miksi e46 jyristää kiihdyttäessä?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cooppper
    replied
    Originally posted by Cooppper View Post
    Joo eli huomenna olis tarkotus käydä motonetistä toi kuminivel ostamassa ja viikonloppuna vaihtaa.

Nii mikäs näistä käy?

Kard kuminivel BMW523-E39/36BMW 3-SARJA E36 91->98
    323/325 E36 Kuminivel ø38/106x32mm (ei Autom)
    67.90 €

Kardaanin kuminivel BMW 6pulttBMW 3-SARJA E36 91->98
    323Autom/325 E36 Kuminivel ø40/107x28mm
    33.50 €

Kardaanin kuminivel BMWBMW 3-SARJA E36 91->98
    320/323/325 E36 Kuminivel ø38/111x32mm (ei Autom)
    44.50 €
    Tänään tuli vaihdettua rättinivel ja jyrinä loppui heti

Tämän ostin motonetistä ja hyvin kävi:

44.50 €
    Last edited by Cooppper; 15-03-2009, 18:33.

Leave a comment:

• Cooppper
    replied
    Joo eli huomenna olis tarkotus käydä motonetistä toi kuminivel ostamassa ja viikonloppuna vaihtaa.

Nii mikäs näistä käy?

Kard kuminivel BMW523-E39/36BMW 3-SARJA E36 91->98
    323/325 E36 Kuminivel ø38/106x32mm (ei Autom)
    67.90 €

Kardaanin kuminivel BMW 6pulttBMW 3-SARJA E36 91->98
    323Autom/325 E36 Kuminivel ø40/107x28mm
    33.50 €

44.50 €

Leave a comment:

• Olio
    replied
    Originally posted by Olio View Post
    Mulla e36 M3 3.0 täristää/jurisee lähinnä 2 ja 3 vaihteilla kiihdyttäessä ja motin kierrosten ollessa 2000-3500rpm...
    rättinivel oli halkeillu monesta kohtaa, se vaihdettiin nyt perjantaina bemu oy.ssä, vaiva helpotti aika paljonkin mutta ei poistunut kokonaan. Ehdotuksia?

Bemu oy.n äijä oli alunperin koeajettuaan autoa sitä mieltä että saattas olla kytkin, kun on hänen mielestään outo... kuulostaa musta aika kaukaa haetulta :think
    Nytkun oon tolla ajellu niin oon huomannu että täristää edelleen kylmänä, mutta lämpimänä toimii niinku pitääkin

Arvauksia?!

Leave a comment:

• Cooppper
    replied
    Näyttäshän tuolla motonetis olevan sulle moinen! kardaanin kuminivel
    Niin onkii, en vaan arvellu et se on kuminivel

Leave a comment:

• Olio
    replied
    Joo eli tänään käytin autoo leimalla ja katsastusmies huomas et siel on rättinivel paskana. Hyvä että vika selvis. Tarkastuskorttiin ei kuitenkaan laittanu että nivel on hajonnut. Mikäs tämän rättinivelen oikee nimi on? tärinänvaimenninko? motonetistä en löytäny nii vissii pitää bmw merkkihuollosta käydä vai?

Näyttäshän tuolla motonetis olevan sulle moinen! kardaanin kuminivel
    Last edited by Olio; 04-03-2009, 22:25.

Leave a comment:

• Cooppper
    replied
    Joo eli tänään käytin autoo leimalla ja katsastusmies huomas et siel on rättinivel paskana. Hyvä että vika selvis. Tarkastuskorttiin ei kuitenkaan laittanu että nivel on hajonnut. Mikäs tämän rättinivelen oikee nimi on? tärinänvaimenninko? motonetistä en löytäny nii vissii pitää bmw merkkihuollosta käydä vai?
    Last edited by Cooppper; 04-03-2009, 19:38.

Leave a comment:

• Harzzza
    replied
    Ite vaihoin just kardaanin hilut omaan V8 - E34 :een. Täristi kiihdyttäessä mukavasti, tasasella ei mittää.

Uutta tuli rättinivel, (oli aika huonossa hapessa, sisukset tursus ) tulilaakeri, (rohisi, kumi oli väljä ja väsynyt ) vaihdelaatikon kannatinkumit. ( litistyneet sentin )

Ristiniveltä ei pystyny ite vaihtaan, oli prässätty kardaaniin.

Hommaan ei menny kun 4 päivää. Jippii. Ei muuten mutta kun pakoputket piti irrottaa kokonaan tieltä pois ja ne 4 kpl etukäyrän laippoja ja niiden 8 kpl pultteja oli VÄHÄN kiinni. Kannat ruostuneet pois kokonaan. Piti ostaa dremal taipusalla jatkovarrella ja rälläköidä silla ahtaassa paikassa pultit poikki. Sitten piti ostaa kunnon porakone ja perkeleesti helvetin kovia teriä että sai ne umpiruostuneet pultit porattua pois laippojen reijistä. Kasaus oli kyllä sit nopee homma, mut se purku ja kasauksen valmistelu kesti... no, hiihtolomat menikin sitten siihen ja vähä liikaa rahaa. n. 350€ työkaluihin, ja reilu 100€ osiin. Ja paikat on viäkin kipeenä taistelusta.

Leave a comment:

• Cooppper
    replied
    Sehän täs onkin perseestä että jos/kun ei oo mitään näkyvää vikaa niin VAIHDA niitä osia Onx halpaa?
    Onko sul rättinivel vaihdettu? mulla tosiaan se autto jonkin verran, varsinkin kylmänä juristaa edelleen...

Bemu oy.n äijän vaihtoehdot oli kytkin, kardaanin tasapainotus, kaksoismassavauhtipyörä( mulla suljettu osittain pois kun ei väpätä kauheesti)
    Ota näistä nyt selvää kun kukaan ei mistään mitään tiiä
    Ei oo rättiniveltä vaihdettu. Mites huomaakohan ne katsastuksessa tuota vikaa ku tällä viikolla meinasin käyttää?

Leave a comment:

• Olio
    replied
    Mulla kuuluu ihan samanlainen jyrinä 2 ja 3 vaihteilla kiihyttäessä. Kardaanin laakeri, tukikumi ja ristikot vaihdettu vähän aikaa sitten. Voiko johtua kardaanin epätasapainosta tai korjautuisko kardaanin vaiholla?
    Sehän täs onkin perseestä että jos/kun ei oo mitään näkyvää vikaa niin VAIHDA niitä osia Onx halpaa?
    Onko sul rättinivel vaihdettu? mulla tosiaan se autto jonkin verran, varsinkin kylmänä juristaa edelleen...

Bemu oy.n äijän vaihtoehdot oli kytkin, kardaanin tasapainotus, kaksoismassavauhtipyörä( mulla suljettu osittain pois kun ei väpätä kauheesti)
    Ota näistä nyt selvää kun kukaan ei mistään mitään tiiä

Leave a comment:

• Cooppper
    replied
    Mulla e36 M3 3.0 täristää/jurisee lähinnä 2 ja 3 vaihteilla kiihdyttäessä ja motin kierrosten ollessa 2000-3500rpm...
    rättinivel oli halkeillu monesta kohtaa, se vaihdettiin nyt perjantaina bemu oy.ssä, vaiva helpotti aika paljonkin mutta ei poistunut kokonaan. Ehdotuksia?

Bemu oy.n äijä oli alunperin koeajettuaan autoa sitä mieltä että saattas olla kytkin, kun on hänen mielestään outo... kuulostaa musta aika kaukaa haetulta :think
    Mulla kuuluu ihan samanlainen jyrinä 2 ja 3 vaihteilla kiihyttäessä. Kardaanin laakeri, tukikumi ja ristikot vaihdettu vähän aikaa sitten. Voiko johtua kardaanin epätasapainosta tai korjautuisko kardaanin vaiholla?

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Mikähän siinä nyt voisi olla seuraavana... Katsoa samat paikat uudestaan, siirtyä sitten tutkimaan moottorin/vaihteiston/perän/apurunkojen kiinnityksiä. Ihme paikoista noita jyrinöiden syitä joskus löytyy (muistuu mieleen yksi kosla joka jyristi kun rattia käännettiin paikallaan. Monien moinien hilujen vaihdon jälkeen vika löytyi hihnan kiristäjästä ja laturin vapakytkimestä )

Leave a comment:

• ArttuA
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    No en mä sitä tarkoittanutkaan että epätasapainoa tutkittaisiin perä ilmassa, vaan rikki olevia niveliä voisi etsiä menemällä ihan sinne alle pyörittelemään
    Juu, luulis kyllä että ne on katsottu huollossa..

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by ArttuA View Post
    Mulla ainakin juristaa vain pieni veto päällä, eli tasaisesti hiljaa kiihdyttäessä n.70-120 km/h nopeudessa tai vastaavasti vaikkapa vakkari päällä loivassa ylämäessä. Vois siis olla vaikeaa tutkia esim. nosturilla perä ilmassa ajamalla. Ääni loppuu kun höllää kaasun tai painaa reilusti lisää. Oon ajanu autolla n.15tkm ja ääni senkun voimistuu kokoajan. Kylmänä tekee mun mielestä herkemmin, mutta myös lämpöisenä satunnaisesti. Vinkkejä vinkkejä.. Itse en aio korjata, mutta minne vien seuraavaksi korjattavaksi kun edellisessä merkkiliikkeessä ei tosiaan vikaa löytynyt kahdellakaan käynnillä? Autolla ajettu alle 140tkm.
    No en mä sitä tarkoittanutkaan että epätasapainoa tutkittaisiin perä ilmassa, vaan rikki olevia niveliä voisi etsiä menemällä ihan sinne alle pyörittelemään

Leave a comment:

• ArttuA
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Jos kyseessä olisi kardaanin epätasapaino niin eikö sen pitäisi ravistaa nopeuden mukaan riippumatta siitä kiihdytätkö. Mieleen tulee kardaanin nivelet , etuveto jos olisi niin sanoisin vetarit
    Auto ylös ja ukko alle tutkimaan
    Mulla ainakin juristaa vain pieni veto päällä, eli tasaisesti hiljaa kiihdyttäessä n.70-120 km/h nopeudessa tai vastaavasti vaikkapa vakkari päällä loivassa ylämäessä. Vois siis olla vaikeaa tutkia esim. nosturilla perä ilmassa ajamalla. Ääni loppuu kun höllää kaasun tai painaa reilusti lisää. Oon ajanu autolla n.15tkm ja ääni senkun voimistuu kokoajan. Kylmänä tekee mun mielestä herkemmin, mutta myös lämpöisenä satunnaisesti. Vinkkejä vinkkejä.. Itse en aio korjata, mutta minne vien seuraavaksi korjattavaksi kun edellisessä merkkiliikkeessä ei tosiaan vikaa löytynyt kahdellakaan käynnillä? Autolla ajettu alle 140tkm.
    Last edited by ArttuA; 01-03-2009, 19:28.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by palmju View Post
    eli tollainen bensa manuaalibemari täristää ja pitää pientä jyrinää kun kiihdyttää. vika esiintyy lievempänä myös tasakaasulla ajettaessa. vikaa on jotenkin vaikea paikallistaa mutta vaikuttaa kuin voimansiirtolaitteissa olisi jokin epätasapainossa.
    Kaveri epäili että kardaani on ollut joskus irti ja kasattu keskeltä väärälle poorille. eli onko siellä jotkut merkit joiden mukaan kartaani pitää laittaa?
    Jos kyseessä olisi kardaanin epätasapaino niin eikö sen pitäisi ravistaa nopeuden mukaan riippumatta siitä kiihdytätkö. Mieleen tulee kardaanin nivelet , etuveto jos olisi niin sanoisin vetarit
    Auto ylös ja ukko alle tutkimaan
    Last edited by petrolhead; 01-03-2009, 18:21.

Leave a comment:

Working...