Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _Sylin_teri_
    replied
    Saako taka parkkitutkan kaksi reunimmaista anturia vaihdettua ilman puskurin irroittamista?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Jostain syystä tekee mieli väittää vastaan.
    2005 tulleissa suomiautoissa (ainakaan kaikssa) ei pönttöä ole käsittääkseni.
    En kuitenkaan ny kiveksiä laita pölkylle, mutta yks semmonen e90 on tullu vastaan missä putken päät alaspäin ja omistaja väitti kirveen lujaa että ei ole, eikä koskaan ole ollutkaan!
    Tietoni perustuu hinnastoihin 09/2005 & 09/2006, eli onhan se täysin mahdollista. Jos niitä on, niin ovat kyllä harvassa.

    EDIT: Eivät ehkä kuitenkaan niin harvassa <09/2005:
    DPF:llä, varustelistassa "S200A Diesel Particle Filter"
    Ilman DPF:ää, varustelistassa ei ko. varustetta

    >09/2005 malleja ilman DPF:ää ei chättiautosta sitten löytynytkään enää yhtäkään. Kai tästä voi jonkinlaisen johtopäätöksen vetää että niissä tuo pönttö aina on.
    Last edited by Supra^; 09-12-2014, 14:18.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Kaikissa E9x-dieseleissä on DPF, kertoo hinnasto.
    Jostain syystä tekee mieli väittää vastaan.
    2005 tulleissa suomiautoissa (ainakaan kaikssa) ei pönttöä ole käsittääkseni.
    En kuitenkaan ny kiveksiä laita pölkylle, mutta yks semmonen e90 on tullu vastaan missä putken päät alaspäin ja omistaja väitti kirveen lujaa että ei ole, eikä koskaan ole ollutkaan!

    Leave a comment:


  • Deadbeat111
    replied
    Eli laitetaas tämä kuva myös tänne. Autona siis E92 335i. Onko tehdas Webaston omistajilla tuo (huonosti näkyvä) reikä myös missä oli ennen jarrujen jäähdytys putken ulostulo eli, mikä jättää tuon lämmittimen osittain näkyviin ja alttiiksi kaikelle kuralle? Nythän tietenkään se ilmanohjain tötterö ei enään mahtunut tuonne.

    Käsittääkseni tehdas webastokin tulee samaan kohtaan kuin tuo oma Eberi.

    Pohtinut vain että kannattaisiko tuo reikä peittää, jolloin tosin jäähdytys heikkenee, mutta lämmitin pysyy puhtaampana. Tai sitten välimalliratkaisuna vaikka ritilämuovia. :think

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Taitaa olla osana tuota CO2 pakettia.
    Eli jos CO2 paketti kuuluu varustelistaan niin on myös DPF pönttö.

    Kaikissa E9x-dieseleissä on DPF, kertoo hinnasto.
    Last edited by Supra^; 09-12-2014, 12:27.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by samuxd View Post
    Onkos näissä alkupään pikkudiisseleissä dpf pönttöä? Ohjekirjassa ei puhuta mitään tästä, ja joku väittää että ei ois ja joku sanoo että on. Itsellä vm 2006 318d.
    Taitaa olla osana tuota CO2 pakettia.
    Eli jos CO2 paketti kuuluu varustelistaan niin on myös DPF pönttö.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by samuxd View Post
    Onkos näissä alkupään pikkudiisseleissä dpf pönttöä? Ohjekirjassa ei puhuta mitään tästä, ja joku väittää että ei ois ja joku sanoo että on. Itsellä vm 2006 318d.
    Omassa 10/2006 M47:ssa on ainakin pönttö, en osaa varmaksi sanoa onko _kaikissa_.
    Last edited by Supra^; 09-12-2014, 14:21.

    Leave a comment:


  • samuxd
    replied
    Onkos näissä alkupään pikkudiisseleissä dpf pönttöä? Ohjekirjassa ei puhuta mitään tästä, ja joku väittää että ei ois ja joku sanoo että on. Itsellä vm 2006 318d.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by Koo_ View Post
    Netistä yritin etsiä miten idrive nollataan kokonaan, jollain kun oli se kuulemma auttanut. Ulkomaalaisilta foorumeilta löytyi että painaa levyn ulosottonappia ja volumensäätönappia pohjaan parikymmentäsekunttia. Pidin ainakin minuutin, ei mitään. Toinen väitti että pelkkää levyn ulosottonappia pohjassa, ei tapahtunut siitäkään mitään... Miten tämä nyt siis oikein nollataan? Auto on 2005 prefacelift e90 jossa Business navi.
    IDrive bootataan tosiaan volume-nappi pohjaan eject napin kanssa(professionalissa... molemmat) pohjaan samaan aikaan.
    Eikä ehkä tarvitse noinkaan pitkään painaa...
    -> Näyttö menee hetkeksi pimeäksi -> boottaus suoritettu.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Koo_ View Post
    Ite ensipakkasilla huomasin että vaikka ei olis kun -5c pakkasta niin kaupungissa kulutti heti melkein litran enemmän kuin plussalla :think

    E: Mikä muuten vikana kun tänään illalla ajaessa idriven "enter" nappi ei toiminut. Siis siitä pyörylästä vaihdekepin takana mistä idrivea säädellään niin se keskellä oleva nappi.....Ihan hetken ajaksi sain sen toimimaan kun paineli edestakaisin todella monta kertaa. Sitten kun auton sammutti niin ei taas toimi. Kerran ennenkin tehnyt tota mutta kesti silloin vain parikymmentäsekunttia ja alkoi itestään toimia, nyt ei muutamaan tuntiin.

    Netistä yritin etsiä miten idrive nollataan kokonaan, jollain kun oli se kuulemma auttanut. Ulkomaalaisilta foorumeilta löytyi että painaa levyn ulosottonappia ja volumensäätönappia pohjaan parikymmentäsekunttia. Pidin ainakin minuutin, ei mitään. Toinen väitti että pelkkää levyn ulosottonappia pohjassa, ei tapahtunut siitäkään mitään... Miten tämä nyt siis oikein nollataan? Auto on 2005 prefacelift e90 jossa Business navi.
    Saattais löytyä sulle toimiva rulla, jos vika paikallistuu siihen.

    Leave a comment:


  • Koo_
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Menee kyllä pienellä

    Tuossa omassa 320d (M47) tosiaan jotain häikkää, kesällä meni ainakin ajotietokoneen mukaan pienemmällä (ao lukemat viimeisen 2kk ajalta).
    Ite ensipakkasilla huomasin että vaikka ei olis kun -5c pakkasta niin kaupungissa kulutti heti melkein litran enemmän kuin plussalla :think

    E: Mikä muuten vikana kun tänään illalla ajaessa idriven "enter" nappi ei toiminut. Siis siitä pyörylästä vaihdekepin takana mistä idrivea säädellään niin se keskellä oleva nappi.....Ihan hetken ajaksi sain sen toimimaan kun paineli edestakaisin todella monta kertaa. Sitten kun auton sammutti niin ei taas toimi. Kerran ennenkin tehnyt tota mutta kesti silloin vain parikymmentäsekunttia ja alkoi itestään toimia, nyt ei muutamaan tuntiin.

    Netistä yritin etsiä miten idrive nollataan kokonaan, jollain kun oli se kuulemma auttanut. Ulkomaalaisilta foorumeilta löytyi että painaa levyn ulosottonappia ja volumensäätönappia pohjaan parikymmentäsekunttia. Pidin ainakin minuutin, ei mitään. Toinen väitti että pelkkää levyn ulosottonappia pohjassa, ei tapahtunut siitäkään mitään... Miten tämä nyt siis oikein nollataan? Auto on 2005 prefacelift e90 jossa Business navi.
    Last edited by Koo_; 09-12-2014, 00:40.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Tässä kulutuslaskelmat meidä omistusajalta, jopa liioittelin vähän noita lukemia. Näissä on matka-ajoa varmaan joka tankkausvälillä n.60%.

    Edit. Mielestäni suurin ero joka on 325d ja 330d välillä on automaattivaihteisto, manuaaleissa on samat laatikot ja perät.
    Menee kyllä pienellä

    Tuossa omassa 320d (M47) tosiaan jotain häikkää, kesällä meni ainakin ajotietokoneen mukaan pienemmällä (ao lukemat viimeisen 2kk ajalta). Saa nähdä muuttuiko mikään kun EGR:n puhdisti.

    Last edited by Supra^; 08-12-2014, 23:01.

    Leave a comment:


  • natuski
    replied
    Alkanut bmw 320d e91 vuotamaan hieman öljyä auton alle mutta ei meinaa löytyä selvää vuotopaikkaa. Käytettiin paikallisella korjaamolla pohjapanssaria poies ja aika märkänä oli moottorin alaosa joka paikasta. Asentaja meinasi että öljypohjan tiiviste voisi vuotaa, en kyllä löytänyt täältä foorumilta oikein vastaavia tapauksia niin kuulostaako tuo mahdolliselta vika paikalta?

    Kuulemma työläs vaihtaa tuo, onko jotain muuta mitä pitäisi tarkastaa ennen tiivisteen vaihtoa?

    Leave a comment:


  • Koo_
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Paljonko ne 320d mallit kuluttaa? Meillä tuo 325d vie talvirenkailla/rajoituksilla matkassa 5-5,7L ja yhdistettynä 6-6,5L.
    Kesällä sitten molempiin 0,5-1L lisää.
    Meneepä tommonen kutosdiisselikin pienellä

    Oma lastutettu 163hp 320d manuaaliaskilla menee matkaa reiluun viiteen. Pari viikkoa sitten tuli ajettua Etelä-Suomesta Lappiin, n. 750km/suunta. Keskinopeus jotain ~85. Lappiin päin mentäessä näytti 5.0 ja takaisintulomatkalle 5.2. Kaupunkipyörittelyssä menee aika tarkkaan 6.5 litraa satasella.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Onko 325d:ssä myös e9x korimallissa heikompi hp19 laatikko?
    GA6HP19Z- on laatikko 325da:ssä. Speksien mukaan heikompi.
    Last edited by Nettipepe; 08-12-2014, 20:12.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎