Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yarski
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 310
    • Rauma

    Originally posted by reekoon View Post
    Hmmm.... Josko sitä sitten ensin tuon NCS expertin kautta kokeilis, ennenkuin alkaa vaihteleen antureita. Oire on juurikin tuo, että vilkauttaa keltaista kolmiota ja katoaa itsestään melkein samantien. Itselläni kun ei ole enää inpaa tai mitään muutakaan, pelkkä MHD ja JB4 niin niistä ei nyt mitään koodia näy ainakaan plus en ole huomannut, että vaikuttaisi mitenkään auton toimintaan.
    Täsmälleen samat oireet...
    Ei se mullakaan auton toimintaan mitenkään vaikuttanut, kunhan ärsytti kuskia se pikkukolmio mittaristossa.
    G26 i4 M50 supercharged
    ex: F36 440i xdrive msport
    ex: E91 335 lci xdrive msport

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1230
      • Kainuu

      Nostellaampa vanhaa aihetta jos vielä käyttäjiä linjoilla.
      Autona 335i 07 man ja muutoksia tehtynä dp ilman katteja. JB4 uusimmalla firmwarella ja MAP 5 valittuna. Nyt kokeillut E85 ajoa ja seos tankissa jossain 35% huiteilla.
      Ongelmana on että trimmit pyörii kiihdyttäessä lähellä 50%. FOL on nyt 84 olen ymmärtänyt että ollaan aikalailla ylärajoilla ettei tule HPFP vikakoodia. Tahtoo kiihdyttäessä AFR olla vähän laihan puolella. LPFP pyörii 63-70 ja HPFP toisella kymmenellä

      Onko niin ettei tuolla voi noilla vireillä oikein etanolilla ajella?
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • reco
        Bimmer Rookie
        • Jul 2019
        • 43
        • Janakkala

        Originally posted by makebm5 View Post
        Nostellaampa vanhaa aihetta jos vielä käyttäjiä linjoilla.
        Autona 335i 07 man ja muutoksia tehtynä dp ilman katteja. JB4 uusimmalla firmwarella ja MAP 5 valittuna. Nyt kokeillut E85 ajoa ja seos tankissa jossain 35% huiteilla.
        Ongelmana on että trimmit pyörii kiihdyttäessä lähellä 50%. FOL on nyt 84 olen ymmärtänyt että ollaan aikalailla ylärajoilla ettei tule HPFP vikakoodia. Tahtoo kiihdyttäessä AFR olla vähän laihan puolella. LPFP pyörii 63-70 ja HPFP toisella kymmenellä

        Onko niin ettei tuolla voi noilla vireillä oikein etanolilla ajella?
        Kuullostais vähän että tarvisi bef flashin laittoa, onko tuo 35 % seos suht varma? Yleensä pelkällä JB4 + map 5 voi ajella 30-40 % etanoliseoksella ilman muita säätöjä.

        LPFP ja HPFP on kyllä tarpeeksi painetta ettei se siitä jää kiinni. Jos sulla on logia niin laita jakoon vaikka tänne.
        ex 07 E92 335iA

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1230
          • Kainuu

          Originally posted by reco View Post
          Kuullostais vähän että tarvisi bef flashin laittoa, onko tuo 35 % seos suht varma? Yleensä pelkällä JB4 + map 5 voi ajella 30-40 % etanoliseoksella ilman muita säätöjä.

          LPFP ja HPFP on kyllä tarpeeksi painetta ettei se siitä jää kiinni. Jos sulla on logia niin laita jakoon vaikka tänne.
          Ensin FOL 82

          Tuossa olisi logi jossa FOL nostettu 85.

          16,4L 98E5 ja 10 L E85 seos.
          Last edited by makebm5; 15-07-2022, 10:14.
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • reco
            Bimmer Rookie
            • Jul 2019
            • 43
            • Janakkala

            Rajoilla se alkaa olla tuolla vakio softalla, loppuu skaalaus kesken etanolille. Muutenhan tuo logi näyttää hyvältä että voisi bef laittoa ajatella, nostaa etanoli % ja saada vielä loput tehot ulos tuolla map5 tai vaihtaa map 2 :think.
            Toki etanolin % nosto voi tuoda esiin tarpeen päivittää lpfp että soppa riittää, mutta yleisesti n. 50 % hujakoille riittää vakio pumppu jos on vain kunnossa.

            Jatkoa varten olisi hyvä laittaa 6-Cyl timing logging käyttöön että näkee jokaisen sylinterin erikseen logissa (oikea alakulma) sekä tehdä logit kolmos vaihteella aloittaen 2500 rpm ja ainakin 6000rpm asti sekä vaihtaa neloselle ja pitää vaihdon jälkeen jalka vielä hetki kaasulla. Sekä luonnollisesti dsc pois päältä.
            ex 07 E92 335iA

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1230
              • Kainuu

              Originally posted by reco View Post
              Rajoilla se alkaa olla tuolla vakio softalla, loppuu skaalaus kesken etanolille. Muutenhan tuo logi näyttää hyvältä että voisi bef laittoa ajatella, nostaa etanoli % ja saada vielä loput tehot ulos tuolla map5 tai vaihtaa map 2 :think.
              Toki etanolin % nosto voi tuoda esiin tarpeen päivittää lpfp että soppa riittää, mutta yleisesti n. 50 % hujakoille riittää vakio pumppu jos on vain kunnossa.

              Jatkoa varten olisi hyvä laittaa 6-Cyl timing logging käyttöön että näkee jokaisen sylinterin erikseen logissa (oikea alakulma) sekä tehdä logit kolmos vaihteella aloittaen 2500 rpm ja ainakin 6000rpm asti sekä vaihtaa neloselle ja pitää vaihdon jälkeen jalka vielä hetki kaasulla. Sekä luonnollisesti dsc pois päältä.
              Eli tilanne parantuisi pelkästään tuolla BEFfillä eikä siihen tarvitsisi muutoksia kunhan lataa vain autoon?
              BMW i4 M50, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

              Comment

              • reco
                Bimmer Rookie
                • Jul 2019
                • 43
                • Janakkala

                Originally posted by makebm5 View Post
                Eli tilanne parantuisi pelkästään tuolla BEFfillä eikä siihen tarvitsisi muutoksia kunhan lataa vain autoon?
                Flashi sisään ja yksi asetus muutos jb4 on se mitä tarvitaan. Täältä löytyy lisäinfoa, jos et ole jo käynyt tutkimassa.
                ex 07 E92 335iA

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1230
                  • Kainuu

                  Originally posted by reco View Post
                  Flashi sisään ja yksi asetus muutos jb4 on se mitä tarvitaan. Täältä löytyy lisäinfoa, jos et ole jo käynyt tutkimassa.
                  Tuollapas sitä infoa on ja youtubesta näyttää videoitakin olevan. Nyt vain K/D can kaapeli sekä tehokas laturi hommata. JB4 päivitinkin jo aiemmikin kun tuo apin latasin.
                  BMW i4 M50, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                  Comment

                  • makebm5
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2009
                    • 1230
                    • Kainuu

                    Tässä vielä yksi logi.https://datazap.me/u/marker/fol-86?l...11-14-18-24-35
                    Laihalle vähän menee tuossa kiihdyttäessä ja huomaa että vetoja ei ole alkuun yhtä paljoa kuin bensiinillä.
                    Erikoinen ahtopiikki myös tuossa kuin vaihtoi 3 vaihteelle ja mitä veto muutaman sekunnin kesti.
                    Last edited by makebm5; 18-07-2022, 19:22.
                    BMW i4 M50, BMW E89 35is
                    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                    Comment

                    • alfaromeo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2019
                      • 258
                      • Suomi

                      Eikö vedä Map4:selle "vikatilaan" , kun vedätät ? Mulla ainakin, jos pistää liikaa viinaa, niin todella herkästi tekee tämän täydellä laululla :think

                      Vetää pelin poikki ja jokaikinen kerta jb4 "last safety" on tuo "fuel trim variance"..

                      MHD on, mutta asetuksista ei mitään tietoa. Siksi mulla on Back End Flash pois päältä.

                      Ajelen aika lailla 50-50 ja toimii ihan ok. Välillä vikatilaan, joskus ei.

                      Toki, tuo e85 on huhujen mukaan täällä oikeasti e70 nurkilla.. Eli "fifti fifti" ei pidä paikkansa..
                      E92 335ia
                      F11 535ia

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1230
                        • Kainuu

                        Originally posted by alfaromeo View Post
                        Eikö vedä Map4:selle "vikatilaan" , kun vedätät ? Mulla ainakin, jos pistää liikaa viinaa, niin todella herkästi tekee tämän täydellä laululla :think

                        Vetää pelin poikki ja jokaikinen kerta jb4 "last safety" on tuo "fuel trim variance"..

                        MHD on, mutta asetuksista ei mitään tietoa. Siksi mulla on Back End Flash pois päältä.

                        Ajelen aika lailla 50-50 ja toimii ihan ok. Välillä vikatilaan, joskus ei.

                        Toki, tuo e85 on huhujen mukaan täällä oikeasti e70 nurkilla.. Eli "fifti fifti" ei pidä paikkansa..
                        Ei ole kertaakaan vaihtanut map 4lle. Kaippa turvarajat ei ole niin paljoa ylittynyt.
                        Paljonko FOL arvo sinulla?
                        BMW i4 M50, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                        Comment

                        • alfaromeo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2019
                          • 258
                          • Suomi

                          Originally posted by makebm5 View Post
                          Ei ole kertaakaan vaihtanut map 4lle. Kaippa turvarajat ei ole niin paljoa ylittynyt.
                          Paljonko FOL arvo sinulla?
                          Juuri tänään polkasin kick-downin kaksi vaihdetta tappiin ja veti map4 hätävilkkujen merkkivalo rajusti tästä ilmoittaen...

                          Voi olla jopa yli 50% tällä hetkellä

                          Jos JB4 havaitsee jotain outoa sekunnin tai alle, lyö map4 päälle automaattisesti. Esimerkiksi sytytyskatkos alle sekuntti, niin vikatila on päällä...

                          Katselin vanhoja kuvia, niin siellä tuo arvo on 45. Tarkoitan varmaan Fuel Open Loop ?

                          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=408444

                          Tossa tuo mun topicci hiukan alempana tossa..
                          E92 335ia
                          F11 535ia

                          Comment

                          • makebm5
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2009
                            • 1230
                            • Kainuu

                            BEF asennettu ja näyttää jo paremmalta.
                            BMW i4 M50, BMW E89 35is
                            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                            Comment

                            • makebm5
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2009
                              • 1230
                              • Kainuu


                              Miten nuo sytytysennakot kun menee nollille asti ?
                              BMW i4 M50, BMW E89 35is
                              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                              Comment

                              • reco
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2019
                                • 43
                                • Janakkala

                                Originally posted by makebm5 View Post
                                https://datazap.me/u/marker/pg-map-5...4-35-36&solo=0
                                Miten nuo sytytysennakot kun menee nollille asti ?
                                Mitäs sulla on tankissa ja mikä BEF? Ja ratista valittuna 4/2? Tuo map5 on vähän "pehmeä" luonnostaan kun on säätyvä.

                                PS kannattaa laittaa tuo 6-cyl timing logging päälle että näkee joka sylinterin erikseen, helpottaa huomattavasti tutkimista jos vaikka vain yksi sylinteri laahaa.
                                Attached Files
                                ex 07 E92 335iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎