memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • yarski
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Parempi ajaa ehjällä koodaamattomalla suuttimella kuin vuotavalla koodatulla.
    Komppaan tätä. Jos se tulppa on aivan märkä niin suurella todennäköisyydellä vika on juuri suuttimessa. Näin oli mulla ainakin...

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by ReDDog View Post
    Joo tulppia sekä puolia on vaihdeltu edestakaisin ja silti sama koodi samasta sylkästä. Kysymys vaan ooli että jos tänään vaihdan sen uuden suuttimen ja ei ole koodausmahdollisuutta että voin ajaa vklp yli sillä.
    Näyttikö tulppa siltä että suutin kusee? Tuleeko missfire vain kovassa vedossa? Jos näin niin veikkaan että hpfp teho loppuu kesken. Tai liian väkevä viinaseos.

    Leave a comment:


  • Weuli
    replied
    Originally posted by Kapanos View Post
    Ettei ois vaan asennettu eka väärinpäin..
    On meinaan aika"yleistä", joissain laakereissa vaikeampi nähdä kummalla puolella magneetti kehä on.. Tarvikkeet toimii ihan samallalailla
    Kaikki on mahdollista ja tekevälle sattuu.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by ReDDog View Post
    Joo tulppia sekä puolia on vaihdeltu edestakaisin ja silti sama koodi samasta sylkästä. Kysymys vaan ooli että jos tänään vaihdan sen uuden suuttimen ja ei ole koodausmahdollisuutta että voin ajaa vklp yli sillä.
    Voi sillä ajaa. Itse vaihdoin suuttimen koodaamatta. Ensimmäisessä kovemmassa kiihdytyksessä pisti vikavalot tauluun. Nollasin ne ja sen jälkeen toimi hienosti. Koodasin sen sitten muutaman päivän kuluttua.

    Parempi ajaa ehjällä koodaamattomalla suuttimella kuin vuotavalla koodatulla.

    Leave a comment:


  • ReDDog
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Meinaat varmaan että sulla on uusi suutin sieltä bemariosista kun koodailuista puhut?
    Ite vaihdoin syksyllä uuden puolan kun rupes antamaan missfireä kovemmilla ahdoilla ja sain kaupasta paskan puolan ensiksi, missfireä tuli sillä uudella, vaihdoin sitten vielä kerran uuden puolan jonka sain tuon tilalle joka ei toiminutkaan ja sitten sillä viimeisimmällä toimi hyvin.
    Oot varmaan vaihtanu puolan/tulpan paikkaa toiseen sylinteriin että varmasti saa poissuljettua niiden mahdollisen vian pois? :think
    Joo tulppia sekä puolia on vaihdeltu edestakaisin ja silti sama koodi samasta sylkästä. Kysymys vaan ooli että jos tänään vaihdan sen uuden suuttimen ja ei ole koodausmahdollisuutta että voin ajaa vklp yli sillä.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by ReDDog View Post
    Mulla syl 6 antaa miss fireä ja vaihettu jo puola ja tulppa silti jatkuu, mulla olisi tuohon nyt bemariosat.fi:stä uusi puola voiko laittaa kiinni ja käydä esim viikonlopun jälkeen koodaamassa? voiko 3 pv ajelu ilman koodausta aiheuttaa jotain vakavaa. vammaista se nytkin on ajaa kun tuo on rikki.
    Meinaat varmaan että sulla on uusi suutin sieltä bemariosista kun koodailuista puhut?
    Ite vaihdoin syksyllä uuden puolan kun rupes antamaan missfireä kovemmilla ahdoilla ja sain kaupasta paskan puolan ensiksi, missfireä tuli sillä uudella, vaihdoin sitten vielä kerran uuden puolan jonka sain tuon tilalle joka ei toiminutkaan ja sitten sillä viimeisimmällä toimi hyvin.
    Oot varmaan vaihtanu puolan/tulpan paikkaa toiseen sylinteriin että varmasti saa poissuljettua niiden mahdollisen vian pois? :think
    Last edited by bemmeri; 27-11-2015, 13:27.

    Leave a comment:


  • Kapanos
    replied
    Originally posted by Weuli View Post
    Mulla oli sama. Liikkeessä laitettiin ja heti syttyi valot. Ajoin takasin ja katsottiin testerillä, että kaikki muut pyörät antaa nopeustiedon paitsi se mihin laakeri oli vaihdettu. Vaihdettiin laakeri toisen kerran ja kaikki rokkaa. Ilmeisesti anturi on aika tarkka ja jostain syystä ei saanut tietoa ekasta vaihdetusta laakerista. En muista minkä merkkinen se laakeri oli, mutta saman valmistajan se piti olla kun OEM.

    Ettei ois vaan asennettu eka väärinpäin..
    On meinaan aika"yleistä", joissain laakereissa vaikeampi nähdä kummalla puolella magneetti kehä on.. Tarvikkeet toimii ihan samallalailla

    Leave a comment:


  • ReDDog
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Ei tuo mitään rakettitiedettä ole. Karuimmat ukot ovat vaihtaneet yksittäisiä suuttimia ja ilman koodausta, välittämättä versioista ym. ja ovat toimineet. Koodaus on tietysti aina suositeltavaa. Marmori vaihtaa kaikki 6 jos suuttimien versio on muuttunut originaaleista. Jotkut vaihtaa min. 3 kpl (bank 1. tai 2.).
    Ei tuossa vaihtotyössä vissiin mitään muuta ihmeellistä ole?
    Mulla syl 6 antaa miss fireä ja vaihettu jo puola ja tulppa silti jatkuu, mulla olisi tuohon nyt bemariosat.fi:stä uusi puola voiko laittaa kiinni ja käydä esim viikonlopun jälkeen koodaamassa? voiko 3 pv ajelu ilman koodausta aiheuttaa jotain vakavaa. vammaista se nytkin on ajaa kun tuo on rikki.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by ReDDog View Post
    Osaisko joku kertoa vähän suuttimen vaihdosta n54 mottiin? :think
    Ei tuo mitään rakettitiedettä ole. Karuimmat ukot ovat vaihtaneet yksittäisiä suuttimia ja ilman koodausta, välittämättä versioista ym. ja ovat toimineet. Koodaus on tietysti aina suositeltavaa. Marmori vaihtaa kaikki 6 jos suuttimien versio on muuttunut originaaleista. Jotkut vaihtaa min. 3 kpl (bank 1. tai 2.).
    Ei tuossa vaihtotyössä vissiin mitään muuta ihmeellistä ole?

    Leave a comment:


  • ReDDog
    replied
    Osaisko joku kertoa vähän suuttimen vaihdosta n54 mottiin? :think

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Entinen merkkiliike vaihtoi minulle takalaakerin ja asentaja sanoi, että hyvin tarkka asennettava ja oem pitää olla. Ja tietysti asennettava oikein päin kun se magneetti pinta on vain toisella puolella.

    Leave a comment:


  • Weuli
    replied
    Originally posted by ^Rikke View Post
    Eilen vaihtu apparin puolelle uusi takapyöränlaakeri, mutta nyt palaa abs, luistonesto ja käsijarrun valo. Syttyy heti ajamaan lähdettyä vaikka nollaa koodit. abs ei toimi, eikä luistonestoa saa päälle. abs-anturit mitattiin ja molemmat antaa samaa vastusta.
    Mistä etsimään vikaa seuraavaksi?
    Mulla oli sama. Liikkeessä laitettiin ja heti syttyi valot. Ajoin takasin ja katsottiin testerillä, että kaikki muut pyörät antaa nopeustiedon paitsi se mihin laakeri oli vaihdettu. Vaihdettiin laakeri toisen kerran ja kaikki rokkaa. Ilmeisesti anturi on aika tarkka ja jostain syystä ei saanut tietoa ekasta vaihdetusta laakerista. En muista minkä merkkinen se laakeri oli, mutta saman valmistajan se piti olla kun OEM.

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Sama kiinnostaisi itseäkin miten näitten kutos diisselien turbot on kestäneet. Itseltäkin kuuluu tietyillä kierrosaluella tiettynä aikoina vaimea "vikinä" vai miksi tuota kutsuisi. Jossain tuosta ohimennen puhuttiin että jollain kuulunut melkein uudesta asti eikä ole tuottanut mitään ongelmia.

    Turbosta ei vissiin käsitystä juuri muuten saa kun katsomalla siipien kunnot ja ettei akselisuuntaista välystä ole. Vetoja tuntuu olevan ja öljyä ei syö, mut lienee jo aika loppu jos alkaa öljyn kulutuksessa näkyä turbon väljyys.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Mitäs muuten on turbon kestot ollu porukalla näissä kutosdieseleissä? Kävin tuossa virosta 325 diisselin ja 217 nyt mittarissa. Ei ainakaan turbossa akselinsuuntaista välystä ollut. Sivuttain oli pieni välys joka lienee normaali. Todella vaimea hälytysajoneuvon ulina kuuluu pienillä kierroksilla moottorijarrulla mutta imupuolen siivet kyllä näytti ehjältä mitä hieman sai kurkistettua.

    Kerrankin tuli todella asiallisen oloinen bemari ostettua Sisusta melkein kuin tehtaalta ois äsken lähteny ja varusteita vaikka kuin paljon. Ainoa erikoinen asia oli moottoritilan lämposuojat jotka oli kaikki helvetin hapertuneet ja rikki. Onko tämä ollu miten normaalia?

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by TheNinah View Post
    Kiitti
    Paljon noi hehkut ja termarien vaihdot kustantaa?
    Salavalikon ohjeet varmaan löytyy jostain täältä, pitää varmaan ottaa joku viisaampi mukaan.
    Osien hinnat jos ite tekee: Päätermari 70e, egr termari 30€. Hehkutulpat n.10-15€\kpl. Hehkurele 60€. Egr termari jos vaan on rikki niin sen osaa apinakin vaihtaa. Hehkut vähä vaikeampi kun pitää imusarja irroittaa mutta foorumilla on jotain ohjeita ja itekkin enskertalaisena osasin vaihtaa. En ihan varma onko samalla tekniikalla nuo termarit ku aikasemmassa m47 koneessa. Joku liikkeessä vaihdattanut voi kertoa tarkemmin mitä siellä velottavat.

    Leave a comment:

Working...
X