Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Enliz
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 1503
    • Espoo

    Hei, onko tää joku e46 ominaisuus, kun ei hanskalokero aukea? Pidän sitä aina lukossa, mut vaikka kuinka avaimella kääntelee ei se aukea.

    Ei ole mitään kamaa mikä sisällä mikä estäisi aukeamisen!

    Lukkopesä toimii hyvin, ja kahvakin on "auki" asennossa. Mikä neuvoksi?
    Last edited by Enliz; 21-05-2010, 16:39.
    now: Mercedes Benz 350e AMG
    ex: f30 320i M-Sport
    ex: e46 320i M-Sport II
    ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
    ex: e36 316i Compact
    ex: e39 530i M-Sport
    ex: e46 320Cd M-Sport II

    Comment

    • Kaimann
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1214
      • Karigasniemi

      Originally posted by Kaimann View Post
      Mikäs olis irti tai rikki kun takarengasta kovaa potkastaessa helähtää joku. Huonolla tiellä kun ajaa on ääni aivan karmea, niinku iso ameriikan neekeri antais kyytiä vanhalla hetekalla.
      Originally posted by Dj Niksperi View Post
      Jarrukilpi?
      Ja näinhän se oli. Olipa viel niin happamat et käsijarrukenkien jousitapit vaelsi läpi. Piti prikoista sorvata vastakappaleet et jarrukengän pysyy kiinni.
      "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

      Comment

      • BMWMJ
        Newbiemmer
        • Apr 2010
        • 19
        • Rajamäki

        jeps mutta osaako kukaan sanoa tarkemmin kuin polttoaine ongelmaa....
        onko suodatin, polttoaine pumppu vai mikä vikana. Niin elikkäs auto toimii muuten kuin helmi mutta käynnistys häröt harvoin mutta säännöllisesti ketuttavat. Kuulin myös että jos polttoaine järjestelmän paineet sekasin niin saattaa aiheuttaa kyseistä ongelmaa.

        mutta sit itse otsikon ongelmaan onko kellään tullut vastaan.
        pulse duty factor i.s. controler 1 raja arvojen ylitys. onko vanos vika ja onko säädettävissä vai meneekö isomman puolen remonttiin????? onko haittaa vaikka arvot ketuillaan.....

        Comment

        • Krynx
          BTCF Member
          • Sep 2006
          • 908
          • á la Temmes

          Originally posted by Krynx View Post
          Onko kukaan vaihtanut m47d20 koneisesta noita naftan meno ja paluu putkia muihin kuin alkuperäisiin? kyseessä siis osat 13 53 2 247 414 ja 13 53 2 247 415


          Mietin jos jossain hydrauliikka liikkeessä teetättäisi johonkin kivempaan letkuun banjot päihin...
          Kait näitä joku on rempannut? vai onko kaikki vieneet vain huoltoon ja sanonut että korjatkaa?
          E39 525d -00
          E39 523i-96
          E30 316 -86

          Comment

          • vilho
            Bimmer Rookie
            • Apr 2010
            • 34
            • Joutseno

            Tänään tossa kaupassa käydessä huomasin kun palasin takasin parkkipaikalle että auto tiputtaa jotain nestettä allensa, no ajattelin siinä että se on vaa jotain ilmastointi laitteesta tulevaa kondensio nestettä.

            Mutta sitten rupesin seuraamaan sitä niin se puottaa aika paljon sitä minun mielestä ei oo ihan mitään pientä tiputusta ja sitä tippuu kun auto on käynnissäkin, tarkkailin vähäsen sitä ja öljyä se ei voi olla eikä bensaa eikä jäähydytys nestettä koska ei maistu juuri miltään.Että kuuluuko sitä kondensio vettä tulla välillä paljonkin sieltä kun omasta mielestä en oo ainakaan nähny että ihan noin paljoa on ainakaan ennen tullu.(anteeksi vähän epäselvä kirjotus)
            Last edited by vilho; 22-05-2010, 19:50.

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              Originally posted by vilho View Post
              Tänään tossa kaupassa käydessä huomasin kun palasin takasin parkkipaikalle että auto tiputtaa jotain nestettä allensa, no ajattelin siinä että se on vaa jotain ilmastointi laitteesta tulevaa kondensio nestettä.

              Mutta sitten rupesin seuraamaan sitä niin se puottaa aika paljon sitä minun mielestä ei oo ihan mitään pientä tiputusta ja sitä tippuu kun auto on käynnissäkin, tarkkailin vähäsen sitä ja öljyä se ei voi olla eikä bensaa eikä jäähydytys nestettä koska ei maistu juuri miltään.Että kuuluuko sitä kondensio vettä tulla välillä paljonkin sieltä kun omasta mielestä en oo ainakaan nähny että ihan noin paljoa on ainakaan ennen tullu.(anteeksi vähän epäselvä kirjotus)
              Kyllä sitä tulee ilmastoinnista silloinkin kun auto on käynnissä ja mitä lämpimämpi on keli niin sen enemmän sitä tulee.

              Comment

              • Ändi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1292
                • Pori

                Vilho uskon sen olevan kondensivettä.

                Kysymys. Ehdotuksia miten saan touringin perää korotettua.
                Mulla on säädettävä alustasarja, mutta yläasennossakin pyörä jää kaaren sisään. itte en oikeen tykkää
                sigpic
                E46 2d 330 -02
                EX.
                E36 2d 328 -97
                e92 335d -07
                330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                Bmw 325 iA 2D -93
                Bmw 325 4d -92

                Comment

                • Jolli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 2556
                  • Virolahti

                  Originally posted by Ändi View Post
                  Kysymys. Ehdotuksia miten saan touringin perää korotettua.
                  Mulla on säädettävä alustasarja, mutta yläasennossakin pyörä jää kaaren sisään. itte en oikeen tykkää
                  Vastaus: Vaihtamalla alustasarjan

                  Itellä konin iskarit ja vissiinkin weitecin jouset, sellaiset kirkkaan vihreät. Kiesi näyttää tältä:
                  Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                  Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                  PM tavoittaa, puhelimella ei.

                  Comment

                  • Ändi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1292
                    • Pori

                    Hyvältä näyttää
                    Edullisempi ratkasu oli hakusessa.
                    Pysyykö tollanen takapää kasassa/tomivana, jos heitän sinne alle jonkun 20mm lätkän?
                    Originally posted by Jolli View Post
                    Vastaus: Vaihtamalla alustasarjan

                    Itellä konin iskarit ja vissiinkin weitecin jouset, sellaiset kirkkaan vihreät. Kiesi näyttää tältä:
                    sigpic
                    E46 2d 330 -02
                    EX.
                    E36 2d 328 -97
                    e92 335d -07
                    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                    Bmw 325 iA 2D -93
                    Bmw 325 4d -92

                    Comment

                    • surface
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 257

                      Originally posted by Jolli View Post
                      Vastaus: Vaihtamalla alustasarjan

                      Itellä konin iskarit ja vissiinkin weitecin jouset, sellaiset kirkkaan vihreät. Kiesi näyttää tältä:
                      Asiahan ei mitenkään minulle kuulu, mutta ihan mielenkiinnosta. Miksi autossasi on Konin iskareiden kanssa jotkin (sekunda) Weitecin jouset, kun oikeasti hyvät jouset saa jo parilla sadalla (esim. H&R, Eibach)? Eli miksi pitää pilata tällasen auton ajo-ominaisuudet jousilla.

                      En tiedä miten muut ajattelee, mutta jos itse olisin ostamassa tämän hintaluokan autoa ja siellä on ks. jouset asennettuna, tulee väkisinkin mieleen, missä kaikessa muussa on säästetty. Ei herneitä, mutta ihan näin vinkkinä
                      E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

                      Comment

                      • Jolli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 2556
                        • Virolahti

                        Originally posted by surface View Post
                        Asiahan ei mitenkään minulle kuulu, mutta ihan mielenkiinnosta. Miksi autossasi on Konin iskareiden kanssa jotkin (sekunda) Weitecin jouset, kun oikeasti hyvät jouset saa jo parilla sadalla (esim. H&R, Eibach)? Eli miksi pitää pilata tällasen auton ajo-ominaisuudet jousilla.

                        En tiedä miten muut ajattelee, mutta jos itse olisin ostamassa tämän hintaluokan autoa ja siellä on ks. jouset asennettuna, tulee väkisinkin mieleen, missä kaikessa muussa on säästetty. Ei herneitä, mutta ihan näin vinkkinä
                        Mielenkiintoinen kysymys ja siihen vielä mielenkiintoisempi vastaus:

                        Oletuksena on että Weitecit siellä ovat, tietoa ei kyllä ole, vihreät jouset ne ovat . Olivat ostohetkellä jo siellä ja tyytyväinen olen ollut, niin tiputuksen kuin tuntumankin perusteella, joten en ole nähnyt syytä vaihtaa niitä mihinkään. Myös muita ehdotuksia voi kertoa, mitkä nuo vihreät jouset voivat olla, saattaisi ehkä selvitäkin
                        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                        PM tavoittaa, puhelimella ei.

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          Eipä nuo kalliimmatkaan näytä sen kummempia olevan. Eibachit itsellä napsahti takaa poikki vaikka noita ikuisiksi melkein mainostetaan. Ja en minä ainakaan niitä Weitecejä alkaisi pois ottamaan jos ajontuntumassa ei mitään moitittavaakaan ole.

                          Comment

                          • unskelotti
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2007
                            • 92
                            • Espoo

                            Originally posted by Antsah View Post
                            Eipä nuo kalliimmatkaan näytä sen kummempia olevan. Eibachit itsellä napsahti takaa poikki vaikka noita ikuisiksi melkein mainostetaan. Ja en minä ainakaan niitä Weitecejä alkaisi pois ottamaan jos ajontuntumassa ei mitään moitittavaakaan ole.
                            Mulla on menossa tällä viikolla jo toinen Eibach Pro-Kit -satsin takajousipari takuuvaihtoon, kun oikea takajousi on taas mennyt poikki. Ennen Pro-Kitiin siirtymistä oli katkennut alkuperäisestä sporttialustasta myös oikea takajousi.

                            Voiko autossa olla jotain patologista vikaa, joka johtais tällaiseen katkomiseen? Ylikuormatilanteita tai mitään muutakaan ihmeellistä ei ole ollut.

                            Pro-Kitin takajouset tuntuvat olevan myös tavallaan aika löysät. Kevyelläkin kuormatilanteella perä on aika matalalla... Oisko suosituksia hitusen jämäkämmistä takajousista?
                            E91 325d (04/2008)
                            Ex: E46 330iAT (10/2000)

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8092
                              • Willähde

                              On kyllä ollu puhetta foorumilla että E46 katkoo jousia :think
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              • unskelotti
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2007
                                • 92
                                • Espoo

                                Originally posted by peltone View Post
                                On kyllä ollu puhetta foorumilla että E46 katkoo jousia :think
                                Joo, on. Ihmetyttää vaan, miks on mennyt aina takaa oikealta.

                                Ei viittis millään investoida coilovereihinkaan, mutta jos tässä joka kesä tarttee takuuvaihdella, niin ehkäpä se on sitten sen arvoista.
                                E91 325d (04/2008)
                                Ex: E46 330iAT (10/2000)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎