Äsken kattelin tuosta e91:stä jos oisin lyhkästen xenonit vaihtanu, en saanu ees niitä suojia umpioiden takaa auki
Parempi varmaan ihan suosiolla purkaa sisälokari edestä pois, sieltä luukusta koitin katella kanssa mutta ei paljoa viisammaksi tullut.
Alkanut bmw 320d e91 vuotamaan hieman öljyä auton alle mutta ei meinaa löytyä selvää vuotopaikkaa. Käytettiin paikallisella korjaamolla pohjapanssaria poies ja aika märkänä oli moottorin alaosa joka paikasta. Asentaja meinasi että öljypohjan tiiviste voisi vuotaa, en kyllä löytänyt täältä foorumilta oikein vastaavia tapauksia niin kuulostaako tuo mahdolliselta vika paikalta?
Kuulemma työläs vaihtaa tuo, onko jotain muuta mitä pitäisi tarkastaa ennen tiivisteen vaihtoa?
Onko kellään tullu vastaan samanlaisia öljyvuotoja?
Ainakin itsellä tuossa 250tkm paikkeilla saanut 320D vaihtaa aika reippaasti: kytkin+kaksoismassa (pelkkä kaksoismassa oli rikki), kaikki iskarit, termostaatit, pari puslaa takaa (vaihdoin samalla kaiken taakse), hehkut+rele,(rele oli vain rikki), ja DPF oli ostessa tukossa johtuen termostaateista. Ja turbo oli vaihdettu 200 paikkeilla eli se varmaan sullakin alkaa olla finaalissa jos ei ole vaihdettu
Nyt puhutaan 330d:stä ei 320d:stä 330d:ssä on eri ahdin joita ei tarvitse vaihtaa yhtä usein kuin sukkia, toki ei se huollattaminen turhaa ole
Tosiaan termarit, hehkut, hehkun boksi näistä usein on vaihtokunnossa noilla kilsoilla, jos ei ole vaihdettu. Muuten ihan autokohtaista mitä näistä hajoaa tai on vailla huoltoa
Pitkästä aikaa takaisin BMW-kantaan, tuli nimittäin ostettua E91 330d -07 manuaalilaatikolla. Mistä porukka on tilaillut noihin (halvalla, tietenkin) mustia munuaisia ja blackline-takavaloja? Etupuskurin lipat ehkä kiinnostais kans.
Entä minkälaisiin remontteihin tuommosessa 226tkm ajetussa Suomi-autossa on syytä varautua?
Ainakin itsellä tuossa 250tkm paikkeilla saanut 320D vaihtaa aika reippaasti: kytkin+kaksoismassa (pelkkä kaksoismassa oli rikki), kaikki iskarit, termostaatit, pari puslaa takaa (vaihdoin samalla kaiken taakse), hehkut+rele,(rele oli vain rikki), ja DPF oli ostessa tukossa johtuen termostaateista. Ja turbo oli vaihdettu 200 paikkeilla eli se varmaan sullakin alkaa olla finaalissa jos ei ole vaihdettu
Pitkästä aikaa takaisin BMW-kantaan, tuli nimittäin ostettua E91 330d -07 manuaalilaatikolla. Mistä porukka on tilaillut noihin (halvalla, tietenkin) mustia munuaisia ja blackline-takavaloja? Etupuskurin lipat ehkä kiinnostais kans.
Entä minkälaisiin remontteihin tuommosessa 226tkm ajetussa Suomi-autossa on syytä varautua?
Korkeapainepumputhan näköjään noista on hajoillut. Vikakoodit saan varmaan maanantaina luettua, mutta liikkeelle pitäisi päästä jo huomenna, onko noissa sellaista vikaa ollut joka mahdollisesti hajottaa jotain muuta moottorista? Vai uskaltaako ajella periaatteella hyytyy jos hyytyy?
Itse ainakin ajoin muutamia satoja kilometrejä tuolla rikkinäisellä pumpulla.
Moottorihan toimii varaohjelmalla ja vajailla tehoilla silloin kun tuo "Engine fault - Reduced power" -ilmoitus on taulussa. Eli jos muuten tuntuisi toimivan normaalisti, eli käy kaikilla pytyillä, niin tuskin suurta (lisä)rikkoontumisen vaaraa on olemassa..
Syitä tuohon voi olla niin monenlaisia, ettei niitä kannata alkaa arvailemaan, vaan kannattaa aloittaa syyllisen etsiminen lukemalla vikakoodit.
Tuossa omassa kulkineessa vastaava herja lävähti tauluun kesällä kun korkeapainebensapumppu veteli viimeisiään..
Korkeapainepumputhan näköjään noista on hajoillut. Vikakoodit saan varmaan maanantaina luettua, mutta liikkeelle pitäisi päästä jo huomenna, onko noissa sellaista vikaa ollut joka mahdollisesti hajottaa jotain muuta moottorista? Vai uskaltaako ajella periaatteella hyytyy jos hyytyy?
E92 320i -08 on lähtenyt tänään iltapäivästä lähtien joka kerta vasta toisella yrittämällä käyntiin. Sahaa kyllä normaalisti ekallakin kerralla. Lisäksi ruutuun ilmestyy Engine fault, Reduced Power -teksti. Kaupunkiajossa kuitenkin käynnistymisen jälkeen toimi mielestäni normaalisti, mutta taas startatessa vasta toisella käyntiin.
Olisiko ehdotuksia, missä vika lienee, ja voiko autolla ajelua jatkaa vian korjaamseen asti?
Syitä tuohon voi olla niin monenlaisia, ettei niitä kannata alkaa arvailemaan, vaan kannattaa aloittaa syyllisen etsiminen lukemalla vikakoodit.
Tuossa omassa kulkineessa vastaava herja lävähti tauluun kesällä kun korkeapainebensapumppu veteli viimeisiään..
E92 320i -08 on lähtenyt tänään iltapäivästä lähtien joka kerta vasta toisella yrittämällä käyntiin. Sahaa kyllä normaalisti ekallakin kerralla. Lisäksi ruutuun ilmestyy Engine fault, Reduced Power -teksti. Kaupunkiajossa kuitenkin käynnistymisen jälkeen toimi mielestäni normaalisti, mutta taas startatessa vasta toisella käyntiin.
Olisiko ehdotuksia, missä vika lienee, ja voiko autolla ajelua jatkaa vian korjaamseen asti?
Musta tuntuu että siitä pumpusta loppuu yksinkertaisesti hiilet, weban pumppu tuskin vaikuttaa. Se on siis yleensä rikki ja riippumatta siitä onko autossa weba vai ei. Pumppu lähtee pyörimään kun sitä koputtelee mutta pyöriminen loppuu yleensä lähes välittömästi koputtelun loputtua.
Yhden talven ajelin ilman tuota lisävesipumppua ja sitten korjasin sen toiseksi talveksi(vaihdoin vain yleismallinpumpun tilalle en investoinut alkuperäiseen pihuuksissani...)
eroa on kyllä siinä miten koppi lämpenee esm kyläpyörityksessä mutta maantiellä ei niinkään huomaa.
Ilmankin tarkenee mutta lämmintä pukkaa kyllä toimivan pumpun kanssa nopeammin...
Kyllä se REST käynnistyy mutta siinä käy just niinku sullakin, lämmintä tulee vain hetken. Johtuu tietenkin siitä että kennossa oleva vesi jäähtyy ja pumppu ei pumppaa uutta tilalle. Mulla on samanlaiset havainnot ku Vesalalla, tuo pumppu on lähes jokaisessa autossa rikki. Mitä olen kysellyt niin kenelläkään ei silti ole ollut ongelmaa kabiinin lämpöjen kans, eli eipä sille mitään kannata tehdä. Mun mielestä weballe on oma pumppu, joku voi korjata jos näin ei ole.
Leave a comment: