Niistä tuli aavistuksen kireämmät, kuin Schrickin katunokista, voin scannata sen paperin, missä tiedot.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330i virittely?
Collapse
X
-
Originally posted by jr66 View PostPysyikö perusympyrä tarpeeksi suurena ettei tule nostajien kanssa ongelmia ?
Joutusin tilaamaan sen billet vanos ajoitustyökalun, että saa sen kasattua, ensiviikolla pitäsi olla kasassa.Last edited by Convertible; 16-03-2017, 18:23.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Wow! Käyttääkö Convertible 328:in 2-1 kattiputkea vai millä ratkaisulla ollaan liikenteessä? Tuo oma setti (kuva sivu pari aikaisemmin) näyttäisi olevan 330i brittimallin tarvikekopio. Katit on vaan tyhjentyneet joten tarvisi vaihtaa jos pakosarjoja haluaa vaihtaa, melkein toi Schmiedmannin paketti alkaisi olla houkutteleva jos sitä saisi jollain suhteilla vähän edukkaampaan hintaan.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by Calypsocoupe View PostWow! Käyttääkö Convertible 328:in 2-1 kattiputkea vai millä ratkaisulla ollaan liikenteessä? Tuo oma setti (kuva sivu pari aikaisemmin) näyttäisi olevan 330i brittimallin tarvikekopio. Katit on vaan tyhjentyneet joten tarvisi vaihtaa jos pakosarjoja haluaa vaihtaa, melkein toi Schmiedmannin paketti alkaisi olla houkutteleva jos sitä saisi jollain suhteilla vähän edukkaampaan hintaan.
Noita M52 peltipakosarjoja nyt saa jokapaikasta, ja sopivuus on BMW oem, eikä maksa montaa kymppiä.
Last edited by Convertible; 20-03-2017, 09:43.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by Convertible View PostLaitoin nuo M52 pakosarjat, kun niissä riittää virtaus vs. S50 tai supersprint kiinankopioissa voi olla jo liikaa. Ostin sellaiset brittimallin uudet keskikatit 350€. Samanlaiset, kun sun kuvassa.
Noita M52 peltipakosarjoja nyt saa jokapaikasta, ja sopivuus on BMW oem, eikä maksa montaa kymppiä.
https://www.atp-autoteile.de/de/prod...gesatz/v-14922
Sopivuus noiden M52 pakosarjojen ja tuon linkin takaa löytyvien keskikattien välillä ilmeisesti myös OEM? Passaako muuten nätisti alkuperäisen putkiston loppuosaan? Miten katalysaattorien jälkeiset lambda-tunnistimet, vaatiiko virittelyä?E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Originally posted by walde View PostMukava kuulla, että projekti alkaa olla hyvässä vaiheessa!
Sopivuus noiden M52 pakosarjojen ja tuon linkin takaa löytyvien keskikattien välillä ilmeisesti myös OEM? Passaako muuten nätisti alkuperäisen putkiston loppuosaan? Miten katalysaattorien jälkeiset lambda-tunnistimet, vaatiiko virittelyä?F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by Convertible View PostJuu, tai se eka on ollut valmiina jo vuoden Hankin itselle M paketilla olevan, joka nyt työn alla. Toi keskikatti on bolt on siihen M54 putkeen, mutta ei M52, mutta minulla molemmat, niin eiköhän niistä saada kasattua. Etulambdat riittää juuri ja juuri noihin M52 pakosarjoihin, ja takimmaiset koodattiin pois samalla, kun kolmelitraisen ohjelma laitettiin.
Molemmat autot kiinnostaa kyllä kovasti. Ehkä pyydän sulta nätisti kuvia jossain vaiheessa.
Putkistoon vielä palatakseni; osaatko sanoa passaako tuo keskikatti myös M54 pakosarjojen kanssa? Kiinalaiset M54 pakosarjat ja tuo katalysaattorihan olisi aika helppo ratkaisu, jos on bolt-on. Leikkaa ja liimaa ratkaisu ei oikein innostaisi, eivätkä Juppen kokemukset Schmiedmann putkistostakaan kuulostaneet järin hyviltä.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Originally posted by walde View PostJuu, näin olen päätellytkin viestejäsi lueskelleena
Molemmat autot kiinnostaa kyllä kovasti. Ehkä pyydän sulta nätisti kuvia jossain vaiheessa.
Putkistoon vielä palatakseni; osaatko sanoa passaako tuo keskikatti myös M54 pakosarjojen kanssa? Kiinalaiset M54 pakosarjat ja tuo katalysaattorihan olisi aika helppo ratkaisu, jos on bolt-on. Leikkaa ja liimaa ratkaisu ei oikein innostaisi, eivätkä Juppen kokemukset Schmiedmann putkistostakaan kuulostaneet järin hyviltä.
Jatkopala vain kolme pulttisilla laipoilla M52 pakosarjojen kanssa mukaan niin saa tehtyä.
Juu, laitan kuvia, kun paketti kasassa, oli joku lowriderpelle ajanut siitä kaikki puskurit säpäleiksi, ja niitä nyt sitten liimaillaan ja maallaillaan samalla kun allle menee Bilsteinin B14 setti, niin saan korkeuden sopivaksi.
Ja jenkkimallisen E60 540i manuaalin shortshifteriF25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by Convertible View PostLaitoin nuo M52 pakosarjat, kun niissä riittää virtaus vs. S50 tai supersprint kiinankopioissa voi olla jo liikaa. Ostin sellaiset brittimallin uudet keskikatit 350€. Samanlaiset, kun sun kuvassa.
Noita M52 peltipakosarjoja nyt saa jokapaikasta, ja sopivuus on BMW oem, eikä maksa montaa kymppiä.
Katselin Jupen kokemuksia, nähtävästi tuossa Schmiedmannin sarjassa lambdat voi sojottaa ihan minne sattuu ja muutenkin sopivuus on tasaisen heikkoa.
Melkoisen karu tuo tarvike-brittikattiputkikin on työn jäljen osalta. Oma on edellisen omistajan pohjakosketuksen myötä tyhjentynyt eli madallettuun vehkeeseen kannattaa miettiä kahdesti, kovasti niitä on tarviikkeena myynnissä vaikkei markkinat kaksiset ole.
Kiina-peltisarjaa on hankala löytää B30:selle ja niissäkin on laatu ihan mitä sattuu, hyvässäkin yksilössä kollektori on melkoisen ankea. Menisiköhän S54 kilkkeet laipan vaihdolla?- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by Calypsocoupe View PostTuo M52 pakosarja-swappi olisi sinällään houkutteleva, mutta jos siihen ei ole OEM kattiputkea helposti saatavilla (marmori ei ole järkevä) niin vähän puolivillaiseksi ratkaisuksi se jää. Pointtina se että sen voisi saada leimattua jossain yksilöissä. Näemmä oikealta ohjattavissa on käytetty tuotannon alussa koko putkistoa M52 koneisista, mutta jos tarkoituksena on ottaa voimaa kolmelitraisesta, niin ei sillä mennä jatkoon.
Katselin Jupen kokemuksia, nähtävästi tuossa Schmiedmannin sarjassa lambdat voi sojottaa ihan minne sattuu ja muutenkin sopivuus on tasaisen heikkoa.
Melkoisen karu tuo tarvike-brittikattiputkikin on työn jäljen osalta. Oma on edellisen omistajan pohjakosketuksen myötä tyhjentynyt eli madallettuun vehkeeseen kannattaa miettiä kahdesti, kovasti niitä on tarviikkeena myynnissä vaikkei markkinat kaksiset ole.
Kiina-peltisarjaa on hankala löytää B30:selle ja niissäkin on laatu ihan mitä sattuu, hyvässäkin yksilössä kollektori on melkoisen ankea. Menisiköhän S54 kilkkeet laipan vaihdolla?
Laitan kuvan sitten kun saan auton nosturille kattien asennusta varten.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by Convertible View PostUlkomailla on kyllä mennyt päästöistä läpi juuri tällä M52 pakosarja setupilla ja tarkoitus olis sama myös minulla. Kone vain lämpimäksi kun menee katsurille. Ja samanlaiset ne schmiidmannin katti sijoituksetkin on.
Laitan kuvan sitten kun saan auton nosturille kattien asennusta varten.
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostSignaturen E46 330i Cabriossa oli Schmiedmannin peltisatsi, katit auton alla ja ne Schmiedmannin sarjan mukana tulleet melko läpivirtaavat. Takana Eisenmannin Street ja meni päästöistä läpi ilman kikkailuja. Koneen ajoin toki lämpimäksi ennen mittailuja.
Edit. Niin helppo ratkaisu olis tietenkin laittaa SuperSprintin katit joissa on paikka valmiina katin jälkeisille lambdoille, mutta jostain syystä reilun kahden tontun hinta ko. pätkästä ei kauheasti innosta.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostOliko kaikki lambdat käytössä, vai vaan etummaiset kaks? Pitäs kesän aikana laittaa putkisto uusiks SuperSprintin kilkkeillä, ja helpottais jos pärjäis pelkästään katin etupuolisilla lambdoilla. :think
Edit. Niin helppo ratkaisu olis tietenkin laittaa SuperSprintin katit joissa on paikka valmiina katin jälkeisille lambdoille, mutta jostain syystä reilun kahden tontun hinta ko. pätkästä ei kauheasti innosta.
Ilmeisesti nuo takimmaiset lambdat osaava kaveri koodaakin pois, joten tommosia huijauspalikoita en kyllä lähtisi enää laitattamaan.
Liian virtaavat takakatithan sytyttää moottorin vikavalon ja sen takia itsellenikin silloin noi huijausboksit laitettiin.
Peltisatsi oli kyllä yks parhaimpia modeja mitä autoon tehtiin minun aikanani. Tuli ääniin juuri sopivasti rähinää!
Äänet tulee aika hiljaisena tällä videolla, mutta tuo raspi kuitenkin välittyy snadisti
https://www.youtube.com/watch?v=cYox7w_eAF8
edit.
Tässä vielä lainaus Spetken kirjoittamasta kommentista ketjuuni:
"Siinä se nyt sitten komeilee. Oli sen verran muhkea satsi, että hieman joutui "taikomaan" sille tilaa ison vaihdelaatikon vierestä.
Mutta kyllä se sinne asettui eikä kolise mihinkään kiini.
Se etummainen äänenvaimennin siirtyi myös eläkkeelle tämän muutoksen johdosta. Samallahan tuossa pirssi keveni muutamilla kiloilla.
Eli siellä on nyt: Peltisatsi --> katit --> pieni läpivirtaava välivaimennin --> takavaimennin."Last edited by McBeast; 24-03-2017, 11:48.
Comment
-
Comment