Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zeta
    replied
    Huomio myös, että tässä tuli aika iso hinnanalennus... (ei aito msport) http://www.nettiauto.com/bmw/325/6652674 Toki kaikki eivät tykkää jälkeenpäin tuunatuista

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by Lunza View Post
    Laiskahan tuo 320i on, kun on tottunut vääntävämpään peliin. Meille E90 tuli niin sanostusti "puskista". Koeajoin 5 VAG -konsernin turbollista autoa, mutta tuo oli ainoa, jossa kone kävi hyvin ja tasaisesti mitenkään ronklottamatta. Ihastuin sporttipenkkeihin, - alustaan jne... Perheen kakkosautona Vantaalla kyyditen teinejä harjoituksiin etc ... toimii siis tarkoituksessaan hyvin ja ehtii paikasta toiseen ihan riittävän nasevasti. Muistaa vain turbollisten jälkeen, että tässä pelataan kierroksilla. Jos olisi ollut enemmän rahaa käytettävissä, niin takuuvarmasti olisin hankkinut auton isommalla koneella. Niillä merkeillä oli mentävä, joita oli käytössä.

    Näissä ikääntyneimmissä autoissa (oikeastaan merkkiin katsomatta) tulee väistämättä eteen osien uusintaa. Kokemukseni mukaan kärkipäässä ovat kumia sisältävät osat, kuten erilaiset tiivisteet, puslat yms... Ne kestää aikansa ja ovat kumminkin aika helposti uusittavissa. Ikä tekee tehtävänsä. Olet itsekin vaihtanut useita tiivisteitä koneeseen. Kilometrit tietty jyystävät autoa omalla tavallaan lisäksi ja ainahan voi tulla jotain muuta yllättävääkin harmia.

    Tämä on mielestäni hyvä pointti. Menee kuin juna, kun alusta on kunnossa ja pyörien säädöt kohdillaan. Muussa tapauksessa voi olla melkoisen työläs ajettava. Muotoilunsakin puolesta sanoisin 3-sarjan olevan silmää miellyttävää ja melko ajatonta.
    Kyllä kyllä, nämä hyviä pointteja, jotka kyllä sisäistänytkin. Hyvä kuulla tämmöinenkin mielipide, jota vähän odotinkin. Sehän on selvä, että kaikella pärjää, vähän laiskemmallakin, mutta tarkoitus olisi löytää suurinpiirtein samantehoinen peli alle. Ja tuo kutoskoneinen varmaan olisi lähelle sitä. Ajettavuus varmasti silti se suurin kriteeri loppujen lopuksi.

    Originally posted by Zeta View Post
    Jos pieniä kilsoja haluat, niin sitten sun on melkein uitettava auto ulkomailta. Esim Baltian maista löytyy varmasti sopivilla kilsoilla...



    Siitä pienillä kilsoilla pakollisilla Xenon/Vakkari/Sportpenkeillä 1.omistajan auto, varmaan tonni lähtee pois käteiskaupalla?
    No jos kuites unohdettas nuo baltian autot

    Tuo linkin auto itseasiassa yks varteenotettavimmista vaihtoehdoista, kuin myös se sininen ilmeisesti pappaclubilaisen sininen, täältä meiltäpäin. Nuo varusteet on jo aika riittävät, ei mitään ihmeellistä tarvi. Voll autot unohdettu, sport jakkarat ehkä ehdottomasti oltava. Eikä nuo kilsat nyt niin tärkeät ole, mutta kun dieselkään ei ole unohdettu, niin siellä on sitte valikoimaa erilailla.

    Kiitos hyvistä kommenteista saa kommentoida lisää. 12 vuotta sitten omistanut viimeksi bensa auton, joka oli vapari vielä, niin tippunut ihan kärryiltä näiden suhteen

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    No ehkä tuo kuulosti liioitetulta, mutta suppea valikoima kyllä kutosissa, kun pysytään alle 20 tontussa, milloin on kaamee karvalakki, tai kilsoja yli 200tkm. Mutta onneksi ei ole kiire, niin pääsee kärryille näistä
    Jos pieniä kilsoja haluat, niin sitten sun on melkein uitettava auto ulkomailta. Esim Baltian maista löytyy varmasti sopivilla kilsoilla...



    Siitä pienillä kilsoilla pakollisilla Xenon/Vakkari/Sportpenkeillä 1.omistajan auto, varmaan tonni lähtee pois käteiskaupalla?

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Mikä on "älytön"? Noissahan kutoskoneisissa hinnat pyörii 10 000e - 18 000e välissä. Facelift 330i mennään jo päälle 20 000e.
    No ehkä tuo kuulosti liioitetulta, mutta suppea valikoima kyllä kutosissa, kun pysytään alle 20 tontussa, milloin on kaamee karvalakki, tai kilsoja yli 200tkm. Mutta onneksi ei ole kiire, niin pääsee kärryille näistä

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Muutaman viikon sisään tapahtunutta:
    - Nyt lopetti takalasinpyyhin toiminnan, ei pyöri moottori eikä tapahdu siis mitään (ei sillä et sitä käyttäisin, mutta...) sulakkeet ok.
    - CC herjaa oikeasta jarruvalosta, mutta toimii kuitenkin
    - Vasen takavilkku ei toimi kunnolla, ledirivi pimeänä. Liittimiä tarkastettu jne.

    Luukun johtosarja vaihdettu takuuseen kolme vuotta sitten, onko nyt menossa taas?
    Vilkku kyllä selkeästi rikki, näitä on kai mennyt muillakin.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by viksu View Post
    Saako e9x ei-monitoimi m-sport ruoriin jälkiasennettua monitoiminappeja?
    Multa löytyy sitten napit jos meinaat laittaa.

    Leave a comment:


  • Lunza
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    ...Minkälaisella bensa koneella kannattais E9x koppainen laittaa? 320i on koeajettu, ja täytyy sanoa, että olipa se laiska
    Laiskahan tuo 320i on, kun on tottunut vääntävämpään peliin. Meille E90 tuli niin sanostusti "puskista". Koeajoin 5 VAG -konsernin turbollista autoa, mutta tuo oli ainoa, jossa kone kävi hyvin ja tasaisesti mitenkään ronklottamatta. Ihastuin sporttipenkkeihin, - alustaan jne... Perheen kakkosautona Vantaalla kyyditen teinejä harjoituksiin etc ... toimii siis tarkoituksessaan hyvin ja ehtii paikasta toiseen ihan riittävän nasevasti. Muistaa vain turbollisten jälkeen, että tässä pelataan kierroksilla. Jos olisi ollut enemmän rahaa käytettävissä, niin takuuvarmasti olisin hankkinut auton isommalla koneella. Niillä merkeillä oli mentävä, joita oli käytössä.

    Näissä ikääntyneimmissä autoissa (oikeastaan merkkiin katsomatta) tulee väistämättä eteen osien uusintaa. Kokemukseni mukaan kärkipäässä ovat kumia sisältävät osat, kuten erilaiset tiivisteet, puslat yms... Ne kestää aikansa ja ovat kumminkin aika helposti uusittavissa. Ikä tekee tehtävänsä. Olet itsekin vaihtanut useita tiivisteitä koneeseen. Kilometrit tietty jyystävät autoa omalla tavallaan lisäksi ja ainahan voi tulla jotain muuta yllättävääkin harmia.

    Originally posted by Petteri75
    Bemareiden paras puoli ... ajettavuus. Se on aina tallella ...
    Tämä on mielestäni hyvä pointti. Menee kuin juna, kun alusta on kunnossa ja pyörien säädöt kohdillaan. Muussa tapauksessa voi olla melkoisen työläs ajettava. Muotoilunsakin puolesta sanoisin 3-sarjan olevan silmää miellyttävää ja melko ajatonta.
    Last edited by Lunza; 01-03-2015, 18:15. Reason: typojen korjausta

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by viksu View Post
    Saako e9x ei-monitoimi m-sport ruoriin jälkiasennettua monitoiminappeja?
    Kannattaa ostaa koko ratti. Maksaa alta satkua nykyään ilman bägiä. Slipring ja viiksipaketti menee vaihtoon myös, mutta hommana kyllä melkosen simppeli. Pikku koodaukset perään ja täts it.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    "Älyttömän" kovat hinnat hinnat noilla bensakoneilla, kun katsoo kilsoja. Ja rajoitteena vielä se, että sedan pitää kuulemma olla...
    Mikä on "älytön"? Noissahan kutoskoneisissa hinnat pyörii 10 000e - 18 000e välissä. Facelift 330i mennään jo päälle 20 000e.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    Totta, tuo ajamani 320 on alkupään tuotantoa, ja sen verran onkinut tietoa, että moottorit muuttuneet, ja ilmeisesti parempaan suuntaan. Kuitenki naisihmiselle tulossa, ja pitäis olla semmoinen perusvarma motti. "Älyttömän" kovat hinnat hinnat noilla bensakoneilla, kun katsoo kilsoja. Ja rajoitteena vielä se, että sedan pitää kuulemma olla...
    Itse koeajoin 320i:n vuosi sitten ja päädyin sigun 318:aan. Aivan suoralta käsin en muista heti eroja, mutta jos pärjään 143hv:lla hyvin, niin 171hv riittää suorastaan loistavasti. Manuaali on hyvä työkalu pikkumoottorien kanssa ja cruisen käynnistämisen jälkeen ei yksinkertaisesti ole mitään väliä, mitä edestä löytyy, kunhan ei suuriin mäkiin hyydy (kuten 1.6 Mégane ST).

    Bemareiden paras puoli ei ole 4-moottoreiden jakopäiden kestävyys, sähköongelmien täydellinen poissaolo, edulliset hinnat uusina, vaan ajettavuus. Se on aina tallella, vaikka moottoritienopeuksiin pääseminen viekin 1-2s. pidempään.

    Sanottakoon kuitenkin, että E90 316i ei tulisi enää omalle kohdalle, kierrokset kohoavat hiukan liian koviksi maantieajossa ja auto painaa kuitenkin sen 1.3-1.5t. Yksi vaihtoehto on tietenkin siirtyä suoraan 1-sarjaan?

    Niin, ja 6.3L/100km bensakoneella. (95% maantieajoa, 90% cruisella, 98E bensana, rajoitusten mukaan mittausvirhe ulosmitattuna)

    Leave a comment:


  • Lunza
    replied
    Profiteilen hinnat ovat mielestäni aika kohdallaan. Esimerkiksi etuiskari Sachs "für Fahrzeuge mit M-Technik".

    Leave a comment:


  • Mann
    replied
    Mistä puljusta kannattaa ostaa E90 M-sport iskarit? Ei taida ihan joka paikasta löytyä noita M-sportteja...

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Niin, ompa noissa kaikissa aika suuri ero 320-325-330 jos vertaa alkupään ja loppupään malleja keskenään, sillä kaikissa muuttuu moottori puolivälissä elinkaarta. Tarkoitan, että tutustu vaihtoehtoihin tarkemmin kuin pelkän mallimerkinnän perusteella.
    Totta, tuo ajamani 320 on alkupään tuotantoa, ja sen verran onkinut tietoa, että moottorit muuttuneet, ja ilmeisesti parempaan suuntaan. Kuitenki naisihmiselle tulossa, ja pitäis olla semmoinen perusvarma motti. "Älyttömän" kovat hinnat hinnat noilla bensakoneilla, kun katsoo kilsoja. Ja rajoitteena vielä se, että sedan pitää kuulemma olla...

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Niin, ompa noissa kaikissa aika suuri ero 320-325-330 jos vertaa alkupään ja loppupään malleja keskenään, sillä kaikissa muuttuu moottori puolivälissä elinkaarta. Tarkoitan, että tutustu vaihtoehtoihin tarkemmin kuin pelkän mallimerkinnän perusteella.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    Kysytään nyt täällä, kun ei ole täällä ostamassa topickia. Minkälaisella bensa koneella kannattais E9x koppainen laittaa? 320i on koeajettu, ja täytyy sanoa, että olipa se laiska
    325i/330i ja jos perse kestää niin tietysti kuningasmallin 335i

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎