Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ravermeister
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1508
    • Melkeen Turkkuses

    Originally posted by Hanza View Post
    Ei kai sitä ole tarkotettukaan pidettäväksi kokoajan päällä? Vai onko?
    Eikös se riitä, että ne lämpenee niin voi sen jälkeen sammuttaa?
    Mikäs idea siinä 3-asentoisessa penkinlämppärissä sitten on jos jokasella asennolla menee ihan se sama aika että joutuu sammuttamaan kun perse palaa?
    -Turku Connection-
    HDJ80 4.2TD
    ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

    Comment

    • Jisv
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2008
      • 461
      • Pori

      Originally posted by Ravermeister View Post
      Mikäs idea siinä 3-asentoisessa penkinlämppärissä sitten on jos jokasella asennolla menee ihan se sama aika että joutuu sammuttamaan kun perse palaa?
      Voi tietty olla rikkikin, mutta kyllä niillä asennoilla oikeesti pitäis olla eroa, tosin ei näin pienillä pakkasilla vielä välttämättä huomaa. Jos haluat asiaan varmistusta, niin hommaa joku, jolla on INPA käytössä, mittailemaan asiaa. Ruudulta kun kuitenkin kätevästi näkee penkin lämpötilan, ja valitun lämpöasetuksen. Jossei muuta, niin voi vaikka kellotella lämpenemisaikoja!

      Originally posted by Esal View Post
      Ei, kyllä tässä nuolinavissa on radio-osa itsessään, siihen liittimeen saa mun mielestä adapterin.
      Selvä homma.

      Originally posted by JerZe View Post
      Mistähän löytäis tuohon adapterin? Oon yrittäny katella, mutta ei oo vielä tullu vastaa...
      Käys kysymässä marmorilta, ei välttämättä edes maksa miljoonia.
      e46 non m-sport touring
      Dieselin kulutus

      Comment

      • Enliz
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 1503
        • Espoo

        Originally posted by Ravermeister View Post
        Mikäs idea siinä 3-asentoisessa penkinlämppärissä sitten on jos jokasella asennolla menee ihan se sama aika että joutuu sammuttamaan kun perse palaa?
        Jonkin häiriö siinä on =) Juuri 20min ajelin ykkös asennolla ilman et tarvi tulessa istua.. Tarkista piuhat penkinalta, ettei ole löysät ja putsaa ohjainboksi Tosiaa INPALLA selviää tuokin
        now: Mercedes Benz 350e AMG
        ex: f30 320i M-Sport
        ex: e46 320i M-Sport II
        ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
        ex: e36 316i Compact
        ex: e39 530i M-Sport
        ex: e46 320Cd M-Sport II

        Comment

        • Enliz
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 1503
          • Espoo

          Hei, mikä sulake oli lampunpesureille? Ois tarkoitus pitää noi ehjänä talven yli :think
          now: Mercedes Benz 350e AMG
          ex: f30 320i M-Sport
          ex: e46 320i M-Sport II
          ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
          ex: e36 316i Compact
          ex: e39 530i M-Sport
          ex: e46 320Cd M-Sport II

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            Originally posted by Enliz View Post
            Hei, mikä sulake oli lampunpesureille? Ois tarkoitus pitää noi ehjänä talven yli :think
            Sulake #51 pois, löytyy hanskalokeron sulakeboksista.
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • vilho
              Bimmer Rookie
              • Apr 2010
              • 34
              • Joutseno

              Nyt kun ostin tuohon omaan bemariin ta technicin alustasarjan niin sellaista kysyisin että kun se taka jousissa oleva korkeuden säätö mutteri on joku 2cm korkea niin pitääkö se olla kokonaan kierteillä vai kestääkö jos on esim 5mm vaan kierteillä kun pitäisi saada viele vähän perää nostettua.

              Comment

              • Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

                Ainaki KW:n srajna mukana tuli laput, joissa luki millilleen se takapään säätöpalan mitta lyhimillään ja pisimmillään. Sitte vaan tönarillä mittas, ku palikat oli kädessä ja sen jälkeen asennus.
                E61 525d LCI

                Comment

                • Ändi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1292
                  • Pori

                  Originally posted by Dani View Post
                  Sulake #51 pois, löytyy hanskalokeron sulakeboksista.
                  eikö nuo kestä talvea?
                  sigpic
                  E46 2d 330 -02
                  EX.
                  E36 2d 328 -97
                  e92 335d -07
                  330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                  Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                  Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                  Bmw 325 iA 2D -93
                  Bmw 325 4d -92

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6935
                    • N/A

                    Minulla on ainaski ollut talvisin käytössä valonpesurit, samoin isäni E46. Ei koskaan ole ongelmia ollut. Tarpeeksi jäykät aineet vaan pönttöön ja niitähän ei ole pakko edes käyttää kun ei pitkään paina pesuria lasille niin ei se pese edes valoja jossei tahdo.

                    Comment

                    • Tupelex
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 153
                      • --

                      termostaatti

                      Pitäs vaihtaa termostaatti tuohon e46:seen niin mikä tuo termostaatti jota motonet myy irto elementtinä?
                      Käykö tuo johonki malleihin vai pitääkö ostaa koteloitu?
                      Mitä kuvia löysin tuosta 320d -00 mallin koteloidusta termostaatista niin näytti että sen termostaatin pystyisi vaihtamaan siihen koteloon. On näet sellaisella käpälätinkseillä kiinni siin kotelossa.
                      Onko jollakin faktatietoa vai niitä luuloja?
                      F11 523i
                      Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                      Comment

                      • CRK
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 35
                        • Helsinki

                        Miten lähtee coupesta ovien + takatilan listat irti? Ei viitti heti alkaa niitä repimään, niin kysytään eka.
                        KTM 530 SM -09
                        Ex. E46 330Ci -01

                        Comment

                        • JerZe
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 37
                          • Ii

                          Quote: Originally Posted by Esal
                          Ei, kyllä tässä nuolinavissa on radio-osa itsessään, siihen liittimeen saa mun mielestä adapterin.

                          Selvä homma.








                          Kyllä se vaan oli radio sielä kontisa. Aloin vettää piuhat sieltä eteen...
                          Last edited by JerZe; 13-11-2010, 20:28.
                          EX: BMW 328i Coupe -99

                          Comment

                          • pkuitune
                            Newbiemmer
                            • Jun 2010
                            • 25
                            • Espoo, Otaniemi

                            Originally posted by pkuitune View Post
                            Kellään tietoa mistä voisi johtua, että auton akku tyhjenee ihan satunnaisesti niin, ettei akku enää jaksa pyörittää starttimoottoria, vaan auto täytyy työntää käyntiin/autolle tarvitsee antaa apuvirtaa?

                            En ole jättänyt mitään virtalaiteitta päälle autoon, kun olen jättänyt auton parkkiin (soitinta, valoja, kännykänlaturia, subwooferin vahvistinta jne.).

                            Mielestäni akkuakaan ei voi tästä kuitenkaan syyttää, sillä akun purkautumisessa ei ole mitään säännöllisyyttä. Tähän mennessä akku on tyhjentynyt kaksi kertaa: ekalla kerralla auto seisoi kaksi päivää ja sinä aikana akku oli tyhjentynyt, toisella kertaa auto seisoi 11 tuntia ja sama lopputulos. Auto on noin muuten lähtenyt ihan normaalisti käyntiin 24 tunninkin seisomisen jälkeen (tänä ajanjaksona jolloin ongelma ilmaantui), joten sen perusteella en epäile akkua syypääksi.

                            Onko kellään siis mitään käryä siitä, onko näissä e46:ssa jokin johto/johtosarja/tms. joka tyyppivian omaisesti kuluisi puhki niin, että akun varaus purkautuisi maahan? Eikös tässä tilanteessa pitäisi sulakkeiden paukkua rasiassa, jos asian laita todella on näin? En ole tosin ehtinyt vielä sulakkeita vilkaisemaan.
                            Joo, semmosta päivitystä vaan, että akku käytettiin akkuliikkeessä testattavana, eikä siinä ollut mitään vikaa. Olipahan vielä edellinen omistaja ostannu sinne suht massiivisen 100 ampeeritunnin akun vuonna 2008. Mikähän sitä virtaa sitten mahtaa syödä, mene ja tiedä... Aikaisempaan kysymykseeni saa siis edelleen vastata.
                            BMW 318i -99

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              Originally posted by Ändi View Post
                              eikö nuo kestä talvea?
                              Varmasti kestää.
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • vilho
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2010
                                • 34
                                • Joutseno

                                Elikkäs nyt on semmonen tilanne että asennutin tuon ta technixin alustasarjan ja en saa takapäätä siinä tarpeeksi ylös(kun pitäisin lappiinkin talvella ajella täyellä lastilla muutaman kerran).

                                Mutta etupäässä kyllä riittää tarpeeksi säätö varoja niin mikäs neuvoksi? laitanko taakse vakio jouset takaisin? ja voiko niitä ees laittaa ton alustasarjan kanssa vai pitääkö kaikki muukin muuttaa takaisin vakioksi eli takaiskarit ja muut? vai pystyisikö jollain muulla korottamaan tota perää joskus oon lukenu että jollai paksuimmmilla jousen ala ja yläpää kumeilla on myös korotettu? onko tuolla mitään perää? ja mitkäs kumit kyseessä? Eli kaipaisisin teidän mielipiteitä ja mielellään en uutta sarjaa kävisi ostelemaan ku tuo on kerta tullu hankittua.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎