Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Japetcu
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 43
    • Muurame

    #16
    Originally posted by Loimis View Post
    Mistä mahtais saada umpiota edullisesti? Laaja valikoima olis myös kiva...
    Tuossa yks paikka:

    BMW 318D touring -10
    Ex: BMW 320D Touring -03

    Comment

    • beckis
      Newbiemmer
      • Feb 2011
      • 4
      • Vaasa

      #17
      Vesiletkun irrotus

      Terve,

      tästä paikasta ollut todella paljon apua, kiitoksia siitä kaikille. Tähän vaan en nähnyt vastausta tai löytänyt mistä.

      Omasta E46:sta pamahti paisuntasäiliö eilen. Ylävesiletkunhan ( olikohan oikea termi ) joutuu irroittamaan, tuota sen jälkeen kun klemmari saatu pois niin pitäiskö letkun lähteä vetämällä vai pyörittämällä? Päässähän on jonkinlainen kovamuovinen päätykappale, siinä jotain kierteet ?

      Ajattelin vain nopeasti kyseistä etten hajota mitään itse syyläristä. Muitakin ohjeita otetaan toki mielellään vastaan liityen tuohon paisuntasäiliön vaihtoon.

      Comment

      • Garash
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 523
        • Joensuu

        #18
        Mistähän alkaisi ratissa tuntuvaa välystä ja tahmean ohjauksen vikaa etsimään? Käytin leimalla ja arvelin, että siellä löytys joku välys tuohon ohjauksen väljyyteen, mutta eipä löytynyt. Ratissa n. sentin verran väljää jonka takia maantiellä ajaessa saa olla koko ajan molemmat kädet ratissa ohjaamassa. Voisko tuo tahmea ohjaus johtua iskarin yläpäiden laakereista, ei tosin kyllä äännä mitään rattia kääntäessä.
        E30 325iA
        F31 320xd

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #19
          Suojaa laturi paksulla rätillä tjsp ettei roisku jäähdytinnestettä. Voi käämien lakkaus sulaa --> entinen laturi.

          Hyvä että otat varovasti, se voi olla aika herkästi hajoava kun muovi on ajan saatossa kerännyt aika monta lämpösykliä, esimerkki: KLIK.

          Youtube-video aiheesta, suoraan ei just tietty näytetä tuota kohtaa mutta periaatteessa vaan nytkyttämällä pois: KLIK. Ehkä vois fairyvettä vähän ruiskia liitoskohtaa, saattaa helpottaa ulosvetämistä.

          Comment

          • Härski69
            Bimmer Rookie
            • Aug 2008
            • 41

            #20
            Mistähän alkais kosketushäiriöö? etsimään? 330D -02 ajotietokoneen näyttö välillä harvoin sammunut ajossa. Lähtenyt heti uudestaan päälle joten ei oo haitannu. Nyt näyttö meni ajossa pimeeks eikä lähtenyt enää päälle. Jonkilainen taustavalo palaa mutta mustana se kuitenkin on. Musiikki soi kuitenki ja kanavia vaihtaa jne. Virrat pois ja uudestaa päälle niin näyttö heräs henkiin, mutta jotenkin vammautuneena. Jotenki sinisellä pohjalla. Tuli mieleen 8 bittinen nintendo. Sen verran menin asetuksiin että se värinvaihto sieltä puuttuu kokonaan. On se siellä mutta ei anna vaihtaa. Ei sillä, ei niistä kumpikaan väri tälläinen ollut mitä se on nyt.:think

            Comment

            • Lersahdus
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 43
              • Rauma

              #21
              Onko minkäänlaisia ongelmia ollut pakkasilla coupen ikkunoiden kanssa? Pelottaa että kun kunnon pakkaset iskee niin paukahtaa lasi rikki jos on jäätynyt kiinni tiivisteeseen, tai ei laskekaan alas ovea avattaessa. Silikonia oon laittanu tiivisteisiin jos se hiukan helpottais.
              Autoa joudun paljaan taivaan alla säilyttämään. Alkanut jo pikkupakkasilla vähän tulla E39-mallia ikävä...
              E91 318d Touring '11
              Ex E46 330iA Touring M-Sport '02

              Ex E46 325CiA '01
              Ex E39 523iA '98
              Ex E36 323Ci M-Sport '95

              Comment

              • Keisaro
                Newbiemmer
                • Nov 2013
                • 1
                • Pohojois-Pohojammaa

                #22
                E46 323 ostoa miettimässä

                Moro!

                En tiedä onko oikea topic, mutta menköön. Ohjatkaa oikeaan osoitteeseen, mikäli on joku kurantimpi lokero tälle kyselylle.

                Oon ostamassa e46 -koppaista coupea 2.x litraisella moottorilla. Tässä kisassa on löytynyt yksi varsin vahva suosikki, mutta hieman kilometrineuroottisena pelottaa auton kilometrit (330tkm). Minkälaisia määriä näillä peleillä yleensä ajetaan?

                Auto on automaattivaihteinen, kestääkö laatikko? Mitenkäs muu tekniikka? Minkälaisia tyyppivikoja näissä peleissä yleensä on?

                Auto vaikuttaa olevan myyjän mukaan kaikinpuolin hyvässä kunnossa ja huoltokirjan mukaisesti sitä on rempattu. Tarkoitus on käydä katsomassa heti kunhan aikataulu antaa lähteä ajelemaan jokusen sataa kilometriä.

                Voi olla hieman hakuammuntaa, mutta kaikki info on enemmän kuin tervetullutta!

                Comment

                • janne30
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 2198
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by Härski69 View Post
                  Mistähän alkais kosketushäiriöö? etsimään? 330D -02 ajotietokoneen näyttö välillä harvoin sammunut ajossa. Lähtenyt heti uudestaan päälle joten ei oo haitannu. Nyt näyttö meni ajossa pimeeks eikä lähtenyt enää päälle. Jonkilainen taustavalo palaa mutta mustana se kuitenkin on. Musiikki soi kuitenki ja kanavia vaihtaa jne. Virrat pois ja uudestaa päälle niin näyttö heräs henkiin, mutta jotenkin vammautuneena. Jotenki sinisellä pohjalla. Tuli mieleen 8 bittinen nintendo. Sen verran menin asetuksiin että se värinvaihto sieltä puuttuu kokonaan. On se siellä mutta ei anna vaihtaa. Ei sillä, ei niistä kumpikaan väri tälläinen ollut mitä se on nyt.:think
                  Mulla on ollut molemmissa e46 :sissa sama ongelma. Aluks luulin et vika on omassa päässä, kun mielestäni näin että ajotietokoneen valot sammui, kun katsoin uudestaan ne oli päällä. Kyse oli siis alle sekunnin ajasta mitä se oli sammuneena. Teki sitä kerran kuussa, sit älysin että vika on autossa.

                  Tekee sitä niin harvoin etten oo alkanu etsimään vikaa. On kyllä monesti käynyt mielessä kysyy samaa asiaa täällä. Odotellaan siis vastauksia..
                  G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                  E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                  1 x F20
                  3 x E30
                  2 x E36
                  5 x E46
                  3 x E9X

                  Comment

                  • Härski69
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2008
                    • 41

                    #24
                    Originally posted by janne30 View Post
                    Mulla on ollut molemmissa e46 :sissa sama ongelma. Aluks luulin et vika on omassa päässä, kun mielestäni näin että ajotietokoneen valot sammui, kun katsoin uudestaan ne oli päällä. Kyse oli siis alle sekunnin ajasta mitä se oli sammuneena. Teki sitä kerran kuussa, sit älysin että vika on autossa.

                    Tekee sitä niin harvoin etten oo alkanu etsimään vikaa. On kyllä monesti käynyt mielessä kysyy samaa asiaa täällä. Odotellaan siis vastauksia..
                    Mulla se sammuu kyl ihan sillain, että kun se heti käynnistyy ni tulee eka hetkeks aikaa vaan se bmw teksti. Eli ihan kokonaan käynnistyy alusta. Nyt kun autolla ajoin niin ajotietokone taas täysin normaali. Mitä nyt oli tuon kiukuttelun jäljiltä muuttunu kello 12 tunnin malliin, celciukset fahrenheitteihin jne.

                    Aivan loistava auto tää 330dA kun nyt vaan vittu toimisi. vikaa vian perään. alkaa välillä olemaan ikävä yli 10 kertaa halvempaa -98 vectraa

                    Comment

                    • rrene-
                      Newbiemmer
                      • Nov 2013
                      • 15
                      • finlan

                      #25
                      Elikkä bmw 323ci coupe kyseessä ja löytyy ilmastointi
                      ei puhalla kunnolla lämmintä enimmäkseen haaleeta, nesteet tarkastettu ja ilmattu, termostaatti vaihdettu. vesiventtiili arveluttaa että toimiiko oikein, purin auki mutta liikkuu nihkeesti mutta liikkuu kuiteski, mutta kuuluuko venttiilin mennä ihan pohjaan? nimittäin venttiili ei pohjaan asti mene vään jää reilusti 2-3 senttiä vielä tilaa.

                      kyseessä siis tämmöinen osa http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/27328/44/18

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by Härski69 View Post
                        Mulla se sammuu kyl ihan sillain, että kun se heti käynnistyy ni tulee eka hetkeks aikaa vaan se bmw teksti. Eli ihan kokonaan käynnistyy alusta. Nyt kun autolla ajoin niin ajotietokone taas täysin normaali. Mitä nyt oli tuon kiukuttelun jäljiltä muuttunu kello 12 tunnin malliin, celciukset fahrenheitteihin jne.

                        Aivan loistava auto tää 330dA kun nyt vaan vittu toimisi. vikaa vian perään. alkaa välillä olemaan ikävä yli 10 kertaa halvempaa -98 vectraa
                        Jaa-a, mistähän ajotietokoneesta mahdetaan puhua? Jos tulee BMW-teksti niin vaikuttais 16:9 keskikonsolin näytöltä. Videomoduulin vialta kuulostaisi tai mahdollisesti kontaktihäiriöltä. Onko navia takakontissa, kattoikkunaa ja onko navi saanut ehkä joskus kosteutta päälleen?

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by Lersahdus View Post
                          Onko minkäänlaisia ongelmia ollut pakkasilla coupen ikkunoiden kanssa? Pelottaa että kun kunnon pakkaset iskee niin paukahtaa lasi rikki jos on jäätynyt kiinni tiivisteeseen, tai ei laskekaan alas ovea avattaessa. Silikonia oon laittanu tiivisteisiin jos se hiukan helpottais.
                          Autoa joudun paljaan taivaan alla säilyttämään. Alkanut jo pikkupakkasilla vähän tulla E39-mallia ikävä...
                          Ei ollut omassa ex-E46 coupessa juuri talviongelmia lasien kanssa, kuskin oven lukkomekanismi olisi pitänyt purkaa, huoltaa ja kuivattaa - tai vaihtaa.

                          Pahimmat oli ehkä kun juuri plussalta putoaa nopeasti kunnon pakkasille, silloin kans joskus hirvitti lasin laskeutuminen mutta en muista että lasin takia olisi koskaan jäänyt autoon sisään pääsy ongelmaksi.

                          Sisätilalämppäri auttaa kummasti. Lukkoon ei lukkosulaa vaan sopivaa voiteluöljyä ennen pakkasia. Ulkona parkkiksella mullakin oli auto.

                          Comment

                          • Järppä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 1108
                            • Stadi, ladon takana.

                            #28
                            Originally posted by Lersahdus View Post
                            Onko minkäänlaisia ongelmia ollut pakkasilla coupen ikkunoiden kanssa? Pelottaa että kun kunnon pakkaset iskee niin paukahtaa lasi rikki jos on jäätynyt kiinni tiivisteeseen, tai ei laskekaan alas ovea avattaessa. Silikonia oon laittanu tiivisteisiin jos se hiukan helpottais.
                            Autoa joudun paljaan taivaan alla säilyttämään. Alkanut jo pikkupakkasilla vähän tulla E39-mallia ikävä...
                            Originally posted by MNi View Post
                            Ei ollut omassa ex-E46 coupessa juuri talviongelmia lasien kanssa, kuskin oven lukkomekanismi olisi pitänyt purkaa, huoltaa ja kuivattaa - tai vaihtaa.

                            Pahimmat oli ehkä kun juuri plussalta putoaa nopeasti kunnon pakkasille, silloin kans joskus hirvitti lasin laskeutuminen mutta en muista että lasin takia olisi koskaan jäänyt autoon sisään pääsy ongelmaksi.

                            Sisätilalämppäri auttaa kummasti. Lukkoon ei lukkosulaa vaan sopivaa voiteluöljyä ennen pakkasia. Ulkona parkkiksella mullakin oli auto.
                            Pahin ongelman aiheuttaja on mun mielestä ikkunan tippalista, ei niinkää oven tiiviste. Siihen kun löytäisi tuotteen ettei jäätyisi niin ei olis ongelmaa.
                            Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                            Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                            Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                            If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                            Top Gear review

                            Comment

                            • Styroxi
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 371
                              • Vaasa

                              #29
                              E46 330d vm01 steppi.laatikon napit/nappi?

                              Elikkäs itsellä tollanen otsikon mukainen auto ja vaihteisto, ja tuossa sisustaa fiksaillessa huomasin pari outoa nappia joista ei käyttö-ohjekirjassa ollut minkäänlaista mainitaa.
                              Joten kysymys kuuluu onko kenelläkään mitään tietoa mitä niistä tapahtuu ja mitä varten ne ovat?
                              Elikkä apparin-puolen jalkatilan tienoilla penkinistuinosan vieressä sekä keskikonsolin kyljessä on nappi joka pyörii ja tuntuisi että se on kiinni jonkinlaisessa vaijerissa, (pyörii ja menee myös pohjaan) vieressä on toinen reikä jossa ei ole nappia mutta kun sinne reikään katsoo niin näyttäisi siltä et siel on paikka jonkinlaiselle avaimelle..
                              Realoem.com:sta en löytänyt runkonumerolla yhtään mitään.. Eikä löytynyt googlettamallakaan.. En sit tiedä onko kyseessä jokin jälkiasennus tms.. Mutta kaikki tieto tervetulletta.. lisään kuvat myöhemmin mikäli kenelläkään ei ole mitään varmaa tietoa. Harmi kun autoa ei voi vielä laittaa käyntiin kun on kolarikorjauksessa, joten nappeja ei pääse testaamaan mitä niistä tapahtuu.

                              Comment

                              • Joggeman
                                BTCF Member
                                • Jan 2011
                                • 23
                                • Raahe

                                #30
                                Tietääköhän täällä kukaan pystyykö vuoden 98 e46:ssa ohjelmoimaan itse tuota ovien automaattista lukitusta ihan jollain napin painelu järjestyksellä kun minulla menee autossa aina kaikki ovet lukkoon kun ajaa pari metriä eikä moiselle varkaudenestolle ole suomessa oikein tarvetta. Lähinnä ärsyttää kun saa aina kaikille kyytiläisille sanoa tuosta kun alkavat ovia hullun raivolla repimään auki. Monia erilaisia variaatioita olen koitellut painella ja etsiä googlella vastausta mutta en ole löytänyt vai pitääkö tuo vain yksinkertaisesti viedä merkkihuoltoon ohjelmoitavaksi?
                                BMW e30 320I Coupe -85 Alpinweiss
                                BMW e46 320I Sedan -03 M-Sport Schwarz II
                                EX-BMW e46 316I Sedan -05 Mysticblau metallic
                                EX-BMW e46 328I Sedan -98 Cosmosschwarz metallic
                                EX-BMW e36 318I Sedan -97 Dunkelblau

                                EX-BMW e36 318IS Sedan -93 Calypsorot metallic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎