Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Transatlantic
    BTCF Member
    • Feb 2009
    • 240
    • Laru

    Originally posted by pyroz View Post
    Venttiilien säätö kuuluu ymmärtääkseni molempiin, insp 1 ja insp 2 huoltoihin.
    Tässä linkissä kätevä insp 1 ja 2 checklist E46 M3:lle, josta käy ilmi kaikki huollossa tehtävät asiat: KLIK

    Eli kuten jo mainittiin venttiilien välysten tarkistus + säätö tarvittaessa jokaisessa inspection huollossa. Jos on auto viemässä BMW:n merkkihuoltoon, niin kannattaa varautua siihen, että huollosta ei välttämättä löydy sopivia työkaluja (ja ammattitaitoa..) ko. toimenpiteen suorittamiseen. Työkalut pitää kuulemma tilata Malmöstä viikkoa aikasemmin. Lisäksi eräässä BMW huollossa sanoivat, että tarkastus väli olisi 100tkm, joten kannattaa olla tarkkana kun liikutte M3:n kanssa BMW huollossa..
    E46 M3 Coupe '02 Phoenix Yellow

    Comment

    • Transatlantic
      BTCF Member
      • Feb 2009
      • 240
      • Laru

      Originally posted by Juhis View Post
      Käsittääkseni venttilivälykset on tarkoitus tarkistaa (mitata) ja tarvittaessa säätää. Joka tarkistuksen yhteydessä säätö ei ole välttämätön, jos kaikki välykset ovat kunnossa.

      Jos saksankieli taittuu, niin TÄÄLTÄ löytyy ohjeet E46 M3 venttiilivälysten säätöön.
      Sama homma TÄÄLTÄ enkuksi.
      E46 M3 Coupe '02 Phoenix Yellow

      Comment

      • Terou
        BTCF Member
        • May 2005
        • 791
        • Tampere

        Originally posted by K2Ri View Post
        http://www.insideperformance.de/onli...products_id/39 Tuolta voi tilata. Oman löysin käytettynä. Ei tietoa kuinka kauan ollut kiinni, mutta kunto oli uutta vastaava. Eli laadultaan/kestävyydeltään todennäköisesti melko hyvä? Jonkun verran noita näkyy olevan muillakin kiinni, mutta on varmasti yksi harvinaisimmista aftermarket pöntöistä mitä M3:siin on saatavilla.

        Lupaavat 12hv/10nm tehon nousun , uskokoon ken tahtoo. Oma persdyno ei ainakaan rekisteröinyt minkäänlaista muutosta. Jossain oli painotkin ilmoitettu, mutta en nyt tähän hätään niitä mistään löydä. On se kuitenkin jonkun verran kevyempi kuin OEM.
        No tuli sitten lopulta tuo Schmidt technik vaimennin hommattua. Ulostuloiksi ei saanut niitä 89mm, kun tavarantoimittaja kuulemma teki oharit eikä enää valmista niitä. 76mm ulostuloilla tuli vaimennin. Keljuttaa vaan kun yksi ulostulo oli vähän painunut kasaan matkalla Saksasta tänne. Pitäisi viedä jollekin sepälle, tietäs vaan mihin.

        Vaimentimen design on vähän ilmeisesti muuttunut mitä tuossa K2ri:n kuvassa oli. Eli vaimennin on sivusuunnassa vähän lyhyempi, vasemmalta loppuu siihen ulostulojen kohdalle. Painoa tuolla hökötyksellä oli 24kg, eli kilon pari orkkista kevyempi. Ääntä tule orkkista enemmän koko kierrosalueella se on selvä. Mutta pienen totuttelun jälkeen ihan sopivasti... Raspia ei tullut lisää, pysyi varmaan samana mutta peittyy nyt enemmän muuhun äänenlisäykseen. Maantiellä saa tietyllä kierrosalueella sellaisen rasittavan huminan, mutta siitä pääsee kun vähän muuttaa nopeutta.

        Voisin laittaa ääninäytteen jossain vaiheessa. Lauantaina varmaan Ahvenistolla käyn pyörimässä jos ei vettä tule kaatamalla ja päästetään radalle (<95dB)
        E46 M3 perän lukkoyksikkö
        Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

        www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

        Comment

        • SSi
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 163
          • Espoo

          Päivitetääs tähänkin topiciin kokemuksia eri putkivaihtoehdoista kun tuli vaihdettua Eisenmannin takapönttö. Vaihdoin siis Eisenmann Race takapöntön 83mm pyöreillä ulostuloilla. Äänet tuli reilusti matalammat verrattuna vakioon. Matalilla kierroksilla on mukavan möreät äänet ja sit täyskaasu kiihdytyksessä ja yläkierroksilla tulee mukaan tuttu ”rasp” ääni mut sielläkin on lisänä tuo matalampi murina. Ääntä on lisää melko tasaisesti koko kierrosalueella. Vakioputkella oli muistaakseni desibelit ahvenistossa keväällä 78db ja vaihdon jälkeen käväisin BTCF:n edellisillä ahveniston ratapäivillä mittaamassa vain mölyt. Reilun sadan kilometrin motariajon jälkeen ajoin suoraan mittaukseen ja 87db lähti mökää. Eisenmann lupasi tuolla 10db enemmän ääntä ja aika hyvin piti paikkansa.. Painoksi mittasin takapöntölle 19.8 kg eli reilu seitsemän kiloa vakiota kevyempi.

          Kuvia vaihdosta showroomtopicissa:

          BMW E46 M3 Titan Silber
          BMW E61 535d M-Sport LCI

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6730
            • PK-seutu

            Originally posted by SSi View Post
            Päivitetääs tähänkin topiciin kokemuksia eri putkivaihtoehdoista kun tuli vaihdettua Eisenmannin takapönttö. Vaihdoin siis Eisenmann Race takapöntön 83mm pyöreillä ulostuloilla. Äänet tuli reilusti matalammat verrattuna vakioon. Matalilla kierroksilla on mukavan möreät äänet ja sit täyskaasu kiihdytyksessä ja yläkierroksilla tulee mukaan tuttu ”rasp” ääni mut sielläkin on lisänä tuo matalampi murina. Ääntä on lisää melko tasaisesti koko kierrosalueella. Vakioputkella oli muistaakseni desibelit ahvenistossa keväällä 78db ja vaihdon jälkeen käväisin BTCF:n edellisillä ahveniston ratapäivillä mittaamassa vain mölyt. Reilun sadan kilometrin motariajon jälkeen ajoin suoraan mittaukseen ja 87db lähti mökää. Eisenmann lupasi tuolla 10db enemmän ääntä ja aika hyvin piti paikkansa.. Painoksi mittasin takapöntölle 19.8 kg eli reilu seitsemän kiloa vakiota kevyempi.

            Kuvia vaihdosta showroomtopicissa:

            http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=51
            Viilataan sen verran pilkkua, että nuo mittaustulokset ovat siis ainoastaan yhdellä kierrosluvulla (oliko 4000rpm vai 4500rpm), eivätkä kerro koko totuutta pakoäänistä ajossa. Omassa on Supersprintin Race putkisto, rata-ajoon mitattaessa ~91db ja kun polkasee koko kierrosalueen läpi niin 100db menee rikki. Tuohon vielä päälle se, että äänet on ihan erit veto päällä kuin paikallaan.

            Eisenmann on varmasti hyvä vaihtoehto, siitä tässä ei ollut kyse
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • jorse
              Newbiemmer
              • Sep 2010
              • 4
              • Kokkola

              Täytyy kysyä vielä viisaammilta, kun ei ole oikein selvää vielä kaikki itelle.
              Elikkä olen katellut tällaista E46 M3:sta jonkun aikaa ja nyt menossa kattomaan yhtä osto mielessä. Auto on smg lootalla.

              Niin epäilyttää se koneen laakereiden recall homma, koska kyseinen auto on 2001 vm, tuontiauto ja huoltokirjaa ei ole. Autoa on kuitenkin ilmeisesti huollatettu ja ainakin 100 000km huolto on tehty. Tuo huolto on ilmeisesti aika kattava?

              Eli voiko sitä recall laakerivaihtoa selvittää mitenkään että onko tehtynä?
              Koskeeko se kaikkia nuita ensimmäisiä 2001-2002 vuosimalleja?
              Onko kuinka kallis teettää tai tehdä itse tuo homma jos on tarpeen?
              Vai kannattaako suosiolla pysyä erossa jos tuota ei saa selville?

              Kiitoksia vastauksista etukäteen. Eka postaus

              Comment

              • EPDM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2005
                • 4623
                • Lahti.

                Originally posted by jorse View Post
                se porin autio olettaisin

                Eli voiko sitä recall laakerivaihtoa selvittää mitenkään että onko tehtynä? VIN/valmistusnumero esiin ja soitto ystäväliseen maahantuojaan
                Koskeeko se kaikkia nuita ensimmäisiä 2001-2002 vuosimalleja? Joku on väittänyt minulle että vaan tietyt runkonumerot...mutta en nää se logiikka siinä.
                Onko kuinka kallis teettää tai tehdä itse tuo homma jos on tarpeen?
                on kallis, iso työ
                Vai kannattaako suosiolla pysyä erossa jos tuota ei saa selville?

                Mielestäni kyllä


                Kiitoksia vastauksista etukäteen. Eka postaus
                Vastaukset ylhäälä.
                Viviendo en Lahiti
                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                Vw Corrado vr6

                Comment

                • jorse
                  Newbiemmer
                  • Sep 2010
                  • 4
                  • Kokkola

                  Jep porin autosta puhun.
                  Okei täytyypä ottaa numerot ylös ja soitella maahantuojalle.
                  Iso työ on varmasti, mut pitäis onnistua kyllä. Kaipa niitä laakereiden hintoja jostain löytyy. Jos ne vaihtais niin muuta ongelmaahan siinä ei pitäis olla?
                  Kiitti vastauksesta, täytyy pähkäillä lisää kun käy auton kattomassa.

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15249
                    • Ajamisen Iloa

                    en ymmärrä miksi haluatte karsia tuota raspia veke saundista. Mielestäni ainut asia mikä sen erottaa muista perusbemareista..ja tilalle vielä lisää basso dronea... No kukin tyylillään tai ilman.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Antza
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2143
                      • Espoo

                      Laakereita ilmeisesti vaihdettiin kahteen otteeseen, ainakin jenkeissä, aluksi 10/2001 - 02/2002 malleihin, mutta sittemmin uudestaan kaikki 02/2001 - 05/2003:

                      Current rides:
                      F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                      Previous rides:
                      E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                      Comment

                      • jorse
                        Newbiemmer
                        • Sep 2010
                        • 4
                        • Kokkola

                        Ei tullu minusta onnellista M3:n omistajaa.. vielä
                        Eli auton kunto ei ollut ihan sitä mitä haen, mikä oli tosin hinnasta odotettavissakin.
                        Mutta nyt on ensimmäinen katottu ja koeajettu. Tästä on hyvä jatkaa
                        Tykkäsin smg laatikosta ja auton ajettavuudesta, ainakin jos vertaa ooppeliin millä mentiin bemua katsomaan
                        Summasummarum.. bemu vielä haaveissa, tonneja joutuu laittamaan lisää että saa sen mitä haluaa

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4623
                          • Lahti.

                          Mitä siinä sitten mätti?

                          Luulis että 25t olis jos ihan asiallinen peli. Näiden yleinen hintataso kun on ihan hatusta vedetty mielestäni.
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          • jorse
                            Newbiemmer
                            • Sep 2010
                            • 4
                            • Kokkola

                            Pieniä jälkiä siellä täällä korissa, puskureissa jne. Hiilikuitukonepelti aika tökerön näköinen. Tiedän että auto kohta 10v vanha mut vanhempiakin autoja on ns. virheettömiä. Nämä vain mun mielipiteitä, jonkun mielestä auto voi olla ihan siistikin. Anyway kovaa hintaa noissa kyllä pidetään, mut pitää jatkaa kattelua. Ja katella ulkomaan tarjontaakin läpi.

                            Comment

                            • tuumas
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2564
                              • Lapland, Finland

                              No kyllä nettiauton halvimmista näkee että millä pidolla on ollut...
                              Hyvä että maltit etkä antanu halpuuden houkuttaa, ei tarvi myöhemmin itkeä että pommi tuli pihaan...

                              Comment

                              • EPDM
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2005
                                • 4623
                                • Lahti.

                                Originally posted by jorse View Post
                                Pieniä jälkiä siellä täällä korissa, puskureissa jne. Hiilikuitukonepelti aika tökerön näköinen. Tiedän että auto kohta 10v vanha mut vanhempiakin autoja on ns. virheettömiä. Nämä vain mun mielipiteitä, jonkun mielestä auto voi olla ihan siistikin. Anyway kovaa hintaa noissa kyllä pidetään, mut pitää jatkaa kattelua. Ja katella ulkomaan tarjontaakin läpi.
                                Noi kosmeettiset asiat nyt ovat pienet huolet. Kannattaa kiinittää huomioosi konepellin alla ja perehtyä teknikkaan. Se on näiden autojen A ja O....
                                Viviendo en Lahiti
                                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                                Vw Corrado vr6

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎