Originally posted by Tourister
View Post
E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Vasta yhen tämmösen kans painiskelin. Tähän on oikeastaan montaki konstia.
Vaihtoehto 1:
Sen lukon voi purkaa pois kokonaan ja ajaa cas moduliin semmonen softa mikä ei lukkoa kaipaa herättääkseen auton. (tästä en tiiä mitä katsastus setä tuumaa jos hoksaa)
Vaihtoehto 2:
Käytät rattiakselin irti ja lukon auki, putsaat ja rasvaat sen kunnolla. Noin 2h homma
Vaihtoehto 3.
Soitat sinne deltabavariaan että paskan myittä.
Ite tein nuista tuon kakkosen. Jos oma auto ois kyseessä voisin vakavasti harkita jopa ykköstä.
Leave a comment:
-
-
Ok. No oiskohan tuohon ratkasu sitten se rattiakselin ja modulin vaihto mitä ne usein tarjoa. Tiedä häntä. Mulla jokatapauksessa renkaat olivat suoraan kun auton sammutin. Onnistuiskohan toi nollaus tolla bmwhatilla (ilmanen versio)? kun tuli jo toi Bluetooth obd mokkula hommattua ni vois kokeilla.
joku näköjää keksiny jonku vippas konstinki tohon ongelmaanhttps://www.youtube.com/watch?v=jdn165uwTuM
Last edited by Tourister; 27-12-2014, 22:17.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zeta View PostOlisi kyllä pitänyt "laueta" rattia ravistelemalla ja avainta ränkkäämällä :think Kuten sanottu, niin punainen on sitten asia erikseen.
Towed to my trusty mechanic this morning and they did some good research for me! Turns out this is a known problem with E90s and E60s and BMW released a service announcement about it. They recommend no service if the issue is intermittent. Not even a battery replacement. Only in persistent cases do they recommend complete recoding.
Even BMW isn't 100% sure on why, but the issue seems to be when you are parking and turn the steering wheel before turning off the engine. When left turned in a specific position, you may be putting pressure on a pin that activates a fault sensor with the steering lock, even when the steering lock isn't necessarily engaged. When you go back to put the keyfab back in, it won't let you start it. Basically it thinks someone is tampering/stealing, and won't accept a start command. Its complicated.
The solution? If this occurs, don't turn the wheel back to center. Instead remove the key and continue turning the wheel in the direction they were already turned, then try starting. They also said that ideally you should park with your wheels straight. I, coincidentally or not, just started parking in my garage at an angle....
They also said to try simultaneously turning the wheel while pushing the start button.
Mechanic was able to start my car with only fiddling with the key and steering wheel. Battery actually had over 60% charge and the low battery behavior was all part of the issue. I luckily didn't get charged a dime.
So heres to parking straight!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pro_tinnitus View PostMinkävärinen ilmoitus tulee rattilukosta vai ilmoitusta ensinkään? Jos keltainen niin rattia vääntelemällä sekä avain virtalukkoon hetkeksi ja pois voi auttaa. Jos punainen niin tuo ei auta.
Saattaa olla myös että virtalukko temppuilee ja siten rattilukko ei aukea.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tourister View PostSinne jäi auto talliin perkele! Eli sähkönen rattilukko jumissa. Helmikuun lopulla vaihettu uus rattiakseli+rattiakselin moduli joten tätä ongelmaa ei kyllä pitäs olla. Voiko tossa jäätyä jotain? Ei minkään näköstä ongelmaa ollu uusimisen jälkeen paitsi nyt sitten
Saattaa olla myös että virtalukko temppuilee ja siten rattilukko ei aukea. Akun alhainen varaus voi tuottaa myös kaikenlaisia ilmiöitä.
Itsellä oli alkuaikoina temppuilua rattilukon kanssa, vika ei mennyt päälle niin helposti kun jätti pyörät suoraan. Poistui lopullisesti sillä, että päivitin Laakkosella auton softan.Last edited by pro_tinnitus; 27-12-2014, 20:13.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tourister View PostJa sellanen heräs mieleen et autosta hyyty aika nopeasti akku kun yritin sitä käyntiin saada, niin voisko toi rattilukko homma johtua kehnosta akusta :think koska akku kyllä on vaihtoa vailla muutenkin.
Maalaisjärjellä voisi kuvitella, ettei jaksa sähköinen lukko avautua heikolla jännitteellä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tourister View PostSinne jäi auto talliin perkele! Eli sähkönen rattilukko jumissa. Helmikuun lopulla vaihettu uus rattiakseli+rattiakselin moduli joten tätä ongelmaa ei kyllä pitäs olla. Voiko tossa jäätyä jotain? Ei minkään näköstä ongelmaa ollu uusimisen jälkeen paitsi nyt sitten
Leave a comment:
-
-
Originally posted by böntti View PostLuultavasti onnistuu tuo kytkimen laitto.
Onnistuuhan tuo. Vaatii uuden nappulapaneelin soittimen alle ja lci:ssä vaatii myös varusteista riippuen myös tuon soittimen kehyksen.
IHKAN ja/tai koko auton joutuu mahdollisesti koodaamaan etu/takatutkille ja käsin muokkaamaan parametrejä ettei herjaa etututkista. Voi olla että toimii jopa suoraan kunhan tuo nappulapaneeli on vaihdettu :think
Tosin, tuosta ei ole apua tuohon peruuttaessa huutamiseen koska tuota tutkaa ei saa pois edes napista pakki päällä...
Nappi on sen takia että saa parkkeeratessa tutkat päälle myös eteenpäin liikkuessa (ilman että on ensin käyttänyt pakilla).Last edited by JP-76; 27-12-2014, 19:02.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by N54 View PostJOS AUTOSSA ON TEHDASASENTEISESTI PELKKÄ TAKA-PDC, EI AUTOSSA OLE PDC NAPPIA. Jokohan alkaa vähitellen selkeämään, kun asia on ainakin neljä kertaa sanottu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostKoskee myös pre-LCI-mallia, sekä jopa muitakin BMW:n korimalleja.
Tässä tuo vanha autosi, jos muisti on pettänyt
Ei auta väittää vastaan.
Hmm... voisiko noihin sitten lisätä kytkimen?
Joskus sen tosiaan voi haluta hiljaiseksi...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostSorry!
Liian pitkä keskustelu lukea alusta loppuun...
Ja tämä koskee ilmeisesti LCI-mallia?
Koska ainakin omassa ex-kulkineessa E90 preLCI(vm.06)
oli pelkkä taka parkkitutka ja siinä kyllä oli nappi samassa kohdassa kuin nytkin.
Tässä tuo vanha autosi, jos muisti on pettänyt
Leave a comment:
-
Leave a comment: