Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i virittely?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1832
    • Karjaa

    Pistetääs vaikka tänne jatkoksi kun pakosarjoistakin on täällä jo jauhettu. Viimein olen omaan 325i:hin laittamassa SuperSprintin pakosarjaa, ja nyt heräsi kysymys pakosarjan tiivisteestä. Käykö vakiotiivisteen (ilmeisesti 325i ja 330i sama?) tilalle suoraan M52-mallin tiiviste, onko niissä muuta olennaista eroa kuin M54:n tiivisteeseen integroitu lämpöpelti? Autolla tullaan siis jatkossa ajamaan lähes yksinomaan etanolilla ja SuperSprint kääritään Marteliukselta hankittuun lämpö"kääreeseen", joten uskoisin että ilman lämpöpeltejäkin pärjää hyvin, semminkin kun autolla ei ajeta radalla tai muutenkaan rasiteta kovinkaan paljoa. Toki voisin ostaa vakio tiivisteet ja vain leikellä niistä pellit pois, mutta on se vähän purkkaratkaisu jos esim. M52 tiivisteet menevät heittämällä paikoilleen. Kyseiset lämpöpellit deletoin ennenkaikkea siksi että ne tuppaavat iän myötä hajoamaan itsekseen ja rämisemään, ja ovat aika hyvin myös tiellä pakosarjan muttereita irrotellessa.
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16419
      • Asikkala

      Miksi supersprint jos autolla ei ajeta radalla tai muutenkaan rasiteta kovinkaan paljoa ?

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1832
        • Karjaa

        Originally posted by jr66 View Post
        Miksi supersprint jos autolla ei ajeta radalla tai muutenkaan rasiteta kovinkaan paljoa ?
        Koska käytettynä löytyi halvalla ja onhan se orkkissysteemi jossa katit ovat pakosarjassa nyt vaan typerä.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Wespa View Post
          Koska käytettynä löytyi halvalla ja onhan se orkkissysteemi jossa katit ovat pakosarjassa nyt vaan typerä.
          Ne katit ja lambdat lämpeävät siinä sarjassa ollessaan aika nopeaan ja päästöt ovat helpommin paremmat.

          En tiedä onko se nyt niin typerää kuitenkaan jos vain sarjat / katit ovat ehjät.

          Comment

          • Georgios Terziakis
            BTCF Member
            • Sep 2010
            • 370
            • Imatra

            Ne alkuperäset pakosarjat on aikasen ahtaat paikka paikoin, jos vaan värkkäämisiloa riittää niin jotkut muut niitten tilalle, katit sitten joutuu tietty laittaa putkiin.
            Ja eikös niitä sarjoja myydä tyyliin että käy m50/m52/m54? Niin silloinhan voi laittaa tiivisteet tuolta moottorirepertuaalilta.
            Omiin tuli tiivisteet lämpösuojien kanssa, mut kansitiivistesetin mukana tuli ilman, vai olikohan se just toisin päin.
            Peltisarjojen kanssa kannattaa laitella enempi niitä pinnapultteja sinne kanteen.
            BMW 335i coupe -06
            BMW 330i coupe -00
            Ja pari vanhempaa menOpeliä

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎