E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kysytään nyt täällä, kun ei ole täällä ostamassa topickia. Minkälaisella bensa koneella kannattais E9x koppainen laittaa? 320i on koeajettu, ja täytyy sanoa, että olipa se laiska
Naisihmiselle pitäis katella, joka on siirtymässä lievästi ohjelmoidusta diesel märssystä bensaan. Dieselkään ei ole pois suljettu vaihtoehto, mutta kun ei ole näistä bensa koneista mitään kokemusta. Bmw/MB linjalla kuulemma pysytään. Budjetti on vähän vielä avoin, mutta 10-20k noin suunnilleen.
Leave a comment:
-
-
terve!
Just eilen sain oman nelikutosen pois myytyä , ja nettiauto selaillessa huomasin tämän http://www.nettiauto.com/bmw/320/7065711
Ja jos tuo liike nyt vastais nii tietäs vähän oirehtiiko mitenkään, mutta vaihto konekki ois tiiossa samalla tyyppinumerolla paitsi ajettu 78tkm, nii onko vaan heittää paikalleen vai pitääkö jossain liikkeessä ohjelmoida/ koodata jotain?:think:think
Kiitokset etukäteen jos joku tietää!!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostKun haluan resetoida sisäilmasuodattimen vaihdon, tuleeko painaa jarrua nollattaessa (manuaalivaihteinen)? Piilovalikkoon pääsee helposti, nollaukseen ei.
Idea on että nämä vaihdetaan tietyn kausihuollon yhteydessä eikä asiakkaan enää tarvitse välittää siitä (=ajattelu premium-auton huoltoväleistä ja huolto-ohjelmasta),
Leave a comment:
-
-
Täältä myös ääni N43-moottorille. Kulutus on mitattunakin ollut 6.1-6.3L/100km, jaksaa vääntää kohtuullisesti myös alle 1000 kierroksessa ja jos on kova kiire, niin kierroksia käyttämällä pääsee suorittamaan tiukemmakin ohituksen. Kaupunkiajoa on joutunut harrastamaan niin vähän, että ainakaan ne eivät ole lisänneet kulutuslukemia, ei myöskään kesänopeudet cruisen kanssa.
Moneen asiaan auttaa järkevä n. 10-15tkm öljynvaihtoväli, rauhallinen ajo kylmänä, ylettömän pitkän joutokäynnin välttäminen jne. Itse myös käytän vain 98E-polttoainetta vähemmän etanolilisä/vesimäärän mutta ainakin nettihuhujen mukaan myös paremman lisäaineistuksen vuoksi. Jos vaikka pa-järjestelmä kestäisi paremmin suorasuihkutuksineen ja suht. korkeine käyttöpaineineen.
Kysymys:
Kun haluan resetoida sisäilmasuodattimen vaihdon, tuleeko painaa jarrua nollattaessa (manuaalivaihteinen)? Piilovalikkoon pääsee helposti, nollaukseen ei.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markku55 View PostPistetään tännekin, kun kukaan ei taida lukea tuota N43 aihetta:
Vaimolle vaihdettiin otsikon mukainen 02.2008 tehty 143hv bemari, ajettu 114,000km.
Taitaa olla jokin välimalli, koska valmistettu, tietääkseni, vain vuosina 2007-2008?
1. Oliko tämä moottori niitä joissa ei ole nokkaketjuongelmia isommin tyyppivikana?
2. Onko tyyppivikoja?
3. En ole saanut mistään edes EU mukaisia valmistajan ilmoittamia kulutuslukemia, varsinkaan automaatilla, meneekö kaupungissa yli 10l/100km johon tämä pääasiassa tulee?
4. Kuinka usein pitää käydä maantiellä polttamassa moskat katalysaattorista varsinkin näin talvella kun kone käynee pääasiassa liian kylmänä n.5-10km matkoilla?
Tiedoista kiitollisena,
Markku
Yritetään vastata jotain
Välimalli siinä mielessä, että on jo N43 moottorilla, mutta ei vielä facelift (LCI).
1. Tästä voisi väitellä varmaan hyvän tovin. Sanon suoraan, että varmasti on jakoketjuvikoja tässäkin moottorissa, mutta ihan eri mittakaavassa kuin esim. N42-N46 moottoreissa, tai esim. erityisen murheellisessa N47 dieselissä.
2. Kannattanee lukea tyyppivioista esim. täältä - paljon muutakin hyvää juttua E9x mallisarjasta.
3. Pikasella googletuksella:
Fuel consumption (economy) - urban 8.1 l/100 km.
Fuel consumption (economy) - extra urban 5.3 l/100 km.
Fuel consumption (economy) - combined 6.3 l/100 km.
Väitän että menee kyllä alle 10l/100 vaikka ajaisi seka-ajoa ja kaupungissa. Oma N43 vie seka-ajossa jotain 7-7,5l väliin ja maantiellä sitten päästään helposti jopa 5 alkaviin lukemiin.
4. Niin, hyvä pointti. Olet varmaan lukenut tuosta NOx-katalysaattorista. Luulisin, että mitään oikeaa ohjetta ei ole antaa kellään tuohon. Oma kokemus kuitenkin osoittaa, että katalysaattori täytyy jo 500-1000km ajon aikana siihen kuntoon että poltettavaa on pitkälle moottoritiesiirtymälle (30min<)
Toivottavasti näistä oli jotain apuja. Minusta todella hyvä moottori kaikenkaikkiaan (luonne/kulutus/käyttömukavuus), joku sanoo muuta varmasti - ja sama kaava toistuu takuulla jokaisen N-sarjan moottorin kanssa. Jos haluat takuuluotettavan BMW:n niin kannattaa pysyä 15v vanhoissa.
Leave a comment:
-
-
N43B20U0 E90 318ia
Pistetään tännekin, kun kukaan ei taida lukea tuota N43 aihetta:
Vaimolle vaihdettiin otsikon mukainen 02.2008 tehty 143hv bemari, ajettu 114,000km.
Taitaa olla jokin välimalli, koska valmistettu, tietääkseni, vain vuosina 2007-2008?
1. Oliko tämä moottori niitä joissa ei ole nokkaketjuongelmia isommin tyyppivikana?
2. Onko tyyppivikoja?
3. En ole saanut mistään edes EU mukaisia valmistajan ilmoittamia kulutuslukemia, varsinkaan automaatilla, meneekö kaupungissa yli 10l/100km johon tämä pääasiassa tulee?
4. Kuinka usein pitää käydä maantiellä polttamassa moskat katalysaattorista varsinkin näin talvella kun kone käynee pääasiassa liian kylmänä n.5-10km matkoilla?
Tiedoista kiitollisena,
Markku
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostJuu, orkkiksena johtosarjan korjaussarja smiidmannilla 350€ ja kyllä siihen saa 4h menemään aikaa.
100€ ja alle maksaa tarvikesetti ja joku harrastaja sen tekee varmasti järki hintaan sen työnkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Veeksi View PostSuuret kiitokset! Sen verran oli tosiasiat avovaimon suussa muuttuneet, että johtosarja oli 408€ ja 4 tunnin työt (yhteensä 800€). Mutta kallista on silti kun tuo johtosarja äkkiseltään irtoaa 130 dollarilla. Eli peruttiin huolto ja hankin tuon johtosarjan sit vaikka toiselta puolelta maailmaa, kun on niin jäätävä hinta ero.
Juu, orkkiksena johtosarjan korjaussarja smiidmannilla 350€ ja kyllä siihen saa 4h menemään aikaa.
100€ ja alle maksaa tarvikesetti ja joku harrastaja sen tekee varmasti järki hintaan sen työnkin.
Leave a comment:
-
-
Suuret kiitokset! Sen verran oli tosiasiat avovaimon suussa muuttuneet, että johtosarja oli 408€ ja 4 tunnin työt (yhteensä 800€). Mutta kallista on silti kun tuo johtosarja äkkiseltään irtoaa 130 dollarilla. Eli peruttiin huolto ja hankin tuon johtosarjan sit vaikka toiselta puolelta maailmaa, kun on niin jäätävä hinta ero.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Veeksi View PostNiin. Sitä just itekin mietin, että onhan näitä johtosarjavikoja ollu farkuissa jo varmaan kymmeniä vuosia, niin eikö tosiaan ole olemassa mitään korjaussarjaa?
Löytyy myös alkuperäisenä:
->09/2007 osanr:
61119133630
09/2007-> osanr:
61129186186
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tommix View PostJep, tämä on tiedossa. Mutta muistaakseni jossain on tarjolla purkki suoraan mulfin tilalle joka strimaa eikä vaadi edes koodausta...
Edittiä:
Siis jotain tälläistä
M2 Pro MOST
ja
INFO
Edit 2:
Tässä Tuo Fiscon
KLIK
Mullakin siis puhelimen kanssa yhteensopivuus-ongelmaa ja lisäksi radio pätkii välillä.
Nuo ois vähän kalliimpia kuin mulf2 high, mutta lisänä saisi audio streemauksen bluetoothin yli.
Tämän sais tietty myös cic+combox paketilla, mutta se maksaa taas ainakin tuplat noihin verrattuna.
Onkohan täällä kellään kokemusta tuosta Fiscosta tai MoBridgen boxista?
E: Eipä ainakaan tuossa Fiscossa näytä audio-streemaus toimivan, jos on cd-vaihtaja autossa.
Saakohan tuon toimimaan, jos heivaa koko vaihtajan autosta?Last edited by siksta; 26-02-2015, 07:46.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Homebrew View PostMulf2 high siis tuli(käytettynä) tilalle.. Optinen kaapeli meni suoraan, antennikaapelia/liitintä ja sitä isompaa liitintä joutui muovien osalta puukottamaan ja toki koodausta mulfille ja Maskille vaihdon jälkeen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tommix View PostOK, menikö tuo mulf2 suoraan vanhoilla liittimillä? Mitenköhän mulf2 high?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tommix View PostKuulostaa kalliilta. E61:ssä uusittiin vain pätkät johtoa (~20€)ei koko johtosarjaa ja työ oli jotain 150 €...
Leave a comment:
-
Leave a comment: