
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Huomio myös, että tässä tuli aika iso hinnanalennus... (ei aito msport) http://www.nettiauto.com/bmw/325/6652674 Toki kaikki eivät tykkää jälkeenpäin tuunatuista
-
-
Originally posted by Lunza View PostLaiskahan tuo 320i on, kun on tottunut vääntävämpään peliin. Meille E90 tuli niin sanostusti "puskista". Koeajoin 5 VAG -konsernin turbollista autoa, mutta tuo oli ainoa, jossa kone kävi hyvin ja tasaisesti mitenkään ronklottamatta. Ihastuin sporttipenkkeihin, - alustaan jne... Perheen kakkosautona Vantaalla kyyditen teinejä harjoituksiin etc ... toimii siis tarkoituksessaan hyvin ja ehtii paikasta toiseen ihan riittävän nasevasti. Muistaa vain turbollisten jälkeen, että tässä pelataan kierroksilla. Jos olisi ollut enemmän rahaa käytettävissä, niin takuuvarmasti olisin hankkinut auton isommalla koneella. Niillä merkeillä oli mentävä, joita oli käytössä.
Näissä ikääntyneimmissä autoissa (oikeastaan merkkiin katsomatta) tulee väistämättä eteen osien uusintaa. Kokemukseni mukaan kärkipäässä ovat kumia sisältävät osat, kuten erilaiset tiivisteet, puslat yms... Ne kestää aikansa ja ovat kumminkin aika helposti uusittavissa. Ikä tekee tehtävänsä. Olet itsekin vaihtanut useita tiivisteitä koneeseen. Kilometrit tietty jyystävät autoa omalla tavallaan lisäksi ja ainahan voi tulla jotain muuta yllättävääkin harmia.
Tämä on mielestäni hyvä pointti. Menee kuin juna, kun alusta on kunnossa ja pyörien säädöt kohdillaan. Muussa tapauksessa voi olla melkoisen työläs ajettava. Muotoilunsakin puolesta sanoisin 3-sarjan olevan silmää miellyttävää ja melko ajatonta.
Originally posted by Zeta View PostJos pieniä kilsoja haluat, niin sitten sun on melkein uitettava auto ulkomailta. Esim Baltian maista löytyy varmasti sopivilla kilsoilla...
Siitä pienillä kilsoilla pakollisilla Xenon/Vakkari/Sportpenkeillä 1.omistajan auto, varmaan tonni lähtee pois käteiskaupalla?
Tuo linkin auto itseasiassa yks varteenotettavimmista vaihtoehdoista, kuin myös se sininen ilmeisesti pappaclubilaisen sininen, täältä meiltäpäin. Nuo varusteet on jo aika riittävät, ei mitään ihmeellistä tarvi. Voll autot unohdettu, sport jakkarat ehkä ehdottomasti oltava. Eikä nuo kilsat nyt niin tärkeät ole, mutta kun dieselkään ei ole unohdettu, niin siellä on sitte valikoimaa erilailla.
Kiitos hyvistä kommenteista saa kommentoida lisää. 12 vuotta sitten omistanut viimeksi bensa auton, joka oli vapari vielä, niin tippunut ihan kärryiltä näiden suhteen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikiis View PostNo ehkä tuo kuulosti liioitetulta, mutta suppea valikoima kyllä kutosissa, kun pysytään alle 20 tontussa, milloin on kaamee karvalakki, tai kilsoja yli 200tkm. Mutta onneksi ei ole kiire, niin pääsee kärryille näistä
Siitä pienillä kilsoilla pakollisilla Xenon/Vakkari/Sportpenkeillä 1.omistajan auto, varmaan tonni lähtee pois käteiskaupalla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zeta View PostMikä on "älytön"? Noissahan kutoskoneisissa hinnat pyörii 10 000e - 18 000e välissä. Facelift 330i mennään jo päälle 20 000e.
Leave a comment:
-
-
Muutaman viikon sisään tapahtunutta:
- Nyt lopetti takalasinpyyhin toiminnan, ei pyöri moottori eikä tapahdu siis mitään (ei sillä et sitä käyttäisin, mutta...) sulakkeet ok.
- CC herjaa oikeasta jarruvalosta, mutta toimii kuitenkin
- Vasen takavilkku ei toimi kunnolla, ledirivi pimeänä. Liittimiä tarkastettu jne.
Luukun johtosarja vaihdettu takuuseen kolme vuotta sitten, onko nyt menossa taas?
Vilkku kyllä selkeästi rikki, näitä on kai mennyt muillakin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikiis View Post...Minkälaisella bensa koneella kannattais E9x koppainen laittaa? 320i on koeajettu, ja täytyy sanoa, että olipa se laiska
Näissä ikääntyneimmissä autoissa (oikeastaan merkkiin katsomatta) tulee väistämättä eteen osien uusintaa. Kokemukseni mukaan kärkipäässä ovat kumia sisältävät osat, kuten erilaiset tiivisteet, puslat yms... Ne kestää aikansa ja ovat kumminkin aika helposti uusittavissa. Ikä tekee tehtävänsä. Olet itsekin vaihtanut useita tiivisteitä koneeseen. Kilometrit tietty jyystävät autoa omalla tavallaan lisäksi ja ainahan voi tulla jotain muuta yllättävääkin harmia.
Originally posted by Petteri75Bemareiden paras puoli ... ajettavuus. Se on aina tallella ...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by viksu View PostSaako e9x ei-monitoimi m-sport ruoriin jälkiasennettua monitoiminappeja?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikiis View Post"Älyttömän" kovat hinnat hinnat noilla bensakoneilla, kun katsoo kilsoja. Ja rajoitteena vielä se, että sedan pitää kuulemma olla...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikiis View PostTotta, tuo ajamani 320 on alkupään tuotantoa, ja sen verran onkinut tietoa, että moottorit muuttuneet, ja ilmeisesti parempaan suuntaan. Kuitenki naisihmiselle tulossa, ja pitäis olla semmoinen perusvarma motti. "Älyttömän" kovat hinnat hinnat noilla bensakoneilla, kun katsoo kilsoja. Ja rajoitteena vielä se, että sedan pitää kuulemma olla...
Bemareiden paras puoli ei ole 4-moottoreiden jakopäiden kestävyys, sähköongelmien täydellinen poissaolo, edulliset hinnat uusina, vaan ajettavuus. Se on aina tallella, vaikka moottoritienopeuksiin pääseminen viekin 1-2s. pidempään.
Sanottakoon kuitenkin, että E90 316i ei tulisi enää omalle kohdalle, kierrokset kohoavat hiukan liian koviksi maantieajossa ja auto painaa kuitenkin sen 1.3-1.5t. Yksi vaihtoehto on tietenkin siirtyä suoraan 1-sarjaan?
Niin, ja 6.3L/100km bensakoneella. (95% maantieajoa, 90% cruisella, 98E bensana, rajoitusten mukaan mittausvirhe ulosmitattuna)
Leave a comment:
-
-
Profiteilen hinnat ovat mielestäni aika kohdallaan. Esimerkiksi etuiskari Sachs "für Fahrzeuge mit M-Technik".
Leave a comment:
-
-
Mistä puljusta kannattaa ostaa E90 M-sport iskarit? Ei taida ihan joka paikasta löytyä noita M-sportteja...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostNiin, ompa noissa kaikissa aika suuri ero 320-325-330 jos vertaa alkupään ja loppupään malleja keskenään, sillä kaikissa muuttuu moottori puolivälissä elinkaarta. Tarkoitan, että tutustu vaihtoehtoihin tarkemmin kuin pelkän mallimerkinnän perusteella.
Leave a comment:
-
-
Niin, ompa noissa kaikissa aika suuri ero 320-325-330 jos vertaa alkupään ja loppupään malleja keskenään, sillä kaikissa muuttuu moottori puolivälissä elinkaarta. Tarkoitan, että tutustu vaihtoehtoihin tarkemmin kuin pelkän mallimerkinnän perusteella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikiis View PostKysytään nyt täällä, kun ei ole täällä ostamassa topickia. Minkälaisella bensa koneella kannattais E9x koppainen laittaa? 320i on koeajettu, ja täytyy sanoa, että olipa se laiska
Leave a comment:
-
Leave a comment: