335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • miyli
    replied
    Originally posted by larippa View Post
    Ja se että näissä vehkeissä ei käytä etanolia on suoraan sanottuna pelkästään tyhmyyttä. Tuhansissa autoissa testattu ja ei aiheuta N54-järjestelmässä mitään ongelmia pitkälläkään aikavälillä jos öljyjä vaihtelee säännöllisesti.
    E85 laskee kuitenkin palamislämpötilaa todella paljon verrattuna normaalin bensaan, vähentää nakutusherkkyyttä sekä on korkeampi oktaanista.
    Minä ainakin ajan 100% e85 seoksella normaalisti, mutta mulla on tbi auttamassa tuohon korkeapainepumpun tuoton on loppumiseen.
    Sit kun Nostaa ahdot yli 25 psi on pakko laittaa 30% 98 bensaa joukkoon kun ei riitä tbi:kään enään vaan menee laihalle muuten.
    Kait se vielä jossain vaiheessa täytyy hommata se PI niin voi ajaa koko ajan 100% E85.

    Leave a comment:


  • Bmw92
    replied
    No mitään päätöstä en vielä ole tehnyt. Hyvin kyllä menee suunnitelmat uusiksi kun täällä käy lukemassa, sen verran hyvin tuota JB4 kauppaatte. Pakkohan se on myöntää että fiksu sijoitus se olisi ei siitä mihinkään pääse. Suurimman päänvaivan tuottaa varmaan tällähetkellä osaamattomuus ja tietämättömyys ja pelko siitä että hajotan jotain kallista onneksi on koko talvi aikaa lueskella ja miettiä että mikä se oma juttu nyt sitten on.

    Näköjään pistin vielä varmuudeks pariin kertaan

    Leave a comment:


  • Bmw92
    replied
    No mitään päätöstä en vielä ole tehnyt. Hyvin kyllä menee suunnitelmat uusiksi kun täällä käy lukemassa, sen verran hyvin tuota JB4 kauppaatte. Pakkohan se on myöntää että fiksu sijoitus se olisi ei siitä mihinkään pääse. Suurimman päänvaivan tuottaa varmaan tällähetkellä osaamattomuus ja tietämättömyys ja pelko siitä että hajotan jotain kallista onneksi on koko talvi aikaa lueskella ja miettiä että mikä se oma juttu nyt sitten on.
    Last edited by Bmw92; 10-11-2016, 15:23.

    Leave a comment:


  • larippa
    replied
    Ja se että näissä vehkeissä ei käytä etanolia on suoraan sanottuna pelkästään tyhmyyttä. Tuhansissa autoissa testattu ja ei aiheuta N54-järjestelmässä mitään ongelmia pitkälläkään aikavälillä jos öljyjä vaihtelee säännöllisesti.
    E85 laskee kuitenkin palamislämpötilaa todella paljon verrattuna normaalin bensaan, vähentää nakutusherkkyyttä sekä on korkeampi oktaanista.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    Tätä mä just tolla mun kysymyksellä hain ja olen täysin samoilla linjoilla sun kanssa. Tuossa mhd:sä riittää kapasiteetti loistavasti vakio turboista kaiken tehon irti saamiseen. Mutta jos aletaan vaihtamaan/modaamaan ahtimia, niin sitten kannattaa hankkia suoraan se jb4/mhd combo.
    Kannattaa lueskella n54techiltä näitä vertailuja.

    Esim. MHD v5 stage2 antoi 18psi punarajalle asti muokatuilla nakutustauluilla. Kulkee varmasti hyvin mutta tekeekö sitten kovinkaan hyvää moottorille pidemmän päälle? http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=37242

    MHD v6 stage1 taas sitten antoi saman tehdon kuin 335is vakiona. http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=40013

    Kyllä se JB4+MHD combo oikein käytettynä helpottaa auton säätämistä siten, että auton kestävyyskään ei heikkene liikaa.

    Täällä vielä 93 oktaanisten karttojen vertailu: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=40013

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Varmaan joku lähellä asuva foorumilainen voisi sen MHD-kartan ajaa sisään reilusti alle sen hinnan mitä "custom"-ohjelmointi maksaa (eli MHDlisenssi €€+ palkkio €€ ohjelmoinnin avusta ekalla kerralla). Uskallan kyllä väittää että parempia ohjelmia kokonaisuus huomioiden MHD:llä on kuin näillä suomalaisilla perinteisillä lastuttajilla. Ei sinne ole pakko lyödä sitä Stage2:sta tai etanolikarttaa heti alkuun, aloittaa vaikka sillä Stage1:llä joka vastaa tehoiltaan samoja mitä enimmillään Karala, yms. ottaa, tai saattaapa MHD:llä pikkuisen enemmän tulla.

    Jos nyt päätyy custom-ohjelmaan, niin keväällä viimeistään on MHD:n fläshi, tai JB4+backend. Sen customohjelmointiin tärvätyn rahan ois voinu käyttää vaikka uusiin puoliin/tulppiin ja jäisi vielä euroja baari-iltaan, tai sitten coolerin ostaisi niillä rahoilla (näytti myyntipaikalla olevan Wagnerin Evo1, tosin samantien se Evo2 kannattaa laittaa)
    Tätä mä just tolla mun kysymyksellä hain ja olen täysin samoilla linjoilla sun kanssa. Tuossa mhd:sä riittää kapasiteetti loistavasti vakio turboista kaiken tehon irti saamiseen. Mutta jos aletaan vaihtamaan/modaamaan ahtimia, niin sitten kannattaa hankkia suoraan se jb4/mhd combo.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Varmaan joku lähellä asuva foorumilainen voisi sen MHD-kartan ajaa sisään reilusti alle sen hinnan mitä "custom"-ohjelmointi maksaa (eli MHDlisenssi €€+ palkkio €€ ohjelmoinnin avusta ekalla kerralla). Uskallan kyllä väittää että parempia ohjelmia kokonaisuus huomioiden MHD:llä on kuin näillä suomalaisilla perinteisillä lastuttajilla. Ei sinne ole pakko lyödä sitä Stage2:sta tai etanolikarttaa heti alkuun, aloittaa vaikka sillä Stage1:llä joka vastaa tehoiltaan samoja mitä enimmillään Karala, yms. ottaa, tai saattaapa MHD:llä pikkuisen enemmän tulla.

    Jos nyt päätyy custom-ohjelmaan, niin keväällä viimeistään on MHD:n fläshi, tai JB4+backend. Sen customohjelmointiin tärvätyn rahan ois voinu käyttää vaikka uusiin puoliin/tulppiin ja jäisi vielä euroja baari-iltaan, tai sitten coolerin ostaisi niillä rahoilla (näytti myyntipaikalla olevan Wagnerin Evo1, tosin samantien se Evo2 kannattaa laittaa)
    Juuri näin. Euroja säästyy, kun tekee kerralla oikeet ratkasut. Edes oma lastuttajakaveri, joka tietää softauksesta "lähes kaiken" ei omista sellasia laitteita tällä hetkellä, jolla pääsis custom-flashin tekemään tähän ECUun. Ja ongelmaks muodostuu se, ettei tällä hetkellä taida olla ainakaan omassa tiedossa, niin kattavaa kirjastoa kartoista (esim. tuner prolla muokattavat, eli XDF tiedosto), jonka nuo jenkkiperunat ja MHD kehittäjä ovat selvittäneet. Pointtina siis, että jos joku alkaa vaikka WinOlsilla tekeen uutta ohjelmaa, ni paljon varmaankin jää hevosia vielä pöydälle, kun ei oo esim kaikki väännönrajotuskartat selvillä.

    Eli jos BMW92:lla on tämä tuttu lastuttaja ja häntä haluaa käyttää, niin hänet kannattaa tutustuttaa vähintäänkiin tuohon XDF-tiedostoon. osaa sillä varmasti tehdä sen mitä pitää.

    Alkaa jutut karkaamaan, joten suosittelen ennen suuria päätöksiä käyttämään reilustu searchia etenkin n54tech, e90post ja bimmerboost foorumien välillä ni saa hyvää osviittaa kummastakin, JB4 ja MHD. Aikaa tähän menee useita päiviä ennen ku alkaa hahmottumaan, mutta varmasti kannattaa ja löytyy se omaan mieleen paras vaihtoehto ja säästyy EUROJA!

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    Tuntuu vaan siltä että bmw92 oli päätöksensä tehnyt jo ennen ensimmäistä kysymystä. Ei se väärin tietenkään ole. Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää, että mitä tuo custom ohjelmoija mahtaa siitä auton softaamisesta veloittaa?
    Varmaan joku lähellä asuva foorumilainen voisi sen MHD-kartan ajaa sisään reilusti alle sen hinnan mitä "custom"-ohjelmointi maksaa (eli MHDlisenssi €€+ palkkio €€ ohjelmoinnin avusta ekalla kerralla). Uskallan kyllä väittää että parempia ohjelmia kokonaisuus huomioiden MHD:llä on kuin näillä suomalaisilla perinteisillä lastuttajilla. Ei sinne ole pakko lyödä sitä Stage2:sta tai etanolikarttaa heti alkuun, aloittaa vaikka sillä Stage1:llä joka vastaa tehoiltaan samoja mitä enimmillään Karala, yms. ottaa, tai saattaapa MHD:llä pikkuisen enemmän tulla.

    Jos nyt päätyy custom-ohjelmaan, niin keväällä viimeistään on MHD:n fläshi, tai JB4+backend. Sen customohjelmointiin tärvätyn rahan ois voinu käyttää vaikka uusiin puoliin/tulppiin ja jäisi vielä euroja baari-iltaan, tai sitten coolerin ostaisi niillä rahoilla (näytti myyntipaikalla olevan Wagnerin Evo1, tosin samantien se Evo2 kannattaa laittaa)

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Tuntuu vaan siltä että bmw92 oli päätöksensä tehnyt jo ennen ensimmäistä kysymystä. Ei se väärin tietenkään ole. Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää, että mitä tuo custom ohjelmoija mahtaa siitä auton softaamisesta veloittaa?

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Kyllä siihen viinan käyttöön kannattaa tutustua, koska se vähentää nakutusta vaikka ajaisi pienemmilläkin ahdoilla.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by Bmw92 View Post
    Kiitos vastauksesta.

    Tarkoitus on piristää autoa sopivasti. Ei ole tarkoitus repiä irti mahdollisimman paljon heti alkuun, vaan ajan mittaa päivittää autoa ajan rahan ja mielenkiinnon puitteissa. En usko että tämä customin tekijäkään ihan läpipaska on kun porukka ajaa suomen toiselta puolelta tänne autojaan ohjelmoimaan ainoa mikä tällähetkellä jb4 houkuttaa on vikakoodien ja logien lukeminen, ei niinkään useat eri kartat. Koska en niitä välttämättä itselläni tarpeellisena näe. Viinalla kulkee jatkossakin vain pelkkä kuski.
    Edelleen sulle tulee halvemmaksi hommata MHD, koska sillä hoituu logit ja vikakoodit ja adaptaatioiden nollaukset siinä missä JB4:kin, jos vaan löytyy INPA kaapeli ja android laite ni pääset heti kokeilemaan OBD pistokkeen kautta. Ja jos se viina eksyy joskus tankin puolelle, ni viimeistään sillon tuut tarviimaan MHD:tä, jotta saat mm. fuel scalarit kohilleen jne.

    pari linkkiä MHD:stä, tosin aika surkeen olosia.




    Jos homma kiinnostaa, ni laita vaik prival viestii ni kerron tarkemmin lisää.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Bmw92 View Post
    Kiitos vastauksesta.

    Tarkoitus on piristää autoa sopivasti. Ei ole tarkoitus repiä irti mahdollisimman paljon heti alkuun, vaan ajan mittaa päivittää autoa ajan rahan ja mielenkiinnon puitteissa. En usko että tämä customin tekijäkään ihan läpipaska on kun porukka ajaa suomen toiselta puolelta tänne autojaan ohjelmoimaan ainoa mikä tällähetkellä jb4 houkuttaa on vikakoodien ja logien lukeminen, ei niinkään useat eri kartat. Koska en niitä välttämättä itselläni tarpeellisena näe. Viinalla kulkee jatkossakin vain pelkkä kuski.
    JB4:llä voit piristää autoa sopivasti alkuun ja myöhemmin saat enempi ulos toisilla kartoilla/pa-seoksilla ja mahdollisten muiden lisämodien myötä.
    Ja päälle tulee vielä logien luvut/vikakoodien luvut/päivittyvät firmikset.

    Leave a comment:


  • Bmw92
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Pakko sen verran kommentoida, että kyllä sä sillä MHD:llä pelkästäänkin pääset hyvin alkuun ja jos tuntuu, että kaipaat sitä JB4 siihen kaveriks, niin sitten sijotat siihen. MHD:lla pääset ehkä nopeemmin ja pienemmällä rahalla alkuun ja melkeen se MHD on syytä hankkia joka tapauksessa ja silläkin voi mainiosti ottaa logia ja näät livenä kännykällä arvot, joita haluut seurata. Ja MHDn logit antaa arvot sellaisenaan kuin ne on. JB4 skaalaa tiettyjä arvoja vähän erilailla. Toki tämähän on ihan mihin tottuu.

    Suomessa On totuttu käyttämään JB4:sta paljon enemmän ja sen kanssa toki helpompi pelata, jos haluut ite muuttaa ahtopainetta, etkä ymmärrä itse softaamisesta.
    Kannattaa googlettaa molemmat ja jutella sen tutun softaajan kanssa, jos hän vaikka olisi kiinnostunut Tuner Pro:lla ja MHD:lla tekemään sulle sen custom softan.
    Itse lähdin pelkästään MHD:llä liikenteeseen, enkä ole edes kaivannu JB4:sta. Toisaalta kuulun ite siihen koulukuntaan, että haluan muuttaa suoraan softaa enkä käyttää piggybackiä (mielipide juttuja).
    Kiitos vastauksesta.

    Tarkoitus on piristää autoa sopivasti. Ei ole tarkoitus repiä irti mahdollisimman paljon heti alkuun, vaan ajan mittaa päivittää autoa ajan rahan ja mielenkiinnon puitteissa. En usko että tämä customin tekijäkään ihan läpipaska on kun porukka ajaa suomen toiselta puolelta tänne autojaan ohjelmoimaan ainoa mikä tällähetkellä jb4 houkuttaa on vikakoodien ja logien lukeminen, ei niinkään useat eri kartat. Koska en niitä välttämättä itselläni tarpeellisena näe. Viinalla kulkee jatkossakin vain pelkkä kuski.

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Pakko sen verran kommentoida, että kyllä sä sillä MHD:llä pelkästäänkin pääset jne....
    +1 juuri näin

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Se on totta, että JB4 tarjoaa noita failsafe juttuja ja jossei softan muokkaus oo hallussa, niin sillä kannattaa mennä.

    Ja MHD:han ei ole loppujen lopuksi kuin työkalu ECUn lukuun ja kirjoitukseen, jolla voi myös logata. Tää tuntuu monilta usein unohtuvan. Auton oma ECU hoitaa omaan makuun kaikki turvajutut ihan niin kuin pitääkin.

    Leave a comment:

Working...
X