Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • N54
    replied
    Originally posted by TorQuel View Post
    Taas olisi tällanen nippelitiedon nappula epäselvien listalla! Eli sigun ysikakkosen (en tiedä miten muissa E9x:ssä) parkkitutka aktivoituu aina kun lyö pakin päälle ja näinhän sen kuuluukin mennä, mutta saako tuota mistään halutessaan pois päältä pakittaessa kun erillistä nappia tuossa ei ainakaan meikäläisellä missään ole :think ärsyttävää meinaan näin talvella kun puskuri on sopivalla kelillä pöllylumen peitossa ja saa sitä jatkuvaa huutoa kuunnella pakittaessa
    Pelkän takatutkan kanssa ei ole poiskytkentä nappulaa. Muistaakseni tutkalle on oma sulake, ota se pois niin ei piippaile. Vähän kankea konsti, mutta helpompaakaan ei taida olla.

    Leave a comment:


  • TorQuel
    replied
    Taas olisi tällanen nippelitiedon nappula epäselvien listalla! Eli sigun ysikakkosen (en tiedä miten muissa E9x:ssä) parkkitutka aktivoituu aina kun lyö pakin päälle ja näinhän sen kuuluukin mennä, mutta saako tuota mistään halutessaan pois päältä pakittaessa kun erillistä nappia tuossa ei ainakaan meikäläisellä missään ole :think ärsyttävää meinaan näin talvella kun puskuri on sopivalla kelillä pöllylumen peitossa ja saa sitä jatkuvaa huutoa kuunnella pakittaessa

    Leave a comment:


  • saM5
    replied
    Originally posted by natuski View Post
    Onko kellään tullu vastaan samanlaisia öljyvuotoja?
    Itsellä vuosi öljysuodattimen jalka ja siitä pääsi öljy leviämään lähes joka puolelle koneen alakertaa. Vaihdoin tiivisteen itse ja nyt ei enää suttaa.

    En sitten tiedä miten diisselissä on tuo jalka toteutettu?
    Last edited by saM5; 24-12-2014, 14:12. Reason: lisäys

    Leave a comment:


  • mikeboo
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    alkava vika, alkaa tahmaamaan eli jumittaa hieman. Tuota ei välttämättä vakio softassa huomaa, virisoftassa jo saattaa tuntua.

    Koitin tuolta bmwfans sivulta etsiä osanumeroa tuolle, mutta ei osu silmään, olisko jollakulla antaa osanumero, oman auton VIN koodin loppu numerot: KZ00632

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by mikeboo View Post
    Vika vai ominaisuus?
    alkava vika, alkaa tahmaamaan eli jumittaa hieman. Tuota ei välttämättä vakio softassa huomaa, virisoftassa jo saattaa tuntua.

    Leave a comment:


  • mikeboo
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Esim. Turbon solenoidista.

    Vika vai ominaisuus?

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by mikeboo View Post
    Mistä voisi tuo lapussa näkyvä notkahdus n. 2300rpm kohdalla johtua? 320d aut.
    Esim. Turbon solenoidista.

    Leave a comment:


  • mikeboo
    replied
    Mistä voisi tuo lapussa näkyvä notkahdus n. 2300rpm kohdalla johtua? 320d aut.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by viksu View Post
    Tekeekö noilla Motonetin tai Schmiedmannin tarvike-termareilla mitään? Pitäis 330d:hen vaihtaa, kun lämmöt ei nouse juuri yli 70C. Ja jos ei tee, niin mistä kannattaisi tilata alkuperäisiä?

    Ilmeisesti liian alhaisesta lämmöstä johtuen DPF:n poltto käynnistyy tosi usein, ehkä kerran sadassa kilometrissä. Pitäiskö tuon DPF:n toiminnan normalisoitua, kun vaihtaa termarit ja saa lämmöt riittävän korkealle?
    Foorumin kokemukset taitaa mennä aikalailla niin, että tarvike termaria ei kannata laittaa jos ei välttämättä halua olla vaihtamassa sitä taas puolen vuoden päästä.
    Alkuperäisiäkin menee ilmeisesti kuin leipää.
    70(75)-astetta taisi olla se maaginen lämpötila, jonka alapuolella auto ei edes tee DPF-polttoa ja tukkii sitten pöntön.
    Vastapainettahan siellä pöntössä on ja sitä se koettaa poltella pois.
    Yleensä on tainnut avautua kun lämmöt kohdallaan ja pakkopolttoa ajettu päälle.

    Leave a comment:


  • viksu
    replied
    Tekeekö noilla Motonetin tai Schmiedmannin tarvike-termareilla mitään? Pitäis 330d:hen vaihtaa, kun lämmöt ei nouse juuri yli 70C. Ja jos ei tee, niin mistä kannattaisi tilata alkuperäisiä?

    Ilmeisesti liian alhaisesta lämmöstä johtuen DPF:n poltto käynnistyy tosi usein, ehkä kerran sadassa kilometrissä. Pitäiskö tuon DPF:n toiminnan normalisoitua, kun vaihtaa termarit ja saa lämmöt riittävän korkealle?

    Leave a comment:


  • Veeksi
    replied
    Originally posted by Jarppa63 View Post
    Ainakin noissa molemmissa omissa autoissa DPF polton jälkeen tulee lievä kumiin vivahtava haju. Mitään ääntä en ole kyllä kuullut. - tai huomannut mistään kierroslukumittaristakaan. Ajaako vaimosi vain lyhyttä pätkää? Lähinnä ikäänkuin ei ehtisi poltaa kaikkia pois tms.
    Jarppa
    Normaalisti ajaa pitkää matkaa, mutta nyt on joulukauppa-asioita tehdessä ajeltu pari päivää lyhyttä pörräystä. Eli vois tosiaan olla DPF. Luotetaan nyt siihen ja jatketaan hyvillä mielillä autoilua.

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Originally posted by Veeksi View Post
    En osaa nyt kyllä ajaa vissiin EPC:täkään enää tai sit siinä on jotain häikkää. Oon muuten tuuminut, että onko tuossa koko DPF:ää (sen olisin tarkastanut). En enää edes muistanut, että dieseleissä on sekin . Kun ei siinä koskaan pala mikään merkkivalo eikä nouse tyhjäkäynti tms. Vai onko BMW:n DPF:ä tosiaan näin huomaamaton? Vinin 7 viimeistä on KC13461.

    Vois muutoin toki olla ihan normi DPF:n putsauskin mikä siinä käryää.
    Ainakin noissa molemmissa omissa autoissa DPF polton jälkeen tulee lievä kumiin vivahtava haju. Mitään ääntä en ole kyllä kuullut. - tai huomannut mistään kierroslukumittaristakaan. Ajaako vaimosi vain lyhyttä pätkää? Lähinnä ikäänkuin ei ehtisi poltaa kaikkia pois tms.
    Jarppa

    Leave a comment:


  • Veeksi
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    DPF:n poltossa jotain häikkää? Polttelee koko ajan?
    En osaa nyt kyllä ajaa vissiin EPC:täkään enää tai sit siinä on jotain häikkää. Oon muuten tuuminut, että onko tuossa koko DPF:ää (sen olisin tarkastanut). En enää edes muistanut, että dieseleissä on sekin . Kun ei siinä koskaan pala mikään merkkivalo eikä nouse tyhjäkäynti tms. Vai onko BMW:n DPF:ä tosiaan näin huomaamaton? Vinin 7 viimeistä on KC13461.

    Vois muutoin toki olla ihan normi DPF:n putsauskin mikä siinä käryää.

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by Veeksi View Post
    Avovaimon '07 e91 325d manuaali haisee pienenkin ajon jälkeen jarruille. Mikään levy tai kenkä ei ole kuitenkaan kuuma. Hajua ei myöskään ole moottoritilassa, joten tuskin on kytkin? Kaikki tuntuu ja kuulostaa ajettaessa normaalille. Mikähän tuo vois olla? Haju tulee melkeinpä auton keskivaiheilta ennemminkin.
    DPF:n poltossa jotain häikkää? Polttelee koko ajan?

    Leave a comment:


  • Veeksi
    replied
    Avovaimon '07 e91 325d manuaali haisee pienenkin ajon jälkeen jarruille. Mikään levy tai kenkä ei ole kuitenkaan kuuma. Hajua ei myöskään ole moottoritilassa, joten tuskin on kytkin? Kaikki tuntuu ja kuulostaa ajettaessa normaalille. Mikähän tuo vois olla? Haju tulee melkeinpä auton keskivaiheilta ennemminkin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎