Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• _nixu_
    replied
    Originally posted by johnny99 View Post
    Koodit luettu ja P0016 tuli tulokseksi eli
    Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation

Anturivikako? Miten kannattaa nyt edetä?
    Jakopäätä veikkaisin. Ketju hypännyt tai venynyt niin ei täsmää enä nokan ja kammen asento toisiinsa :think

Leave a comment:

• pro_tinnitus
    replied

jaa-a tuollaista löytyi googlettemalla, tiedä onko mitään iloa.

Detailed information on troubleshooting and repairing a p0016 car trouble code regarding crankshaft camshaft position correlation. Also includes links to relevant forum topics on the code.

Leave a comment:

• -rik
    replied
    Kampiakselin tai nokka-akselin asentotunnistin vaihtoon, jännä että se ilmottaa molemmista. Viisaammat kertokoot kumpi tos nyt kaput

Leave a comment:

• johnny99
    replied
    E92 320i -08 on lähtenyt tänään iltapäivästä lähtien joka kerta vasta toisella yrittämällä käyntiin. Sahaa kyllä normaalisti ekallakin kerralla. Lisäksi ruutuun ilmestyy Engine fault, Reduced Power -teksti. Kaupunkiajossa kuitenkin käynnistymisen jälkeen toimi mielestäni normaalisti, mutta taas startatessa vasta toisella käyntiin.

Olisiko ehdotuksia, missä vika lienee, ja voiko autolla ajelua jatkaa vian korjaamseen asti?

Edit: Välillä siis toimii kuten pitääkin. Joskus vikailmoitus tulee joka käynnistyksen yhteydessä, välillä menee päiviä ettei ole ongelmia.
    Last edited by johnny99; 30-12-2014, 09:46. Reason: Tarkennusta

Leave a comment:

• pro_tinnitus
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Käykö sedanin ja touringin takapuskurit toisiinsa? Tuli lytättyä puskurin nurkka niin uusi ois hakusessa
    Ja löytyykö tuolta muka e91:een varusteluettelo? Mulla kun ei ilmeisesti sitä vin loppuosaa tunnista jostain syystä. Pitäisi kai ylös tulla joku options ylös mutta ei tule...--> http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/acces...catalogue.html
    Joo näyttää ettei sovi, sorry.

Tuon avulla on autoni osat katsonut. Korimallin ja moottorin lisäksi riittää vuosimalli ja valmistuskuukausi.

löytyi nämä tiedot:

E91

ja

E90

Leave a comment:

• Nettipepe
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Käykö sedanin ja touringin takapuskurit toisiinsa? Tuli lytättyä puskurin nurkka niin uusi ois hakusessa
    Ja löytyykö tuolta muka e91:een varusteluettelo? Mulla kun ei ilmeisesti sitä vin loppuosaa tunnista jostain syystä. Pitäisi kai ylös tulla joku options ylös mutta ei tule...--> http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/acces...catalogue.html
    Tuossa toimivampi osoite

Leave a comment:

• _Sylin_teri_
    replied
    Last edited by _Sylin_teri_; 29-12-2014, 16:06.

Leave a comment:

• pro_tinnitus
    replied
    Originally posted by NiKo-79 View Post
    Mikähän moottorin öljytason näyttöön tuli kun lukee vain INACTIVE?
    Ei merkitystä onko auto parkissa vai vauhdissa.. aikaisemmin on pyöriny kellonkuva, jos on liian kylmänä yrittäny tarkastaa öljyntasoa, tosin nyt oli jo reipas 100km matkaa takana kun tämä tuli.. eikä anna vikakoodia..

edit: ulkona -25c että oiskohan pakkasen oireita vain..

e90 325ix -06
    Aja lämpimään halliin hetkeksi, niin saattaa jopa alkaa toimimaan. Itsellä oli alussa ongelmia radion kanssa, se ei mennyt päälle jos yli -20c pakkasta, ohjelmoinnin jälkeen on pelittänyt. Onneksi näissä pöllö-öljykoneissa on normaali tikku vielä säilytetty.

Leave a comment:

• NiKo-79
    replied
    Mikähän moottorin öljytason näyttöön tuli kun lukee vain INACTIVE?
    Ei merkitystä onko auto parkissa vai vauhdissa.. aikaisemmin on pyöriny kellonkuva, jos on liian kylmänä yrittäny tarkastaa öljyntasoa, tosin nyt oli jo reipas 100km matkaa takana kun tämä tuli.. eikä anna vikakoodia..

edit: ulkona -25c että oiskohan pakkasen oireita vain..

e90 325ix -06
    Last edited by NiKo-79; 28-12-2014, 21:32.

Leave a comment:

• Tourister
    replied
    Originally posted by MonacoBlueE90 View Post
    Kyllä uskoisin et se sillä käyntiin lähtee, mut jos akku on huono niin uudestaanhan se voi tapahtua, jos edes akusta johtuu. Mulla mittailtiin purkuvirtaakin, mut ei mitään erikoista. Sopeutus maksoi n. 150€+ työt ja siihen päälle uusi akku ja akun vaihto. Nyt on sitte AGM 90Ah 900A. Hinaus meni vakuutuksista. Ei vaikuttanut bonuksiin tms.
    Joo samanlainen setti mulle kanssa kiitos se onki erijuttu että mihin ton hinautan. Kouvolassa bavariassa huollettu ja hinauksenhan saa lähimpään merkkihuoltoon eli tässä tapauksessa Kotkan autosalpa. No täytyypi huomen selvitellä. Onneks on toi compacti joka ei petä

Leave a comment:

• MonacoBlueE90
    replied
    Originally posted by Tourister View Post
    joo virtaa kyllä on mutta rattilukko on ja pysyy. Eli eipä kai tässä muutakun hinurin soittoon huomenna. Ei tosiaan hotsita käydä itse purkamaan/korjaamaan jotain mistä oon merkkiliikkeeseen kesällä maksannu. Luulis jonkunmoinen takuu olevan. Eli soitan huomenna sinne bavariaan ja kysyn mitä tehdään. Jos tosta selviäis ihan sillä sopeutuksella.
    Kyllä uskoisin et se sillä käyntiin lähtee, mut jos akku on huono niin uudestaanhan se voi tapahtua, jos edes akusta johtuu. Mulla mittailtiin purkuvirtaakin, mut ei mitään erikoista. Sopeutus maksoi n. 150€+ työt ja siihen päälle uusi akku ja akun vaihto. Nyt on sitte AGM 90Ah 900A. Hinaus meni vakuutuksista. Ei vaikuttanut bonuksiin tms.
    Last edited by MonacoBlueE90; 28-12-2014, 15:49.

Leave a comment:

• syrkö
    replied
    tehot katosi

318d vm.2007 ajettuu 248tkm.Kesken ajon tehot katosi ja moottorista alkoi kuulua rallattavaa\sirittävää ääntä.(edestä katsottuna vasemmalta puolelta) auton alus kuiva, ei vikavaloja.olisikohan turbo sanonu sopimuksensa irti?

Leave a comment:

• Tourister
    replied
    joo virtaa kyllä on mutta rattilukko on ja pysyy. Eli eipä kai tässä muutakun hinurin soittoon huomenna. Ei tosiaan hotsita käydä itse purkamaan/korjaamaan jotain mistä oon merkkiliikkeeseen kesällä maksannu. Luulis jonkunmoinen takuu olevan. Eli soitan huomenna sinne bavariaan ja kysyn mitä tehdään. Jos tosta selviäis ihan sillä sopeutuksella.

Leave a comment:

• MonacoBlueE90
    replied
    Originally posted by Tourister View Post
    Ihan keltanen vaan. Saman teki kesällä jolloin mikään ei auttanu ja auto hinautettiin deltabavariaan ja rattiakseli+moduli vaihdettiin. Ja kyllä tota jo vääntelin ja kääntelin ja pidin avaimia virtalukossa. No katotaan mitä sanoo ku saan akun ladattua. Jos ei niin sit ei muutako soitto deltabavariaan ja kyselee et miten toimitaan..
    Itsellä oli viime viikolla tilanne se, että auto ei startannut kun virrat oli vähissä. Ei myöskään lähtenyt käyntiin latauksen jälkeen. Startata jaksoi kyllä. Hinattiin Autosalpaan ja siellä sopeutettiin ajonesto uusiksi. Testien mukaan akkukin oli olevinaan kunnossa. Vaihdatin uuden koska entinen akku oli tehnyt kuukautta aiemmin saman, mutta sillä kertaa lataus auttoi, eikä ajonesto mennyt päälle.

Leave a comment:

• Kissvesala
    replied
    Originally posted by Deadbeat111 View Post
    Mulla oli punainen ratti kuva ja selvisin osien vaihdosta. Ei vaatinut kuin softan uudelleen asennuksen Bavarialla. Aikaa meni joku 3-4h ja hintaa oli reilu 200€. Heikko akun varaus oli itselläkin silloin myös ajankohtainen.
    Hurjaa. Eikai tuohon pelkkään cas modulin päivitykseen mene juuri viittä minuuttia pitempään. Eikä se mekaaninen jumi yleensä softan päivityksellä kauaa pysy pois, se on suoraan sanottuna melko lelu se elv.
    Merkkiliikkeen vehkeillä ei vaan voi tehä päivityksiä ku kaikki purkit kerrallaan.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎