memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • O.K.
    replied
    Miten vaihdetaan osa nro 2 (17117521781), eli tyhjennysproppu ja sen ympärillä oleva osa?



    Itse osa näyttää tältä, eli ei mitään kierrettä tms


    Mulla oli niin tiukassa tyhjennysproppu, että tuo sanoi "naks" avatessa (ilmeisesti nuo pienet muovisiivekkeet antautuivat). Pyöri sen jälkeen tyhjää molempiin suuntiin eli ei kai ole kierteitä, mutta näytti pitävän nesteet sisällä. Pitikin viikon verran, mutta eilen alkoi vuotamaan aika reilusti ja uusi osa jo tilattu. Itse pääsen tuota katsomaan hyvin vasta sitten, kun on osan vaihdon aika.

    Edit: tuossahan tuosta lisätietoa Googlella löytyi: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=766495. En ole näköjään ainoa, kuka onnistunut tuon rikkomaan ja ajanut autoa muutamia päiviä ennen vuotoa.

    Edit 2: Näin siis irrotus ja kiinnitys: Syylärissä kolot, josta pitää painaa noita klipsejä samalla kun kiertää auki ~1/4 kierrosta. Sitten saa vetämällä ulos. Kiinni laitettaessa painetaan klipsejä hiukan, työnnetään sisään ja käännetään kiinni.
    Last edited by O.K.; 29-12-2015, 18:47.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Siis suutin oli tukossa vai liitin likainen? Ainakin lämpimänä on korjausarvot mulla hyvät mutta pitää vielä kylmällä koneella tsekata

    Leave a comment:


  • jaegarmaisteri
    replied
    Mulla oli Octaviassa samanlainen ongelma ja silloin syynä oli likainen suutin. Ocu siis nyki kylmänä ja noin 5min jälkeen kun lämpesi, se loppui. Mitään vikakoodeja ei antanut. En sitten tiedä onko Bemmiin sama ongelma mahdollinen.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    220t ajetussa M57 325D:ssä tuli pientä ongelmaa kylmäkäynnin suhteen ja vähän ideoita tarvittaisi.
    Kylmänä tai oikeastaan hieman lämmettyään tyhjäkäynnillä pätkäisee välillä niinkuin jäisi tahti välistä ja sama kiihdyttäissä pienillä kierroksilla pätkäisee vetoa välillä. Lämpimänä ei mitään. Vikakoodeja ei ole yhtään. Korjausarvot ainakin lämpimällä koneella hyvät.

    Sen verran kokeilin että EGR tulppaamisella ei ollut vaikutusta. Voiko jumiva turbon vivusto aiheuttaa tuollaista? Onko millanen operaatio öljyillä sitä? Toinen mitä mietin on ilmamassa että aiheuttaisiko tuota? Liitin irti kai pitäs tasottua jos siitä kiinni? Ainakaan livedatassa näytti ihan järkevästi arvot menevän.
    Last edited by _Sylin_teri_; 28-12-2015, 19:17.

    Leave a comment:


  • jjanii
    replied
    edit. Pikkasen väärä topic
    Last edited by jjanii; 27-12-2015, 06:33.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Yleisestä en osaa sanoa mutta päätermarin tiivisteestä mulla alkoi 1 vuoden jälkeen tarviketermari vuotamaan.
    No helekutti, kyllä ihan Berun osan pistin sinne ainakin toisen.. :think Noh, pellin avaaminen paljasti, että ihan märkänä letkut sieltä. Vois vaihdella molempien termarien tiivarit samalla. Toki piti eka kysellä täällä, ennenku jakso avata peltiä! Kiitti avusta!

    Leave a comment:


  • TseiPii
    replied
    Saakos nuohin umpioihin ostettua polttimon metallista kiinnikettä. Polttimon vaihdon aikana lähti kävelemään eikä meinaa löytyä.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by ohohh View Post
    Eikö tuo turbiini lukitu nopeuden mukaan? Ei kierrosten. :think
    n. 80km/h riippuen autosta +/- 10km/h.

    Korjatkaa jos tosiaan on kierrosten mukaan.
    En osaa varmaksi sanoa, mutta nuo 6hp lootat lukittuu vääntömomentti, tms pyynnön mukaan. Kun esim. 3lla lykkää tallan lattiaan vaikka 2000-2500rpm kohdilla, niin ei tuo tunnu luistavan/kuminauhalle, vaan kiihtyy kun manuaalilla.

    Leave a comment:


  • ohohh
    replied
    Originally posted by E-rotu View Post
    Milläs kierroksilla turbiini lukittuu vai onko siihen mitään nyrkki sääntöö?
    Eikö tuo turbiini lukitu nopeuden mukaan? Ei kierrosten. :think
    n. 80km/h riippuen autosta +/- 10km/h.

    Korjatkaa jos tosiaan on kierrosten mukaan.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    E91 320d M47. Mikäs näissä on yleisin vuotokohta jäähdytinnesteelle? Termarit vaihdettu noin 2v sitten. :think
    Yleisestä en osaa sanoa mutta päätermarin tiivisteestä mulla alkoi 1 vuoden jälkeen tarviketermari vuotamaan.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    E91 320d M47. Mikäs näissä on yleisin vuotokohta jäähdytinnesteelle? Termarit vaihdettu noin 2v sitten. :think

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Ei kai pari kelkkaa paljon haittaa perässä.
    Jos huolettaa niin ajaa sportilla pahimmat paikat.
    Tuskin manuaali 5 mitään auttaa... Voi vaikka huonontaa tilannetta jos pienillä kierroksilla väännättää.
    Milläs kierroksilla turbiini lukittuu vai onko siihen mitään nyrkki sääntöö?

    Originally posted by BMW3 View Post
    Hifi hifi juttuja.. tuli tilattua autoon pientä hifipäivitystä.. ja tässä tutkittua ni autossahan on tällä hetkellä se huonoin mahdollinen hifi setti. Ei twiittei eikä amppia... kysymys kuuluukin.. tuleeko konttiin ampille kaiuttimien johdot jo valmiina vai pitäneekö vetää alusta loppuun.. tässä olutta lipityäessä tuli funtsittuun.. ja autolle on toista sataa kilsaa ni ei pääse tarkkstamaan... anyone?
    Ei tuu mitään piuhoja vahvistimen koloon.

    Leave a comment:


  • ohohh
    replied
    Ei mitään.. Lukuvirhe

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Tänään luettiin boschin testerillä vikakoodit ja näytti tälläiset koodit:
    A0B5 Nopeusimpulssi
    A116 Ezs-ohjainlaite Viallinen

    Ei päästy abs yksikön sisälle ja vikana autossa on vieläkin, että luistonesto valo vilkkuu jyrkästi käännettäessä. Rupee vilkkumaan ja nykimään, kun ajaa pitkään vakkarilla. Pistää tyrepressuren mittaristoon tietyin väliajoin.

    Onko kelläkään tietoa, mitä kannattaisi tehdä?

    Auto on 320da sedan ja vuosimalli on 2005
    Ratkaisuna oli uudet abs kehät taakse, jotka tilasin ebaysta ja hintaa tuli alle 20€ kotiin tuotuna. Uudet tilalle ja homma rokkaa. Oli vanhat turvonnut niin paljon ylöspäin, että meni hipoen abs anturia. Jos jollakin vastaava ongelma, niin tässä melkeinpä ratkaisu

    Leave a comment:


  • BMW3
    replied
    Hifi hifi juttuja.. tuli tilattua autoon pientä hifipäivitystä.. ja tässä tutkittua ni autossahan on tällä hetkellä se huonoin mahdollinen hifi setti. Ei twiittei eikä amppia... kysymys kuuluukin.. tuleeko konttiin ampille kaiuttimien johdot jo valmiina vai pitäneekö vetää alusta loppuun.. tässä olutta lipityäessä tuli funtsittuun.. ja autolle on toista sataa kilsaa ni ei pääse tarkkstamaan... anyone?

    Leave a comment:

Working...
X