Tarttis pikaisen vinkin moottorin tukikumien vaihtoon. Kyseessä siis 2 litran diesen tarkennettuna M47, mutta operaatio varmaan hyvin samankaltainen ainakin muissa 4 sylinterisissäkin. Eli tuossa eilen vaihtelin keulaan puslaa, iskaria sun muuta, niin katselin jo valmiiksi tukikumien vaihto-operaation kulkua. Muutenhan nuo tukikumit (2kpl) tulee hyvin hollille, mutta miten olette saaneet ylemmät pultit auki. Näyttäis tulevan todella ahtaaseen paikkaan eikä yläpuoleltakaan juuri päivä paista. Onko pultteja siis mahdollista saada alakautta auki vai pitääkö purkaa romua yläpuolelta poies ja kammeta puolimetrisen jatkon kanssa ne irti!? Moottorin noston uskaltanee suorittaa öljypohjasta, kun laittaa jonkun lankun pätkän tunkin päällee painoa jakamaan? Aikaa remontin alkuun ois kuutisen tuntia, joten pikaiset vastaukset ois enemmän ku sata jänistä! :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Ezra View PostOletko kokeillut käyttää autoa ilman apulaitehihnaa tai ilmastoinnin hihnaa?
Kiristimen rullan laakerit kyllä huomaa jos ovat rikki ihan käsin pyörittämällä.
Jos ääni ei kuulu hihnan puolelta niin murtuneet venttiilikannen huohottimen letkut muistaakseni aiheuttivat myös ujellusta...
Pitääpä tesmailla noita hihnoja. Mitenkähän noiden huohottimien kunnon voi todeta? Missä ne tarkalleen ottaen sijaitsee? Realoemissa on varmaan räjäytyskuva, mutta en osannu kyllä kattoa että mikä olis tuo huohotin.BMW 335i M-sport e91LCI '09
BMW 1502 '75
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=228805
EX: BMW 330i M-sport '01
Comment
-
-
.
Originally posted by NV85 View PostPitääpä tesmailla noita hihnoja. Mitenkähän noiden huohottimien kunnon voi todeta? Missä ne tarkalleen ottaen sijaitsee? Realoemissa on varmaan räjäytyskuva, mutta en osannu kyllä kattoa että mikä olis tuo huohotin.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by NV85 View PostMahtaapi olla aiemmin kysytty kysymys, mutta kysytään nyt kuitenkin.
Eli konehuoneen puolelta kuuluu aivan järkyttävä metallinen ujellus, niinku hihna luistais, semmonen kimeä kirkuna. Mutta kun hihna on melko uusi, automaattikiristäjät eikä ääni muuttunut kastelemallakaan, niin täytynee tulla eri osoitteesta.
Itse epäilen joko ilmastoinnin kompuran laakereita tai hihnakiristimen laakereita. Ääni ei tosin muuttunut ollenkaan vaikka ilmastointia laittoi päälle ja pois. Autossa on automaatti-ilmastointi. Osaako joku sanoa mikä mättää?ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
-
Originally posted by KooHoo View PostTarttis pikaisen vinkin moottorin tukikumien vaihtoon. Kyseessä siis 2 litran diesen tarkennettuna M47, mutta operaatio varmaan hyvin samankaltainen ainakin muissa 4 sylinterisissäkin. Eli tuossa eilen vaihtelin keulaan puslaa, iskaria sun muuta, niin katselin jo valmiiksi tukikumien vaihto-operaation kulkua. Muutenhan nuo tukikumit (2kpl) tulee hyvin hollille, mutta miten olette saaneet ylemmät pultit auki. Näyttäis tulevan todella ahtaaseen paikkaan eikä yläpuoleltakaan juuri päivä paista. Onko pultteja siis mahdollista saada alakautta auki vai pitääkö purkaa romua yläpuolelta poies ja kammeta puolimetrisen jatkon kanssa ne irti!? Moottorin noston uskaltanee suorittaa öljypohjasta, kun laittaa jonkun lankun pätkän tunkin päällee painoa jakamaan? Aikaa remontin alkuun ois kuutisen tuntia, joten pikaiset vastaukset ois enemmän ku sata jänistä! :think
noi tuntuis olevan aika helppo vaihtaa,itselle vaihtoivat korjaamolla koneen ja laatikon kumit alle tuntiin ja alakautta koko homman tekivätex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
-
Originally posted by janne320d View Postei nyt sua varmaan tämä vastaus auta hirveästi mutta sanonpa kuitenkin.
noi tuntuis olevan aika helppo vaihtaa,itselle vaihtoivat korjaamolla koneen ja laatikon kumit alle tuntiin ja alakautta koko homman tekivät
Nuo laatikon kumit näytti olevan päälle päin hyvännäköiset ja sieleät, mutta kovin pehmeiltä vaikuttivat verrattuna esim. motin kumeihin. Onko normaalia!?! Helpostihan ne vaihtais, ainakin ne kaksi laatikon alapuoleista, jotka tulee siihen poikkitukeen....
Comment
-
-
Kyssäreitä
Moro. Saako M43:een metallisina ahterimarkkinaosina noita alunperin muovisia vesiputkilähtöjä? Esimerkkinä vaikka tuo killinperisiissä sisäilmasuotimen kotelon alla moottorin takana oleva putki, johon liittyy lämppärin letku ja huohotinletkun parina oleva ohuempi vesiletku? Voisi laittaa metallisen, eipä asiallisesti tehtynä jatkossa vittuilisi.
OK, se on mulla vielä ehjä, koska edellistä edellinen omistaja oli sen vaihdattanut, mutta railakkaasti porsinutta huohotinletkupariskuntaa tässä vaihdellessa löysin niin mainion patentin, että melkein kyrsii. "Tekijä" oli hukannut vesiletkun alkuperäisen sankaklipsin ja korvannut sen viiksilangalla, eli hyvin ohuella ruostuvalla rautalangalla... Päälle oli kietaissut ehtaa ilmastointiteippiä peräti puolitoista kierrosta ja se oli nyt lähtenyt irti . Onneksi oli se teippi siellä että huomasin sen repsottavan. Lanka oli jo ruostunut poikki, mutta ei ehtinyt liitos aueta. Saakohan noita klipsejä mistään, ETK:sta en löytänyt. No, merkkiliike varmaan kertoo kun haen huohotinletkun ja venttiilin.
Tissistä en löytänyt myöskään apua takakontin akkukotelon yläpuolella verhoilun alla sijaitsevaan "räppänään", eli mihin suuntaan tuossa kuuluisi ilman virrata vapaasti? Se on siis sellainen suorakaiteenmuotoinen kumiläppäventtiilipaneeli asennettuna pellin aukkoon...
Comment
-
-
Originally posted by Haggis View PostOnko sisustan edessä olevat kattovalot ja c-pilareissa olevat minkä kantaisia?-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Onko kellään kokemuksia e46:sen ovitiivisteistä, niistä mitkä on liimattu kakspuolisel teipil itse oven reunaan kiinni.
Lähinnä se että saako vanhoja mitenkään takaisin, onko olemassa jotain yhtä tehokasta teippiä kuin tuo alkuperänen? Vanhat kun rykäs irti alareunasta niin lähti maalitkin mukana
Ja saako tommosta kumitiivistettä kutistettua mitenkään kun venyi näköjään irroituksessa?
Vai suosiolla uudet? Onko kokemuksia asemoinnista, meneekö kuinka helposti väärin?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Eipä ollut sankalankoja saatavilla ei. Tein vanhan vispilän langasta, jospa tuo pahimmassa mahdollisessa tilanteessa sitten pettää.
Onko kenenkään tarvinnut imusarjan läppäsäätäjää putsata/vaihtaa? On niin pal moskaa huohotinletkussa ja tyhjäkäyntiservokin likainen, että olisi voinut putsata tuonkin. Ei vaan kuvista ja livestä päätellen ehken sovi kääntymään pois paikaltaan lokasuojan takia ilman imusarjan irrotusta? Jos ei niin kiitos saa jäädä tekemättä... Onko kellään kokemusta? Osa siis numero 8 ja Schmiedmannin foto päälle:
Comment
-
-
Olisi tarkoitus tilata ebaysta 320d (110kw):n koko jarrusetti.. Mutta kaikissa 320d tarkoitetuissa sarjoissa etujarrupalat on osanro: 34116761242. Tällä osanro:lla löysin bmwfanssista et ne menis 316ti:n. Ja siinä taas näyttäis jo olevan pienemmät levytkin kun tuossa omassa (286X22 vs 300X22)
Ja kun vin-numerolla katoin niin omassani (320d) pitäisi olla osanro:34116761244
Ebaysta sais 320i:n sopivaa settiä, jossa taas olisi juuri tuo realoemin 320d:henkin antama osanro etujarrupaloille..
Eli siis onko 320i ja 320d täysin samoilla jarruilla (etu/taka/käsijarru), tai voiko tuo realoem antaa väärän osanumeron vin-koodillakin, kun kaikki ebayn 320d:n tarkoitetut sarjat tarjoaa muka "väärää" osanroa :think Tuonne saksaan on niin paskamainen alkaa takaisinkaanpäinkään osia lähettään jos ei ne sovikaan.
sigpic
E39 530da M-sport Individual
E36 320i Cabrio DIY M-sport
Ex. E46 320d Touring M-sport II
Ex. E36 325i Sedan DIY M-sport
Ex. E30 316i 2d "Winter drifter"
Comment
-
-
Originally posted by Tejuka View PostOlisi tarkoitus tilata ebaysta 320d (110kw):n koko jarrusetti.. Mutta kaikissa 320d tarkoitetuissa sarjoissa etujarrupalat on osanro: 34116761242. Tällä osanro:lla löysin bmwfanssista et ne menis 316ti:n. Ja siinä taas näyttäis jo olevan pienemmät levytkin kun tuossa omassa (286X22 vs 300X22)
Ja kun vin-numerolla katoin niin omassani (320d) pitäisi olla osanro:34116761244
Ebaysta sais 320i:n sopivaa settiä, jossa taas olisi juuri tuo realoemin 320d:henkin antama osanro etujarrupaloille..
Eli siis onko 320i ja 320d täysin samoilla jarruilla (etu/taka/käsijarru), tai voiko tuo realoem antaa väärän osanumeron vin-koodillakin, kun kaikki ebayn 320d:n tarkoitetut sarjat tarjoaa muka "väärää" osanroa :think Tuonne saksaan on niin paskamainen alkaa takaisinkaanpäinkään osia lähettään jos ei ne sovikaan.
Jos jollain olisi tieto sopiiko nuo osat jokatapauksessa ristiin???? Jos näin olisi, niin sehän helpottaisi älyttömästi Taidan käydä huomenna marmorilla vertailemassa osia keskenään :thinksigpic
E39 530da M-sport Individual
E36 320i Cabrio DIY M-sport
Ex. E46 320d Touring M-sport II
Ex. E36 325i Sedan DIY M-sport
Ex. E30 316i 2d "Winter drifter"
Comment
-
Comment