Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CRK
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 35
    • Helsinki

    Millaisilla kohtuu helpoilla muutoksilla -01 330Ci koneesta saisi lisää tehoa irti?
    KTM 530 SM -09
    Ex. E46 330Ci -01

    Comment

    • Jolli
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 2556
      • Virolahti

      Originally posted by CRK View Post
      Millaisilla kohtuu helpoilla muutoksilla -01 330Ci koneesta saisi lisää tehoa irti?
      Softaus, nokat, puristuksia enemmin, pakosarja+imusarja jne vaparin virittämis-kikat. Hintaa tulee hevoselle aika paljon :think
      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
      PM tavoittaa, puhelimella ei.

      Comment

      • NV85
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 472
        • Rovaniemi

        Originally posted by Jolli View Post
        Softaus, nokat, puristuksia enemmin, pakosarja+imusarja jne vaparin virittämis-kikat. Hintaa tulee hevoselle aika paljon :think


        Pakoputkistolla saa legendojen mukaan sen +20, kun vaihtaa pakosarjatkin. Hintaa tosin tulee toista tonnia.

        Softalla voi saada tuon saman lisän jo 500 eurolla. Omassa autossa on Celtic Tuningin softa, jonka ostin forumin käyttäjältä 'JaU'. Rullilla en ole vielä testannut softaa, mutta ihan erilailla tuo nyt syöttää kuin vakiolla. Mielestäni kannattava sijoitus.

        Cold-air intake kitillä taitaa saada muutaman humman vielä lisää.

        Oma tavoite on panostaa vielä tuohon putkistoon ja cai-kittiin, luultavasti pääsee +30 - 40 hepan lisäykseen kohtuu edukkaasti. Näiden jälkeen sitten Quaifen lukko ja ainakin allekirjoittaneelle piisaa...toistaiseksi...


        Remmiahdin ja nokat onkin sitten vähän hintavemmat.
        BMW 335i M-sport e91LCI '09
        BMW 1502 '75
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=228805
        EX: BMW 330i M-sport '01

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          Pakosarja näissä 330i taitaa ahdistaa eniten, no ymmärtäähän sen kun pakosarjaa katselee ja miettii miten virtaukset toimii +5000RPM
          Schmeidmann pakosarjalla saadaan jotain irti koneesta.
          Sitten nokat, Schrickin nokat kiinni niin taas vähän lisää.
          Lopuksi softan muokkauksella saadaan tosta paketista kaikki irti.

          Vakio imukotelo/torven/kaasuläpän virtaukset riittää +300hp joten sinne laittamalla jotain kartiofiltteriä ei saada ku tehoja pois, todistettu on.
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            Originally posted by Laku View Post
            Onko alatukivarsien vaihdon jälkeen säädettävä aurauskulmat?
            Kyllä mun mielestä kulmat kannattaa säätää uudestaa, ainakin camberit muuttuu ja saattaahan ne aurauksetkin ottaa itteensä?
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • Smistik
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1130
              • Kanta-Häme

              Semmosta kysyisin, näkeekö dieselin pa-siirtopumpusta valmistusaikaa tai vuotta? Tai voiko sen jotenkin todeta olevan tehtaan alkuperäinen?
              ex E91 320d käsiaskilla
              ex E46 330dat
              japski
              ranu

              ex E30 316i 4d

              Comment

              • ///Jone
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2009
                • 1281
                • HKI

                Alapallonivelet ja alatukivarrenpuslat molemmin puolin väljät, ihmekään jos venkoili. Vaihdettava koko alatukivarsi ilmeisesti ja nuo nivelet. Löytyykö kokemusta noista motonetin varsista ja nivelistä?
                ______________________
                Nykyinen:
                Model 3

                BMW:t vuodesta 2009:
                i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  Maylen HD tai marmoritiskiltä uudet etualatukivarret, pallonivelet tulevat kaupanpäälle kiinnitettynä. Heloihin powerflexin puslat niin pysyy pidempään ehjänä ja on muutenkin helppo vaihtaa.
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • ///Jone
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2009
                    • 1281
                    • HKI

                    http://www.tocar.fi/meylen-hd-tukiva...ea-p-1761.html mukana taitaa tulla tarvittavat. Huomattavasti edullisemmat kyllä kuin korjaamolla ehdotetut saksalaisvalmisteiset varret, jotka 180€/kpl.

                    http://suomi.schmiedmann.com/3_serie...ivu31.htm#8163 "66mm halkaisia powerflex etutukivarren takaosaan" oikeat puslat?
                    Last edited by ///Jone; 26-03-2010, 17:13.
                    ______________________
                    Nykyinen:
                    Model 3

                    BMW:t vuodesta 2009:
                    i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      Tarvitset pelkät tukivarret jossa siis luonnollisesti pallonivelet mukana.
                      Helat taitaa olla 66mm mitä nyt nopeesti katoin BMWfans:n sivuilta, mutta kato ja varmista nyt itse kans: BMWfans.info.

                      Sun nykyiset helat voit tyhjentää orkkis puslista ja laitat tilalle powerflexit, eli niitä heloja sun ei tarvitse ostaa erikseen.
                      Prässillä saat vakiopuslat ulos tai sahaamalla (rosteriseinämä pitää myös poistaa). Powerflexit menee helposti paikoilleen vaikkapa ruuvipenkissä.



                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • Kippari-
                        Newbiemmer
                        • Mar 2007
                        • 25
                        • Hellsinki

                        Kellään tietoa käykö e39:sin xenon ballasti e46:seen? Alkuperäiset xenonit molemmissa... Molemmissa taitaa olla ainakin D2S?

                        -Kalle

                        Comment

                        • ///Jone
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2009
                          • 1281
                          • HKI

                          Eli 60mm puslat löyty heloista, miksiköhän vaikka realoem mukaan 66mm pitäisi? Noh laitetaan noi 60mm powerflexit tilaukseen. Tarviiko tukivarren irroittamiseen mitään erikoistyökaluja ja millainen homma tuo ois?
                          ______________________
                          Nykyinen:
                          Model 3

                          BMW:t vuodesta 2009:
                          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            Originally posted by Nobody_ View Post
                            Eli 60mm puslat löyty heloista, miksiköhän vaikka realoem mukaan 66mm pitäisi? Noh laitetaan noi 60mm powerflexit tilaukseen. Tarviiko tukivarren irroittamiseen mitään erikoistyökaluja ja millainen homma tuo ois?
                            Ok, kävit mittaamassa vai mistä selvisi tämä 60mm?

                            Etualatukivarret ei tarvitse mitään erikoistyökaluja eikä myöskään helat, lähtee helposti irti.
                            Pallonivelet saattaa jumittaa kiinni, mutta Y-kiilaa (en tiedä oikeata nimeä) käyttäen nekin irtoo kivuttomasti.
                            Etuakselin yläpuolella oleva sisempi mutteri on hidas poistaa/kiinnittää, ahdasta on.

                            EDIT: tuo mutteri jossa nylonia kierteiden alkupäässä, siis #9
                            Last edited by Dani; 27-03-2010, 18:38.
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • ///Jone
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2009
                              • 1281
                              • HKI

                              Mittasin puslan, mutta eipä siinä kiitti vastauksista. Kokeillaan nyt ainakin vaihtaa itte...
                              ______________________
                              Nykyinen:
                              Model 3

                              BMW:t vuodesta 2009:
                              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                Joo siis tottakai noi kannattaa itse vaihtaa.
                                2xM14 mutteri + 2xM10 pulttia kun avaat niin that's it.
                                Toki tuo helan tyhjentäminen + täyttäminen powerflexillä saattaa viedä hitus aikaa.
                                4-pyöräsuuntaukseen kannattaa auto viedä rempan jälkeen.
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎