memebuy23buy

E46 330i virittely?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Tuoppo View Post
    Molemmissa 323i ja 328i m52tu moottoreissa on samat imusarja. 325i ja 330i m54 imusarjassa on sitten avarammat D muotoiset putket ja disa venttiili on isompi. Jos m52tu haluaa laittaa uudemman m54 koneen imusarjan niin kaasuläpän ja imusarjan väliin joutuu laittamaan adapterilevyn, koska kaasuläpän kiinnitykset ovat erilaiset johtuen sähköisestä kaasupolkimesta m54 :ssa. Suuressa maailmassa ovat muutoksia tehneet ja tehojakin mitanneet. m52tu koneeseen saa noin 5 hevosvoimaa melkein koko kierrosalueelle tällä modilla.

    Itselläni on on nyt ollut kohta vuoden ajossa 323ci, johon on muutettu 325i uudempi imusarja.
    Hetkinen, eikai 3,0 ja 2,5 m54 imusarjat ole samat? 2,5 m54 imusarja vain hieman isompi kuin m52tu sarja? 3,0 sarja reilusti isompi?

    Comment

    • teemu.k
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 507
      • raahe

      Hetkinen, eikai 3,0 ja 2,5 m54 imusarjat ole samat? 2,5 m54 imusarja vain hieman isompi kuin m52tu sarja? 3,0 sarja reilusti isompi?


      Minun käsittääkseni m54 3.0 ja 2.5 koneen imusarjoissa on samankokoiset ne aukot/lähdöt, mutta niiden kaulojen pituus on eri.
      En mene kyllä takuuseen, mutta olen lukenut näin.:think

      Comment

      • janne[l
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 861
        • Ylöjärvi

        Originally posted by Juppe View Post
        Ihan pelkkä lambdojen kytkeminen ristiin saa sen koko pelin ihan sekaisin. Rykii kakoo pätkii ja röpeltää ja kaikki menohalut kateissa. Been there done that. Oli päässyt merkkiteippi irtoamaan toisesta lambdasta ja menneet ristiin johtojen uuden reitityksen johdosta. Hetken toimii normaalisti, mutta ei kauaa. Veikkaan, että ovat harisella kytkeneet lambdat ristiin. Seuraava korjaamo ostanut uudet lambdat kun luulleet niiden olevan rikki ja lopulta sitten uusilla kytkeneet ne oikein.

        Mitä katteihin tulee, niin ainakin vag 1.4 TSI katit toimivat itsellä hyvin. Olivat sopivan kokoiset alkuperäisen loppuputken kanssa ja malliltaan fiksun oloiset. Äänistä tuli täydeliet peltisarjat + vakioputki yhdistemän kanssa. Riittävän hiljainen 4000r asti ja sitten tuli juuri sopivasti murinaa kabiiniin. Kovilla pakkasilla kun käytti webastolla koneen +70c lämpöihin, saattoi keltainen valo vilahtaa ja muistista löytyi herja tehottomista kateista. Johtunee siitä, että ecu luuli koneen olevan oikeasti lämmin ja oletti kattien tomivan silloin normaalisti. Jos käynnisti kylmällä koneella kovilla pakkasilla, ei valo syttynyt koskaan ja vikakoodi pysyi poissa. Mulla katit oli vaihdelaatikon takapuolella samassa paikassa missä ne schmiedmannin katitkin olivat.



        http://jakoavain.files.wordpress.com...9112009047.jpg
        siis puhutko etu vai takalabdojen ristiinmenosta ? Eihän ne takalabdat vaikuta auton toimintaan mitenkään, eikös ne vaan seuraa kattien toimintaa ? Ja etulambdoja en ainaka ite sais ristiin millään ku ei sen toisen lambdan johto riitä edes sinne kauimmalle pakosarjalle.
        Hienon asennuksen oot tolle putkistolle tehny noilla kateilla näytyy jostain alkaa mettästään kattia/katteja.. Tonnehan menis periaatteessa ykskin tarpeeks virtaava katti Y putkella. Eihän siä pakko oo kahta olla ? Kytkee ne takalabdat vaan sen yhen katin perään molemmat..
        e46 330i cabriolet
        e91 320d
        e36 328 törpö

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          Kyllä ne sinne ristiin saa. Helpostikkin. Mä ainakin irrottelin ne lambdan johdot kokonaan koneesta ja reititin uudestaan. Hyvin riitti johdot sinne rintapellille asti. Etummaiset lambdathan on kollektoreissa eli juuri tuolla rintapellin tuntumassa. Taaksekin riitti johdot ihan nätisti vaikka ovatkin tuolla vaihteiston takapuolella. Veikkaan, että ongelmia saa aikaiseksi takimmaisten ristiinkytkemiselläkin. Jos ongelmat alkaa heti pakosarjarempan jälkeen on lambdat takuulla ristissä.

          Hienon asennuksen oot tolle putkistolle tehny noilla kateilla
          Oli vähän pakko. Alunperin toi setti oli ihan päin vittua. Mukana tuli mm. kaks koripallon kokoista kattia, joissa lambdojen paikat oli niin, että anturi oli auton matalin kohta. Putkisto otti kiinni mm. auton pohjaan. Lisäks ei innostanut koko matkalle 2,5" putki jolla pärinät ja pörinät olisi ollut taatusti maailmanluokkaa. Palautuskaan ei onnistunut, kun ei olut aikaa odotella uutta settiä ja toi sarja eksyi mulle mutkan kautta niin, ettei alkuperäisiä kuitteja ollut enää tallessa. Tehtiin sitten kaverin kanssa vähän uusiksi tuota settiä. Tuo setti kun oli talven nähnyt suolaa ja kuraa, ei katsastusmiestä kiinnostanut pätkääkään putkistomodit.

          Jälkeenpäin jos tarttis vielä e46 putkihommeleita tehdä, niin ostaisin ihan perus ebay sarjat ja 2kpl 100cell magnaflow katteja jotka hitsaisin alkuperäiseen putkistoon. Tehoa tuli ihan saman verran ebayn sarjoilla, työn jälki ja istuvuus parempaa kuin tuolla saksalaissukuisella kiinasarjalla, jossa esim. kollektorit oli aivan kamalan näköiset sisäpuolelta. Ei ne ebayn sarjatkaan täydelliset olleet. Piti vaihtaa lambdan paikka, kun olis anturi ottanut kiinni toiseen pakosarjaan.

          Last edited by Juppe; 17-02-2013, 19:29.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Vieläkö ne noin kaukana toimii? Omaani ajattelin katin heti tuohon pakosarjan liitännän jälkeen, laatikon viereen. Tosin e39:ssä taitaa olla paremmin tilaa yhdelle isolle.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by teemu.k View Post


              Minun käsittääkseni m54 3.0 ja 2.5 koneen imusarjoissa on samankokoiset ne aukot/lähdöt, mutta niiden kaulojen pituus on eri.
              En mene kyllä takuuseen, mutta olen lukenut näin.:think
              Ebay kuvista näyttäisi ettei ole 2,5 (sama kuin 2,2) niin isot reiät kuin 3,0. Saattahaan ne olla isommat kuin TU koneessa, pitäisi kokeilla. Huomattavasti halvempia 2,5 sarjat kuin 3,0.

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                Joo, kyllä ne tuolla toimi. Webastolla jos lämmitti koneen ihan kuumaksi saattoi joskus tulla herja tehottomista kateista, kun katit olivat pakkasen puolella ja koneen lämmöt +70c autoa startatessa.

                Comment

                • janne[l
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 861
                  • Ylöjärvi

                  laitoin tossa ebaysarjat kiinni ja magnaflown katit auton alle. Sellanen ongelma tuli nyt noiden vaihdon jälkeen että bank1 säätölambdan säätöalue ylitetty, ennen sarjojen asennusta ei tätä ongelmaa ollut joten imuvuoto se ei voi olla, ja eikös imuvuodon ollessa se vaikuta tasaisesti kaikille pytyille ?
                  Koitin vaihtaa säätölambdojen liittimet ristiin, jolloin ongelma siirtyi bank2, voiko tästä päätellä jotain ? Tosin kun johdot laittoi ristiin niin auto alko käymään epätasaisesti ja misfireä tuli lähes kaikille pytyille.. Mikä tuon bank1 säädön laittaa täppiin ? Tuossa on tyhjäkäynnillä kaapattu kuva.
                  e46 330i cabriolet
                  e91 320d
                  e36 328 törpö

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7035
                    • Uusikaupunki

                    Saattais olla oikosulussa jos jännite makaa tossa 0,01v eikä liiku, ei johdot saaneet osumaa asentaessa?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • janne[l
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 861
                      • Ylöjärvi

                      Originally posted by Cell View Post
                      Saattais olla oikosulussa jos jännite makaa tossa 0,01v eikä liiku, ei johdot saaneet osumaa asentaessa?
                      Käynnistyksen yhteydessä toi jännite hyppäs bank1:ssä hiukan tosta 0,01v mutta sen jälkeen laskeutu nollaan melkein heti eikä siitä noussu. bank2 sääty kokoajan mutta toi ykkönen jumitti samassa nollassa. Täytyypä käydä se johto läpi. Lambdatkin on suht uusia joten niissä tuskin vika on.. Näyttääkö toi bank2 jännite normaalilta ?
                      e46 330i cabriolet
                      e91 320d
                      e36 328 törpö

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7035
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by janne[l View Post
                        Näyttääkö toi bank2 jännite normaalilta ?
                        Kyllähän se tuollaistakin voi näyttää ollessaan kunnossa.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          Originally posted by Cell View Post
                          Kyllähän se tuollaistakin voi näyttää ollessaan kunnossa.
                          ainiin.. lisäks anto nämä koodit, jossakin vaiheessa:
                          150 lambda probe voltage upstrem sensor 1
                          190 lambda probe heating downstrem sensor 1
                          eikös noi poissulje imuvuodot ja viittaa nimenomaan anturin johtoon, tai jopa sulakkeeseen ? Vai onko noilla säätölambdoilla yhteinen sulake ?
                          Tässä pähkäilen ja kyselen, koska auto on talvisäilössä hyvän matkan päässä ja pääsen huomenna vastan uudestaan tutkimaan..
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • kani
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 701
                            • Espoo

                            Onko kukaan täältä kokeillut tätä?
                            BimmerEditor is software to tune engine control firmware in BMW cars


                            BimmerEditor allows you to analyze and tune various BMW firmwares professionally. The process of firmware editing is performed in a very convenient way and gives you full control over a wide range of engine parameters. Additionally, BimmerEditor is the first and the best tool that supports Siemens MS41 engine control unit firmware. At this moment our application supports Bosch 413, Siemens MS41, Siemens MS42, Siemens MS43, Siemens MSS52 and Siemens MSS54 firmware files.

                            Now you don’t need to look for files with map descriptions for different firmware versions. All you need is load your file and BimmerEditor will automatically interpret the data in a proper format which allows easy manual editing.

                            Price for BimmerEditor = $199.99

                            Modules:
                            •Bosch 413 (available) = $199.99
                            •Siemens MS41 (available) = $199.99
                            •Siemens MS42 (available) = $199.99
                            •Siemens MS43 (available) = $199.99
                            •Siemens MS45 (comming soon)
                            •Siemens MSS52 (available) = $199.99
                            •Siemens MSS54 (available) = $199.99

                            Price includes one year free support and modules update.

                            Annual support and modules update renew = $49.99.
                            Ei mitenkään pahan hintainen editori!
                            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                            Comment

                            • Bullitt
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 2786
                              • Turku

                              Originally posted by kani View Post
                              Onko kukaan täältä kokeillut tätä?
                              BimmerEditor is software to tune engine control firmware in BMW cars


                              Ei mitenkään pahan hintainen editori!
                              Kiinnostaisi kyllä. Vähän tökkii tuo hinnoittelu, kun jos ottaa kaikki modulit, niin sitten hinta onkin jo 1400$. Yhdellä ainoalla modulilla hinta on ihan ok, mutta sitten ei voi ronkkia kuin sitä yhtä tiettyä ohjainlaitetta.

                              Itse näkisin houkuttelevampana sellaisen, että ohjelma maksaisi vaikka 300-400, ja modulit, eli laajentaminen vaikka satasen/moduli, tai saisi edes jotain alennusta, jos ottaa enemmän noita moduleita.


                              Comment

                              • kani
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2003
                                • 701
                                • Espoo

                                Pienoinen ikävä puoli tuossa se että ei toimi virtualikoneessa. Ei ole useampaan vuoteen yhtään PC:tä ollut.

                                TunerPro + MS43 asiatkin etenee:


                                MS43 softaversiolle 430066 löytyy TunerPro XDF tiedosto! Vihdoin . Ehkä kohta muillekin softille tulee..
                                E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                                Comment

                                Working...
                                X