Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bouma
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 3108
    • Tampere

    Originally posted by Hemi View Post
    Nokka-akselin asentotunnistin.
    Voisko olla?

    Taas katseltiin hieman livedataa ja se sama vikakoodi 104 - Vanos Error Outlet Camshaft se vaan tarjoaa. Otettiin pakopuolen asentoanturin liitin irti, ei vaikutusta käyntiin tai mihinkään muuhunkaan muuta kuin että antoi oman vikakoodin jotain että Outlet camshaft sensor yms.. Vanoksen solenoidi käytettiin myös irti, ei vaikutusta mihinkään muuta kuin siitä tuli myös vikakoodi. Livedatan mukaan nokkien asennot on ihan normaali arvoissaan. Näiden testailujen jälkeen kun lähdin ajeleen kotiin päin niin auto alkoi taas tekeen sitä sammuiluaan eli heti kun laittoi kytkimen pohjaan niin auto sammui. Auto lähtee laakista käymään ja sitten kun laitan kytkimen pohjaan ja vaihteen silmään niin siinä se käydä täristää kierroksien ollessa kuitenkin sen 700-750rpm. Mutta jostain kumman syystä se sammuu kun vauhdista laittaa kytkimen pohjaan. Tätä se teki 3-4 kertaa ja sen jälkeen ei taas sammuillu ollenkaan mutta se sama täristys on silti koko ajan päällä.:think
    MB CLS-12 350CGI AMG

    MYSTINEN.FI

    Comment

    • nekholm
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 860
      • Porvoo

      Originally posted by Enliz View Post
      Mistä löytyis silvervisionin kaltaiset vilkkupolttimot? Autossa vilkkujen kanta on "lasikanta" tyyppinen.
      Kylkivilkku? Tampereen Minimanista löysin, eiköhän löydy Espoostakin. Viime toukokuussa(?) ostin, toimii edelleen, maksoi olisikohan ollut vitosen/pari, eli halpoja olivat. Jos ei sieltä niin ainakin www.xenonled.com 6€/kpl.
      VW Passat 1.4 TSI -12
      Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

      Comment

      • Enliz
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 1503
        • Espoo

        Originally posted by nekholm View Post
        Kylkivilkku? Tampereen Minimanista löysin, eiköhän löydy Espoostakin. Viime toukokuussa(?) ostin, toimii edelleen, maksoi olisikohan ollut vitosen/pari, eli halpoja olivat. Jos ei sieltä niin ainakin www.xenonled.com 6€/kpl.
        Eli siis umpion vilkut.

        Tälläsiä haen mutta lasikannalla:
        now: Mercedes Benz 350e AMG
        ex: f30 320i M-Sport
        ex: e46 320i M-Sport II
        ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
        ex: e36 316i Compact
        ex: e39 530i M-Sport
        ex: e46 320Cd M-Sport II

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          Kenelläkään tietoa E46 Touringin takalasipyyhkimen poistosta?
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=192946
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Bouma View Post
            Voisko olla?

            Taas katseltiin hieman livedataa ja se sama vikakoodi 104 - Vanos Error Outlet Camshaft se vaan tarjoaa. Otettiin pakopuolen asentoanturin liitin irti, ei vaikutusta käyntiin tai mihinkään muuhunkaan muuta kuin että antoi oman vikakoodin jotain että Outlet camshaft sensor yms.. Vanoksen solenoidi käytettiin myös irti, ei vaikutusta mihinkään muuta kuin siitä tuli myös vikakoodi. Livedatan mukaan nokkien asennot on ihan normaali arvoissaan. Näiden testailujen jälkeen kun lähdin ajeleen kotiin päin niin auto alkoi taas tekeen sitä sammuiluaan eli heti kun laittoi kytkimen pohjaan niin auto sammui. Auto lähtee laakista käymään ja sitten kun laitan kytkimen pohjaan ja vaihteen silmään niin siinä se käydä täristää kierroksien ollessa kuitenkin sen 700-750rpm. Mutta jostain kumman syystä se sammuu kun vauhdista laittaa kytkimen pohjaan. Tätä se teki 3-4 kertaa ja sen jälkeen ei taas sammuillu ollenkaan mutta se sama täristys on silti koko ajan päällä.:think
            Siis ainakin samaa herjaa antaa mikäli nokka-akselin asentotunnistin tekee tilttiä. Toisaalta sitten sieltä usen pitäisi löytyä myös herja itse asentotunnistimesta, mutta ei kuitenkaan aina. Kuitenkin nimenomaan tuon vanoksen säätö"peli" tapahtuu nokka-akselin asentotunnistitiedoilla.
            Imuvuodosta toki myös tulee ko.vanosherja+että ei saavuteta maksimikääntöjä, 1-4 sylinterien herja sekä bensanpaineherjat.
            Olen vain itsekkin törmännyt pari kertaa vialliseen nokka-akselin tunnistimeen joka ei ole ollut täysin pelistä pois, mutta joka kuitenkin on "kummitellut"
            osittain ja satunnaisesti.
            Vaikea sanoa onko kyse nyt siitä, vai kuitenkin lievästä imuvuodosta?

            Comment

            • nekholm
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 860
              • Porvoo

              Originally posted by Enliz View Post
              Eli siis umpion vilkut.

              Tälläsiä haen mutta lasikannalla: http://www.tocar.fi/images/PAE21WSR.jpg
              Jaa.. Niistä ei ole tietoa..
              VW Passat 1.4 TSI -12
              Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6935
                • N/A

                Tuossa m54 2.5i koneessa on pari kertaa tapahtunut vajailla sylintereillä käynnistyminen ja moottori hetken ravistaa (5-10sek) kunnes käynti tasaantuu bemarin kutoskoneen hyrinäksi. Oiskohan alkava puolavika, näkyisköhän tosta jo vikakoodia?

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11680
                  • Kouvola

                  Originally posted by Antti O View Post
                  Tuossa m54 2.5i koneessa on pari kertaa tapahtunut vajailla sylintereillä käynnistyminen ja moottori hetken ravistaa (5-10sek) kunnes käynti tasaantuu bemarin kutoskoneen hyrinäksi. Oiskohan alkava puolavika, näkyisköhän tosta jo vikakoodia?
                  Tuo oma ex M54B30 teki kanssa ihan samaa toisinaan. Ei näkyny vikakoodeissa mitään.

                  Comment

                  • Bouma
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 3108
                    • Tampere

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Siis ainakin samaa herjaa antaa mikäli nokka-akselin asentotunnistin tekee tilttiä. Toisaalta sitten sieltä usen pitäisi löytyä myös herja itse asentotunnistimesta, mutta ei kuitenkaan aina. Kuitenkin nimenomaan tuon vanoksen säätö"peli" tapahtuu nokka-akselin asentotunnistitiedoilla.
                    Imuvuodosta toki myös tulee ko.vanosherja+että ei saavuteta maksimikääntöjä, 1-4 sylinterien herja sekä bensanpaineherjat.
                    Olen vain itsekkin törmännyt pari kertaa vialliseen nokka-akselin tunnistimeen joka ei ole ollut täysin pelistä pois, mutta joka kuitenkin on "kummitellut"
                    osittain ja satunnaisesti.
                    Vaikea sanoa onko kyse nyt siitä, vai kuitenkin lievästä imuvuodosta?
                    Hyvää pointtia kyllä.... Imuvuotoja ei pitäisi olla ainakaan imusarjan alla kun tosiaan se huohotin vaihdettiin ja samalla muutama imupuolen letku. Täytyy tarkistaa kunnolla tuo haitariputki vielä. Ilmamassamäärämittarin johdon nyppäsin irti auton käydessä ja tyhjäkäynti heitti nopeesti hieman mutta tasaantui kuitenkin samantien, sama homma kun johdon laitoin takaisin kiinni. Tuli sellanen asia mieleen että kun tuo huohotin nyt oli rikki niin vois tietenkin tarkistaa että onko se perkele pullauttanut öljyt tulpankoloihin?:think

                    Ei viittisi millään ostaa tuota pakonokan asentoanturia jos se raha sitten menee hukkaan pelkän kokeilun vuoksi. Sellanen tuli kans mieleen että eikös koneesta pitäisi kuulua sellanen honottava ääni kun öljykorkin aukaisee auton käydessä?
                    MB CLS-12 350CGI AMG

                    MYSTINEN.FI

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      Bouma, sä et tuu näkemään irroittamatta että onko kaksiosainen haitariputki jostain kohtaa rikki, niin monta ryppyä kumissa + pikkuputkessa että aika guru saa olla että näkis, joten suosittelen että käyt ostaa uudet kumiputket ja vaihdat ne uudet paikoilleen = yksi osa vaihdettu ehjään joka porsii ennemmin tai myöhemmin kuitenkin
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • Bouma
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 3108
                        • Tampere

                        Originally posted by Dani View Post
                        Bouma, sä et tuu näkemään irroittamatta että onko kaksiosainen haitariputki jostain kohtaa rikki, niin monta ryppyä kumissa + pikkuputkessa että aika guru saa olla että näkis, joten suosittelen että käyt ostaa uudet kumiputket ja vaihdat ne uudet paikoilleen = yksi osa vaihdettu ehjään joka porsii ennemmin tai myöhemmin kuitenkin
                        Joo huomasin saman asian että pitää ottaa pois kokonaan. Onko tuo haitariputki 2-osainen? Meinaan avasin klemmarin imm päästä ja kaksi alempaa klemmaria mitkä on todella lähekkäin toisiaan mutta ei lähde irti sitten millään ja kädellä tunnustelin viimesien klemmarin takaa että onko tämä 2-osainen mutta tuntui kyllä siltä ettei ole. Tuntuu että se on yksi osainen se haitariputki joka jatkuu aina imusarjan alle asti. Millä helvetillä sinne pääsee käsiksi, pitääkö imusarja ottaa irti?

                        Edittiä: BMW fansin mukaan haitariputki pitäisi loppua just siihen kohtaan missä on ne kaksi klemmaria viimeisenä lähekkäin mutta ei lähde irti vitullakaan ja tuntuu siltä että siinä ei ole minkäänlaista saumaa mistä kohtaa sen pitäisi irrota. Tuntuu että se koko putki jatkuu aina sinne imusarjan alle asti.
                        Last edited by Bouma; 13-04-2010, 18:35.
                        MB CLS-12 350CGI AMG

                        MYSTINEN.FI

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          Kaksiosainen on, IMM päässä yksi klemmari ja just vasemman mutkan jälkeen toinen klemmari, holkki välissä, klemmari ja siitä alkaa toinen putki joka menee kaasuläpälle jossa taas klemmari, tossa #7 päässä on kans klemmari.

                          Itse vaihtanut noi jo kahteen autoon ja otin ainoastaan pois ilmanputsarikotelon. 6mm räikkä+ruuvari, niveliä, pikku teleskooppipeili, taskulamppu, aikaa ja vitusti hermoja tuo vaatii, ei paha siis mutta aikaavievää ja ahdasta on.

                          Sitten kannattaa kattoo että kumiputki asettuu oikein kaasuläppä runkoon, kumiputken päässä on pieni ~1x2cm kumikieli ja kaasuläpän rungon alapuolella siihen sopiva ura, teleskooppipeilin kanssa kattelet että menee suoraan, varo ettei jää kanittamaan koska siinä on vaara että alkaa vuotamaan ilmaa ja muutenkin loppuputket ei välttämättä asetu suoraan ilmanputsarikoteloon jne.

                          Mutta #3 on siis IMM kumiputki, #5 holkki ja #6 kumiputki kaasuläpälle.

                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • Petteri -81
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2010
                            • 34
                            • Kalajoki

                            Originally posted by Enliz View Post
                            Pari kysymystä:

                            Mistä löytyis silvervisionin kaltaiset vilkkupolttimot? Autossa vilkkujen kanta on "lasikanta" tyyppinen. Entäs löytyykö mistään ledi-parkkeja jotka olisi ns. oikeilla vastuksilla ettei herjaile mittaristo.

                            Vaihteisto 6 lovinen, mitä öljyjä ootte käyttäneet?

                            Ja entäs peräöljyt?

                            Kiitos etukäteen!
                            Tuolta tilasin parkit itselleni: http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi...smd-p-783.html

                            Ja täältä ostin sivuvilkkujen polttimot: http://www.xenonled.com/product/9/w5...nen-12-v---5-w
                            Nykyinen: Volvo V70 D5 -04

                            Ex: BMW 330 dA Touring -03 & BMW 525 Tds -93

                            Comment

                            • Bouma
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 3108
                              • Tampere

                              Originally posted by Dani View Post
                              Kaksiosainen on, IMM päässä yksi klemmari ja just vasemman mutkan jälkeen toinen klemmari, holkki välissä, klemmari ja siitä alkaa toinen putki joka menee kaasuläpälle jossa taas klemmari, tossa #7 päässä on kans klemmari.

                              Itse vaihtanut noi jo kahteen autoon ja otin ainoastaan pois ilmanputsarikotelon. 6mm räikkä+ruuvari, niveliä, pikku teleskooppipeili, taskulamppu, aikaa ja vitusti hermoja tuo vaatii, ei paha siis mutta aikaavievää ja ahdasta on.

                              Sitten kannattaa kattoo että kumiputki asettuu oikein kaasuläppä runkoon, kumiputken päässä on pieni ~1x2cm kumikieli ja kaasuläpän rungon alapuolella siihen sopiva ura, teleskooppipeilin kanssa kattelet että menee suoraan, varo ettei jää kanittamaan koska siinä on vaara että alkaa vuotamaan ilmaa ja muutenkin loppuputket ei välttämättä asetu suoraan ilmanputsarikoteloon jne.

                              Mutta #3 on siis IMM kumiputki, #5 holkki ja #6 kumiputki kaasuläpälle.
                              KIITOS!

                              Mä löysin ihan erikuvan BMWFansin sivuilta. Joo täytyy käydä hakeen nuo putken pätkät. Ihan pieni halkeama/murtuma löytyi tuosta ensimmäisestä putkesta #3 siitä pienestä töpö putken juuresta mihkä tulee se jokin letkunpätkä mut sekin halkeama näkyy vain jos sitä vääntää johonkin suuntaan, tuskin vaikuttaa noin paljon tuohon käyntiin?
                              MB CLS-12 350CGI AMG

                              MYSTINEN.FI

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                Kyllä ne kaikki pienetkin vuodot vaikuttaa johonkin, jos siinä juuressakin on pieniä halkeemia niin on hyvin mahdollista että niissä väleissäkin on jotain pientä, molemmissa putkissa. On sielä putkessa kuitenkin aikamoinen imu päällä ihan tyhjäkäynnilläkin, puhumattakaan ku ajetaan lappu lattiassa
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎