          2002 E46 M3 Evolve'd, 1988 E30 320i
                          2001 E39 525i M-Sport, 1999 E46 318i

                          Comment

                          • jyrbba69
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2394
                            • Kouvola

                            #88
                            Originally posted by Bemppu View Post
                            Vaatimuksenmukaisuustodistuksessa lukee päästöiks 287 g, onko normaali? Monissa ilmoiuksessa eri arvo kuten 323, missä ero?
                            Oikee arvo on kai 323, mutta kuitenkin tolla 287 tätä verotetaan ja niin lukee ohjekirjassakin. Voi olla että asiassa on erilaisa laskutapoja. Kuitenkin 2004 (muistaakseni) eteenpäin verotetaan 323 :think
                            2015 AMG GTS
                            -----------------------------

                            www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                            [email protected]

                            Comment

                            • Bemppu
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 247

                              #89
                              Originally posted by jyrbba69 View Post
                              Oikee arvo on kai 323, mutta kuitenkin tolla 287 tätä verotetaan ja niin lukee ohjekirjassakin. Voi olla että asiassa on erilaisa laskutapoja. Kuitenkin 2004 (muistaakseni) eteenpäin verotetaan 323 :think
                              vielä varmentaisin kun on ns tilanne päällä sakuissa. Eli ethän puhu usa mallista vaan aidosta oikeasta?
                              Liippa se miehen tiellä pitää!

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19175
                                • -

                                #90
                                Originally posted by Bemppu View Post
                                Vaatimuksenmukaisuustodistuksessa lukee päästöiks 287 g, onko normaali? Monissa ilmoiuksessa eri arvo kuten 323, missä ero?
                                Kyllä ainakin vanhemmissa E46 M3 malleissa tuo 287g on ilmeisesti ihan oikea arvo CO2-päästöille, koska se löytyy sekä alkuperäisestä käyttöohjekirjasta että auton dokumenteista (COC, rekisteriote). Ja kyse on nyt nimenomaan aidosta euromallista.

                                En tiedä mistä tuo 323 päästölukema tulee. Liekö viimeisimmät E46 M3 sitten mitattu jonkun eri standardin mukaan tai sitten uudemmissa on vaan kovempi kulutus ja päästöt..
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎