Announcement

Collapse
No announcement yet.

19" vanteet e46:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    #46
    Originally posted by Ha2 View Post
    Mulla on kesäetuvanne 8,5x18" ET 40 225/40 renkaalla. Jos sulle on tulossa säädettävä alustasarja, niin voipi olla että 8,5" leveä ET 40 -vanne ottaa tolppaan/jouseen kiinni. Mulla ainakin joutuu olemaan edessä 5 mm spaceri eli se ET on sillon 35. Ilman spaceria ottas vanteen sisäreuna tolppaan/jouseen kiinni. Alusta on KW. Hyvin mahtuu silti eturenkaat pyörimään vakiokaarissa, eikä ota rengas käännettynäkään mihinkään kiinni edes töyssyissä.
    Miten paljon nuo säädettävät tolpat ovat paksumpia kun ei säädettävät?
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • mikalkai
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 308
      • Oulu

      #47
      Lainataanpa tätä topiccia. Mikäs on 19x8,5 vanteelle se oikea rengaskoko? Tällä hetkellä on 235/35 mutta pari palloa pitäisi ostaa lisää, joten ostanko samankokoiset vaiko 225/35?
      Ajossa:
      E39 530i Touring M-Sport

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #48
        Originally posted by mikalkai View Post
        Lainataanpa tätä topiccia. Mikäs on 19x8,5 vanteelle se oikea rengaskoko? Tällä hetkellä on 235/35 mutta pari palloa pitäisi ostaa lisää, joten ostanko samankokoiset vaiko 225/35?
        Se kaiketi on oleellisempaa mihin autoon ko.rengastus on aikomus laittaa?
        Eli mikä leveys+profiilisuhde antaa oikean ulkohalkaisijan?
        Jos kyseessä on e46, niin oikea ulkohalkaisija syntyy 225/35-19":sta ja mikäli kyse taas on e39:stä, tulee oikea orggis/speksihalkaisija 235/35-19":lla.

        Comment

        • Ha2
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1786
          • Oulu

          #49
          Originally posted by Dani View Post
          Miten paljon nuo säädettävät tolpat ovat paksumpia kun ei säädettävät?
          Esim. KW:n Teilgutachtenin mukaan etutolpan pääjousen ulkohalkaisija on 83 mm. Alkuperäisen iskarin jousilaitasen alla olevan varren paksuutta en ole päässyt mittaamaan. Sen vois joku mitata. ETK:kaan ei kerro.
          E61 525d LCI

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            #50
            Originally posted by Hemi View Post
            Se kaiketi on oleellisempaa mihin autoon ko.rengastus on aikomus laittaa?
            Eli mikä leveys+profiilisuhde antaa oikean ulkohalkaisijan?
            Jos kyseessä on e46, niin oikea ulkohalkaisija syntyy 225/35-19":sta ja mikäli kyse taas on e39:stä, tulee oikea orggis/speksihalkaisija 235/35-19":lla.
            Kun hankinnassa on kuitenkin vaan kaksi rengasta niin eiköhän ne kannata ostaa samankokoiset kuin jo olemassa olevat, muuten tulee kokoeroa etu- ja takapään välillä. Korjasi muuten nuo 235/35-19 kumit mittarivirheen 225/45-17 kumeihin nähden
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • Pred
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 442
              • E-Pohjanmaa

              #51
              Originally posted by Ha2 View Post
              Esim. KW:n Teilgutachtenin mukaan etutolpan pääjousen ulkohalkaisija on 83 mm. Alkuperäisen iskarin jousilaitasen alla olevan varren paksuutta en ole päässyt mittaamaan. Sen vois joku mitata. ETK:kaan ei kerro.
              Kyllä alkuperäinen jousilautanen on isompi mitä coilover:n vastaava. Harmi kun ei ole enään varastossa M-sportin kilkkeitä, niin olis voinut käydä mittaan...
              Tesla Model 3 Performance
              EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
              EX: VW Touran 2.0 TDI
              EX: VW R6 Polo GTI
              EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
              EX: BMW E91 325dA M-sport
              EX: BMW E46 320d touring M-sport
              EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
              EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
              EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
              EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #52
                Originally posted by NokiLeka View Post
                Kun hankinnassa on kuitenkin vaan kaksi rengasta niin eiköhän ne kannata ostaa samankokoiset kuin jo olemassa olevat, muuten tulee kokoeroa etu- ja takapään välillä. Korjasi muuten nuo 235/35-19 kumit mittarivirheen 225/45-17 kumeihin nähden
                eihän sillä mitään merkitystä oikeastaan ole onko 235 vai 225... jos nyt oikeen pilkkua nussitaan, niin 225 on varmasti aika lähelle saman korkuinen, kun kulunut 235 kumi noitten valinta on ehkä lähinnä siitä kiinni miten mahtuu pyörimään...
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #53
                  Originally posted by Pred View Post
                  Kyllä alkuperäinen jousilautanen on isompi mitä coilover:n vastaava. Harmi kun ei ole enään varastossa M-sportin kilkkeitä, niin olis voinut käydä mittaan...
                  no sillä nyt ei ole mitään merkitystä paljonko vakio jousilautanen on, kun se jää renkaan yläpuölelle... kyse oli siitä paljonko coilover jousi on paksumpi mitä vakio tolppa lautasen alta.

                  mahtaakohan noi coilover jouset olla yleensä saman levyisiä? standardi?
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Originally posted by NokiLeka View Post
                    Kun hankinnassa on kuitenkin vaan kaksi rengasta niin eiköhän ne kannata ostaa samankokoiset kuin jo olemassa olevat, muuten tulee kokoeroa etu- ja takapään välillä. Korjasi muuten nuo 235/35-19 kumit mittarivirheen 225/45-17 kumeihin nähden
                    Näin tietenkin, mutta nythän ne jäljelle jäävät 235/35-19":set ovat joka tapauksessa jo jonkin verran kuluneet, jolloin tuo e46:n oikea koko 225/35-19" on jo lähellä. Jos/kun jäljelle jäävät 235:et laitetaan taakse ja uudet 225:t eteen, niin nuo takakumit loppuu seuraavaksi jo ennen kuin etukumit on menettänyt pinnastaan 1/3:aa enempää. Tällöin kun myös taakse heitetään uudet 225:t ollaan tilanteessa jossa etu+takapää on seuraavan kerran finaalissa yhtä aikaa ja tässä yhtälössä on etu+takapään vierintäkehät olleet koko käyttöelinkaaren maksimaalisen lähellä toisiaan.

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      #55
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Näin tietenkin, mutta nythän ne jäljelle jäävät 235/35-19":set ovat joka tapauksessa jo jonkin verran kuluneet, jolloin tuo e46:n oikea koko 225/35-19" on jo lähellä. Jos/kun jäljelle jäävät 235:et laitetaan taakse ja uudet 225:t eteen, niin nuo takakumit loppuu seuraavaksi jo ennen kuin etukumit on menettänyt pinnastaan 1/3:aa enempää. Tällöin kun myös taakse heitetään uudet 225:t ollaan tilanteessa jossa etu+takapää on seuraavan kerran finaalissa yhtä aikaa ja tässä yhtälössä on etu+takapään vierintäkehät olleet koko käyttöelinkaaren maksimaalisen lähellä toisiaan.
                      Tottahan tietysti näinkin.
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

                        #56
                        Originally posted by Pred View Post
                        Kyllä alkuperäinen jousilautanen on isompi mitä coilover:n vastaava. Harmi kun ei ole enään varastossa M-sportin kilkkeitä, niin olis voinut käydä mittaan...
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        no sillä nyt ei ole mitään merkitystä paljonko vakio jousilautanen on, kun se jää renkaan yläpuolelle... kyse oli siitä paljonko coilover jousi on paksumpi mitä vakio tolppa lautasen alta.
                        No näinpä juuri. Mulla lukikin ensin tuossa viestissä, että ei-säädettävän alustan kanssahan rengas pyörii jousilautasen alla mutta säädettävässä jousen vieressä. Pyyhin sitte pois ja postasin niin ku postasin.
                        E61 525d LCI

                        Comment

                        • Pred
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 442
                          • E-Pohjanmaa

                          #57
                          Originally posted by Ha2 View Post
                          No näinpä juuri. Mulla lukikin ensin tuossa viestissä, että ei-säädettävän alustan kanssahan rengas pyörii jousilautasen alla mutta säädettävässä jousen vieressä. Pyyhin sitte pois ja postasin niin ku postasin.
                          Joo näinhän se toki on...

                          Tuli itelle hommattua 8.5x19 ET39 235/35 kumeilla eteen ja taakse 9.5x19 ET39 265/30 kumeilla. Pitää varmaan noi touringin takakaaret mankeloida että mahtuu raapimatta pyörimään, kun madallusta on takana 45mm... No voihan tuota aina nostaa kun säädettävä alusta on... Pitää varmaan huomenna sovitella... Tietääkö kukaan kuka osais mankeloida kaaret Ylivieskan seudulla?
                          Tesla Model 3 Performance
                          EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
                          EX: VW Touran 2.0 TDI
                          EX: VW R6 Polo GTI
                          EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
                          EX: BMW E91 325dA M-sport
                          EX: BMW E46 320d touring M-sport
                          EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
                          EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
                          EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
                          EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

                          Comment

                          • mikalkai
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 308
                            • Oulu

                            #58
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Se kaiketi on oleellisempaa mihin autoon ko.rengastus on aikomus laittaa?
                            Eli mikä leveys+profiilisuhde antaa oikean ulkohalkaisijan?
                            Jos kyseessä on e46, niin oikea ulkohalkaisija syntyy 225/35-19":sta ja mikäli kyse taas on e39:stä, tulee oikea orggis/speksihalkaisija 235/35-19":lla.
                            Kyseessä juurikin E46:n.. unohtui mainita. Mutta pitääpä tilata moiset sitten uudeksi rattaiksi.
                            Ajossa:
                            E39 530i Touring M-Sport

                            Comment

                            • Pred
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 442
                              • E-Pohjanmaa

                              #59
                              Originally posted by Pred View Post
                              Tuli itelle hommattua 8.5x19 ET39 235/35 kumeilla eteen ja taakse 9.5x19 ET39 265/30 kumeilla. Pitää varmaan noi touringin takakaaret mankeloida että mahtuu raapimatta pyörimään, kun madallusta on takana 45mm... No voihan tuota aina nostaa kun säädettävä alusta on... Pitää varmaan huomenna sovitella... Tietääkö kukaan kuka osais mankeloida kaaret Ylivieskan seudulla?
                              Eilettäin sovitin nuo alle ja takaa ottaa kiinni sisälokareihin. Pitää kuumailmapuhaltimella muotoilla niitä ja vähän nostaa alustaa ylöspäin, niin mahtuu kyllä ongelmitta. Tulee tuolla ET:llä aika hyvin kaarelle
                              Tesla Model 3 Performance
                              EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
                              EX: VW Touran 2.0 TDI
                              EX: VW R6 Polo GTI
                              EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
                              EX: BMW E91 325dA M-sport
                              EX: BMW E46 320d touring M-sport
                              EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
                              EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
                              EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
                              EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                #60
                                Miten se ottaa noin helposti kiinni sisälokariin ET39:llä?
                                Itselläni Sedan ja 9.5/19" 255/30 nakilla ET46 eikä ota sisälokariin kiinni missään vaiheessa H&R CupKitin kanssa (55/35)
                                Paljon sulla on takana navasta kaareen?

                                Uudet vanteet tulee tossa piakkoin jotka ovat samaa kokoa kun edelliset mutta ET43 + 5mm spacerit niin ET38.
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎