Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Madduli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 395
    • -

    Originally posted by McBeast View Post
    Kuulostaa ihan massamittarivialta. Ota vaan se piuha irti ja käy heittämässä pikku lenkki. Jos vastailee kaasuun normaalimmin, niin tiedät missä vika.

    edit. Saattaa se mittari siten olla ehjä, että antaa signaaleja. Humppaaminen kierrosten annon jälkeen ja täyskaasulla puutuminen viittaisi vahvasti, että antaa vääriä arvoja koneelle.
    jep, pikkulenkki ja jos ei muutu käytös johto irti niin vika imm:ssa, tosin toi kuullostaa kyllä siltä, että se ois kunnossa. Moottorihan hakee jotkut vikatilasäädöt tolle ilmamassamittarille kun sen johdon irrottaa ja siksi se hakee niitä kierroksia johdon irrotuksen jälkeen.
    E46 316 -99
    Ex:
    E39 523iA -98
    E46 316 -99
    E46 318 -99

    Comment

    • jouni.325
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 2860

      Mitä maksaa e46 323 uusi moottorin ohjaus?
      Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


      Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
      https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
      Myös projekti kertomus fasessa

      Comment

      • maukka86
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 490
        • Pirkanmaa

        Minkälainen on e46:sen pissapojan suuttimen rakenne? Onko niissä joku takaiskuventtiili, mikä voi jumittaa? Ongelmana on toisinaan heikohko suihku kuskin puolella. Välillä toimii aivan normaalisti ja välillä tulee vettä heikosti. Olen koittanut puhdistaa suutinta paineilmalla ja neulalla, mutta tällä ei ole ollut vaikutusta.
        f22 220i

        Comment

        • dolby
          Bimmer Rookie
          • Feb 2013
          • 70
          • Oulu

          Originally posted by maukka86 View Post
          Minkälainen on e46:sen pissapojan suuttimen rakenne? Onko niissä joku takaiskuventtiili, mikä voi jumittaa? Ongelmana on toisinaan heikohko suihku kuskin puolella. Välillä toimii aivan normaalisti ja välillä tulee vettä heikosti. Olen koittanut puhdistaa suutinta paineilmalla ja neulalla, mutta tällä ei ole ollut vaikutusta.
          Kyllä sieltä semmonen pieni oranssi "kuminpalanen" löytyi, joka mulla esti kokonaan toisen suuttimen suihkun. Otin sen vaan pois sieltä pyörimästä kun en paikkaa tiennyt niin hyvin on toiminut sen jälkeen. Eli ota letku irti ja suutin käteen ni muistaakseni heti näkyi.

          Comment

          • Anz0r
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 142
            • Nääsville

            Originally posted by maukka86 View Post
            Minkälainen on e46:sen pissapojan suuttimen rakenne? Onko niissä joku takaiskuventtiili, mikä voi jumittaa? Ongelmana on toisinaan heikohko suihku kuskin puolella. Välillä toimii aivan normaalisti ja välillä tulee vettä heikosti. Olen koittanut puhdistaa suutinta paineilmalla ja neulalla, mutta tällä ei ole ollut vaikutusta.
            Puhutaankos nyt ihan siitä suutinosasta vai teleskoopista? Siinä itse suuttimessa tuskin on ainakaan mitään ihmeellisempää teknologiaa, mutta se teleskooppi onkin sitten toinen juttu... Ootkos varma ettei vuoda mihinkään, ite oon huomannu että mulla kun pissapojanneste on vähissä niin teleskoopit alkaa vähän vuotaa (jotkut tiivisteet kuivaa?) ja sitten kun nestettä lisää niin loppuu ajan kanssa...

            http://bmwfans.info/parts-catalog/E4..._lamp_cleaning

            Tossa suutin osa 7 ja teleskooppi osa 6
            Last edited by Anz0r; 16-12-2013, 20:53.
            BMW E46 330D

            Comment

            • maukka86
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 490
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Anz0r View Post
              Puhutaankos nyt ihan siitä suutinosasta vai teleskoopista? Siinä itse suuttimessa tuskin on ainakaan mitään ihmeellisempää teknologiaa, mutta se teleskooppi onkin sitten toinen juttu... Ootkos varma ettei vuoda mihinkään, ite oon huomannu että mulla kun pissapojanneste on vähissä niin teleskoopit alkaa vähän vuotaa (jotkut tiivisteet kuivaa?) ja sitten kun nestettä lisää niin loppuu ajan kanssa...

              http://bmwfans.info/parts-catalog/E4..._lamp_cleaning

              Tossa suutin osa 7 ja teleskooppi osa 6
              Unohtui tosiaan mainita, että tarkoitin tuulilasin pesimiä. Omassa autossa ei ole ollenkaan lamppujen pesimiä.
              f22 220i

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                Kuuluuko ohjaustehostimen nesteet tarkistaa kuumana vai kylmänä? Vai onko ihan se ja sama? Ohjekirja ei kerro tätä seikkaa. Tsekkasin kylmänä samalla kun syylärinnesteet ja lisäsin sitten nestettä hiukan, kun oli alakantissa.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • huppu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 423
                  • Rovaniemi

                  Ikinä oo mun omistusaikana edes tarkistettu ohjaustehostimen öljyjä tai en ainakaan tiedä siitä. Milloin ne aineet sinne kuuluis vaihtaa? Kuuluuko huolto-ohjelmaan? :think
                  BMW E46 318d 10/04

                  Comment

                  • nuhis
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 196

                    e46 m3

                    kysymys mitä tuo sport nappi joka on luistoneston vieressä tekee?kyseessä vm 2003 e46 m3 manuaalivaihteistolla..
                    F06 650ix 2014sigpic

                    ex:
                    F16 x6
                    F11 530xd
                    E91 320d
                    E70 x5
                    E53 x5
                    2009 e60 530i xdrive
                    2006 e53 x5 3.0d
                    2003 e46 m3
                    2007 lci e61 525 dat
                    1995 e36 m3
                    2005 e63 645cia
                    e90 330i sedan "racing red"
                    e46 325ci 2000
                    e36 328 1996
                    e36 316 1996
                    compact 1994
                    e30 316 1989

                    Comment

                    • Magemo
                      Newbiemmer
                      • Dec 2013
                      • 3
                      • Finland

                      Originally posted by Madduli View Post
                      jep, pikkulenkki ja jos ei muutu käytös johto irti niin vika imm:ssa, tosin toi kuullostaa kyllä siltä, että se ois kunnossa. Moottorihan hakee jotkut vikatilasäädöt tolle ilmamassamittarille kun sen johdon irrottaa ja siksi se hakee niitä kierroksia johdon irrotuksen jälkeen.
                      Heitin pienen lenkin toi imm liitin irti. Alaväännöt tippuivat paljon ja kaasun vastaavuus huononi, ja auto tuntui tukehtuvan pienillä kierroksilla. Tuo liikkelle lähdön järistyskin paheni, mutta luultavasti siksi koska väännötkin katosi. Toisaalta taas tuntui että olisi yli 2000rpm kiihtynyt paremmin. Koitan tänään uudestaan. Täytyy tänään kysyä uuden imm hintaa kun haen uuden öljyntasoanturin. Luultavasti on kallis.

                      Itsellä tulee myös ihan imuvuoto mieleen, mistähän/miten sellsista kannattaa lähteä etsimään?

                      Sitten toinen kysymys. Ratti täristää, tai oikeastaan heiluu oikealta vasemmalle kun jarruttaa kevyesti kovemmassa vauhdissa, eli yli 80kmh. Kovassa jarrutuksesss vähenee. Myös tietynlaisessa töyssyssä kaupunkinopeuksissa heilauttaa rattia vastaavasti. Mitään kolinoita ei kuulu. Mitähän tuonne etupäähän kannattaa vaihtaa levyjen ja palojen lisäksi, ettei ole kohta taas samanlaiset?

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        Originally posted by Tenox View Post
                        Kuuluuko ohjaustehostimen nesteet tarkistaa kuumana vai kylmänä? Vai onko ihan se ja sama? Ohjekirja ei kerro tätä seikkaa. Tsekkasin kylmänä samalla kun syylärinnesteet ja lisäsin sitten nestettä hiukan, kun oli alakantissa.
                        Vastaan itse itselleni, että kokolailla aivan sama. Pinta kuumana on n. 1-2mm korkeammalla kuin kylmänä.
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • Madduli
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 395
                          • -

                          <P>
                          Originally posted by Magemo View Post
                          Heitin pienen lenkin toi imm liitin irti. Alaväännöt tippuivat paljon ja kaasun vastaavuus huononi, ja auto tuntui tukehtuvan pienillä kierroksilla. Tuo liikkelle lähdön järistyskin paheni, mutta luultavasti siksi koska väännötkin katosi. Toisaalta taas tuntui että olisi yli 2000rpm kiihtynyt paremmin. Koitan tänään uudestaan. Täytyy tänään kysyä uuden imm hintaa kun haen uuden öljyntasoanturin. Luultavasti on kallis. </P><P>&nbsp;</P><P>Itsellä tulee myös ihan imuvuoto mieleen, mistähän/miten sellsista kannattaa lähteä etsimään?</P><P>&nbsp;</P><P>Sitten toinen kysymys. Ratti täristää, tai oikeastaan heiluu oikealta vasemmalle kun jarruttaa kevyesti kovemmassa vauhdissa, eli yli 80kmh. Kovassa jarrutuksesss vähenee. Myös tietynlaisessa töyssyssä kaupunkinopeuksissa heilauttaa rattia vastaavasti. Mitään kolinoita ei kuulu. Mitähän tuonne etupäähän kannattaa vaihtaa levyjen ja palojen lisäksi, ettei ole kohta taas samanlaiset?
                          älä osta uutta imm, se on ihan kunnossa jos johto irti lähti laiskemmin.</P>
                          E46 316 -99
                          Ex:
                          E39 523iA -98
                          E46 316 -99
                          E46 318 -99

                          Comment

                          • Warra
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 483

                            Originally posted by Tenox View Post
                            Vastaan itse itselleni, että kokolailla aivan sama. Pinta kuumana on n. 1-2mm korkeammalla kuin kylmänä.
                            Auto käynnissä renkaat suorassa. Melko samaa se nestepinta silloinkin näyttänee tosin.
                            E46 320i Facelift Touring M54b22
                            exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                            Comment

                            • nnuvi
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 90
                              • Härmä

                              Originally posted by riuska View Post
                              No vaadit sitä missä vaihdatit tuulilasin niin ottamaan selvää ja korjaamaan vian.
                              Kerta sen tuulilasin vaihdon jälkeen on bagin valo ruvennut palamaan.
                              nyt pitäs olla ettei pala.. sanottii vaa että pitäs vaihtaa toyotaan mutta nyt vissii ottaa maihin apukuskin puolelta jokin, ilmoitti vikakoodi, kun välis palaa aina sillon ku istuu penkillä. eiku vaan penkkiä piru vie irti. hoh hoh aina jotai ilmenee ku yhen vian saa korjattua.. musta tuntuu et mun auto ei tykkää talvesta ku kesäsin toimii ku unelma
                              E46 325i Touring Facelift '02

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3144
                                • Tampere

                                Originally posted by Magemo View Post
                                Sitten toinen kysymys. Ratti täristää, tai oikeastaan heiluu oikealta vasemmalle kun jarruttaa kevyesti kovemmassa vauhdissa, eli yli 80kmh. Kovassa jarrutuksesss vähenee. Myös tietynlaisessa töyssyssä kaupunkinopeuksissa heilauttaa rattia vastaavasti. Mitään kolinoita ei kuulu. Mitähän tuonne etupäähän kannattaa vaihtaa levyjen ja palojen lisäksi, ettei ole kohta taas samanlaiset?
                                Tyyppivika E46:ssa, jarrusatuloiden liukupintojen puhdistus jätetty tekemättä --> jarrut alkaa laahata --> jarrulevyt kieroutuu. Tarkista myös alatukivarsien takahela, joko on antautunut.

                                Ensin korjataan vika ja sitten oire. Jarrusatula irti, paikat putsiin ja mahdollisesti vaihdetaan mäntä jos on ruostunut. Helpoimmalla pääsee vaihtamalla satulat uuteen, jos ei innosta ropaaminen. Uudet männän suojakumit, kenties liukutapit jos ovat kovin montulla, liukutappien kumit ja anti-rattle jousi. Vain ATEn osia tai orkkiksia. Uudet palat ja levyt tietty. Levyn vaihdossa tulee puhdistaa napa kunnolla. Levyiksi kelpuuttaisin Zimmermannit tai ATEt.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎