Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i virittely?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aStr0n
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 106
    • UK

    #76
    Originally posted by P10neer1 View Post
    Ei minulla mitään hirveää tarvetta ole autoani virittää kyllä sillä pääsee kovaa nytkin ja varsinkin talvella lisä tehoa en tarvitse, mutta jo pelkästä mielenkiinnosta on mukava tietää miten siitä saisi lisää tehoa irti. Jos jokin kokoonpano osoittautuu hyväksi niin hinnaltaan kuin hyödyltään niin sen voisi sitten asentaa.
    Tottahan se on että autollasi kovaa pääsee nytkin ja varmasti riittävästi suomen olosuhteissa.
    Monihan tässä jo mainitsikin että kun vaparia virittää niin hinta ja hyöty ei varmastikkaan kohtaa, mutta jos nyt persedynolla ajatellaan niin nokkia tässätapauksessa itse lähtisin vaihtamaan. Muuttavat kuitenkin senverran moottorin vakioluonnetta että ainakin tuntuu tehokkaammalta. Ja kaippa sieltä nyt jokunen hevosvoimakin irtoaa lisää käyttöalueen kärsiessä.


    "Mun ei tartte ku tervehtiä noita varpusia, niin ne luulee olevansa puoliksi kihloissa mun kanssa"

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      #77
      Balle muistaaksen sanoi että E46 M3 on tehohävikkiä +20% luokkaa.
      Siis moottori vs. takapyörät.
      Itselläni sigun 328i:ssä 225hp joten takapyörissä enää semmoset 180hp, jos siis lasketaan samalla tehohäviö prosentilla.
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        #78
        Originally posted by culli View Post
        Jos voimansiirtoon häviää 19% moottorin tuottamasta tehosta, niin mitä jää jäljelle 273,7 hepasta.

        273,7x0.81=221,69
        siis jos auto penkitetään ja penkki antaa pyörätehoksi tuon 230hv, ja lisäät siihen 19%(voimansiirtohäviö) saadaan 1.19x230=273,7. Ja oletetaan että kyseinen auto on käynyt pyörä dynossa. se on joskus vaikeeta tuo prosentti lasku:think varsinkin jos ei osaa
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #79
          Originally posted by jsr85 View Post
          siis jos auto penkitetään ja penkki antaa pyörätehoksi tuon 230hv, ja lisäät siihen 19%(voimansiirtohäviö) saadaan 1.19x230=273,7. Ja oletetaan että kyseinen auto on käynyt pyörä dynossa. se on joskus vaikeeta tuo prosentti lasku:think varsinkin jos ei osaa
          Viimeinen lause

          Voimansiirtohäviö on 20% konetehosta, ei 20% mitatusta tehosta. Täten koneteho on 100% ja pyöräteho on häviöiden jälkeen jäänyt 80%. 80% tehosta on siis 230hp, jolloin 100%, eli koneteho, on 230/80*100=287,5hp. Muistetaan ottaa ne prosentit oikeista luvuista
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #80
            Originally posted by P10neer1 View Post
            Ei minulla mitään hirveää tarvetta ole autoani virittää kyllä sillä pääsee kovaa nytkin ja varsinkin talvella lisä tehoa en tarvitse, mutta jo pelkästä mielenkiinnosta on mukava tietää miten siitä saisi lisää tehoa irti. Jos jokin kokoonpano osoittautuu hyväksi niin hinnaltaan kuin hyödyltään niin sen voisi sitten asentaa.
            yhteenvetona... nokat 900e + asennus 400e + putkisto täydellisenä 1000-1500e + asennukset päälle, jos ei itse osaa rakennella.

            etköhän sä noilla alkuun pääse sitten vielä se säätö päälle...

            onkos tuon säätäjät samanlailla kiven alla kuin m52b28:n siemenssin boxilla?
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • P10neer1
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 114

              #81
              Originally posted by bemu2000 View Post
              yhteenvetona... nokat 900e + asennus 400e + putkisto täydellisenä 1000-1500e + asennukset päälle, jos ei itse osaa rakennella.

              etköhän sä noilla alkuun pääse sitten vielä se säätö päälle...

              onkos tuon säätäjät samanlailla kiven alla kuin m52b28:n siemenssin boxilla?
              Mitä joutuu säätämään ja minkä hintaista se on?

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #82
                Originally posted by P10neer1 View Post
                Mitä joutuu säätämään ja minkä hintaista se on?
                no huoh, eiköhän siitäkin ole ollut tässäkin topikissa puhetta jo moneen kertaan. lastu pitää muokata vaihdetuille osille sopivaksi... en tiedä säätääkö noita suomessa edes kukaan ja hintaa tulee useita satoja euroja, kun lähdetään penkissä sitä säätämään. niin kun sanoin siinä kellenersin paketissakin lastu maksaa ison osan sarjan hinnasta.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Tur_re
                  BTCF Member
                  • May 2007
                  • 199
                  • Lahti

                  #83
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  ... en tiedä säätääkö noita suomessa edes kukaan ja hintaa tulee useita satoja euroja, kun lähdetään penkissä sitä säätämään.
                  Karalakin kuulemma ottaa 5/330d:n ohjelmoinnista +600 euroa, voi vaan kuvitella mitä se olisi esmes tässä tapauksessa...
                  F10 nokileka:think

                  Comment

                  • Martti.Kaij
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 356
                    • Oulu

                    #84
                    Originally posted by P10neer1 View Post
                    Mitä joutuu säätämään ja minkä hintaista se on?
                    Helpoimmalla pääset ku otat yhteyttä kellenerssii. Saat varmasti lisää tehoa ja paketin joka toimii. Ei tavi alkaa sooloilee eri osien kaa. Tuolla säästät aikaa vaivaa ja rahaa.
                    E46 328i

                    REDLINE OILS
                    UUC Motorwerks

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      #85
                      Ei se bmw:n säätäminen karalla sen enempää maksa kuin muidenkaan. Tuntityönä sitä tehdään. Kaverin audia hinkattiin säätöihin 3 tuntia (ja se koko aika ihan oikeesti tehtiin töitä) ja maksoi 600e. Se kellnersin nokat + putki + ohjelma paketti ei kyllä ole kallis. Siitäkin saisi vielä pakosarjoilla taatusti lisää hönkää. Niin paskat ne alkuperäiset on virtauksiltaan.

                      Comment

                      • Expire
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 69

                        #86
                        Jos oikeasti voimaa haluat ja massia löytyy nii pistä se remmi sinne. Kannata alakaa leikkimään tommosilla vireillä mitkä maksaa vitusti ja tulee se 5hp lisää.
                        Kai sen remmiahtimen jollain ihmeen poikkeuslupapaskalla vois saada kilpiin. Ja kyllä ne päästöt varmaan karkaa noilla muillakin vireillä että leiman saaminen vaikeutuu kuitenkin

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #87
                          Originally posted by Expire View Post
                          Jos oikeasti voimaa haluat ja massia löytyy nii pistä se remmi sinne. Kannata alakaa leikkimään tommosilla vireillä mitkä maksaa vitusti ja tulee se 5hp lisää.
                          Kai sen remmiahtimen jollain ihmeen poikkeuslupapaskalla vois saada kilpiin. Ja kyllä ne päästöt varmaan karkaa noilla muillakin vireillä että leiman saaminen vaikeutuu kuitenkin
                          ...justiinsa näin....

                          Comment

                          • TheLate
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 418

                            #88
                            Originally posted by Expire View Post
                            Jos oikeasti voimaa haluat ja massia löytyy nii pistä se remmi sinne. Kannata alakaa leikkimään tommosilla vireillä mitkä maksaa vitusti ja tulee se 5hp lisää.
                            Kai sen remmiahtimen jollain ihmeen poikkeuslupapaskalla vois saada kilpiin. Ja kyllä ne päästöt varmaan karkaa noilla muillakin vireillä että leiman saaminen vaikeutuu kuitenkin
                            Tai sitten opiskelee tuota virittämistä ihan kunnolla, kysyy vaparia virittäneiltä neuvoa ym. niin varmasti alkaa tulla enempi potkua kuin tuo 5hp. Viritetyssä vaparissa vaan on enempi kiinnostavuutta. Tietysti ajettavuuttahan se vie aika reippaasti kun veto alkaa vasta ylemmillä kierroksilla, eikä näin ole paras mahdollinen minnekkään kehä III ruuhkiin, eli remmi tietysti näin käyttöautoon paras mahdollinen tai lievä vapari viritys, mutta siinä ei kyllä tehoilla juhlita. Tuliko jossain vaiheessa topicissa tieto, että paljonko sitä tehoa pitää sitten saada lisää ja mille kierroksille sitä tehoa kaipaa?

                            Mitä tulee kuluihin niin harrastukset maksaa...

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #89
                              Originally posted by TheLate View Post
                              Tai sitten opiskelee tuota virittämistä ihan kunnolla, kysyy vaparia virittäneiltä neuvoa ym. niin varmasti alkaa tulla enempi potkua kuin tuo 5hp. Viritetyssä vaparissa vaan on enempi kiinnostavuutta. Tietysti ajettavuuttahan se vie aika reippaasti kun veto alkaa vasta ylemmillä kierroksilla, eikä näin ole paras mahdollinen minnekkään kehä III ruuhkiin, eli remmi tietysti näin käyttöautoon paras mahdollinen tai lievä vapari viritys, mutta siinä ei kyllä tehoilla juhlita. Tuliko jossain vaiheessa topicissa tieto, että paljonko sitä tehoa pitää sitten saada lisää ja mille kierroksille sitä tehoa kaipaa?

                              Mitä tulee kuluihin niin harrastukset maksaa...
                              tuo moottori nyt on vähän eri asia mitä joku E30 325i motin tai välikoppa escon piristäminen tuplakaasareilla ei siihen vaparina hirveesti ole tehtävissä...
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #90
                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                tuo moottori nyt on vähän eri asia mitä joku E30 325i motin tai välikoppa escon piristäminen tuplakaasareilla ei siihen vaparina hirveesti ole tehtävissä...
                                Tsekkaappa World Challenge autot ja katsotaan uudestaan M54B25 290+ hp. Eikä säännöt nyt kuitenkaan anna mahdollisuutta tehdä ihan hirveitä.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎