memebuy23buy

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tommix
    replied
    Originally posted by sonikk View Post
    Ei kai pre-LCI E92:ssa ole päivävaloja, vaan pelkät parkit? Eli tuo valikon DRL tarkoittaa että sekä parkit että xenonit syttyvät valokytkimen A-asennossa?
    Kyllä on ihan viralliset päiväajovalot, ne ei vaan näytä siltä .
    Itsella on heittänyt nyt jo pilviselläkin säällä päiväajovalomoodiin.
    Kesällä sitten pidän koko ajan 0- asennossa.

Leave a comment:

• sonikk
    replied
    Ei kai pre-LCI E92:ssa ole päivävaloja, vaan pelkät parkit? Eli tuo valikon DRL tarkoittaa että sekä parkit että xenonit syttyvät valokytkimen A-asennossa?

Leave a comment:

• Smistik
    replied
    Pre-LCI E91 saksan tuonti xenoneilla ilman i-driveä just nyt kokeiltu auringonpaisteessa.

Päiväajovalot off: Auto-asennossa vihreä ledi ei pala eikä mitään valoja. 0-asennossa ei pala mikään. Parkkiasennossa palaa rinkulat. Ajovaloasennossa palaa kenonit ja rinkulat.

Päiväajonvalot on: Auto-asennossa rinkulat ja xenonit palaa ja vihreä ledi. Nolla-asennossa ei pala mitään. Parkkiasennossa palaa rinkulat. Ajovaloasennossa palaa kaikki.

En tiedä vaikuttaako valoisuus mihinkään, ei vaikuttaisi mutta kokeilen vielä kunhan pimenee.

Leave a comment:

• JP-76
    replied
    Originally posted by PedroJ View Post
    Lokakuusta lähtien vasta ollut mutta kuvittelin että päivällä ei xenonit syttyis. Vertaan tässä nyt ex-Audiin jossa päiväajovalot syttyivät talvellakin päiväsaikaan.
    Mutta pitääpä tuota seurata nyt kun aurinko alkaa paistaa. Voihan se olla että tuo on tarkoituksella noin, koska rinkulat on tosiaan suht himmeät.

Joo kyseessä tosiaan E92 (ilman iDriveä). Jos valikosta valitsee päiväajovalot offille niin silloin ei rinkulat pala ollenkaan. Kun ne laittaa on-asentoon niin ne palaa kaikissa valokytkimen asennoissa jollain kirkkaudella. Mittariston valikossa ei ole tuota light sensitivity valintaa.
    Juu, jostain luinkin että tuo light sensitivy valinnan sais tuonne valikkoon koodaamalla. Täytyypä nyt ensin seurata tilannetta noiden valojen kanssa kun kelit tästä kirkastuu ja katella sitten onko tarvetta tolle koodaukselle.
    Voin koodata sulle tuon valikon tuonne mittaristoon jos tarvetta ilmenee

Leave a comment:

• PedroJ
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Kuinka kauan sulla on auto ollut? Suomessa on talvella päivälläkin niin hämärää, että normi ajovalot palaa ympäri vuorokauden. Nyt keväällä aurinkoisina päivinä tuo automatiikka polttaa pelkkiä päivävaloja.
    Lokakuusta lähtien vasta ollut mutta kuvittelin että päivällä ei xenonit syttyis. Vertaan tässä nyt ex-Audiin jossa päiväajovalot syttyivät talvellakin päiväsaikaan.
    Mutta pitääpä tuota seurata nyt kun aurinko alkaa paistaa. Voihan se olla että tuo on tarkoituksella noin, koska rinkulat on tosiaan suht himmeät.
    Originally posted by JP-76 View Post
    Tässä puhutaan nyt e92:sta jossa nuo valot on vähän erilaiset kuin e90:ssä.
    Valotunnistimen herkkyyteen on olemassa säätö, joissain autoissa tuo löytyy idrivestä/ mittariston valikosta.
    Jos idriven lights-valikossa ei ole kohtaa "automatic light sensitivity", tai jotain sinnepäin, pystyy tuon koodaamaan käyttöön.
    Mulla ainakin palaa herkimmällä säädöllä pelkät rinkulat pilvisenäkin päivänä tähän aikaan vuodesta jos vaan on tarpeeksi kirkasta.
    Tuo säätö vaikuttaa muuten kaukovaloavustimenkin herkkyyteen, sytyttää pitkät paljon nopeammin kuin "normal"-asetus
    Joo kyseessä tosiaan E92 (ilman iDriveä). Jos valikosta valitsee päiväajovalot offille niin silloin ei rinkulat pala ollenkaan. Kun ne laittaa on-asentoon niin ne palaa kaikissa valokytkimen asennoissa jollain kirkkaudella. Mittariston valikossa ei ole tuota light sensitivity valintaa.
    Juu, jostain luinkin että tuo light sensitivy valinnan sais tuonne valikkoon koodaamalla. Täytyypä nyt ensin seurata tilannetta noiden valojen kanssa kun kelit tästä kirkastuu ja katella sitten onko tarvetta tolle koodaukselle.

Leave a comment:

• Dualfun
    replied
    Päiväajovaloista keskusteliin joskus, myös E90 sarjaa sivuten täällä.

Originally posted by Nettipepe View Post
    Siis mistä saa koodattua herkkyyden säädön?

CCC/Idrive:

C750A_SCHWELLWERT_EMPFIN
    par_frei
    C750A_SCHWELLWERT_NORMAL
    par_frei
    C750A_SCHWELLWERT_SEHR_E
    par_frei

Ei CCC:tä:

LICHT_AUT_WERT_1
    aktiv
    LICHT_AUT_WERT_2
    aktiv
    LICHT_AUT_WERT_3
    aktiv

PROPSIT nim. samies näistä ohjeista!
    Ohjeiden toimivuudesta en anna takeita. En ole vaivautunut kokeilemaan itselle, E90 LCI toimii tehdasasetuksilla oikein hyvin.
    Last edited by Dualfun; 11-03-2015, 09:55.

Leave a comment:

• Nettipepe
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Eikun just toisinpäin, ainakin E90 LCI.

Ruksi pois I-Drivestä niin silloin ei pala mikään 0-asennossa, eikä myöskään enkelit auto-asennossa kirkkaalla säällä.

Ruksi päälle niin enkelit palaa aina valokytkimen asennosta riippumatta, auto-asennossa toki ilman ajovaloja jos on tarpeeksi kirkasta.
    Joo LCI noin mutta preLCi toisinpäin
    Coupesta en sitten tiedä onko vielä erilainen kuin sedan.

preLCI toimi ainakin minulla noin vaikka on saksantuonti, että ruksi pois päältä palaa angelit jos on riittävän kirkasta.

Muistan itsekin ihmetelleeni tuota että what a f*** kunnes huomasin, että 2008 ei ollut virallista päiväajovalo termiä yleisessä käytössä
    -> päiväajovalo = päivällä ajovalot päällä
    Nykypäivänä vähän harhaanjohtava...
    LCIn aikana jo erijuttu.

Siis mistä saa koodattua herkkyyden säädön?
    Vaikka en varmaan tarvitse kun ei taida led angelit montaa kertaa palaa...
    Kun LEDin kirkkaus ei riitä tuolla "valokuidulla"
    Tai varmaan tehokkaimmilla nykyledeillä valovoimaa on, mutta häviää tuohon kuituun ja pirstoutuu...
    Itse vaihdoin vain sen takia, että sain samansävyisen angelin kuin ajovalot
    Last edited by Nettipepe; 11-03-2015, 09:21. Reason: coupe lisäys

Leave a comment:

• Dualfun
    replied
    mikäli oikein muistan, niin tuo idriven logiikka on hieman saksalainen ajatusmalli.
    Muistaakseni se menee niin, että kun "päiväajovalot" on ruksattu päälle silloin palaa ajovalot aina! eli päiväajovalot!
    ja kun ruksi on pois palaa angelit... loogista
    Itse olen vain asian kokeillut... kun ei noilla pre angeleilla ilkeä ajaa vaikka on ledit.
    Eikun just toisinpäin, ainakin E90 LCI.

Ruksi pois I-Drivestä niin silloin ei pala mikään 0-asennossa, eikä myöskään enkelit auto-asennossa kirkkaalla säällä.

Ruksi päälle niin enkelit palaa aina valokytkimen asennosta riippumatta, auto-asennossa toki ilman ajovaloja jos on tarpeeksi kirkasta.

Leave a comment:

• JP-76
    replied
    Tässä puhutaan nyt e92:sta jossa nuo valot on vähän erilaiset kuin e90:ssä.

Valotunnistimen herkkyyteen on olemassa säätö, joissain autoissa tuo löytyy idrivestä/ mittariston valikosta.

Jos idriven lights-valikossa ei ole kohtaa "automatic light sensitivity", tai jotain sinnepäin, pystyy tuon koodaamaan käyttöön.

Mulla ainakin palaa herkimmällä säädöllä pelkät rinkulat pilvisenäkin päivänä tähän aikaan vuodesta jos vaan on tarpeeksi kirkasta.

Tuo säätö vaikuttaa muuten kaukovaloavustimenkin herkkyyteen, sytyttää pitkät paljon nopeammin kuin "normal"-asetus

Leave a comment:

• MPX
    replied
    Onko kokemuksia iOBD2 lukijasta? Vaikuttaisi ihan kätevältä.

Leave a comment:

• touring39
    replied
    mikäli oikein muistan, niin tuo idriven logiikka on hieman saksalainen ajatusmalli.
    Muistaakseni se menee niin, että kun "päiväajovalot" on ruksattu päälle silloin palaa ajovalot aina! eli päiväajovalot!
    Itse olen vain asian kokeillut... kun ei noilla pre angeleilla ilkeä ajaa vaikka on ledit.
    Eikös se ollut Saksaan myydyissä pre-faceissa semmonen, että kun automaattiasennossa tuli tarpeeksi kirkasta, autosta sammui kaikki valot?

Eikä tosiaan noista pre-facen anneleista DRL:iksi ole, vaikka kuinka vaihteleisi kirkkaampaa polttimoa, lediä tms.

Leave a comment:

• Nettipepe
    replied
    Originally posted by PedroJ View Post
    Tästä on varmasti ollut juttua aiemminkin mutta en nyt yhtäkkiä haulla löytänyt. Kyseessä `pre-LCI E92 330i 4/2008 valmistunut, tuontiauto joka tuotu Suomeen autoliikkeen toimesta. Olen tässä koittanut ymmärtää noiden valojen toimintaa. Autossa on bixenonit. Valikoista olen valinnut päiväajovalot päälle (angeleyesit siis). Nehän palaa kirkkaana kun on valokytkin 0-asennossa. Kun laittaa ajovaloasentoon niin xenonit syttyy ja enkelit himmenee hiukan. Tähän asti kaikki Ok.
    Kysymys sitteen tuosta AUTO-asennosta. Minun käsitykseni mukana valoisalla pitäisi palaa pelkästään enkelinsilmät eli päiväajovalot. Kun hämärtyy tai ajaa vaikka tunneliin niin silloin syttyis varsinaiset ajovalot/xenonit? Näyttää kuitenkin siltä että ajovalot palaa koko ajan (vihreä ledi valokytkimessä) riippumatta siitä onko valoissa vai pimeää. Ne näyttää siis olevan koko ajan päällä? Missä vika vai voiko ne olla mahdollisesti koodattu toimimaan noin? Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Leave a comment:

• brainsurgery
    replied
    Kuinka kauan sulla on auto ollut? Suomessa on talvella päivälläkin niin hämärää, että normi ajovalot palaa ympäri vuorokauden. Nyt keväällä aurinkoisina päivinä tuo automatiikka polttaa pelkkiä päivävaloja.

Leave a comment:

• PedroJ
    replied
    Tästä on varmasti ollut juttua aiemminkin mutta en nyt yhtäkkiä haulla löytänyt. Kyseessä `pre-LCI E92 330i 4/2008 valmistunut, tuontiauto joka tuotu Suomeen autoliikkeen toimesta. Olen tässä koittanut ymmärtää noiden valojen toimintaa. Autossa on bixenonit. Valikoista olen valinnut päiväajovalot päälle (angeleyesit siis). Nehän palaa kirkkaana kun on valokytkin 0-asennossa. Kun laittaa ajovaloasentoon niin xenonit syttyy ja enkelit himmenee hiukan. Tähän asti kaikki Ok.
    Kysymys sitteen tuosta AUTO-asennosta. Minun käsitykseni mukana valoisalla pitäisi palaa pelkästään enkelinsilmät eli päiväajovalot. Kun hämärtyy tai ajaa vaikka tunneliin niin silloin syttyis varsinaiset ajovalot/xenonit? Näyttää kuitenkin siltä että ajovalot palaa koko ajan (vihreä ledi valokytkimessä) riippumatta siitä onko valoissa vai pimeää. Ne näyttää siis olevan koko ajan päällä? Missä vika vai voiko ne olla mahdollisesti koodattu toimimaan noin? Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Leave a comment:

• Nakkisoturi
    replied
    Originally posted by aaty View Post
    Mistäs tämä huhu on peräisin? alko itseäkin kiinnostamaan, mikäli kyseistä kamppista olisi kehitteillä
    No, nyt asia ei ole enää huhua vaan Laakkosella käydessäni totesi työnjohtaja että alkupään n47:ssa aloitettu jakopää remppojen tekeminen huoltojen yhteydessä GW:nä...

Leave a comment:

Working...
X