Announcement

Collapse
No announcement yet.

19" vanteet e46:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Coupessa on selvästi enemmän tilaa takakaarissa kuin sedanissa ja touringissa.
    Oikea et on 8.5"-9" etuvanteissa et38-et40 ja takapäässä 9-10" vanteilla et42-et44. Eli näillä coupeen menee 98% raapimaton 225/35-19" ja
    265/30-19" yhdistelmä. Sedan ja touring vaatii menkelia kaarille mikäli halutaan raapimaton paketti. Itsellä on Touringissa ko.rengastus ko.et:n Breytoneilla orggis etupäällä mutta takaa on kaaret manklattu pokkauksettomiksi.

    Comment

    • henri
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 5752
      • Kiuruvesi/Iisalmi

      #17
      Originally posted by Dani View Post
      Oliskohan Coupessa vähän enemmän tilaa takakaarissa? ..tai sitten olen nähnyt vaan unta.

      Tuo 265 ET42 voi kyllä mennä ilman mankeloimista, mutta tiukkaa tekee.
      Pitäis melkein sovittaa nuo ennen mankeloimista, mutta jos kaaret pistää kuntoon niin pyörii moitteettomasti.

      Uskoisin että Breytonilla on aika tarkat tiedot että mikä pyörii minkäkin kaaren sisällä raapimatta, mutta ei pidä kuitenkaan luottaa siihen 100% varmuudella.

      Tuo että onko Sedanin ja Coupen takakaarissa eroja niin on mulle epäselvää.
      Mitä olen nähnyt noita breytonin vanteita, ni aika hilkulle ne menee kun ottaa sillä automalliin pienimmällä et:llä olevat vanteet, varsinkin reilummalla madalluksella...mutta millikin riittää

      Originally posted by Hemi View Post
      Coupessa on selvästi enemmän tilaa takakaarissa kuin sedanissa ja touringissa.
      Oikea et on 8.5"-9" etuvanteissa et38-et40 ja takapäässä 9-10" vanteilla et42-et44. Eli näillä coupeen menee 98% raapimaton 225/35-19" ja
      265/30-19" yhdistelmä. Sedan ja touring vaatii menkelia kaarille mikäli halutaan raapimaton paketti. Itsellä on Touringissa ko.rengastus ko.et:n Breytoneilla orggis etupäällä mutta takaa on kaaret manklattu pokkauksettomiksi.
      Kiitos Hemillekkin tiedoista, eiköhän ne sinne sitten mahdu, ja tosiaan pitää, ensin kokeilla noita ilman pokkauksia kunhan kesä tulee ja vanteet tilataan...sitte varalta vois takakaaria vähä pokkauttaa...
      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
      Ex. E30 320i 2d GTS -88


      E46 330Cd (projekti V.2)


      ----------------------------

      Comment

      • 730ia
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 1457
        • pohjois-pohjanmaa, oulu

        #18
        Originally posted by henri View Post
        mitkäs ovat vanteiden leveydet?
        edessä 8" ja takana 9.5" Edessä tuli kokeiltua ohuita spacereita viimekesänä...
        F20 118d Aut.
        ________
        Volvo S40
        MB W204
        e90 320d
        e46 coupe
        e32 730ia

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          #19
          miltäs kuulostas:

          8,5x19" ET30 eteen
          9,5x19" ET30 taakse (kaarien pokkaus hieman):think

          ???
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by henri View Post
            miltäs kuulostas:

            8,5x19" ET30 eteen
            9,5x19" ET30 taakse (kaarien pokkaus hieman):think

            ???
            Riippuu renkaista, mutta 9.5":n vanteen vakiokokoisilla tuskin 100% raapimaton yhdistelmä vakiokaarilla.

            Comment

            • henri
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 5752
              • Kiuruvesi/Iisalmi

              #21
              Originally posted by Hemi View Post
              Riippuu renkaista, mutta 9.5":n vanteen vakiokokoisilla tuskin 100% raapimaton yhdistelmä vakiokaarilla.
              renkaiksi 225/35/19 ja 265/30/19
              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
              Ex. E30 320i 2d GTS -88


              E46 330Cd (projekti V.2)


              ----------------------------

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #22
                Originally posted by henri View Post
                renkaiksi 225/35/19 ja 265/30/19
                no mahtuuhan ne jos kerta kaaria meinasit takaa mankeloida...
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by henri View Post
                  renkaiksi 225/35/19 ja 265/30/19
                  Meillä skidin -01 e46 coupessa on juuri tuo rengasyhdistelmä 9" ja 10" Breytoneilla joissa on edessä et38 ja takana et42 ja etupää oli luonnollisesti 100% raapimaton, mutta takaa hieman kovimmissa lasteissa aavistuksen nappasi johonkin suojamuoviin kiinni(alusta eibach pro-system 35/15). Kaarien puolesta tämä on aika optimi, eli menee täysin pokkaamatta alle.
                  Eli tuo et30 vaatii kyllä hieman kaaritöitä.

                  Comment

                  • kaani
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 123
                    • 08

                    #24
                    Lainaanpa minäkin valmista topikkia.
                    Eli sattunesta syystä talliin kolahtaa kohta 10,5x19 et32 + 8,5x19 et37 kiekot.
                    Kannattaako noita edes yrittää puskea e46 sedaniin mankeloinnin kera vai meneekö joka tapauksessa liian härskiksi ja suosiolla etsiä muuta käyttöä noille?

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by kaani View Post
                      Lainaanpa minäkin valmista topikkia.
                      Eli sattunesta syystä talliin kolahtaa kohta 10,5x19 et32 + 8,5x19 et37 kiekot.
                      Kannattaako noita edes yrittää puskea e46 sedaniin mankeloinnin kera vai meneekö joka tapauksessa liian härskiksi ja suosiolla etsiä muuta käyttöä noille?
                      Tuo 10.5"-leveä takavanne et32:lla ei kyllä mene millään "pikkumankeloinnilla" sedanin takakaarien sisälle, mikäli päälle halutaan venyttää edes 265-leveä kumi. Eli vaatii kyllä jo maalauksen vaativaa kaarien työstöä mikäli takapenkillä aiotaan kuljettaa muutakin kuin salikassia.

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #26
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Tuo 10.5"-leveä takavanne et32:lla ei kyllä mene millään "pikkumankeloinnilla" sedanin takakaarien sisälle, mikäli päälle halutaan venyttää edes 265-leveä kumi. Eli vaatii kyllä jo maalauksen vaativaa kaarien työstöä mikäli takapenkillä aiotaan kuljettaa muutakin kuin salikassia.
                        ei se vanteen leveys siinä niin paljon ratkaise... 265/35 kumin kulutuspinta on kokolailla samalla kohdalla 9,5" tai 10,5" vanteella, jos ET on sama. tuskin vielä tarvii maalailla mitään. aika hyvin se kaari leviää lämmön kanssa ilman että maalit lohkeilee.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          ei se vanteen leveys siinä niin paljon ratkaise... 265/35 kumin kulutuspinta on kokolailla samalla kohdalla 9,5" tai 10,5" vanteella, jos ET on sama. tuskin vielä tarvii maalailla mitään. aika hyvin se kaari leviää lämmön kanssa ilman että maalit lohkeilee.
                          Ei se vanteen leveys tässä vielä olekkaan se kynnyskysymys, mutta tuo et32 katkaisee kyllä jo kamelin selän. Nimittäin omasta e46 Farkusta on myös 19" ja 10"-leveille, 42et:n breytoneille ja 265/35 kumein jo kaarien ulkopuolen kantitkin manklattu/häivytetty jotta ko.kiekot mahtuu alle. 10mm jos tästä tuo vielä ulos tuolla et32:lla, niin joutuu jo turvautumaan laikkakoneeseen....

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #28
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Ei se vanteen leveys tässä vielä olekkaan se kynnyskysymys, mutta tuo et32 katkaisee kyllä jo kamelin selän. Nimittäin omasta e46 Farkusta on myös 19" ja 10"-leveille, 42et:n breytoneille ja 265/35 kumein jo kaarien ulkopuolen kantitkin manklattu/häivytetty jotta ko.kiekot mahtuu alle. 10mm jos tästä tuo vielä ulos tuolla et32:lla, niin joutuu jo turvautumaan laikkakoneeseen....

                            ai, luulin että puhuit vakiokaarista... no sitten voi tehdä tiukkaa
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • John_Q
                              Newbiemmer
                              • Jan 2008
                              • 14

                              #29
                              Lueskelin kyllä noita ylempiä, mutta kysytään nyt suoraan, että........

                              sanokaas te viisammat nyt, et mahtuuko/sopiiko tälläinen setti suoraan e46 coupen alle.......eteen 8" 19" et 35 ja taakse 9,5" 19" et 45 (225/35 ja 265/30) rengastuksella, ja minkäs moinen madallus olisi mahdollinen, ilman mitään kaarien rullausta? kun hienohan se auto olisi tonttiin saada, ainakin niin lähelle kuin mahdollista

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Originally posted by John_Q View Post
                                Lueskelin kyllä noita ylempiä, mutta kysytään nyt suoraan, että........

                                sanokaas te viisammat nyt, et mahtuuko/sopiiko tälläinen setti suoraan e46 coupen alle.......eteen 8" 19" et 35 ja taakse 9,5" 19" et 45 (225/35 ja 265/30) rengastuksella, ja minkäs moinen madallus olisi mahdollinen, ilman mitään kaarien rullausta? kun hienohan se auto olisi tonttiin saada, ainakin niin lähelle kuin mahdollista
                                Menee "heittämällä"...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎