memebuy23buy

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Rado View Post
    Meinaat ettei REST-käynnisty ollenkaan jos oikeasti viallinen pumppu ?

    Onko pumppulla mitään merkitystä Webaston kannalta vai onko tuo tosiaan taukotuuletus/-puhallusta varten vain ?
    No onhan sillä se merkitys että kierrättää apuna lämmintä vettä sakastin puolelle. Jos pakkasella tuntuu ettei tarkene niin sitte pumppua korjaukseen.

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Meinaat ettei REST-käynnisty ollenkaan jos oikeasti viallinen pumppu ?

    Onko pumppulla mitään merkitystä Webaston kannalta vai onko tuo tosiaan taukotuuletus/-puhallusta varten vain ?

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Se rest toiminta EI VOI toimia, jos se kiertovesipumppu ei pyöri. Näissä on melkeen poikkeuksetta tuo vikakoodi päällä. Joissaki alkaa pelittään ku kopistelee esim lista avaimella siihen pumppuun. Sitte on tietty niitä missä on pumppu leiponu oikeasti kiinni! Suuren suurta vaaraahan tuo ei aiheuta, mutta sinne voi kyllä kotikonstein vaihtaa hiilet ihan normi työkalu varustein!

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Sinäänsä hassu juttu mutta mulla tulee sama koodi ja kaikki pelaa paitsi RESTin lämmitys ei kestä pitkään.
    Luulin että vikakoodia pukkaa juuri lisävesipumpusta joka ei lähde pyörimään REST-asennossa ja lämmintä tulee hyttiin vain minuutin verran vaikka puhallin käykin.
    Webastolla kuitenkin oma vesipumppu sisäänrakennettuna ?

    Leave a comment:


  • jönez
    replied
    Autona -06 E91 320dA, jossa jälkiasenteinen eberin lämmitin kaukosäädöllä. INPA antaa vikakoodia; A6D1 Auxiliary water pump, eli kiertovesipumppu.

    Kaikki pelaa niinkuin pitää, sekä webasto että sisälle tulee lämmintä ja REST toiminto toimii moitteettomasti. Onko vikakoodi siis aiheeton, vai täytyykö ryhtyä toimenpiteisiin :think

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Hankala on kyllä vaihtaa se jos palaa. Nyt antaa välillä number blate faulttia mutta on ilmeisesti nopea kosketushäiriö. Kun luukun sisällä olevaa valoa katsoi, se myös välkkyi välillä? Onkohan johtosarja menossa? Laitoin jo silikonispraytä jontosarjojen taitoksiin jos vähän ennaltaehkäisisi kulumista...

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Ja eipä noi ledit tahdo kestää edes sitä mitä nuot hehkulankapolttimot. Viimeksi kesti 1,5v kunnes toinen rupes räpsymään. Kaikki komponentit oli ihan hapettuneita. Varmaan talvi se joka nuo tappaa tuon hapettuman perusteella, vaikka pitäs olla suht tiivis paikka.

    Jotku halvimmat paskat ei oo kestäny ku kuukausia kunnes on räppiminen alkanut.

    Onhan ne ledit kuitenki paljo paremman näköset jos kirkkaus on maltillinen. Johonki vanhaan räpsyyn taas en vaihtaisi mitään ledejä, tulee vaa semmonen "tuning" mieleen.

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Ennenvanhaan vaihdettiin polttimot rekkarikilven valoon 1€/kpl ja taas päästiin monta vuotta.
    Nyt ostetaan koko lampunpohja ledeineen ja taas päästään monta vuotta mutta ei selvästi enempää ja kappalehinta 14.50€.

    Moninkertaistuneet ovat siis polttimokustannukset vaikka ledejen tarkoitus oli säästää. Niin ei maahantuojaa vaan asiakasta

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Tänään vaihtelin farkusta takaluukun polttimoita niin kurkkasin sinne kilvenvalojen taakse luukun sisään. Sisällä oli putkipolttimo joka paloi kun auto oli käynnissä?? Ja näytti että johdot olisi kolvattu sinne sisään. Mikä sen idea siellä on? Näytti olevan aika lähellä sähköjohtoja, mutta ei päässyt käsiksi mistään siihen
    Siellä on ollut tai on tälläkin hetkellä ledipolttimot rekkarinpolttimoina mistä tulee virheilmoitus ajotietokoneelle ja joku laittanut vastusten sijaan sinne polttimot ettei tulis virheilmoitusta. Näi ainakin luulisin, josku tullut ennenkin vastaan samanlainen viritys itselläkin.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Tänään vaihtelin farkusta takaluukun polttimoita niin kurkkasin sinne kilvenvalojen taakse luukun sisään. Sisällä oli putkipolttimo joka paloi kun auto oli käynnissä?? Ja näytti että johdot olisi kolvattu sinne sisään. Mikä sen idea siellä on? Näytti olevan aika lähellä sähköjohtoja, mutta ei päässyt käsiksi mistään siihen

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by Koo_ View Post
    Ei tapahdu itellä mitään kun tekee noin. Kokeillut avain kiinni koskematta start nappiin, virrat päällä, käynnissä käynnissä...kaikissa mahdollisissa "asennoissa" mutta ei mitään
    Vähän ehkä huono lauserakenne ohjeessa.
    Siis kaikki em. napit samaan aikaan pohjaan.
    Pitäisi bootata... Tosin aika tarkkana saa olla, että onnistuu painamaan 3 nappia samaan aikaan.
    Itse boottaan noin aina kun olen vaihtanut uuden karttalevyn sisään.

    Leave a comment:


  • Koo_
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    IDrive bootataan tosiaan volume-nappi pohjaan eject napin kanssa(professionalissa... molemmat) pohjaan samaan aikaan.
    Eikä ehkä tarvitse noinkaan pitkään painaa...
    -> Näyttö menee hetkeksi pimeäksi -> boottaus suoritettu.
    Ei tapahdu itellä mitään kun tekee noin. Kokeillut avain kiinni koskematta start nappiin, virrat päällä, käynnissä käynnissä...kaikissa mahdollisissa "asennoissa" mutta ei mitään

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    No mutta diiselillä saa muitakin ominaisuuksia jopa pienemmällä kulutuksella verraten tuommoiseen pikkubensaan

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Nää on nää kulutusjutut aina samoja: kaikki pyöristävät aina alaspäin koska on muodikasta, että auto kuluttaa vähän!

    Mulla e90 325i bensa vie keskimäärin sen 8-8.5l/100km eikä ole konkurssi vielä bensan takia tullut. 80% maantieajoa tuosta määrästä.
    E90 318i bensa. Akun vaihdon jälkeen ensimmäisiin pakkasiin oli 6.2l/100km. Sitten on ollut 6.2l. Tekisi mieli kokeilla dieseliä kun ajomäärä näyttää edelleen menevän siihen 30tkm/v-lukemaan, mutta maksavat enemmän, diesel ei ole niin paljoa halvempaa kuin bensa ja kulutus sittenkin vain litran vähemmän.

    750iA -88 ei alle 11l/100km liikkunut ja vaikka kivaa oli se vähäinen aika, niin mieluummin noilla kulutuslukemilla. Se vain on järkevämpää..

    Leave a comment:


  • atteee
    replied
    Saa

    Leave a comment:

Working...
X