memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • huupi
    replied
    Originally posted by N54 View Post
    Vasta kutoskoneisessa on DSC laajennetuilla toiminnoilla johon tuo jarrujen kuivaus kuuluu. Tässä linkissä on kerrottu myös muista laajennetuista toiminnoista. http://www.bmw.com/com/de/newvehicle.../dsc_more.html
    Originally posted by Supra^ View Post
    Nuo listan toiminnot löytyy kaikista E9x DSC-moduuleista, mutta eivät ole ainakaan näissä vanhemmissa/neloskoneisissa aktivoituja tehtaalta.
    Kiitoksia näistä tiedoista! Pitänee otattaa käyttöön nuo jossain vaiheessa.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by N54 View Post
    Vasta kutoskoneisessa on DSC laajennetuilla toiminnoilla johon tuo jarrujen kuivaus kuuluu. Tässä linkissä on kerrottu myös muista laajennetuista toiminnoista. http://www.bmw.com/com/de/newvehicle.../dsc_more.html
    Nuo listan toiminnot löytyy kaikista E9x DSC-moduuleista, mutta eivät ole ainakaan näissä vanhemmissa/neloskoneisissa aktivoituja tehtaalta.

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Minkälaisia tarvike kiertovesipumppuja saa sopimaan tehdas webaan? Thermo top c.
    Linkkejä?

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Voiko tuon olemassa oloa tarkistaa muuten kuin koodatessa? Ei taida esim. varusteluettelosta löytyä?

    Hieman asiasta haeskelin ja tilanteet, joissa tuota jarrujen häviämistä ilmenee, ovat juuri motaria tovin matkaa vakkari ja sadetunnistin päällä, kuten monilla bmwforumin keskustelussa. Pitäisikö tuosta ymmärtää, että tuo kuivaustoiminto olisi jo toiminnassa, mutta ei ehkä toimi oikein? Levyt ja/tai palat urilla, eikä kevyt levy-palakosketus kuivaa tasaisesti? Pitääpä testata heti seuraavalla märällä kelillä ilman cruisea ja pyyhkijät manuaalilla.
    Vasta kutoskoneisessa on DSC laajennetuilla toiminnoilla johon tuo jarrujen kuivaus kuuluu. Tässä linkissä on kerrottu myös muista laajennetuista toiminnoista. http://www.bmw.com/com/de/newvehicle.../dsc_more.html

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Jarrujen pitää toki olla osiltaan kunnossa,mutta tuon kuivatustoiminnon voi koodata käyttöön jos ei vielä ole.
    Voiko tuon olemassa oloa tarkistaa muuten kuin koodatessa? Ei taida esim. varusteluettelosta löytyä?

    Hieman asiasta haeskelin ja tilanteet, joissa tuota jarrujen häviämistä ilmenee, ovat juuri motaria tovin matkaa vakkari ja sadetunnistin päällä, kuten monilla bmwforumin keskustelussa. Pitäisikö tuosta ymmärtää, että tuo kuivaustoiminto olisi jo toiminnassa, mutta ei ehkä toimi oikein? Levyt ja/tai palat urilla, eikä kevyt levy-palakosketus kuivaa tasaisesti? Pitääpä testata heti seuraavalla märällä kelillä ilman cruisea ja pyyhkijät manuaalilla.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Jarrujen pitää toki olla osiltaan kunnossa,mutta tuon kuivatustoiminnon voi koodata käyttöön jos ei vielä ole.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Päättelin jo mielessäni, että jarrujen huolto olisi edessä, eli satuloiden purku, puhdistus, rasvaus ja uudet tiivisteet sekä liukutapit valmiiksi kuluneiden levyjen ja palojen lisäksi, mutta auttaneeko sekään jos tuo on kohta ominaisuus. :think
    Tässähän se ratkaisu oikeasti on.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Panzerfaust View Post
    Ainakin 6cyl-malleissa pitäisi olla hieno automaattinen kuivaksijarrutustoiminto, mutta eipä tunnu auttavan. Siitä en ole varma että pitäisikö tuon toimia normaalien pyyhkimien kanssa, vai tarvitaanko myös sadetunnistin (jota minulla ei ole).
    Originally posted by yarski View Post
    Aivan sama juttu täällä. Vetelee kevyellä jarrutuksella oikealle... tai vasemmalle :think
    Kovemmin kun jarruttaa niin menee suoraan kyllä.
    Yhdistävä tekijä on vesikeli. Jarrulevyt ja palat on about 15tkm ajettu että ei nyt ihan lopussa pitäis olla...

    edit. sadetunnistin on eikä auta
    Enpä ole tuollaisesta kuivaksijarrutuksesta kuullutkaan. Autostani kyllä löytyy sadetunnistin, mutta en tosiaan tiedä tuosta jarrutoiminnosta. Päättelin jo mielessäni, että jarrujen huolto olisi edessä, eli satuloiden purku, puhdistus, rasvaus ja uudet tiivisteet sekä liukutapit valmiiksi kuluneiden levyjen ja palojen lisäksi, mutta auttaneeko sekään jos tuo on kohta ominaisuus. :think

    Leave a comment:


  • yarski
    replied
    Originally posted by Panzerfaust View Post
    Oma E91 LCI tekee samoin, tosin muistelisin että tuo vetämisen suunta saattaa olla myös vasen. Google löytää näitä tapauksia esim. Jenkeistä.

    Ainakin 6cyl-malleissa pitäisi olla hieno automaattinen kuivaksijarrutustoiminto, mutta eipä tunnu auttavan. Siitä en ole varma että pitäisikö tuon toimia normaalien pyyhkimien kanssa, vai tarvitaanko myös sadetunnistin (jota minulla ei ole).
    Aivan sama juttu täällä. Vetelee kevyellä jarrutuksella oikealle... tai vasemmalle :think
    Kovemmin kun jarruttaa niin menee suoraan kyllä.
    Yhdistävä tekijä on vesikeli. Jarrulevyt ja palat on about 15tkm ajettu että ei nyt ihan lopussa pitäis olla...

    edit. sadetunnistin on eikä auta

    Leave a comment:


  • Panzerfaust
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Viime aikoina kunnon vesikeleillä olen huomannut jarruttaessa, että jarrutehoa ei ole juuri nimeksikään ja auto ohjautuu oikealle. Jarrupolkimen nosto ja uusi painallus auttavat asiaan. Mikä mahdollisesti aiheuttaa? Kuivalla toimii normaalisti, samoin usein jarrutellessa esim. kaupunkiajossa.
    Oma E91 LCI tekee samoin, tosin muistelisin että tuo vetämisen suunta saattaa olla myös vasen. Google löytää näitä tapauksia esim. Jenkeistä.

    Ainakin 6cyl-malleissa pitäisi olla hieno automaattinen kuivaksijarrutustoiminto, mutta eipä tunnu auttavan. Siitä en ole varma että pitäisikö tuon toimia normaalien pyyhkimien kanssa, vai tarvitaanko myös sadetunnistin (jota minulla ei ole).

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Viime aikoina kunnon vesikeleillä olen huomannut jarruttaessa, että jarrutehoa ei ole juuri nimeksikään ja auto ohjautuu oikealle. Jarrupolkimen nosto ja uusi painallus auttavat asiaan. Mikä mahdollisesti aiheuttaa? Kuivalla toimii normaalisti, samoin usein jarrutellessa esim. kaupunkiajossa.
    Originally posted by huupi View Post
    Tutkailin 318d lci:n (N47N) ruiskutussuuttimien tyyppiä, ja siellä oli paikoillaan osanumerolla 13537798446 olevat. RealOEM:n mukaan tuolla tyypillä pitäisi olla vasta 10/2013 jälkeen, jos oikein ymmärrän, mutta autoni on valmistunut 12/2010. Tarkoittaako tuo, että suuttimet on vaihdettu esim. jonkin kampanjan vuoksi, vai voiko olla, että ne ovat olleet siellä jo valmistuslinjalta lähtiessään? Eipä sillä sinänsä mitään merkitystä ole, paitsi olisihan ne paljon vähemmän ajetut, jos ovat vaihdettu reipas pari vuotta sitten.
    Ei näihin kysymyksiin olisi sattunut vastauksia löytymään?

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Löytyisikö keneltäkään ylimääräisenä e91 korkeudensäätömoottoria?
    Osanumero 63117046049.
    Löytyyköhän marmoritiskiltä?
    Olis vähän kiire, pitäis 23 päivään mennessä olla konttorilla käyty auton kanssa uusintatarkastuksessa.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by E-rotu View Post
    Noniin termarit vaihdettu. Vaihdoin ensin egr termarin koska maksaa puolet päätermarista ja helpompi vaihtaa (alle puol h ensikertalaisena). Lämmöt nousi ehkä 5 astetta, 65->70asteeseen. onhan se nyt järjelläkin pääteltävissä näköjää että jos paljon puuttuu asteita siitä 90stä niin ei voi olla päätermari ehjä koska tosta egrn läpi kulkee niin vähän vettä. Sekin vaihdettu ja nyt huitelee 90ssä.
    Hyvä
    Nyt kulutuskin on vähentynyt muutaman desin per 100km.
    Last edited by Nettipepe; 10-12-2015, 20:49.

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Termarit on rinnan,joten jompikumpi kun vuotaa niin lämmöt tippuu.
    Eli lienee helpompi ja edullisempi vaihtaa.
    Voihan sitä letkuja koettaa puristaa kasaan ja koettaa selvittää kumpi vuotaa.
    Kannattaa nopeasti vaihtaa,että dpf pysyisi kunnossa
    Noniin termarit vaihdettu. Vaihdoin ensin egr termarin koska maksaa puolet päätermarista ja helpompi vaihtaa (alle puol h ensikertalaisena). Lämmöt nousi ehkä 5 astetta, 65->70asteeseen. onhan se nyt järjelläkin pääteltävissä näköjää että jos paljon puuttuu asteita siitä 90stä niin ei voi olla päätermari ehjä koska tosta egrn läpi kulkee niin vähän vettä. Sekin vaihdettu ja nyt huitelee 90ssä.

    Leave a comment:


  • Petsku333
    replied
    Originally posted by ohohh View Post
    Tuli tossa mieleen, että tuo e90 kierrostenlukumittarin punaviiva ei tuossa liiku, vaikka ainakin faijan vitosessa elää moottorilämpöjen mukaan.
    Googlailinkin jo sen verran jenkkifoorumeilta, että sen ei kuulukkaan elää e90:ssä. Miksi?
    Ja onkohan tuo mahdollista koodata käyttöön, vai näyttääkö se vaan siltä että voisi liikkua, mutta todellisuudessa ei ole elektroninen niin kuin 5 sarjassa?

    E: Carlyllä ei ainakaan sellaista optiota löytynyt.
    Lueskelin itsekin, E90:ssä ei ole sitä pyörittävää moottoria mittaristossa, eikä softaa. Kyllä ne aina jotain keksii erotellakseen mallisarjat toisistaan...

    Leave a comment:

Working...
X