Tässä ilmojen lämmetessä tuli lyötyä tuo ilmastoin laite päälle ja nyt haluan vaa varmistaa kun tää on eka kesä autolla ni onko normaalia että kun laittaa tyhjäkäynnillä ilmastoinnin päälle niin että kierrokset notkahtaa noin 50-100 alaspäin ja kun taas sen sulkee ni nousee normaaliin, että onko normaali?:think
Kompura lähtee päälle, pakkasillahan kompura ei taida edes lähteä päälle, raja taitaa olla jossain +3-4ºC.
Ihan normaalia.
Kysymys xenoneista: on tarkoitus laittaa täydelliset oem xenonit keulalle, onko se bolt-on homma ja tarviiko sen jälkeen käydä koodaamassa?
Ballastithan taitaa olla umpiossa kiinni ja johdotkin lienee samat kun halogeeneissa?
Mitään en tiedä mut voisin vahvasti veikata että testeriä tarvitaan että ne saa säätötilaan perussäädön suorittamista varten.. Miten muutenkaan ne voisi toimia..
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Joo. Vaihdelaatikkoon. Joka painaa kuivana 74 kiloa...Taisin olla väärässä, oikea määrä taitaa olla 8,5 litraa.
Esim. perään menee litran pintaan tavaraa, laatikko on "hieman" isompi.
Kysyjä ei varmaankaan tarkoittanut invalaatikkoa, vaan manuaaliaskia...:think
Tarkkaa määrää en muista, eikä ohjekirjakaan sitä kerro, mutta alle 2 litran sinne menee...
Edit: 1,5 litraa näyttää olevan öljytilavuus TIS:n mukaan.
Joo. Vaihdelaatikkoon. Joka painaa kuivana 74 kiloa...Taisin olla väärässä, oikea määrä taitaa olla 8,5 litraa.
Esim. perään menee litran pintaan tavaraa, laatikko on "hieman" isompi.
Manuaali- ilmastointi ja kun ilmastoinnin laittaa päälle niin kompura pitää mielestäni aika kovaa elämää ja hurisee kierrosten noustessa aika voimakkaan kuuloisesti.
Auto hommattu talven aikana eikä tietoa milloin tuosta on ilmastointi huollettu. Kylmää tulee mielestäni hyvin. Olisikohan aineet vähissä vai mikä?
Toisessa E46:ssa myös ilmastointi eikä se pidä niin kovaa meteliä kun kompuraa lähtee päälle.
Eli kun auto on seisonut pitemmän aikaa, esmes yön ylitse, ja sen jälkeen ensimmäisen kerran nostaa kierrokset tuohon niin kuuluu outo narahdus. Ja tämä siis ainoastaan silloin kun on vaihde päällä ja ollaan liikkeellä. Mikäköhän mahtaa olla menossa rikki? Auto tuntuu muuten toimivan ihan moitteetta eikä vikakoodejakaan ole. Ja autona siis 318Ci jossa M43 noottori.
Tällänen huomio:
Diisel kirnun polttoainepumpun haukatessa ilmaa syttyy mittaristoon DDE eli se hehkuvalo.
samassa tehot tippuu. Valo sammuu vasta uudelleenkäynnistyksen yhteydessä. ja vikatila nollaantuu.
Tällänen ominaisuus paljastui Ahveniston pääsuoraa edeltävässä kurvissa
sigpic
E46 2d 330 -02 EX. E36 2d 328 -97 e92 335d -07 330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm) Audi S4 -99 (324hp/497nm) Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm) Bmw 325 iA 2D -93 Bmw 325 4d -92
Eli kun auto on seisonut pitemmän aikaa, esmes yön ylitse, ja sen jälkeen ensimmäisen kerran nostaa kierrokset tuohon niin kuuluu outo narahdus. Ja tämä siis ainoastaan silloin kun on vaihde päällä ja ollaan liikkeellä. Mikäköhän mahtaa olla menossa rikki? Auto tuntuu muuten toimivan ihan moitteetta eikä vikakoodejakaan ole. Ja autona siis 318Ci jossa M43 noottori.
Jos konehuoneesta kuuluu niin kattelisin ehkä rättinivelen ja koneen plus lootan kiinnityskumet ja jos mitään ton vakavampaa oiretta ei oo ni antasin olla.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Kuskinpuoleinen sähköpenkki (M3) lakkasi yllättäen liikkumasta eteen/taakse. Rele napsuu kun namiskaa painaa, mutta mitään liikettä ei tapahdu. Mikä osa noista yleensä pettää? Sähkömoottori?
Lisäyksenä vielä että kaikki muut penkin sähkösäädöt toimivat ihan normaalisti.
Kuskinpuoleinen sähköpenkki (M3) lakkasi yllättäen liikkumasta eteen/taakse. Rele napsuu kun namiskaa painaa, mutta mitään liikettä ei tapahdu. Mikä osa noista yleensä pettää? Sähkömoottori?
Lisäyksenä vielä että kaikki muut penkin sähkösäädöt toimivat ihan normaalisti.
Mulla teki vähän samaa kun otin Ämmän talvisäilöstä.
Cabriosta löytyy penkin eteen/taakse liikuttamiseen nappulat niin sieltä normipaikoilta alhaalta istuinosan kyljestä, kuin penkin kippauskahvan vierestä selkänojan kyljestä. (Ylempi liikuttaa penkkiä nopeammin)
Se ylempi lopetti yhtäkkiä toiminnan kokonaan nimenomaan pelkästään kuskinpenkin osalta. Ajoin penkin kertaalleen niin eteen ja niin taakse kuin menee, sillä alemmalla napilla. Tämän jälkeen ylemmät napit kävivät taas toimimaan ja ovat toimineet sen jälkeen moitteetta. Eli mitään varsinaista vikaa ei ollut. Saisiko coupessakin liikuteltua sitä penkkiä ääriasentoihin jotenkin, jos vaikka sen jälkeen kävisi toimimaan itsestään?
Comment