Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jumbo
    replied
    Kyllä miulla homman meni se pari tuntia, en tiiä kauanko menee jos toiseen kertaan tekisi. Varmaan yli tunti helposti, nyt piti kuitenkin katsoa ohjetta välillä mm. Siinä että miten valojen suojakansi kuuluu irrottaa ettei mene päreiksi.

    Ja ihan oikeesti kun näitä pihalla turataan sohjossa tunkin kanssa niin ei siinä mitään ennätyksiä tehdä.

    Leave a comment:


  • jumuli
    replied
    Nyt on pakko ihmetellä, omassa pre lci:ssä ainakin on tilaa vaihtaa lamput vaikka olisi minkälainen nakkisormi

    Auto ylös, renkaat pois, sisälokarin palat pois, luukut auki ja lamput/parkit vaihtoon. Tuon jos puolessa tunnissa tekee niin kyllä siihen sisältyy jo kahvitaukokin

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Kaikki pitäisi pystyä vaihtamaan ihan yläkautta, näin muistelen lukeneeni

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Onkohan näissäkin eroja prelci:n ja Lci:n välillä?

    Edit. Toki siis tarkoititkin tuota aiempaa e90:ppiä mikä siulla on ollut, e92 koko homma varmasti huomattavasti helpompi
    Joo, tuo koski tuota e90:iä. Tosin tämä e92 on myös pre-lci. En ole vielä perehtynyt tämän keulan valoihin, mutta odotan mieluusti kevääseen ja parempiin keleihin.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by E39-530A View Post
    Mutta odotapa, kun "pääset" vaihtamaan parkit... Niiden luukut ovat kaukana puskurissa ahtaissa koteloissa, jotka on suljettu pienillä torxeilla. Samaan aikaan et mahdu katsomaan ja ruuvaamaan niitä luukkujen ruuveja.
    Onkohan näissäkin eroja prelci:n ja Lci:n välillä?

    Edit. Toki siis tarkoititkin tuota aiempaa e90:ppiä mikä siulla on ollut, e92 koko homma varmasti huomattavasti helpompi

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Joo, muuten kyllä ihan huippupeli kaikinpuolin tuo e91. Mutta ei perkele tuota polttimoiden vaihtoa Etenkin pihalla tämmösessä loskakelissä!!

    Eka lamppu otti 1h10min ja toinen 45min, eniten ärsytti noiden sisälokareiden kanssa turaaminen. Aina kun luulit saaneesi sen paikalleen ja laittelit ruuveja takas, niin joku kulma tai kiinnityspiste oli vikapuolelta
    Tähän ei voi muuta lisätä. Minulla meni vähemmän aikaa ajaa Espoonlahdesta Tikkurilaan hakemaan xenonit forumilaiselta ja takaisin kuin vaihtaa nuo lamput nakkikäsillä. Mutta odotapa, kun "pääset" vaihtamaan parkit... Niiden luukut ovat kaukana puskurissa ahtaissa koteloissa, jotka on suljettu pienillä torxeilla. Samaan aikaan et mahdu katsomaan ja ruuvaamaan niitä luukkujen ruuveja.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by JnW View Post
    Morjesta, Elikkä itseltäni on otsikonmukaisesta autosta alkanut perä antautumaan laakereiden osalta. Kauhean vähän tuntuu olevan tietoa saatavilla tuollaisen korjaamisesta ja siitä, että mistä saa osia noihin. Vaihtoehtoja minulla on tällä hetkellä kaksi
    1. Hommaan purkuosana jostain vaihtoperän autoon. Ongelma tässä vaihtoehdossa on se, että 3,43 välityksellisiä periä tuntuu olevan todella nihkeästi saatavilla mistään tällä hetkellä. Siispä joutuisi vaihtamaan 3,15 perän tilalle, kun niitä tuntuu olevan joka purkaamo tulvillaan.
    2. Jostain kun löytäisi sopivan laakerisarjan niin voisihan tuon nykyisenkin kunnostaa, mutta mistä tällaisia saa? Tässä vaihtoehdossa on ongelma sen suhteen, että autoa ei ole vara seisottaa viikonloppua kauempaa. Eli pitäisi saada tismalleen oikeat laakerit, stefat ja muut tarvittavat hilppeet hankittua ennen perän purkua.

    Onko muuten kuinka yleistä ollut, että näistä menee perät 150tkm. kohdilla?
    Ei yleistä, mutta on noita pari tullut korjattua. Laakerikaupasta saa laakerit tilattua, pari viikkoa ollut toimitus about. Laakerit maksaa muistaakseni kolmisen sataa kaikki, tosin pelkällä pinion laakeri sieltä hajoaa. Valitettavasti ei ole laakereiden numeroita tallessa.

    Stefat saa sarjana marmorilta tai kl varaosista. Yleismallit ei käy tännekkään.
    Last edited by suppari; 17-12-2014, 11:58.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Joo pre-lci kyseessä, mutta kohta vaihtelemaan
    Joo, muuten kyllä ihan huippupeli kaikinpuolin tuo e91. Mutta ei perkele tuota polttimoiden vaihtoa Etenkin pihalla tämmösessä loskakelissä!!

    Eka lamppu otti 1h10min ja toinen 45min, eniten ärsytti noiden sisälokareiden kanssa turaaminen. Aina kun luulit saaneesi sen paikalleen ja laittelit ruuveja takas, niin joku kulma tai kiinnityspiste oli vikapuolelta

    Lisäksi näky pientä mehimistä tuosta osan nro.6 tienoilta:think(Tuossa tehostajansäiliön takana)
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...51&hg=13&fg=20
    Last edited by jumbo; 16-12-2014, 15:58.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Enpä huomannu kysyä että onko pre lci vai lci kyseessä.

    Pre lci takakansi klipseillä, lci takakansi ruuveilla
    Joo pre-lci kyseessä, mutta kohta vaihtelemaan

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Eikai ne kannet ole kuin klipseillä kiinni? Sisälokareissa toki on ruuveja. No huomenna selviää kun vaihtelen lamput.
    Enpä huomannu kysyä että onko pre lci vai lci kyseessä.

    Pre lci takakansi klipseillä, lci takakansi ruuveilla

    Leave a comment:


  • JnW
    replied
    Originally posted by siksta View Post
    Oot varma, että on perän laakerit mitkä huutaa? :think Ettei oo pyöränlaakeri?
    Kyllä, eilen juuri oli auto nosturilla ja altapäin kuunneltiin, mistä ääni tulee ja se paikallistettiin perämurikkaan ja vielä mielestäni siihen voiman sisääntuloon. Pyöränlaakerit ja kardaanin tukilaakeri itselläkin oli ensimmäisenä mielessä, mutta niistä ei vikaa löytynyt.

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Originally posted by JnW View Post
    Morjesta, Elikkä itseltäni on otsikonmukaisesta autosta alkanut perä antautumaan laakereiden osalta. Kauhean vähän tuntuu olevan tietoa saatavilla tuollaisen korjaamisesta ja siitä, että mistä saa osia noihin. Vaihtoehtoja minulla on tällä hetkellä kaksi
    1. Hommaan purkuosana jostain vaihtoperän autoon. Ongelma tässä vaihtoehdossa on se, että 3,43 välityksellisiä periä tuntuu olevan todella nihkeästi saatavilla mistään tällä hetkellä. Siispä joutuisi vaihtamaan 3,15 perän tilalle, kun niitä tuntuu olevan joka purkaamo tulvillaan.
    2. Jostain kun löytäisi sopivan laakerisarjan niin voisihan tuon nykyisenkin kunnostaa, mutta mistä tällaisia saa? Tässä vaihtoehdossa on ongelma sen suhteen, että autoa ei ole vara seisottaa viikonloppua kauempaa. Eli pitäisi saada tismalleen oikeat laakerit, stefat ja muut tarvittavat hilppeet hankittua ennen perän purkua.

    Onko muuten kuinka yleistä ollut, että näistä menee perät 150tkm. kohdilla?
    Oot varma, että on perän laakerit mitkä huutaa? :think Ettei oo pyöränlaakeri?

    Leave a comment:


  • JnW
    replied
    E90 320i -06 perän vaihto/korjaus

    Morjesta, Elikkä itseltäni on otsikonmukaisesta autosta alkanut perä antautumaan laakereiden osalta. Kauhean vähän tuntuu olevan tietoa saatavilla tuollaisen korjaamisesta ja siitä, että mistä saa osia noihin. Vaihtoehtoja minulla on tällä hetkellä kaksi
    1. Hommaan purkuosana jostain vaihtoperän autoon. Ongelma tässä vaihtoehdossa on se, että 3,43 välityksellisiä periä tuntuu olevan todella nihkeästi saatavilla mistään tällä hetkellä. Siispä joutuisi vaihtamaan 3,15 perän tilalle, kun niitä tuntuu olevan joka purkaamo tulvillaan.
    2. Jostain kun löytäisi sopivan laakerisarjan niin voisihan tuon nykyisenkin kunnostaa, mutta mistä tällaisia saa? Tässä vaihtoehdossa on ongelma sen suhteen, että autoa ei ole vara seisottaa viikonloppua kauempaa. Eli pitäisi saada tismalleen oikeat laakerit, stefat ja muut tarvittavat hilppeet hankittua ennen perän purkua.

    Onko muuten kuinka yleistä ollut, että näistä menee perät 150tkm. kohdilla?

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Eikai ne kannet ole kuin klipseillä kiinni? Sisälokareissa toki on ruuveja. No huomenna selviää kun vaihtelen lamput.

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Äsken kattelin tuosta e91:stä jos oisin lyhkästen xenonit vaihtanu, en saanu ees niitä suojia umpioiden takaa auki
    Parempi varmaan ihan suosiolla purkaa sisälokari edestä pois, sieltä luukusta koitin katella kanssa mutta ei paljoa viisammaksi tullut.
    Kyllä joudut etupyörät tiputtamaan pois ja lokaria raottamaan.

    Kannet on 4:llä tai 5:llä ruuvilla kiinni.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎