memebuy23buy

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Deadbeat111
    replied
    Originally posted by Tourister View Post
    Ihan keltanen vaan. Saman teki kesällä jolloin mikään ei auttanu ja auto hinautettiin deltabavariaan ja rattiakseli+moduli vaihdettiin. Ja kyllä tota jo vääntelin ja kääntelin ja pidin avaimia virtalukossa. No katotaan mitä sanoo ku saan akun ladattua. Jos ei niin sit ei muutako soitto deltabavariaan ja kyselee et miten toimitaan..
    Mulla oli punainen ratti kuva ja selvisin osien vaihdosta. Ei vaatinut kuin softan uudelleen asennuksen Bavarialla. Aikaa meni joku 3-4h ja hintaa oli reilu 200€. Heikko akun varaus oli itselläkin silloin myös ajankohtainen.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Vasta yhen tämmösen kans painiskelin. Tähän on oikeastaan montaki konstia.
    Vaihtoehto 1:
    Sen lukon voi purkaa pois kokonaan ja ajaa cas moduliin semmonen softa mikä ei lukkoa kaipaa herättääkseen auton. (tästä en tiiä mitä katsastus setä tuumaa jos hoksaa)

    Vaihtoehto 2:
    Käytät rattiakselin irti ja lukon auki, putsaat ja rasvaat sen kunnolla. Noin 2h homma

    Vaihtoehto 3.
    Soitat sinne deltabavariaan että paskan myittä.

    Ite tein nuista tuon kakkosen. Jos oma auto ois kyseessä voisin vakavasti harkita jopa ykköstä.

    Leave a comment:


  • Tourister
    replied
    Ok. No oiskohan tuohon ratkasu sitten se rattiakselin ja modulin vaihto mitä ne usein tarjoa. Tiedä häntä. Mulla jokatapauksessa renkaat olivat suoraan kun auton sammutin. Onnistuiskohan toi nollaus tolla bmwhatilla (ilmanen versio)? kun tuli jo toi Bluetooth obd mokkula hommattua ni vois kokeilla.

    joku näköjää keksiny jonku vippas konstinki tohon ongelmaan https://www.youtube.com/watch?v=jdn165uwTuM
    Last edited by Tourister; 27-12-2014, 22:17.

    Leave a comment:


  • pro_tinnitus
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Olisi kyllä pitänyt "laueta" rattia ravistelemalla ja avainta ränkkäämällä :think Kuten sanottu, niin punainen on sitten asia erikseen.
    Juu, tuossa brittien foorumilta samaa tarinaa, tosiaa taitaa vaatia koodauksen ennenkuin vika lopullisesti poistuu, sillä välin ratti suoraan.



    Towed to my trusty mechanic this morning and they did some good research for me! Turns out this is a known problem with E90s and E60s and BMW released a service announcement about it. They recommend no service if the issue is intermittent. Not even a battery replacement. Only in persistent cases do they recommend complete recoding.

    Even BMW isn't 100% sure on why, but the issue seems to be when you are parking and turn the steering wheel before turning off the engine. When left turned in a specific position, you may be putting pressure on a pin that activates a fault sensor with the steering lock, even when the steering lock isn't necessarily engaged. When you go back to put the keyfab back in, it won't let you start it. Basically it thinks someone is tampering/stealing, and won't accept a start command. Its complicated.

    The solution? If this occurs, don't turn the wheel back to center. Instead remove the key and continue turning the wheel in the direction they were already turned, then try starting. They also said that ideally you should park with your wheels straight. I, coincidentally or not, just started parking in my garage at an angle....

    They also said to try simultaneously turning the wheel while pushing the start button.

    Mechanic was able to start my car with only fiddling with the key and steering wheel. Battery actually had over 60% charge and the low battery behavior was all part of the issue. I luckily didn't get charged a dime.

    So heres to parking straight!

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Tourister View Post
    Ihan keltanen vaan...
    Olisi kyllä pitänyt "laueta" rattia ravistelemalla ja avainta ränkkäämällä :think Kuten sanottu, niin punainen on sitten asia erikseen.

    Leave a comment:


  • Tourister
    replied
    Originally posted by pro_tinnitus View Post
    Minkävärinen ilmoitus tulee rattilukosta vai ilmoitusta ensinkään? Jos keltainen niin rattia vääntelemällä sekä avain virtalukkoon hetkeksi ja pois voi auttaa. Jos punainen niin tuo ei auta.
    Saattaa olla myös että virtalukko temppuilee ja siten rattilukko ei aukea.
    Ihan keltanen vaan. Saman teki kesällä jolloin mikään ei auttanu ja auto hinautettiin deltabavariaan ja rattiakseli+moduli vaihdettiin. Ja kyllä tota jo vääntelin ja kääntelin ja pidin avaimia virtalukossa. No katotaan mitä sanoo ku saan akun ladattua. Jos ei niin sit ei muutako soitto deltabavariaan ja kyselee et miten toimitaan..

    Leave a comment:


  • Tourister
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Kannattaa varmaan kokeilla ladata akku täyteen.
    Maalaisjärjellä voisi kuvitella, ettei jaksa sähköinen lukko avautua heikolla jännitteellä.
    Joo latauksessa on. Aamulla kokeillaa sormet ja varpaat ristissä

    Leave a comment:


  • pro_tinnitus
    replied
    Originally posted by Tourister View Post
    Sinne jäi auto talliin perkele! Eli sähkönen rattilukko jumissa. Helmikuun lopulla vaihettu uus rattiakseli+rattiakselin moduli joten tätä ongelmaa ei kyllä pitäs olla. Voiko tossa jäätyä jotain? Ei minkään näköstä ongelmaa ollu uusimisen jälkeen paitsi nyt sitten
    Minkävärinen ilmoitus tulee rattilukosta vai ilmoitusta ensinkään? Jos keltainen niin rattia vääntelemällä sekä avain virtalukkoon hetkeksi ja pois voi auttaa. Jos punainen niin tuo ei auta.
    Saattaa olla myös että virtalukko temppuilee ja siten rattilukko ei aukea. Akun alhainen varaus voi tuottaa myös kaikenlaisia ilmiöitä.

    Itsellä oli alkuaikoina temppuilua rattilukon kanssa, vika ei mennyt päälle niin helposti kun jätti pyörät suoraan. Poistui lopullisesti sillä, että päivitin Laakkosella auton softan.
    Last edited by pro_tinnitus; 27-12-2014, 20:13.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by Tourister View Post
    Ja sellanen heräs mieleen et autosta hyyty aika nopeasti akku kun yritin sitä käyntiin saada, niin voisko toi rattilukko homma johtua kehnosta akusta :think koska akku kyllä on vaihtoa vailla muutenkin.
    Kannattaa varmaan kokeilla ladata akku täyteen.
    Maalaisjärjellä voisi kuvitella, ettei jaksa sähköinen lukko avautua heikolla jännitteellä.

    Leave a comment:


  • Tourister
    replied
    Originally posted by Tourister View Post
    Sinne jäi auto talliin perkele! Eli sähkönen rattilukko jumissa. Helmikuun lopulla vaihettu uus rattiakseli+rattiakselin moduli joten tätä ongelmaa ei kyllä pitäs olla. Voiko tossa jäätyä jotain? Ei minkään näköstä ongelmaa ollu uusimisen jälkeen paitsi nyt sitten
    Ja sellanen heräs mieleen et autosta hyyty aika nopeasti akku kun yritin sitä käyntiin saada, niin voisko toi rattilukko homma johtua kehnosta akusta :think koska akku kyllä on vaihtoa vailla muutenkin.

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Luultavasti onnistuu tuo kytkimen laitto.

    Onnistuuhan tuo. Vaatii uuden nappulapaneelin soittimen alle ja lci:ssä vaatii myös varusteista riippuen myös tuon soittimen kehyksen.

    IHKAN ja/tai koko auton joutuu mahdollisesti koodaamaan etu/takatutkille ja käsin muokkaamaan parametrejä ettei herjaa etututkista. Voi olla että toimii jopa suoraan kunhan tuo nappulapaneeli on vaihdettu :think

    Tosin, tuosta ei ole apua tuohon peruuttaessa huutamiseen koska tuota tutkaa ei saa pois edes napista pakki päällä...

    Nappi on sen takia että saa parkkeeratessa tutkat päälle myös eteenpäin liikkuessa (ilman että on ensin käyttänyt pakilla).
    Last edited by JP-76; 27-12-2014, 19:02.

    Leave a comment:


  • Lucifer-61
    replied
    Originally posted by N54 View Post
    JOS AUTOSSA ON TEHDASASENTEISESTI PELKKÄ TAKA-PDC, EI AUTOSSA OLE PDC NAPPIA. Jokohan alkaa vähitellen selkeämään, kun asia on ainakin neljä kertaa sanottu.
    Hitto tää alakaa jo tuntuun hyvälle....

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Luultavasti onnistuu tuo kytkimen laitto.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Koskee myös pre-LCI-mallia, sekä jopa muitakin BMW:n korimalleja.

    Tässä tuo vanha autosi, jos muisti on pettänyt
    My Mistake.
    Ei auta väittää vastaan.

    Hmm... voisiko noihin sitten lisätä kytkimen?
    Joskus sen tosiaan voi haluta hiljaiseksi...

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Sorry!
    Liian pitkä keskustelu lukea alusta loppuun...
    Ja tämä koskee ilmeisesti LCI-mallia?
    Koska ainakin omassa ex-kulkineessa E90 preLCI(vm.06)
    oli pelkkä taka parkkitutka ja siinä kyllä oli nappi samassa kohdassa kuin nytkin.
    Koskee myös pre-LCI-mallia, sekä jopa muitakin BMW:n korimalleja.

    Tässä tuo vanha autosi, jos muisti on pettänyt

    Leave a comment:

Working...
X