memebuy23buy

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jonhi
    replied
    Nyt kun öljyistä on ollut puhetta, niin kysytään tähän väliin mitä mieltä olette Tästä mobil 1:sen öljystä?

Leave a comment:

• pyroz
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Longlife öljyt on jatkettu muovilla (!) niiden kestävyyden lisäämiseksi, ts. jotteivat mene ohueksi pitkillä vaihtoväleillä. Öljy muuttaa ajan kuluessa ominaisuuksiaan ja Longlifen tapauksessa, se paksuuntuu ja alkaa kasaantua pitkin moottorin kohtia missä öljy ei virtaa. Lopputulos voi olla pahimmillaan jotain tälläistä. Jokainen voi itse miettiä ja tehdä kuten sopivaksi näkee, mutta ainakaan itse en koe mitään haittaa vaihdella öljyä useammin kuin tehdas niin kertoo. Meillä kun muutenkin öljyt on kovilla; talvella pakkasta, kosteutta kerääntyy öljyyn, jne. Jos öljynvaihto maksaa itse tehtynä suodattimineen 30-40€ väliin niin... luulen että autoilun kulut ovat jossain muualla

Se BMW:n oma öljy on kyllä LL04 (longlife -04) -standardilla. Taitaa sama olla sadassa muussakin öljyssä, joten jos sen mukaan menet niin aika vapaasti voit valita öljymerkkiä ja laatua.

FST-mallin Edgessä on VAG-lisäaineistus ja puuttuu BMW standardi. Laittaisin tuota toista, koska se on BMW:lle oikea.
    Eihän FST merkintä tarkoita BMW-hyväksynnän puuttumista:

Spezifikationen / Freigaben:
    ACEA C3
    MB-Freigabe 229.31/ 229.51
    BMW Longlife-04
    Porsche C30
    VW 504 00 / 507 00
    Erfüllt die Anforderung der ehemaligen VW 503 01-Norm
    VW 500 00 / 502 00 / 505 00 / 503 01 / 503 00 / 506 00
    VW 505 01 / 506 01

Leave a comment:

• Dualfun
    replied
    Originally posted by Koo_ View Post
    Mitä nämä "ongelmat" ovat? :think
    Longlife öljyt on jatkettu muovilla (!) niiden kestävyyden lisäämiseksi, ts. jotteivat mene ohueksi pitkillä vaihtoväleillä. Öljy muuttaa ajan kuluessa ominaisuuksiaan ja Longlifen tapauksessa, se paksuuntuu ja alkaa kasaantua pitkin moottorin kohtia missä öljy ei virtaa. Lopputulos voi olla pahimmillaan jotain tälläistä. Jokainen voi itse miettiä ja tehdä kuten sopivaksi näkee, mutta ainakaan itse en koe mitään haittaa vaihdella öljyä useammin kuin tehdas niin kertoo. Meillä kun muutenkin öljyt on kovilla; talvella pakkasta, kosteutta kerääntyy öljyyn, jne. Jos öljynvaihto maksaa itse tehtynä suodattimineen 30-40€ väliin niin... luulen että autoilun kulut ovat jossain muualla

Originally posted by PedroJ View Post
    Joo, en mä varsinaisesti mitään sen kummemmin suosi, kunhan löytyy oikea öljy. Castrol lienee ihan laadukasta kamaa.
    Onko tuo luokitus Bemarin longlife öljyille semmoinen kuin BMW LL04 ? Vai onko muitakin?

Tätä allaolevaa taas käytin ex-Audissani. Onko tämä OK myös Bemariin? Jotenkin olen mieltänyt tämän öljyn VAG-konserniin "nimikkoöljyksi" (kai tuon purkissa olevan volkkarilogon takia) vaikka onhan tuolla muidenkin merkkien hyväksyntöjä:

Castrol Edge FST 5W-30

Vai onko nuo samaa öljyä mutta purkki erilainen?
    Se BMW:n oma öljy on kyllä LL04 (longlife -04) -standardilla. Taitaa sama olla sadassa muussakin öljyssä, joten jos sen mukaan menet niin aika vapaasti voit valita öljymerkkiä ja laatua.

edit:
    FST-mallin Edgessä on VAG-lisäaineistus, mutta myös BMW LL04 - eli on ok.
    Last edited by Dualfun; 17-03-2015, 14:17.

Leave a comment:

• PedroJ
    replied
    Oikea asenne, itse pidän myös 15tkm vaihtoväliä.

Öljyistä voisi taistella pitkän tovin ja preferenssejä on yhtä paljon kuin kirjoittelijoitakin. Itsekin olen suosinut näissä uudemmissa vehkeissä 5W-30 öljyjä, 0W on liian litkua omaan makuun ja tulisi kyseeseen ainoastaan kovilla talvikeleillä jos ei esilämmitystä käytetä. Laita suosiolla longlifea, se toimii ainakin valmistajan speksien mukaan, ja jos pidät vaihtovälin fiksuna niin ei tyypillisiä longlife-ongelmiakaan tule.
    Merkki - no itsekin kova Castrolin suosija olen harrasteautoissa, mutta nyt jatkoin kuitenkin orkkishulinoissa ja täytin omaan E90 samaa öljyä mitä se on syönyt koko elinikänsä tähän mennessä - BMW:n oma Longlife 5W-30. Se maksaa alle 6€/l ja varmasti hyvää tavaraa. Castrolilta löytynee vastaava Edge-tuote.
    Joo, en mä varsinaisesti mitään sen kummemmin suosi, kunhan löytyy oikea öljy. Castrol lienee ihan laadukasta kamaa.
    Onko tuo luokitus Bemarin longlife öljyille semmoinen kuin BMW LL04 ? Vai onko muitakin?

Castrolin sivujen öljyvalitsin suosittaa tämmöistä öljyä. Tuota pikaisella googlauksella ei näytä kovin helposti löytyvän.
    Castrol EDGE (Ti) 5W-30

Tätä allaolevaa taas käytin ex-Audissani. Onko tämä OK myös Bemariin? Jotenkin olen mieltänyt tämän öljyn VAG-konserniin "nimikkoöljyksi" (kai tuon purkissa olevan volkkarilogon takia) vaikka onhan tuolla muidenkin merkkien hyväksyntöjä:

Castrol Edge FST 5W-30

Vai onko nuo samaa öljyä mutta purkki erilainen?

Leave a comment:

• PedroJ
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Mulla on GP Thunder 8500k h8-polttimot ja nuo on ainakin riittävän kirkkaat koska ovat halogen-polttimot. Valosävy on hyvin lähellä xenon-valoa, eli riittävän valkoiset mulle.
    En tiedä onko millään ledeillä saatavissa kirkkaampaa tai edes yhtä kirkasta valoa noihin LCI-rinkuloihin mitä noilla GP Thundereilla saa
    Kiitos vinkistä. Itse jo ehdin ledit vaihtaa rinkuloihin mutta sumareihin vois myös laittaa valkoisempaa valoa. Eikö E92:ssa ole kaikissa vuosimalleissa sumaritkin H8 joten nuo Thunderit kävis varmaan niihinkin? Siis ainakin ilman M-sporttia olevissa.
    Tänään muuten aamuauringossa muuten perässä ajoi ykis E92 335i ja siinä näytti olevan ihan orkkis keltaiset halogeenirinkulat päiväajovaloina. Minusta ne näkyikin yllättäen ihan hyvin.

Leave a comment:

• Koo_
    replied
    Laita suosiolla longlifea, se toimii ainakin valmistajan speksien mukaan, ja jos pidät vaihtovälin fiksuna niin ei tyypillisiä longlife-ongelmiakaan tule.
    Mitä nämä "ongelmat" ovat? :think

Leave a comment:

• sportpug25
    replied
    Originally posted by Maueri View Post
    Moro! kellään tietoa mistä saisi edullisesti bmw e92 330xd takapuskuria mielellään msport mallia ? =)
    Taitaa olla ebay halvin paikka. .de:stä katsoisin

Leave a comment:

• aaty
    replied
    Originally posted by Nakkisoturi View Post
    No, nyt asia ei ole enää huhua vaan Laakkosella käydessäni totesi työnjohtaja että alkupään n47:ssa aloitettu jakopää remppojen tekeminen huoltojen yhteydessä GW:nä...
    Kävin tänään laakkosella ja totesivat että autoani ei kyseinen kampanja koske. kysyi kuitenkin oireileeko jakopää ja ''vielä'' se ei oireile. ohjeisti kuitenkin ottamaan yhteyttä uudestaan mikäli oireet alkavat, niin tekeevät pyynnön tehtaalle ja sitä kautta homma etenee.

Leave a comment:

• Maueri
    replied
    Moro! kellään tietoa mistä saisi edullisesti bmw e92 330xd takapuskuria mielellään msport mallia ? =)

Leave a comment:

• joni_t
    replied
    E90 keyfob

Hey,

Onko kellään tietoa miten avaimen saa taas naitettua auton kanssa kimpppaan?

Kyseessä E90 Pre-lci ilman comfort accessia. Ohjeet mitä löysin koski vain tuota versiota jossa onkin vaihdettava patteri.

Avasin oman avaimen ja uusi akkupatteri kolvattiin kiinni. Patteri toimii ja auton saan avaimella kyllä käyntiin, ainoa mikä EI toimi on napit kauko-ohjaimessa, eli auto ei ota käskyä vastaan kun yritän avata tai lukita ovia.

Luulisi tähän joku simppeli keino olevan vaikka noiden ohjaimien pattereita ei ole tarkoitettu vaihdettavan. Oli avaimen toiminta-etäisyys muuttunut huonosta todella huonoksi, jonka takia päätin tästä vaihtaa sen kun toinen avain vielä pelittää.

Tuskin olen ainoa ketä avaimia on availlut?

Leave a comment:

• Dualfun
    replied
    Originally posted by PedroJ View Post
    Ajattelin tässä öljyt vaihtaa tuohon kulkineeseen kohta. Tarkoitus on vaihtaa ne 15tkm välein, riippumatta siitä mitä ajotietokone sanoo. Nyt on ajeltu 11tkm nykyisillä öljyillä ja kohta siis vaihto edessä. Mitkäs on speksit öljylle kun tuo auto on ollu mulla vasta vähän aikaa. Huoltokirja ja käyttöohje on semmoista kieltä jota ei ymmärrä. Castrolia olis tarkotus laittaa.
    Auto E92 330i -08
    Oikea asenne, itse pidän myös 15tkm vaihtoväliä.

Öljyistä voisi taistella pitkän tovin ja preferenssejä on yhtä paljon kuin kirjoittelijoitakin. Itsekin olen suosinut näissä uudemmissa vehkeissä 5W-30 öljyjä, 0W on liian litkua omaan makuun ja tulisi kyseeseen ainoastaan kovilla talvikeleillä jos ei esilämmitystä käytetä. Laita suosiolla longlifea, se toimii ainakin valmistajan speksien mukaan, ja jos pidät vaihtovälin fiksuna niin ei tyypillisiä longlife-ongelmiakaan tule.

Merkki - no itsekin kova Castrolin suosija olen harrasteautoissa, mutta nyt jatkoin kuitenkin orkkishulinoissa ja täytin omaan E90 samaa öljyä mitä se on syönyt koko elinikänsä tähän mennessä - BMW:n oma Longlife 5W-30. Se maksaa alle 6€/l ja varmasti hyvää tavaraa. Castrolilta löytynee vastaava Edge-tuote.

Leave a comment:

• Tommix
    replied
    Originally posted by bmw330D07 View Post
    onkos porukka koodaillut ajovalot palamaan kun avataan auto ? autona toimii e92 vm -07
    Kyllä omaan olen tuon tehnyt. Ihan BMWhat:lla mm. tuon saa tehtyä.

Leave a comment:

• bmw330D07
    replied
    home light koodaus

onkos porukka koodaillut ajovalot palamaan kun avataan auto ? autona toimii e92 vm -07

Leave a comment:

• maxvil
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Mulla on GP Thunder 8500k h8-polttimot ja nuo on ainakin riittävän kirkkaat koska ovat halogen-polttimot. Valosävy on hyvin lähellä xenon-valoa, eli riittävän valkoiset mulle.

En tiedä onko millään ledeillä saatavissa kirkkaampaa tai edes yhtä kirkasta valoa noihin LCI-rinkuloihin mitä noilla GP Thundereilla saa :think
    Kiitos, pikaisella googletuksella vaikuttaisi olevan juuri sen tyyliset mitkä olisi hakusessa! Ei osunut silmään, mutta näiden ei pitäisi ilmeisesti aiheuttaa mitään vikakoodeja?

Leave a comment:

• JP-76
    replied
    Originally posted by maxvil View Post
    Pohdinnassa on, että pitäisikö vaihtaa E91 LCI keulalle keltaisten rinkuloiden tilalle led angel eyesit. Onko muilla kokemuksia ledien valotehon suhteen eli riittääkö esim. 20W päiväajovaloina vai välkyttääkö vastaantulijat valoja näillä? Tai onko edes hyviä ja tyylikkäitä riittävän valotehon ledejä saatavilla, joita kannattaisi lähteä kokeilemaan.

En tiedä onko millään ledeillä saatavissa kirkkaampaa tai edes yhtä kirkasta valoa noihin LCI-rinkuloihin mitä noilla GP Thundereilla saa :think

Leave a comment:

Working...
X