Siellä joo. Jos autossa on IBS (kts. kuvassa miinus-navassa sijaitseva palikka) niin akun vaihto täytyy kertoa autolle huolto-ohjelmalla. Samoin jos akun kapasiteetti tai tyyppi on erilainen kuin aiemmin, täytyy uusi akku ohjelmoida.
Samalta näyttää. Vanha näytti olevan 90 ah ja uusi 100 ah, joten täytyy käydä jollakin "opettamassa". Kiitos vinkeistä!
Eli akku tuli haettua Powerline ultima 100ah. Akku taitaa majailla takakontissa oikealla puolella?
Siellä joo. Jos autossa on IBS (kts. kuvassa miinus-navassa sijaitseva palikka) niin akun vaihto täytyy kertoa autolle huolto-ohjelmalla. Samoin jos akun kapasiteetti tai tyyppi on erilainen kuin aiemmin, täytyy uusi akku ohjelmoida.
No niin äsken tuosta töissä lähtiessä akku sanoi sopimuksen irti. Apuvirralla sain auton käyntiin ja ajettua kotiin. Millainen akku ja mistä löytyisi? E91 330d 2007 potilaana.
Huomenna ei varmasti kyllä mitään saa ja pitäis yövuoroon päästä... Kaikki vinkit otetaan mieluusti vastaan...
Eli akku tuli haettua Powerline ultima 100ah. Akku taitaa majailla takakontissa oikealla puolella?
Mitkä takaiskarit kannattaa ostaa e91:een? Ihan vakio alusta on. Entä saako noita iskarin ylä- ja alapään osia muualta kuin marmorilta?
Tuosta realoemin linkistä osa 5 ja tuosta osat 6 ja 7?
Jos ei etuiskarit vaihdu samalla niin laita mahdollisimman lähelle alkuperäisiä vastaavat ettei autosta tule huono ajaa (etu/takapään erilainen tuntuma). Vaikkapa Sachsin perusmallit (311 409 )
Noita mainitsemiasi osia tekee ainakin Sachs, joten saa tarvikkeena, osanumerot: 802 547 802 548 802 549
Piti ihan googlettaa mitä tarkoittaa NBT, kun ei ilmeisesti lähtökohtaisesti koske E-mallisarjaa.
This is the newest version of iDrive known as “NBT”. It was introduced for 2013 model cars (year varies by vehicle model) and replaced the “CIC” version
Eli kysyjälle vastaukseksi - ei onnistu E91, ellet retrofittaa koko laitteistoa uusiksi
Oma kysymys olisi, että miten porukalla aukeaa 320d e91 takaluukut? Kun oman auton luukun avaa, niin sitä pitää tosissaan nostaa auki. Pysyy kyllä ylhäällä ja kiinnikkin tuntuisi menevän ihan ok. Paraneekohan uusilla pumpuilla vai voiko jumittaa saranasta?
Omassa oli samaa vaivaa alkuun, uusin pumput, mutta siitä ei ollut apuja.. Saranoita olen nyt voidellut 4v omistuksen ajan muutaman kuukauden välein PTFE-pohjaisella voiteluaineella ja luukku pelittää ihan siedettävästi, puolivälin jälkeen jaksaa jo nousta itsekseen ylös...
on kiinnostunu seuraavaks autoks hommata e92 335 taikka m3 niin ajattelin kysellä että onko kuinka huoltovapaita pelejä? kk-laakereiden vaihto taitaa tulla yli 100tkm ajetuista m3:sista ainakin? ja jos semmosen hommaa niin minkäs verran ajettuja kannatais katella, ettei tarvis heti oston jälkeen remppailla?
Tutun e91 ei toimi toisen halogeenivalon korkeudensäätö rullasta. Onko se moottori siellä umpion sisällä vai saako sen siitä takaa irti ilman umpion avaamista? Onko näissä hajoillut noi korkeudensäätö tapit niinku e39:ssä?
Umpion takakansi auki, niin pääsee moottoriin käsiksi
Oma kysymys olisi, että miten porukalla aukeaa 320d e91 takaluukut? Kun oman auton luukun avaa, niin sitä pitää tosissaan nostaa auki. Pysyy kyllä ylhäällä ja kiinnikkin tuntuisi menevän ihan ok. Paraneekohan uusilla pumpuilla vai voiko jumittaa saranasta?
No niin äsken tuosta töissä lähtiessä akku sanoi sopimuksen irti. Apuvirralla sain auton käyntiin ja ajettua kotiin. Millainen akku ja mistä löytyisi? E91 330d 2007 potilaana.
Huomenna ei varmasti kyllä mitään saa ja pitäis yövuoroon päästä... Kaikki vinkit otetaan mieluusti vastaan...
Tutun e91 ei toimi toisen halogeenivalon korkeudensäätö rullasta. Onko se moottori siellä umpion sisällä vai saako sen siitä takaa irti ilman umpion avaamista? Onko näissä hajoillut noi korkeudensäätö tapit niinku e39:ssä?
Leave a comment: