memebuy23buy

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• brainsurgery
    replied
    Originally posted by Pemu View Post
    320d -09, jos testaa tuota Maffin toimimista irroittamalla sen johdon, heittääkö se siitä herjan ajotietokoneelle vai näkyykö vain piuhan päässä?
    Mikäli kulku yhtään paranee ilman Maffia niin syytä pistää uusi tilaukseen mutta jos ei mitään vaikutusta niin uutta ei tarvitse?
    ---------
    Vastaan itse, kun pitihän se kokeilla...
    Moottorin merkkivalo syttyy.. Alakierroksilla vääntö parani, joten uutta tilaukseen kun ei pesulla ollut kaivattua vaikutusta.

Topicin voi vaikka poistaa, tuskin hirveästi tästä hyötyä.
    Mun mielestä nimenomaan näistä on hyötyä, joissa tullaan kertomaan, mikä oli ratkaisu ongelmaan.

Leave a comment:

• Pemu
    replied
    Maf

320d -09, jos testaa tuota Maffin toimimista irroittamalla sen johdon, heittääkö se siitä herjan ajotietokoneelle vai näkyykö vain piuhan päässä?
    Mikäli kulku yhtään paranee ilman Maffia niin syytä pistää uusi tilaukseen mutta jos ei mitään vaikutusta niin uutta ei tarvitse?
    ---------
    Vastaan itse, kun pitihän se kokeilla...
    Moottorin merkkivalo syttyy.. Alakierroksilla vääntö parani, joten uutta tilaukseen kun ei pesulla ollut kaivattua vaikutusta.

Topicin voi vaikka poistaa, tuskin hirveästi tästä hyötyä.
    Last edited by Pemu; 18-03-2015, 20:11. Reason: Vastaus

Leave a comment:

• Zeta
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Käytän BMW:n alkuperäistä 5W-30 öljyä ja alkuperäisiä suodattimia.
    Öljy maksaa 5,70€/l x4,25l + alkuperäinen suodatin 11€ = ~35€
    Okei, itsellä on mennyt öljynvaihtoon yleensä se ~70e joten siitä vaan ajattelin. Tosin menee ölppääkin se 2.25L enemmän.

Leave a comment:

• siksta
    replied
    Lauantaina pitäisi poistella vihdoinkin imusarjanläpät.
    Hommattuna imusarjan-tiivisteet 4+4 kpl, egr:n tiiviste sekä läppien aukkojen peitelätkät.
    Tarviiko / kannattaako tuossa mitään muuta vaihtaa / tarkastaa samalla? :think
    Hehkut vaihdettu noin 20tkm sitten.

Leave a comment:

• pyroz
    replied
    Originally posted by atteee View Post
    Mutta mistä tämmöstä saa hintaan 5,7e/l?
    5,7e/L joutunee vähän metsästämään, mutta pikavilaisulla tästä jo huomattavasti houkuttelevampaan hintaan kun ostaa parin öljynvaihdon öljyt kerralla:

Leave a comment:

• atteee
    replied
    Originally posted by Sallinen View Post
    83-21-0-398-507

Mobilin ESP näyttää ainakin Mersun merkkiliikkeen huoltokuiteissa lukevan
    Mutta mistä tämmöstä saa hintaan 5,7e/l?

Leave a comment:

• Sallinen
    replied
    83-21-0-398-507

Mobilin ESP näyttää ainakin Mersun merkkiliikkeen huoltokuiteissa lukevan

Leave a comment:

• atteee
    replied
    Mitähän tämä BMW:n oma öljy mahtaa olla? Onko sille mitään oem numeroa saatavana?

Jos Mobilin esp öljy kerran kuuluu äitin micraan, joka maksaa 16,9e/l, niin mitähän tuo bmw:n oma öljy pitää sisällään, jos hinta on tommonen :think

Leave a comment:

• Dualfun
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Millaisia öljyjä ja suodattimia käytät? :think Vaikkei neloseen paljoa menekään niin kuulostaa aika halvalta...eikös pelkkä ei-halvin suodatin maksa sen ~15e

Leave a comment:

• 540iA
    replied
    Onko mahdollista järkevästi päivittää e91 pre lci 2008 malliin xenoneita halogenien tilalle?
    Tarviiko siis umpioiden ja korkeudensäätöanturien lisäksi jotain?
    Menin vahingossa ostamaan ilman xenoneita olevan auton.
    Pesurit löytyy.
    Kenelläkään kokemusta?

Leave a comment:

• viksu
    replied
    Pitäisi alkaa vaihtamaan e91:een M-Sport-rattia perusratin tilalle. Tuossa ämmä-ratissa vaan on kaksi maajohtoa(??), jotka tulee siihen ratin pohjaan kiinni, toinen ruuvin alle ja toinen liittimellä. Perusratissa ei mun käsittääkseni näitä ole. Onko tuo vaihto silti ihan bolt-on? Tuo M-Sport-ratti on -08 mallisesta 1-sarjalaisesta.

Leave a comment:

• -rik
    replied
    Enpä ole kuullut että olisi longlife huoltoväleistä johtuen tullut ongelmia täälläkään. Kuitenkin suurin osa täälläkin porukasta hävittää autot viimestään ennen 300tkm tai hyvin harva ajaa näillä 400tkm. Siellä se voipi alkaa näkymäänkin tuo vaihtoväli.

Jos itse ostaisin uuden tai vaikka 100tkm ajetun auton ja tarkoitus olisi pitää pari kolme vuotta, en viitsisi vaihdella öljyjä 10tkm välein.

Enpä itsekkään toki 30tkm aja noilla öljyillä, tapana ollut vaihtaa kerran vuodessa, jolloin vaihtoväli on n. 20tkm. Castrolin magnatec öljyillä oon menny, eikä kyllä mitenkään korvakuulolla ole kuullut moottorin käynnissäkään mitään eroa ennen öljynvaihtoa ja sen jälkeen.

Sitten taas harraste ym. rata-autot erikseen tietysti.

Toki kukanenki tekee miten huvittaa. Itse ruukaan vaihtaa kuitenkin muitakin nesteitä kuin vain moottoriöljyjä (vaihteisto, perä...) kun näitä ei moni vaihda koskaan.
    Last edited by -rik; 17-03-2015, 17:31.

Leave a comment:

• bimmerE34
    replied
    Kyllä vitutti lukea suomi e92 huoltokirjaa ja todeta että longlife väliä on noudatettu orjallisesti.

Koneelle kunnon forte huuhtelu kun sisässä olleilla litkuilla oli ajettu 8300km ja uutta tavaraa sisään 5w40 muodossa. Mulla on aina ollut 10tkm öljynvaihtojen välillä maksimi omissa autoissa.

Leave a comment:

• Zeta
    replied
    Jos öljynvaihto maksaa itse tehtynä suodattimineen 30-40€ väliin niin....
    Millaisia öljyjä ja suodattimia käytät? :think Vaikkei neloseen paljoa menekään niin kuulostaa aika halvalta...eikös pelkkä ei-halvin suodatin maksa sen ~15e

Leave a comment:

• Dualfun
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Eihän FST merkintä tarkoita BMW-hyväksynnän puuttumista:
    https://oeldepot24.de/castrol-edge-f...0-1-liter.html
    Oot oikeessa, mulla meni tuotekoodit sekaisin.

Originally posted by Jonhi View Post
    Nyt kun öljyistä on ollut puhetta, niin kysytään tähän väliin mitä mieltä olette Tästä mobil 1:sen öljystä?
    Jonhin mutsin Micraan varmaan ihan ok. (lue: eiköhän sekin ole öljy siinä missä muutkin, näistä on melko turhaa kiistellä kun jokaisella on omat preferenssinsä)
    Last edited by Dualfun; 17-03-2015, 14:17.

Leave a comment:

Working...
X