Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i virittely?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    Niistä tuli aavistuksen kireämmät, kuin Schrickin katunokista, voin scannata sen paperin, missä tiedot.
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16425
      • Asikkala

      Pysyikö perusympyrä tarpeeksi suurena ettei tule nostajien kanssa ongelmia ?

      Comment

      • Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

        Originally posted by jr66 View Post
        Pysyikö perusympyrä tarpeeksi suurena ettei tule nostajien kanssa ongelmia ?
        0,8mm/puoli, eli 1,6mm. Pitäisi mennä vielä rajojen sisään, mutta auto menee sitten penkkiin ja imupuolelta säädetään, että saadaan kaikki irti. Samalla pitää tehdä se putkisto, kun katit poistui pakosarjasta auton alle.

        Joutusin tilaamaan sen billet vanos ajoitustyökalun, että saa sen kasattua, ensiviikolla pitäsi olla kasassa.
        Last edited by Convertible; 16-03-2017, 18:23.
        F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

        Comment

        • Convertible
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2638
          • Turku

          Schrickin on 264/248 ja minun on nyt 265/256
          F25 X3 35d
          E87 118i
          E46 330ti
          E46 M3
          E30 M3
          E30 M3 Convertible
          Z3 Roadster

          Comment

          • Calypsocoupe
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 2932
            • Vihti

            Wow! Käyttääkö Convertible 328:in 2-1 kattiputkea vai millä ratkaisulla ollaan liikenteessä? Tuo oma setti (kuva sivu pari aikaisemmin) näyttäisi olevan 330i brittimallin tarvikekopio. Katit on vaan tyhjentyneet joten tarvisi vaihtaa jos pakosarjoja haluaa vaihtaa, melkein toi Schmiedmannin paketti alkaisi olla houkutteleva jos sitä saisi jollain suhteilla vähän edukkaampaan hintaan.
            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              Originally posted by Calypsocoupe View Post
              Wow! Käyttääkö Convertible 328:in 2-1 kattiputkea vai millä ratkaisulla ollaan liikenteessä? Tuo oma setti (kuva sivu pari aikaisemmin) näyttäisi olevan 330i brittimallin tarvikekopio. Katit on vaan tyhjentyneet joten tarvisi vaihtaa jos pakosarjoja haluaa vaihtaa, melkein toi Schmiedmannin paketti alkaisi olla houkutteleva jos sitä saisi jollain suhteilla vähän edukkaampaan hintaan.
              Laitoin nuo M52 pakosarjat, kun niissä riittää virtaus vs. S50 tai supersprint kiinankopioissa voi olla jo liikaa. Ostin sellaiset brittimallin uudet keskikatit 350€. Samanlaiset, kun sun kuvassa.
              Noita M52 peltipakosarjoja nyt saa jokapaikasta, ja sopivuus on BMW oem, eikä maksa montaa kymppiä.

              Last edited by Convertible; 20-03-2017, 09:43.
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • walde
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 947
                • Melkein Espoo

                Originally posted by Convertible View Post
                Laitoin nuo M52 pakosarjat, kun niissä riittää virtaus vs. S50 tai supersprint kiinankopioissa voi olla jo liikaa. Ostin sellaiset brittimallin uudet keskikatit 350€. Samanlaiset, kun sun kuvassa.
                Noita M52 peltipakosarjoja nyt saa jokapaikasta, ja sopivuus on BMW oem, eikä maksa montaa kymppiä.

                https://www.atp-autoteile.de/de/prod...gesatz/v-14922
                Mukava kuulla, että projekti alkaa olla hyvässä vaiheessa!
                Sopivuus noiden M52 pakosarjojen ja tuon linkin takaa löytyvien keskikattien välillä ilmeisesti myös OEM? Passaako muuten nätisti alkuperäisen putkiston loppuosaan? Miten katalysaattorien jälkeiset lambda-tunnistimet, vaatiiko virittelyä?
                E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                Comment

                • Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

                  Originally posted by walde View Post
                  Mukava kuulla, että projekti alkaa olla hyvässä vaiheessa!
                  Sopivuus noiden M52 pakosarjojen ja tuon linkin takaa löytyvien keskikattien välillä ilmeisesti myös OEM? Passaako muuten nätisti alkuperäisen putkiston loppuosaan? Miten katalysaattorien jälkeiset lambda-tunnistimet, vaatiiko virittelyä?
                  Juu, tai se eka on ollut valmiina jo vuoden Hankin itselle M paketilla olevan, joka nyt työn alla. Toi keskikatti on bolt on siihen M54 putkeen, mutta ei M52, mutta minulla molemmat, niin eiköhän niistä saada kasattua. Etulambdat riittää juuri ja juuri noihin M52 pakosarjoihin, ja takimmaiset koodattiin pois samalla, kun kolmelitraisen ohjelma laitettiin.
                  F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

                  Comment

                  • walde
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2008
                    • 947
                    • Melkein Espoo

                    Originally posted by Convertible View Post
                    Juu, tai se eka on ollut valmiina jo vuoden Hankin itselle M paketilla olevan, joka nyt työn alla. Toi keskikatti on bolt on siihen M54 putkeen, mutta ei M52, mutta minulla molemmat, niin eiköhän niistä saada kasattua. Etulambdat riittää juuri ja juuri noihin M52 pakosarjoihin, ja takimmaiset koodattiin pois samalla, kun kolmelitraisen ohjelma laitettiin.
                    Juu, näin olen päätellytkin viestejäsi lueskelleena
                    Molemmat autot kiinnostaa kyllä kovasti. Ehkä pyydän sulta nätisti kuvia jossain vaiheessa.

                    Putkistoon vielä palatakseni; osaatko sanoa passaako tuo keskikatti myös M54 pakosarjojen kanssa? Kiinalaiset M54 pakosarjat ja tuo katalysaattorihan olisi aika helppo ratkaisu, jos on bolt-on. Leikkaa ja liimaa ratkaisu ei oikein innostaisi, eivätkä Juppen kokemukset Schmiedmann putkistostakaan kuulostaneet järin hyviltä.
                    E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                    F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                    Comment

                    • Convertible
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2638
                      • Turku

                      Originally posted by walde View Post
                      Juu, näin olen päätellytkin viestejäsi lueskelleena
                      Molemmat autot kiinnostaa kyllä kovasti. Ehkä pyydän sulta nätisti kuvia jossain vaiheessa.

                      Putkistoon vielä palatakseni; osaatko sanoa passaako tuo keskikatti myös M54 pakosarjojen kanssa? Kiinalaiset M54 pakosarjat ja tuo katalysaattorihan olisi aika helppo ratkaisu, jos on bolt-on. Leikkaa ja liimaa ratkaisu ei oikein innostaisi, eivätkä Juppen kokemukset Schmiedmann putkistostakaan kuulostaneet järin hyviltä.
                      Kuvista päätellen pitäisi sopia, mutta en sitten tiedä onko joku leikaa ja liimaa juttu ja vompatti on vielä erilainen koriltaan, eikä sitä taidettu myydä kuin Euroopassa ja lueskelin E46 fanaticsin sivuilta niitä, S koneiden ja M52 pakosarja testejä ja päädyin sitten niihin, ne sopii ja mahtuu hyvin. Se kansi on kuitenkin suunniteltu toimimaan niiden M54 pakosarjojen kanssa, että tuskin M52 pakosarjat ahdistavat.

                      Jatkopala vain kolme pulttisilla laipoilla M52 pakosarjojen kanssa mukaan niin saa tehtyä.

                      Juu, laitan kuvia, kun paketti kasassa, oli joku lowriderpelle ajanut siitä kaikki puskurit säpäleiksi, ja niitä nyt sitten liimaillaan ja maallaillaan samalla kun allle menee Bilsteinin B14 setti, niin saan korkeuden sopivaksi.

                      Ja jenkkimallisen E60 540i manuaalin shortshifteri
                      F25 X3 35d
                      E87 118i
                      E46 330ti
                      E46 M3
                      E30 M3
                      E30 M3 Convertible
                      Z3 Roadster

                      Comment

                      • Calypsocoupe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 2932
                        • Vihti

                        Originally posted by Convertible View Post
                        Laitoin nuo M52 pakosarjat, kun niissä riittää virtaus vs. S50 tai supersprint kiinankopioissa voi olla jo liikaa. Ostin sellaiset brittimallin uudet keskikatit 350€. Samanlaiset, kun sun kuvassa.
                        Noita M52 peltipakosarjoja nyt saa jokapaikasta, ja sopivuus on BMW oem, eikä maksa montaa kymppiä.
                        Tuo M52 pakosarja-swappi olisi sinällään houkutteleva, mutta jos siihen ei ole OEM kattiputkea helposti saatavilla (marmori ei ole järkevä) niin vähän puolivillaiseksi ratkaisuksi se jää. Pointtina se että sen voisi saada leimattua jossain yksilöissä. Näemmä oikealta ohjattavissa on käytetty tuotannon alussa koko putkistoa M52 koneisista, mutta jos tarkoituksena on ottaa voimaa kolmelitraisesta, niin ei sillä mennä jatkoon.

                        Katselin Jupen kokemuksia, nähtävästi tuossa Schmiedmannin sarjassa lambdat voi sojottaa ihan minne sattuu ja muutenkin sopivuus on tasaisen heikkoa.

                        Melkoisen karu tuo tarvike-brittikattiputkikin on työn jäljen osalta. Oma on edellisen omistajan pohjakosketuksen myötä tyhjentynyt eli madallettuun vehkeeseen kannattaa miettiä kahdesti, kovasti niitä on tarviikkeena myynnissä vaikkei markkinat kaksiset ole.

                        Kiina-peltisarjaa on hankala löytää B30:selle ja niissäkin on laatu ihan mitä sattuu, hyvässäkin yksilössä kollektori on melkoisen ankea. Menisiköhän S54 kilkkeet laipan vaihdolla?
                        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                        Comment

                        • Convertible
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2638
                          • Turku

                          Originally posted by Calypsocoupe View Post
                          Tuo M52 pakosarja-swappi olisi sinällään houkutteleva, mutta jos siihen ei ole OEM kattiputkea helposti saatavilla (marmori ei ole järkevä) niin vähän puolivillaiseksi ratkaisuksi se jää. Pointtina se että sen voisi saada leimattua jossain yksilöissä. Näemmä oikealta ohjattavissa on käytetty tuotannon alussa koko putkistoa M52 koneisista, mutta jos tarkoituksena on ottaa voimaa kolmelitraisesta, niin ei sillä mennä jatkoon.

                          Katselin Jupen kokemuksia, nähtävästi tuossa Schmiedmannin sarjassa lambdat voi sojottaa ihan minne sattuu ja muutenkin sopivuus on tasaisen heikkoa.

                          Melkoisen karu tuo tarvike-brittikattiputkikin on työn jäljen osalta. Oma on edellisen omistajan pohjakosketuksen myötä tyhjentynyt eli madallettuun vehkeeseen kannattaa miettiä kahdesti, kovasti niitä on tarviikkeena myynnissä vaikkei markkinat kaksiset ole.

                          Kiina-peltisarjaa on hankala löytää B30:selle ja niissäkin on laatu ihan mitä sattuu, hyvässäkin yksilössä kollektori on melkoisen ankea. Menisiköhän S54 kilkkeet laipan vaihdolla?
                          Ulkomailla on kyllä mennyt päästöistä läpi juuri tällä M52 pakosarja setupilla ja tarkoitus olis sama myös minulla. Kone vain lämpimäksi kun menee katsurille. Ja samanlaiset ne schmiidmannin katti sijoituksetkin on.

                          Laitan kuvan sitten kun saan auton nosturille kattien asennusta varten.
                          F25 X3 35d
                          E87 118i
                          E46 330ti
                          E46 M3
                          E30 M3
                          E30 M3 Convertible
                          Z3 Roadster

                          Comment

                          • McBeast
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2007
                            • 2998
                            • Tallinn

                            Originally posted by Convertible View Post
                            Ulkomailla on kyllä mennyt päästöistä läpi juuri tällä M52 pakosarja setupilla ja tarkoitus olis sama myös minulla. Kone vain lämpimäksi kun menee katsurille. Ja samanlaiset ne schmiidmannin katti sijoituksetkin on.

                            Laitan kuvan sitten kun saan auton nosturille kattien asennusta varten.
                            Signaturen E46 330i Cabriossa oli Schmiedmannin peltisatsi, katit auton alla ja ne Schmiedmannin sarjan mukana tulleet melko läpivirtaavat. Takana Eisenmannin Street ja meni päästöistä läpi ilman kikkailuja. Koneen ajoin toki lämpimäksi ennen mittailuja.
                            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                            Comment

                            • Wespa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2016
                              • 1832
                              • Karjaa

                              Originally posted by McBeast View Post
                              Signaturen E46 330i Cabriossa oli Schmiedmannin peltisatsi, katit auton alla ja ne Schmiedmannin sarjan mukana tulleet melko läpivirtaavat. Takana Eisenmannin Street ja meni päästöistä läpi ilman kikkailuja. Koneen ajoin toki lämpimäksi ennen mittailuja.
                              Oliko kaikki lambdat käytössä, vai vaan etummaiset kaks? Pitäs kesän aikana laittaa putkisto uusiks SuperSprintin kilkkeillä, ja helpottais jos pärjäis pelkästään katin etupuolisilla lambdoilla. :think

                              Edit. Niin helppo ratkaisu olis tietenkin laittaa SuperSprintin katit joissa on paikka valmiina katin jälkeisille lambdoille, mutta jostain syystä reilun kahden tontun hinta ko. pätkästä ei kauheasti innosta.
                              Last edited by Wespa; 24-03-2017, 11:34. Reason: Lisäys
                              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                              Porsche 944 -86 (DE)
                              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                              Comment

                              • McBeast
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2007
                                • 2998
                                • Tallinn

                                Originally posted by Wespa View Post
                                Oliko kaikki lambdat käytössä, vai vaan etummaiset kaks? Pitäs kesän aikana laittaa putkisto uusiks SuperSprintin kilkkeillä, ja helpottais jos pärjäis pelkästään katin etupuolisilla lambdoilla. :think

                                Edit. Niin helppo ratkaisu olis tietenkin laittaa SuperSprintin katit joissa on paikka valmiina katin jälkeisille lambdoille, mutta jostain syystä reilun kahden tontun hinta ko. pätkästä ei kauheasti innosta.
                                Etummaiset olivat vain käytössä. Jälkimmäiset lambdareiät tulpattiin, johdotukset vedettiin konehuoneeseen ja niihin asennettiin lambdojen huijauspalikat.

                                Ilmeisesti nuo takimmaiset lambdat osaava kaveri koodaakin pois, joten tommosia huijauspalikoita en kyllä lähtisi enää laitattamaan.

                                Liian virtaavat takakatithan sytyttää moottorin vikavalon ja sen takia itsellenikin silloin noi huijausboksit laitettiin.

                                Peltisatsi oli kyllä yks parhaimpia modeja mitä autoon tehtiin minun aikanani. Tuli ääniin juuri sopivasti rähinää!

                                Äänet tulee aika hiljaisena tällä videolla, mutta tuo raspi kuitenkin välittyy snadisti
                                https://www.youtube.com/watch?v=cYox7w_eAF8

                                edit.

                                Tässä vielä lainaus Spetken kirjoittamasta kommentista ketjuuni:

                                "Siinä se nyt sitten komeilee. Oli sen verran muhkea satsi, että hieman joutui "taikomaan" sille tilaa ison vaihdelaatikon vierestä.
                                Mutta kyllä se sinne asettui eikä kolise mihinkään kiini.
                                Se etummainen äänenvaimennin siirtyi myös eläkkeelle tämän muutoksen johdosta. Samallahan tuossa pirssi keveni muutamilla kiloilla.
                                Eli siellä on nyt: Peltisatsi --> katit --> pieni läpivirtaava välivaimennin --> takavaimennin."
                                Last edited by McBeast; 24-03-2017, 11:48.
                                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎