memebuy23buy

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • viksu
    replied
    Saako e9x ei-monitoimi m-sport ruoriin jälkiasennettua monitoiminappeja?

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Kysytään nyt täällä, kun ei ole täällä ostamassa topickia. Minkälaisella bensa koneella kannattais E9x koppainen laittaa? 320i on koeajettu, ja täytyy sanoa, että olipa se laiska

    Naisihmiselle pitäis katella, joka on siirtymässä lievästi ohjelmoidusta diesel märssystä bensaan. Dieselkään ei ole pois suljettu vaihtoehto, mutta kun ei ole näistä bensa koneista mitään kokemusta. Bmw/MB linjalla kuulemma pysytään. Budjetti on vähän vielä avoin, mutta 10-20k noin suunnilleen.

    Leave a comment:


  • Henkka992
    replied
    terve!

    Just eilen sain oman nelikutosen pois myytyä , ja nettiauto selaillessa huomasin tämän http://www.nettiauto.com/bmw/320/7065711

    Ja jos tuo liike nyt vastais nii tietäs vähän oirehtiiko mitenkään, mutta vaihto konekki ois tiiossa samalla tyyppinumerolla paitsi ajettu 78tkm, nii onko vaan heittää paikalleen vai pitääkö jossain liikkeessä ohjelmoida/ koodata jotain?:think:think

    Kiitokset etukäteen jos joku tietää!!

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Kun haluan resetoida sisäilmasuodattimen vaihdon, tuleeko painaa jarrua nollattaessa (manuaalivaihteinen)? Piilovalikkoon pääsee helposti, nollaukseen ei.
    LCI mallissa ei ole enää erikseen nollataavaa kohtaa raikkarille, myös mm. sytytystulpat puuttuu - vrt. pre-LCI.

    Idea on että nämä vaihdetaan tietyn kausihuollon yhteydessä eikä asiakkaan enää tarvitse välittää siitä (=ajattelu premium-auton huoltoväleistä ja huolto-ohjelmasta),

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Täältä myös ääni N43-moottorille. Kulutus on mitattunakin ollut 6.1-6.3L/100km, jaksaa vääntää kohtuullisesti myös alle 1000 kierroksessa ja jos on kova kiire, niin kierroksia käyttämällä pääsee suorittamaan tiukemmakin ohituksen. Kaupunkiajoa on joutunut harrastamaan niin vähän, että ainakaan ne eivät ole lisänneet kulutuslukemia, ei myöskään kesänopeudet cruisen kanssa.

    Moneen asiaan auttaa järkevä n. 10-15tkm öljynvaihtoväli, rauhallinen ajo kylmänä, ylettömän pitkän joutokäynnin välttäminen jne. Itse myös käytän vain 98E-polttoainetta vähemmän etanolilisä/vesimäärän mutta ainakin nettihuhujen mukaan myös paremman lisäaineistuksen vuoksi. Jos vaikka pa-järjestelmä kestäisi paremmin suorasuihkutuksineen ja suht. korkeine käyttöpaineineen.

    Kysymys:
    Kun haluan resetoida sisäilmasuodattimen vaihdon, tuleeko painaa jarrua nollattaessa (manuaalivaihteinen)? Piilovalikkoon pääsee helposti, nollaukseen ei.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by markku55 View Post
    Pistetään tännekin, kun kukaan ei taida lukea tuota N43 aihetta:

    Vaimolle vaihdettiin otsikon mukainen 02.2008 tehty 143hv bemari, ajettu 114,000km.
    Taitaa olla jokin välimalli, koska valmistettu, tietääkseni, vain vuosina 2007-2008?
    1. Oliko tämä moottori niitä joissa ei ole nokkaketjuongelmia isommin tyyppivikana?
    2. Onko tyyppivikoja?
    3. En ole saanut mistään edes EU mukaisia valmistajan ilmoittamia kulutuslukemia, varsinkaan automaatilla, meneekö kaupungissa yli 10l/100km johon tämä pääasiassa tulee?
    4. Kuinka usein pitää käydä maantiellä polttamassa moskat katalysaattorista varsinkin näin talvella kun kone käynee pääasiassa liian kylmänä n.5-10km matkoilla?

    Tiedoista kiitollisena,
    Markku

    Yritetään vastata jotain

    Välimalli siinä mielessä, että on jo N43 moottorilla, mutta ei vielä facelift (LCI).

    1. Tästä voisi väitellä varmaan hyvän tovin. Sanon suoraan, että varmasti on jakoketjuvikoja tässäkin moottorissa, mutta ihan eri mittakaavassa kuin esim. N42-N46 moottoreissa, tai esim. erityisen murheellisessa N47 dieselissä.

    2. Kannattanee lukea tyyppivioista esim. täältä - paljon muutakin hyvää juttua E9x mallisarjasta.

    3. Pikasella googletuksella:
    Fuel consumption (economy) - urban 8.1 l/100 km.
    Fuel consumption (economy) - extra urban 5.3 l/100 km.
    Fuel consumption (economy) - combined 6.3 l/100 km.

    Väitän että menee kyllä alle 10l/100 vaikka ajaisi seka-ajoa ja kaupungissa. Oma N43 vie seka-ajossa jotain 7-7,5l väliin ja maantiellä sitten päästään helposti jopa 5 alkaviin lukemiin.

    4. Niin, hyvä pointti. Olet varmaan lukenut tuosta NOx-katalysaattorista. Luulisin, että mitään oikeaa ohjetta ei ole antaa kellään tuohon. Oma kokemus kuitenkin osoittaa, että katalysaattori täytyy jo 500-1000km ajon aikana siihen kuntoon että poltettavaa on pitkälle moottoritiesiirtymälle (30min<)

    Toivottavasti näistä oli jotain apuja. Minusta todella hyvä moottori kaikenkaikkiaan (luonne/kulutus/käyttömukavuus), joku sanoo muuta varmasti - ja sama kaava toistuu takuulla jokaisen N-sarjan moottorin kanssa. Jos haluat takuuluotettavan BMW:n niin kannattaa pysyä 15v vanhoissa.

    Leave a comment:


  • markku55
    replied
    N43B20U0 E90 318ia

    Pistetään tännekin, kun kukaan ei taida lukea tuota N43 aihetta:

    Vaimolle vaihdettiin otsikon mukainen 02.2008 tehty 143hv bemari, ajettu 114,000km.
    Taitaa olla jokin välimalli, koska valmistettu, tietääkseni, vain vuosina 2007-2008?
    1. Oliko tämä moottori niitä joissa ei ole nokkaketjuongelmia isommin tyyppivikana?
    2. Onko tyyppivikoja?
    3. En ole saanut mistään edes EU mukaisia valmistajan ilmoittamia kulutuslukemia, varsinkaan automaatilla, meneekö kaupungissa yli 10l/100km johon tämä pääasiassa tulee?
    4. Kuinka usein pitää käydä maantiellä polttamassa moskat katalysaattorista varsinkin näin talvella kun kone käynee pääasiassa liian kylmänä n.5-10km matkoilla?

    Tiedoista kiitollisena,
    Markku

    Leave a comment:


  • Veeksi
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Juu, orkkiksena johtosarjan korjaussarja smiidmannilla 350€ ja kyllä siihen saa 4h menemään aikaa.
    100€ ja alle maksaa tarvikesetti ja joku harrastaja sen tekee varmasti järki hintaan sen työnkin.
    Jep. Nyt ku katselin, niin vähän näyttäis itseasiassa siltä, että vanhoista catalogeista löytyy BMW:n OEM hinta tuolta 130-180€:n kantturoilta, mutta nykyään maksaa sen ~400€. Haiskahtaa ohut rahastuksen maku. Tilasin nyt sit tuon tarvike johtosarjan 120€:lla posteineen. Täytyy nyt miettiä mihin sen vie sitten asennettavaks, kun Laakkosella olivat sitä mieltä että tarvikesarjan asennuksessa "voi" mennä tunteja pidempään kuin orggiksessa. En kyl tajua mikä tuossa sit voi niin hirveen haastavaa olla kun johto liitetään johtoon. Vois kuvitella melkein itsekin osaavan, mutta 4h projekti tuolla pihalla on sellane mitä en viitsi edes yrittää.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Veeksi View Post
    Suuret kiitokset! Sen verran oli tosiasiat avovaimon suussa muuttuneet, että johtosarja oli 408€ ja 4 tunnin työt (yhteensä 800€). Mutta kallista on silti kun tuo johtosarja äkkiseltään irtoaa 130 dollarilla. Eli peruttiin huolto ja hankin tuon johtosarjan sit vaikka toiselta puolelta maailmaa, kun on niin jäätävä hinta ero.

    Juu, orkkiksena johtosarjan korjaussarja smiidmannilla 350€ ja kyllä siihen saa 4h menemään aikaa.
    100€ ja alle maksaa tarvikesetti ja joku harrastaja sen tekee varmasti järki hintaan sen työnkin.

    Leave a comment:


  • Veeksi
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Kyllä löytyy, jopa ihan "oikeilta" tarvikevalmistajilta, kuten VEMO:

    Löytyy myös alkuperäisenä:

    ->09/2007 osanr:
    61119133630

    09/2007-> osanr:
    61129186186
    Suuret kiitokset! Sen verran oli tosiasiat avovaimon suussa muuttuneet, että johtosarja oli 408€ ja 4 tunnin työt (yhteensä 800€). Mutta kallista on silti kun tuo johtosarja äkkiseltään irtoaa 130 dollarilla. Eli peruttiin huolto ja hankin tuon johtosarjan sit vaikka toiselta puolelta maailmaa, kun on niin jäätävä hinta ero.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Veeksi View Post
    Niin. Sitä just itekin mietin, että onhan näitä johtosarjavikoja ollu farkuissa jo varmaan kymmeniä vuosia, niin eikö tosiaan ole olemassa mitään korjaussarjaa?
    Kyllä löytyy, jopa ihan "oikeilta" tarvikevalmistajilta, kuten VEMO:

    Löytyy myös alkuperäisenä:

    ->09/2007 osanr:
    61119133630

    09/2007-> osanr:
    61129186186

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Jep, tämä on tiedossa. Mutta muistaakseni jossain on tarjolla purkki suoraan mulfin tilalle joka strimaa eikä vaadi edes koodausta...
    Edittiä:
    Siis jotain tälläistä
    M2 Pro MOST
    ja
    INFO
    Edit 2:
    Tässä Tuo Fiscon
    KLIK
    Tutkin noita ja nuohan vaikuttais ihan näppäriltä. :think
    Mullakin siis puhelimen kanssa yhteensopivuus-ongelmaa ja lisäksi radio pätkii välillä.

    Nuo ois vähän kalliimpia kuin mulf2 high, mutta lisänä saisi audio streemauksen bluetoothin yli.
    Tämän sais tietty myös cic+combox paketilla, mutta se maksaa taas ainakin tuplat noihin verrattuna.

    Onkohan täällä kellään kokemusta tuosta Fiscosta tai MoBridgen boxista?

    E: Eipä ainakaan tuossa Fiscossa näytä audio-streemaus toimivan, jos on cd-vaihtaja autossa.
    Saakohan tuon toimimaan, jos heivaa koko vaihtajan autosta?
    Last edited by siksta; 26-02-2015, 07:46.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by Homebrew View Post
    Mulf2 high siis tuli(käytettynä) tilalle.. Optinen kaapeli meni suoraan, antennikaapelia/liitintä ja sitä isompaa liitintä joutui muovien osalta puukottamaan ja toki koodausta mulfille ja Maskille vaihdon jälkeen.
    Just näin, eli haitat joutuu veistämään pois. Pinnit on valmiiksi oikeassa järjestyksessä.

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    OK, menikö tuo mulf2 suoraan vanhoilla liittimillä? Mitenköhän mulf2 high?
    Mulf2 high siis tuli(käytettynä) tilalle.. Optinen kaapeli meni suoraan, antennikaapelia/liitintä ja sitä isompaa liitintä joutui muovien osalta puukottamaan ja toki koodausta mulfille ja Maskille vaihdon jälkeen.

    Leave a comment:


  • Veeksi
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Kuulostaa kalliilta. E61:ssä uusittiin vain pätkät johtoa (~20€)ei koko johtosarjaa ja työ oli jotain 150 €...
    Niin. Sitä just itekin mietin, että onhan näitä johtosarjavikoja ollu farkuissa jo varmaan kymmeniä vuosia, niin eikö tosiaan ole olemassa mitään korjaussarjaa? 800€:n työt kuulostaa siltä, että auto on 2 päivää asennuksessa ja koko sisusta puretaan, että saadaan uudet johdot jonnekin moduulille asti.

    Leave a comment:

Working...
X