E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • huupi
    replied
    Viime aikoina kunnon vesikeleillä olen huomannut jarruttaessa, että jarrutehoa ei ole juuri nimeksikään ja auto ohjautuu oikealle. Jarrupolkimen nosto ja uusi painallus auttavat asiaan. Mikä mahdollisesti aiheuttaa? Kuivalla toimii normaalisti, samoin usein jarrutellessa esim. kaupunkiajossa.

    Leave a comment:


  • TheNinah
    replied
    Kiitti
    Paljon noi hehkut ja termarien vaihdot kustantaa?
    Salavalikon ohjeet varmaan löytyy jostain täältä, pitää varmaan ottaa joku viisaampi mukaan.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by TheNinah View Post
    Mitä pitäs ottaa erityisesti huomioon ku menee koeajaan ja mahdollisesti tekeen kauppaa? Auto 320d automaatti farkku, vm 08. Ajettu n. 230 000, tuotu saksasta 2011 ja ollu sen jälkeen yhdellä omistajalla täällä.
    Katotaan vaihtuuko merkki
    Jakoketjuhan noissa on heikoin lenkki. Ja kannattaaa tarkkana olla sen kanssa. Ja tähän liittyen on jonkin sortin korjauskampanja bemarilla. Hehkut myös noilla kilsoilla voi olla finaalissa. Koneen lämmöt tsekkaa salavalikosta. Termarit usein myös rikki. Itse joutunut jokaiseen n. 200t ajettuun vaihtamaan. En tiedä millainen on n47 koneessa turbon kesto? Ainakin M47 turbo ei juuri tuota pidempään kestä.

    Leave a comment:


  • TheNinah
    replied
    Mitä pitäs ottaa erityisesti huomioon ku menee koeajaan ja mahdollisesti tekeen kauppaa? Auto 320d automaatti farkku, vm 08. Ajettu n. 230 000, tuotu saksasta 2011 ja ollu sen jälkeen yhdellä omistajalla täällä.
    Katotaan vaihtuuko merkki

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Lunza View Post
    Oletko jo tuon ketjun lukenut. Omassa autossa poistui viat lopulta vain sensorin vaihdolla. Schmiedmanista sen hain, eikä se mielestäni ollut edes kovin hintava. Mulla ei tosin herjannut ohjainlaitetta missään vaiheessa. Kumman puolen ABS-sensoria diagnoosi huutelee, niin kokeile vaihtaa aluksi se. Ei pitäisi olla iso homma.

    Jos niitä kehärenkaita tarvitset niin mulla on 320i 2005:een yhdet uudet passelit renkaat. Tuli ostettua hätäpäissään ja nyt ne ovat varalla. En tiedä käykö 320d:een, mutta näppärä ja motivoitunut yksilö hakee tiedon nopeastikin
    Kiitos jakamastasi linkistä, täytyy viikonloppuna ottaa auto nosturille ja tutkia vielä abs kehät. Edellisellä kerralla en mitannut tuota anturin ja abs kehän väliä. Tietokone ei anna abs antureita.. Inpalla kun luettiin pari kuukautta sitten niin näytti livedatassa, että kaikki abs anturit toimii..

    Leave a comment:


  • ^Rikke
    replied
    Eilen vaihtu apparin puolelle uusi takapyöränlaakeri, mutta nyt palaa abs, luistonesto ja käsijarrun valo. Syttyy heti ajamaan lähdettyä vaikka nollaa koodit. abs ei toimi, eikä luistonestoa saa päälle. abs-anturit mitattiin ja molemmat antaa samaa vastusta.
    Mistä etsimään vikaa seuraavaksi?

    Leave a comment:


  • Lunza
    replied
    Oletko jo tuon ketjun lukenut. Omassa autossa poistui viat lopulta vain sensorin vaihdolla. Schmiedmanista sen hain, eikä se mielestäni ollut edes kovin hintava. Mulla ei tosin herjannut ohjainlaitetta missään vaiheessa. Kumman puolen ABS-sensoria diagnoosi huutelee, niin kokeile vaihtaa aluksi se. Ei pitäisi olla iso homma.

    Jos niitä kehärenkaita tarvitset niin mulla on 320i 2005:een yhdet uudet passelit renkaat. Tuli ostettua hätäpäissään ja nyt ne ovat varalla. En tiedä käykö 320d:een, mutta näppärä ja motivoitunut yksilö hakee tiedon nopeastikin

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Tästä on ollut täällä aiemminkin juttua ja omaakin kokemusta on. Veikkaan että takanapojen abs kehät on ruosteesta soikeena ja paskaset. Nitkuttele rauhallisesti anturit irti ja putsailet sitä kautta kehästä suurimmat shaisset pois. Jotain sopivaa ainetta ja paineilmaa. Putsaa anturit myös, jos kehä on ottanut anturin päähän kiinni laita joku ohut korotus anturin alle se voi auttaa.

    Jos tuolla askartelulla on positiivista vaikutusta niin sitten voi varautua pidemmän päälle joko päivittämään softa (auttaa kuulemma) tai sitten vaihtamaan itse kehä niitä saa tarvikkeena.
    Unohdinkin laittaa, että takakehät putsattu ja tarkastettu-> ei vaikutusta. Softa päivityksen hinnoista mitään tietoa ja hyvää paikkaa Etelä-Suomessa ?

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Tänään luettiin boschin testerillä vikakoodit ja näytti tälläiset koodit:
    A0B5 Nopeusimpulssi
    A116 Ezs-ohjainlaite Viallinen

    Ei päästy abs yksikön sisälle ja vikana autossa on vieläkin, että luistonesto valo vilkkuu jyrkästi käännettäessä. Rupee vilkkumaan ja nykimään, kun ajaa pitkään vakkarilla. Pistää tyrepressuren mittaristoon tietyin väliajoin.

    Onko kelläkään tietoa, mitä kannattaisi tehdä?

    Auto on 320da sedan ja vuosimalli on 2005
    Tästä on ollut täällä aiemminkin juttua ja omaakin kokemusta on. Veikkaan että takanapojen abs kehät on ruosteesta soikeena ja paskaset. Nitkuttele rauhallisesti anturit irti ja putsailet sitä kautta kehästä suurimmat shaisset pois. Jotain sopivaa ainetta ja paineilmaa. Putsaa anturit myös, jos kehä on ottanut anturin päähän kiinni laita joku ohut korotus anturin alle se voi auttaa.

    Jos tuolla askartelulla on positiivista vaikutusta niin sitten voi varautua pidemmän päälle joko päivittämään softa (auttaa kuulemma) tai sitten vaihtamaan itse kehä niitä saa tarvikkeena.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    dsc dtc ongelmat

    Tänään luettiin boschin testerillä vikakoodit ja näytti tälläiset koodit:
    A0B5 Nopeusimpulssi
    A116 Ezs-ohjainlaite Viallinen

    Ei päästy abs yksikön sisälle ja vikana autossa on vieläkin, että luistonesto valo vilkkuu jyrkästi käännettäessä. Rupee vilkkumaan ja nykimään, kun ajaa pitkään vakkarilla. Pistää tyrepressuren mittaristoon tietyin väliajoin.

    Onko kelläkään tietoa, mitä kannattaisi tehdä?

    Auto on 320da sedan ja vuosimalli on 2005

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Taitaa laatikko joskus myös oppia hätäinen lukon lukitsemiseen.
    Kannattaa ensin kokeilla nollata adaptaatio arvot laatikosta.

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Eikös nää lyö aika hätäsesti turbiinilukkoa päälle voisiko tuokin olla hieman töksähtelevän vaihdon syy/ominaisuus?

    Aika tasasesti toi oma menee mut kylhän sielt pienet töksähdykset tietyillä kierrosalueilla löytää jos niitä oikein etsimällä etsii. Liekkö vaan liian rajuja vaihtoja lootalta vai jotain tuohon turbiinilukkoon liittyvää? Itsen en automaatin sisäistä sielunelämää sen enempää tiedä eli jätän tarkemmat selittelyt asiasta tietäville.

    Omassa kilsoja 210tkm ja 170tkm vaihdettu öljyt.

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Originally posted by E-rotu View Post
    Terve! Ostin juuri e91 330d jolla rullattu 300tkm. nyt huomaan että hitaassa kiihdytyksessä ja sen jälkeen laatikko vaihtaa isommalle jonkinverran töksähtäen.

    Ei kovin haittaava ole mutta öljyt nyt varmaan kannattaisi vaihtaa? ilmeisesti koskaan ei ole vaihdettu.

    Mikä on alkuperäistä öljyä? Kuinkapaljon turbiiniin jää vanhaa öljyä huuhtelematta?

    Motonetissä öljypohja 149e, jossain vielä halvempi?

    Paljonko varaan öljyä, jos meen tekeen sen yöllä kauas sivistyksestä ettei kauppaan ole mahdollista uudelleen mennä. Tosin liikaakaan ei jaksaisi maksella.

    Vinkkejä vaihtoo? Missä tarkkana? Onko ihan tehtävissä oleva temppu? Miten öljyn pinta tarkistetaan varmasti oikein?

    On myös mahdollista että vien vaihdatettavaksi jos eivät paljon ota. Pirkanmaalla ja lähistöllä halvin pulju?

    Kiitän jo etukäteen vastauksista
    Huuhtelu ehdottomasti. Ebay.de:stä 20L Ravenol 6HP Fluidia ~150e, öljypohja ~100e ja Benkaralla Ylöjärvellä työ 150e.

    Itsellä sama peli ja 1,5v sitten hoidin tolla kaavalla temppuilevan laatikon kuntoon. Nyt menty 30t ilman ongelmia. Samalla vaihdettiin johtosarjan läpiviennin holkki joka hieman tihkutti. Sen tilasin marmorilta ja pieni lisä työn osuudessa.

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Terve! Ostin juuri e91 330d jolla rullattu 300tkm. nyt huomaan että hitaassa kiihdytyksessä ja sen jälkeen laatikko vaihtaa isommalle jonkinverran töksähtäen.

    Ei kovin haittaava ole mutta öljyt nyt varmaan kannattaisi vaihtaa? ilmeisesti koskaan ei ole vaihdettu.

    Mikä on alkuperäistä öljyä? Kuinkapaljon turbiiniin jää vanhaa öljyä huuhtelematta?

    Motonetissä öljypohja 149e, jossain vielä halvempi?

    Paljonko varaan öljyä, jos meen tekeen sen yöllä kauas sivistyksestä ettei kauppaan ole mahdollista uudelleen mennä. Tosin liikaakaan ei jaksaisi maksella.

    Vinkkejä vaihtoo? Missä tarkkana? Onko ihan tehtävissä oleva temppu? Miten öljyn pinta tarkistetaan varmasti oikein?

    On myös mahdollista että vien vaihdatettavaksi jos eivät paljon ota. Pirkanmaalla ja lähistöllä halvin pulju?

    Kiitän jo etukäteen vastauksista

    Leave a comment:


  • Norkin
    replied
    Transmission failure

    Morjesta!

    Eli ilmennyt nyt ongelma omassa 320d m47d20 163hv, eli lykännyt tuon transmission failuren päälle pari kertaa. Viestissä lukee tehojen laskusta ja että matkaa voi kuitenkin jatkaa.

    Tämä on tullut ainoastaan luistoneston ollessa pois päältä, kun on tullut ensilumista nautittua. Onko syytä huoleen vai nouseeko laatikon lämmöt tuossa kikkailussa jolloin lyö varuilta tuon safe moden? Kun on sammuttanut auton noin minuutiksi niin matka jatkuu normaalisti ilman vikakoodeja. Normaalisti ajettaessa tätä ongelmaa ei esiinny.

    Karalan ohjelma asennettiin torstaina, voiko tällä olla vaikutusta asiaan? Ensimmäiset talvikelit tosin tällä autolla niin vertailupohjaa ei voi antaa, että olisiko tätä vakiosoftalla tehnyt.

    Akun iästä tai kunnosta ei ole kyllä tietoa, mutta ei ole ainakaan alhaisesta varauksesta mitään ilmoitellut. Ilmeisesti huono akku voi saada näitä vikakoodeja myös aikaan? Pitää varaukset vielä tsiigailla.

    Isäukon vanhalla e61 2010 520d:llä ei vastaavia ongelmia tullut aikoinaan vastaan kun sillä tuli leikittyä, mutta uudempaa tekniikkaahan tosin siinä jo oli.

    Apuja kaivattaisiin, kiitos jo etukäteen!
    Last edited by Norkin; 22-11-2015, 05:58. Reason: Täydennystä

    Leave a comment:

Working...
X