Neljä kuukautta korttia kuivatellu ja nyt heti kun pääsee baanalle, jämähtää apparin ikkuna alas. Vähän kun avitti, niin nousihan se sieltä sitten eli moottori toimii kyllä. Ikkuna kaatuu tavallaan taaksepäin. Voiko tosta päätellä, että mikä sieltä on rikki vai onko se vaan avattava? Tekis niin perkeleesti mieli vaan ajaa, eikä heti pitää mitään tallipäiviä. Kuitenkin maanantaihin mennessä se olisi hyvä selvittää, sillon olis Hämeenlinnan reissu tiedossa josta sattuu se BMW-liike löytymäänkin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Autossa kummittelee?
Ajelin tuossa vaihteeksi emännän 320:llä (M54B22) ja otin liikennevaloista vähän normaalia reippaamman kiihdytyksen (kierroksia johonkin 4600 saakka). Auto on automaatti ja vaihde oli tuolloin "sport" asennossa.
Kiihdytin tasasen reippaasti tuonne 80-95 km/h, mistä rupesin moottorijarrutuksella laskemaan nopeutta tulevia liikennevaloja varten. Huomasin sitten siinä kaasu ylhäällä laskiessa että kappas moottori onkin sammunut!
Kaarsin tienposkeen, pysähdyin, vaihde p:lle, starttaus eikä mitään ongelmia. Auto lähti normaalisti ilman ongelmia käyntiin. Yritin toistaa tilannetta pariin kertaan mutta mitään ongelmia ei enää ollut.
Mistähän tuollainen mystinen sammuminen voisi johtua? Olen täälläkin foorumilla spekuloinut vanos rempan tarpeellisuutta autoon (mielestäni vanos rallattaa n. 2500 kierroksen paikkeilla). Voiko vanoksen tiivisteet aiheuttaa auton tuollaista sammumista?
Moottorijarrutuksissa kierrokset hieman heiluu ja paikallaan kaasutellessa kierrokset putoaa ensin johonkin 800-900 ja ovat siinä sekunnin pari, mistä kierrokset putoavat kerrasta tuonne n. 600-700.
Tuossa sammumisepisodin jälkimainingeissa kävi muuten sellainen "hassu" juttu, että kun pysäytin auton ja kävin lounaalla, niin takaisin tullessa huomasin, että autosta oli nokkapelti auki tuohon tuulihakaan asti ja kun laitoin virrat päälle huomasin että myös takaluukun lasi (touring) oli auki???
Comment
-
-
330Da touring katin liitos
Eli alkoi täristämään metallisesti tuolla auton alla tyhjäkäynnillä ja syyksi paljastui ensimmäisen katalysaattorin ja siitä lähtevän putken joustoliitos.
Tuo jousto-osahan on suoraan kiinni katissa ja sitä ei saa ilmeisesti pois:think
Liitoksen ulkokehällä oleva metallisuoja (tai mikä lie) ottaa kiinni sisäosaan eli on ilmeisesti löystynyt / irronnut sisäosasta. Mitähän tuolle olisi tehtävissä, onko kenellekään tullut vastaan?
Eli osassa 1 olevasta mötikästä on kyse.
G30 530e, E61 523ia
ex e60 525da
ex e90 320Si
ex e91 320d
ex e46 330 Ci
ex e46 330D touring
ex e46 323 sedan
ex e36 320 Coupe
Yms lajiin kuulumattomia...
Comment
-
-
Originally posted by Petteri80 View PostMistäs tossa M52TU tarkistetaan jäähdytysnesteen taso?
Tutkin ns. paisaria joka kantilta mutta ei sattunut silmään minkäänlaista asteikkoa, tmv.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Moro! Veikkausia äijät... Elikkäs vaihdoin tänään e46 farmariin pelkääjän puolelle(taakse) ikkunannosto mekanismin(vaijeri härpäke)kaikki onnistui hyvin muuten paitsi että nyt palaa mittaristossa airbackin valo(punainen äijä vöissä ja pyöreä pallo)?? En ottanu akunkenkää pois vaikka varmaankin olisi ollut aiheellista Eli herjaako nyt jotain vikakoodia ja tarviiko käyttää piuhan päässä nollauksessa, mitä luulette?
Itse toimenpide oli aikas helppo ja nyttenpä osaa vaihtaa jatkossa jos on tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by van_gils View PostMoro! Veikkausia äijät... Elikkäs vaihdoin tänään e46 farmariin pelkääjän puolelle(taakse) ikkunannosto mekanismin(vaijeri härpäke)kaikki onnistui hyvin muuten paitsi että nyt palaa mittaristossa airbackin valo(punainen äijä vöissä ja pyöreä pallo)?? En ottanu akunkenkää pois vaikka varmaankin olisi ollut aiheellista Eli herjaako nyt jotain vikakoodia ja tarviiko käyttää piuhan päässä nollauksessa, mitä luulette?
Itse toimenpide oli aikas helppo ja nyttenpä osaa vaihtaa jatkossa jos on tarvetta.
Nollautuu jos ei ole vikaa päällä.
Sieltä apuaE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostAirbag vika pitää nollata aina testerillä/läppärillä.
Nollautuu jos ei ole vikaa päällä.
Sieltä apua
Kiitokset nopeasta vastauksesta Eli juuri näin ajattelinkin että täytyy tehdä. Löi ilmeisesti vikakoodin päälle kun irroitin johdon takaoven airbacista, mutta pakkohan johto oli irroittaa että sain oven purettua
Toivotaan nyt että valo sammuu nollauksen yhteydessä
En viitsiny vielä laittaa ovipahvia paikoilleen jos oven sisään täytyykin vielä kurkata
Comment
-
-
Originally posted by jrr View PostNeljä kuukautta korttia kuivatellu ja nyt heti kun pääsee baanalle, jämähtää apparin ikkuna alas. Vähän kun avitti, niin nousihan se sieltä sitten eli moottori toimii kyllä. Ikkuna kaatuu tavallaan taaksepäin. Voiko tosta päätellä, että mikä sieltä on rikki vai onko se vaan avattava? Tekis niin perkeleesti mieli vaan ajaa, eikä heti pitää mitään tallipäiviä. Kuitenkin maanantaihin mennessä se olisi hyvä selvittää, sillon olis Hämeenlinnan reissu tiedossa josta sattuu se BMW-liike löytymäänkin.- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by van_gils View PostLöi ilmeisesti vikakoodin päälle kun irroitin johdon takaoven airbacista, mutta pakkohan johto oli irroittaa että sain oven purettua"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostMiksi? Juuri vaihdoin kuukausi sitten toukkaan saman puolen mekanismin ja mulla oli ovipahvit irti niin kauan kunnes sain uuden osan. Alareunasta kun avasi eristeen niin pääsi hyvin käsiksi siihen eikä ole mitään tarvetta räpelöidä airbaggia.
Onneksi on tutulla boshin testeri ja samalla saa katsoa huuteleeko muita vikoja ennen nollausta..
Ensi kerralla ollaan sitten viisaampia ja täytyy kysellä täältä ajoissa neuvoja eikä alkaa purkutöihin ilman uteluita..
Comment
-
-
Ekalla kerralla kun vaihdoin kuskin oven ikkunan, niin otin akun kengät irti ja irroitin bägin ovesta, en kylläkään ottanut johtoa irti ja totesin kaiken purkamisen jälkeen sen olleen ihan turhaa. Lasiin ja mekanismeihin pääsee käsiksi ilman bägin irroitusta, kunhan avaa eristeet oven alareunasta alkaen
Silloin syynä oli merkkiliikkeen kertomus siitä, että oven lukkopesän vaihto tehtäisiin oven sisäpuolelta, ovipahvien ja eristeiden alta.. Ei muuten tehdä"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by sallamunnah View PostMistähän tuollainen mystinen sammuminen voisi johtua? Olen täälläkin foorumilla spekuloinut vanos rempan tarpeellisuutta autoon (mielestäni vanos rallattaa n. 2500 kierroksen paikkeilla). Voiko vanoksen tiivisteet aiheuttaa auton tuollaista sammumista?
Moottorijarrutuksissa kierrokset hieman heiluu ja paikallaan kaasutellessa kierrokset putoaa ensin johonkin 800-900 ja ovat siinä sekunnin pari, mistä kierrokset putoavat kerrasta tuonne n. 600-700.
Tuossa sammumisepisodin jälkimainingeissa kävi muuten sellainen "hassu" juttu, että kun pysäytin auton ja kävin lounaalla, niin takaisin tullessa huomasin, että autosta oli nokkapelti auki tuohon tuulihakaan asti ja kun laitoin virrat päälle huomasin että myös takaluukun lasi (touring) oli auki???
Vanoksen tiivisteet voi aiheuttaa sammumista juuri kuvailemallasi tavalla. Vanoksen tiivisteet kannattaakin vaihdella, jos niitä ei ole vaihdeltu, koska vialliset vaikuttaa mm. polttoaineen kulutukseen. Tyhjäkäynnin humppaamiseen voi vaikuttaa myös moni muukin asia ja yksi yleisemmistä on imuilmavuodot. Ensimmäisten asioiden joukossa kannattaakin tarkastaakin ilmamassamittarin haitariputket. Nämä murtuvat usein juuri tyhjäkäyntimoottorin y-haarasta. Takalasin aukeilu on tourinissa myös varsin tunnettu "ominaisuus", josta löytyy paljon juttua searchilla. Vian aiheuttaa muistaakseni viallinen mikrokytkin tai takaluukun johtosarjaG30 530e xDrive iPerformance -20
E70 X5 xDrive40d -10
Comment
-
-
Originally posted by Petteri80 View PostJuu tuo on toki tiedossa mutta eikös se näytä nesteen pakkasen kestävyyden?
Eli mitä korkeammalle pomppaa sitä vahvempi liemi. Ainakin korkin vieressä lukee cold..?- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
Comment