Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KooHoo
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 132
    • Oulu

    Tarttis pikaisen vinkin moottorin tukikumien vaihtoon. Kyseessä siis 2 litran diesen tarkennettuna M47, mutta operaatio varmaan hyvin samankaltainen ainakin muissa 4 sylinterisissäkin. Eli tuossa eilen vaihtelin keulaan puslaa, iskaria sun muuta, niin katselin jo valmiiksi tukikumien vaihto-operaation kulkua. Muutenhan nuo tukikumit (2kpl) tulee hyvin hollille, mutta miten olette saaneet ylemmät pultit auki. Näyttäis tulevan todella ahtaaseen paikkaan eikä yläpuoleltakaan juuri päivä paista. Onko pultteja siis mahdollista saada alakautta auki vai pitääkö purkaa romua yläpuolelta poies ja kammeta puolimetrisen jatkon kanssa ne irti!? Moottorin noston uskaltanee suorittaa öljypohjasta, kun laittaa jonkun lankun pätkän tunkin päällee painoa jakamaan? Aikaa remontin alkuun ois kuutisen tuntia, joten pikaiset vastaukset ois enemmän ku sata jänistä! :think

    Comment

    • NV85
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 472
      • Rovaniemi

      Originally posted by Ezra View Post
      Oletko kokeillut käyttää autoa ilman apulaitehihnaa tai ilmastoinnin hihnaa?

      Kiristimen rullan laakerit kyllä huomaa jos ovat rikki ihan käsin pyörittämällä.

      Jos ääni ei kuulu hihnan puolelta niin murtuneet venttiilikannen huohottimen letkut muistaakseni aiheuttivat myös ujellusta...

      Pitääpä tesmailla noita hihnoja. Mitenkähän noiden huohottimien kunnon voi todeta? Missä ne tarkalleen ottaen sijaitsee? Realoemissa on varmaan räjäytyskuva, mutta en osannu kyllä kattoa että mikä olis tuo huohotin.
      BMW 335i M-sport e91LCI '09
      BMW 1502 '75
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=228805
      EX: BMW 330i M-sport '01

      Comment

      • janne[l
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 861
        • Ylöjärvi

        .

        Originally posted by NV85 View Post
        Pitääpä tesmailla noita hihnoja. Mitenkähän noiden huohottimien kunnon voi todeta? Missä ne tarkalleen ottaen sijaitsee? Realoemissa on varmaan räjäytyskuva, mutta en osannu kyllä kattoa että mikä olis tuo huohotin.
        http://www.realoem.com/bmw/showparts...=11&fg=15&hl=7 noita tuossa varmaan haettiin. kannattaa varmaan ihan käteen ottaa nuo letkut, muuten niitä murtumia ei välttämättä näy.
        e46 330i cabriolet
        e91 320d
        e36 328 törpö

        Comment

        • janne320d
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1342
          • jns

          Originally posted by NV85 View Post
          Mahtaapi olla aiemmin kysytty kysymys, mutta kysytään nyt kuitenkin.

          Eli konehuoneen puolelta kuuluu aivan järkyttävä metallinen ujellus, niinku hihna luistais, semmonen kimeä kirkuna. Mutta kun hihna on melko uusi, automaattikiristäjät eikä ääni muuttunut kastelemallakaan, niin täytynee tulla eri osoitteesta.

          Itse epäilen joko ilmastoinnin kompuran laakereita tai hihnakiristimen laakereita. Ääni ei tosin muuttunut ollenkaan vaikka ilmastointia laittoi päälle ja pois. Autossa on automaatti-ilmastointi. Osaako joku sanoa mikä mättää?
          itsellä oli samat oireet.vaihdatin hihnat,kaikki hihnarullat ja vesipumpun eikä auttanut yhtään.vika oli hihnapyörien värinänvaimentimessa vai mikä lie oikea nimi sille,hiljaa kun sitä vähn pyöritteli niin mitään ylimääräistä ei kuulunut mutta väihdonjälkeen loppui
          ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

          Comment

          • janne320d
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1342
            • jns

            Originally posted by KooHoo View Post
            Tarttis pikaisen vinkin moottorin tukikumien vaihtoon. Kyseessä siis 2 litran diesen tarkennettuna M47, mutta operaatio varmaan hyvin samankaltainen ainakin muissa 4 sylinterisissäkin. Eli tuossa eilen vaihtelin keulaan puslaa, iskaria sun muuta, niin katselin jo valmiiksi tukikumien vaihto-operaation kulkua. Muutenhan nuo tukikumit (2kpl) tulee hyvin hollille, mutta miten olette saaneet ylemmät pultit auki. Näyttäis tulevan todella ahtaaseen paikkaan eikä yläpuoleltakaan juuri päivä paista. Onko pultteja siis mahdollista saada alakautta auki vai pitääkö purkaa romua yläpuolelta poies ja kammeta puolimetrisen jatkon kanssa ne irti!? Moottorin noston uskaltanee suorittaa öljypohjasta, kun laittaa jonkun lankun pätkän tunkin päällee painoa jakamaan? Aikaa remontin alkuun ois kuutisen tuntia, joten pikaiset vastaukset ois enemmän ku sata jänistä! :think
            ei nyt sua varmaan tämä vastaus auta hirveästi mutta sanonpa kuitenkin.
            noi tuntuis olevan aika helppo vaihtaa,itselle vaihtoivat korjaamolla koneen ja laatikon kumit alle tuntiin ja alakautta koko homman tekivät
            ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

            Comment

            • KooHoo
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 132
              • Oulu

              Originally posted by janne320d View Post
              ei nyt sua varmaan tämä vastaus auta hirveästi mutta sanonpa kuitenkin.
              noi tuntuis olevan aika helppo vaihtaa,itselle vaihtoivat korjaamolla koneen ja laatikon kumit alle tuntiin ja alakautta koko homman tekivät
              Joo menihän nuo motin kumet itelläkin ilman sen suurempaa noitumista. Tais ärräpäät kulua jo sunnuntaina loppuun, kun etupäästä iskariputken kiinnityspultti katkes sinne olkatapin/-varren sisään koko matkaltaan. Jos joku näitä omin päin ryhtyy vaihtamaan, niin sen verran vinkkiä et molemmat alapään mutterit tulee siis hollille nätisti. Kuskinpuoleiseen ylämutteriin pääsee käsiksi öljytikkua seurailemalla 2 pitkällä jatkovarrella ja nivelellä, kaikki mutterit siis 16mm. Ite jouduin joka tapauksessa irrottamaan putken turbolta, mikä toi ruhtinaalisesti lisätilaa vänkärin puolen ylemmän mutterin irroitukseen. Yläkautta se ei ois ainakaan onnistunnut helpolla eikä alapuolellakaan juuri tilaa ollut ennen ekan katin heittämistä kartanolle. Enihou eipä enää natise ja nitise paikat hytissä ja muutenkin ylimääräiset tärinät ja starttauksen/sammuttamisen yhteydessä tapahtuvat äännähtelyt poissa!

              Nuo laatikon kumit näytti olevan päälle päin hyvännäköiset ja sieleät, mutta kovin pehmeiltä vaikuttivat verrattuna esim. motin kumeihin. Onko normaalia!?! Helpostihan ne vaihtais, ainakin ne kaksi laatikon alapuoleista, jotka tulee siihen poikkitukeen....

              Comment

              • RPee
                Newbiemmer
                • Aug 2011
                • 23
                • hs

                Kyssäreitä

                Moro. Saako M43:een metallisina ahterimarkkinaosina noita alunperin muovisia vesiputkilähtöjä? Esimerkkinä vaikka tuo killinperisiissä sisäilmasuotimen kotelon alla moottorin takana oleva putki, johon liittyy lämppärin letku ja huohotinletkun parina oleva ohuempi vesiletku? Voisi laittaa metallisen, eipä asiallisesti tehtynä jatkossa vittuilisi.

                OK, se on mulla vielä ehjä, koska edellistä edellinen omistaja oli sen vaihdattanut, mutta railakkaasti porsinutta huohotinletkupariskuntaa tässä vaihdellessa löysin niin mainion patentin, että melkein kyrsii. "Tekijä" oli hukannut vesiletkun alkuperäisen sankaklipsin ja korvannut sen viiksilangalla, eli hyvin ohuella ruostuvalla rautalangalla... Päälle oli kietaissut ehtaa ilmastointiteippiä peräti puolitoista kierrosta ja se oli nyt lähtenyt irti . Onneksi oli se teippi siellä että huomasin sen repsottavan. Lanka oli jo ruostunut poikki, mutta ei ehtinyt liitos aueta. Saakohan noita klipsejä mistään, ETK:sta en löytänyt. No, merkkiliike varmaan kertoo kun haen huohotinletkun ja venttiilin.

                Tissistä en löytänyt myöskään apua takakontin akkukotelon yläpuolella verhoilun alla sijaitsevaan "räppänään", eli mihin suuntaan tuossa kuuluisi ilman virrata vapaasti? Se on siis sellainen suorakaiteenmuotoinen kumiläppäventtiilipaneeli asennettuna pellin aukkoon...
                Last edited by RPee; 16-08-2011, 11:47. Reason: Takakontti unohtui...

                Comment

                • Haggis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1570
                  • Wackyland

                  Onko sisustan edessä olevat kattovalot ja c-pilareissa olevat minkä kantaisia?
                  Käyttis:Kia Optima TF

                  Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                  Comment

                  • Ravermeister
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1508
                    • Melkeen Turkkuses

                    Originally posted by Haggis View Post
                    Onko sisustan edessä olevat kattovalot ja c-pilareissa olevat minkä kantaisia?
                    Lasikanta eli T10 (sama ku esim. parkkipolttimoissa) oli ainakin tossa omassa kaikki sisustan valot jalkatiloja ja takaluukkua lukuunottamatta.
                    -Turku Connection-
                    HDJ80 4.2TD
                    ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                    Comment

                    • Uha 323 m-sport
                      Newbiemmer
                      • Aug 2011
                      • 1
                      • Suomi

                      Kytkinremontti

                      Paljoko suurinpiirteen maksais kytkinremontti e46 323?

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Onko kellään kokemuksia e46:sen ovitiivisteistä, niistä mitkä on liimattu kakspuolisel teipil itse oven reunaan kiinni.
                        Lähinnä se että saako vanhoja mitenkään takaisin, onko olemassa jotain yhtä tehokasta teippiä kuin tuo alkuperänen? Vanhat kun rykäs irti alareunasta niin lähti maalitkin mukana

                        Ja saako tommosta kumitiivistettä kutistettua mitenkään kun venyi näköjään irroituksessa?
                        Vai suosiolla uudet? Onko kokemuksia asemoinnista, meneekö kuinka helposti väärin?
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • RPee
                          Newbiemmer
                          • Aug 2011
                          • 23
                          • hs

                          Eipä ollut sankalankoja saatavilla ei. Tein vanhan vispilän langasta, jospa tuo pahimmassa mahdollisessa tilanteessa sitten pettää.

                          Onko kenenkään tarvinnut imusarjan läppäsäätäjää putsata/vaihtaa? On niin pal moskaa huohotinletkussa ja tyhjäkäyntiservokin likainen, että olisi voinut putsata tuonkin. Ei vaan kuvista ja livestä päätellen ehken sovi kääntymään pois paikaltaan lokasuojan takia ilman imusarjan irrotusta? Jos ei niin kiitos saa jäädä tekemättä... Onko kellään kokemusta? Osa siis numero 8 ja Schmiedmannin foto päälle:



                          Comment

                          • Tejuka
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2007
                            • 692
                            • Ilmajoki

                            Olisi tarkoitus tilata ebaysta 320d (110kw):n koko jarrusetti.. Mutta kaikissa 320d tarkoitetuissa sarjoissa etujarrupalat on osanro: 34116761242. Tällä osanro:lla löysin bmwfanssista et ne menis 316ti:n. Ja siinä taas näyttäis jo olevan pienemmät levytkin kun tuossa omassa (286X22 vs 300X22)

                            Ja kun vin-numerolla katoin niin omassani (320d) pitäisi olla osanro:
                            34116761244

                            Ebaysta sais 320i:n sopivaa settiä, jossa taas olisi juuri tuo realoemin 320d:henkin antama osanro etujarrupaloille..

                            Eli siis onko 320i ja 320d täysin samoilla jarruilla (etu/taka/käsijarru), tai voiko tuo realoem antaa väärän osanumeron vin-koodillakin, kun kaikki ebayn 320d:n tarkoitetut sarjat tarjoaa muka "väärää" osanroa :think Tuonne saksaan on niin paskamainen alkaa takaisinkaanpäinkään osia lähettään jos ei ne sovikaan.

                            Comment

                            • Tejuka
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2007
                              • 692
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by Tejuka View Post
                              Olisi tarkoitus tilata ebaysta 320d (110kw):n koko jarrusetti.. Mutta kaikissa 320d tarkoitetuissa sarjoissa etujarrupalat on osanro: 34116761242. Tällä osanro:lla löysin bmwfanssista et ne menis 316ti:n. Ja siinä taas näyttäis jo olevan pienemmät levytkin kun tuossa omassa (286X22 vs 300X22)

                              Ja kun vin-numerolla katoin niin omassani (320d) pitäisi olla osanro:
                              34116761244

                              Ebaysta sais 320i:n sopivaa settiä, jossa taas olisi juuri tuo realoemin 320d:henkin antama osanro etujarrupaloille..

                              Eli siis onko 320i ja 320d täysin samoilla jarruilla (etu/taka/käsijarru), tai voiko tuo realoem antaa väärän osanumeron vin-koodillakin, kun kaikki ebayn 320d:n tarkoitetut sarjat tarjoaa muka "väärää" osanroa :think Tuonne saksaan on niin paskamainen alkaa takaisinkaanpäinkään osia lähettään jos ei ne sovikaan.
                              Lisää realoemia tutkittuani näyttäis et samanikäisissä 320i:ssä on samat jarrut, ja noi ebayn tarjoamat vaihtoehdot taitaa mennä poskelleen.. Eli ne on tuohon 136hp:n 320d:n (jossa myös osanro 34116761242), vaikka mainitaan että menis myös 150hp versioon.. Mitähän tekis, pitäiskö vaan kokeilla kepillä jäätä ja uhmata kaikkien ebay myyjien "tietoja"..

                              Jos jollain olisi tieto sopiiko nuo osat jokatapauksessa ristiin???? Jos näin olisi, niin sehän helpottaisi älyttömästi Taidan käydä huomenna marmorilla vertailemassa osia keskenään :think

                              Comment

                              • ockelbo4500
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 923
                                • Sotkamo--Oulu

                                Katsopa tuosta




                                Tuon mukaan vertasin esim. 320d 136hp/150hp versioita ja levyt taitaa olla erit, mutta palat samat.
                                BMW E84 X1 18dXdrive -14

                                Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                                Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                                Ex, E46 320 d Touring -01
                                Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎