Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krampus
    BTCF Member
    • Nov 2017
    • 373
    • Keski-Suomi

    Originally posted by makebm5 View Post
    Olet varmaan jo tämän lukenut ? https://www.jb4tech.com/forum/model-...ff-tuning-info
    Postaus 7# niin jos oikeinpäiin ymmärsin PID gain arvon pienetäminen rajoittaa tuota miten kaukana FF voi olla WGDC arvosta. Toisaalta sitten "spool upin" aikanhan se voi olla kaukanakin.
    Jep, tuon langan olen lukenut moneen otteeseen ja mikään säätö ei poista minulla 59 WGDC pikku kaasulla tai teen jotain väärin. Käytännössä nuo(FF/WGDC) pitäisi olla samat tasakaasulla ja näin olikin vakio turboilla. Pienellä kuormalla minulla WDGC on 59 kuten sinullakin. Pedaali pohjassa ja spoolauksen yhteydessä tottakai menee erillailla. 59 WGDC pikku kaasulla ei pidä olla kun turbot ei käytännössä tee "töitä". Vakio turboilla tuota omituisuutta/vikaa minulla ei ollut. En tiedä mikä on pielessä. JB4 pois päältä ja MHD monitorilla katsottaessa pikku kaasulla WGDC on jotain ihan muuta kuin 59.
    E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
    F39 X2 Xdrive20D, käyttis
    Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

    Comment

    • reco
      Bimmer Rookie
      • Jul 2019
      • 43
      • Janakkala

      Originally posted by Krampus View Post
      Jep, tuon langan olen lukenut moneen otteeseen ja mikään säätö ei poista minulla 59 WGDC pikku kaasulla tai teen jotain väärin. Käytännössä nuo(FF/WGDC) pitäisi olla samat tasakaasulla ja näin olikin vakio turboilla. Pienellä kuormalla minulla WDGC on 59 kuten sinullakin. Pedaali pohjassa ja spoolauksen yhteydessä tottakai menee erillailla. 59 WGDC pikku kaasulla ei pidä olla kun turbot ei käytännössä tee "töitä". Vakio turboilla tuota omituisuutta/vikaa minulla ei ollut. En tiedä mikä on pielessä. JB4 pois päältä ja MHD monitorilla katsottaessa pikku kaasulla WGDC on jotain ihan muuta kuin 59.
      Eikös tuon pintakaasun suhteen säätö ole ratin menu 12 alla?
      ex 07 E92 335iA

      Comment

      • reco
        Bimmer Rookie
        • Jul 2019
        • 43
        • Janakkala

        Originally posted by makebm5 View Post
        FF laitoin 80 arvoon josta se on hiljoksiin noussut nykyiseen joskin laskenut nyt vähän kuin kävi jossain 115 kieppeillä.

        Turbot on hiljattain kunnostettu mutta itse solenoidit näyttää alkuperäisiltä ( 257thkm ja 15v)
        Ok ei olisi haittaa tarkistaa letkut ja testata solenoidien toimivuus. Itse testasin solenoidit alla olevan ohjeen step 2c mukaan.

        ex 07 E92 335iA

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1230
          • Kainuu

          Originally posted by reco View Post
          Ok ei olisi haittaa tarkistaa letkut ja testata solenoidien toimivuus. Itse testasin solenoidit alla olevan ohjeen step 2c mukaan.

          https://www.jb4tech.com/forum/model-...review-ab/134-
          Kiitti vinkistä täytyypä tutkia asiaa.
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1230
            • Kainuu

            Originally posted by reco View Post
            Eikös tuon pintakaasun suhteen säätö ole ratin menu 12 alla?
            Tässäpä sattui sopivasti tälläinen. Itselläkin hitaan oloinen reagointi ja saattaa piikata sitten. Ja tuolla yhteyttä tuohon ahtojen pieneen vaelteluunkin. Eli valikon asetusta joka taitaa olla itsellä 2 800 nostaa hiukan.

            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            • Krampus
              BTCF Member
              • Nov 2017
              • 373
              • Keski-Suomi

              Pysyy WGDC 59:ssä kuin se itse Junttilan tuvan seinässä. Ei mitään vaikutusta mittariston 12 kohdan säädöillä kun äsken kokeilin.

              Pitääkö jotain vielä tehdä kun on säätänyt tach 12 valikkoa?
              Last edited by Krampus; 06-09-2022, 19:42. Reason: kysymys
              E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
              F39 X2 Xdrive20D, käyttis
              Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

              Comment

              • reco
                Bimmer Rookie
                • Jul 2019
                • 43
                • Janakkala

                Originally posted by Krampus View Post
                Pysyy WGDC 59:ssä kuin se itse Junttilan tuvan seinässä. Ei mitään vaikutusta mittariston 12 kohdan säädöillä kun äsken kokeilin.

                Pitääkö jotain vielä tehdä kun on säätänyt tach 12 valikkoa?
                Ei tarvitse muuta säätöä, mitäs sulla siellä oli laitettuna? Pitääpä myös omasta katsoa mitä se wgdc on tasasessa ajossa.
                ex 07 E92 335iA

                Comment

                • Krampus
                  BTCF Member
                  • Nov 2017
                  • 373
                  • Keski-Suomi

                  Originally posted by reco View Post
                  Ei tarvitse muuta säätöä, mitäs sulla siellä oli laitettuna? Pitääpä myös omasta katsoa mitä se wgdc on tasasessa ajossa.
                  2500-3000 välissä se suurin piirtein taisi olla. En muista kun piti heti päästä kokeilemaan Tosiaan ei vaikutusta oliko 1200, 1500, 2000, 3200 tai mitä tahansa.
                  E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                  F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                  Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                  Comment

                  • reco
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2019
                    • 43
                    • Janakkala

                    Originally posted by Krampus View Post
                    2500-3000 välissä se suurin piirtein taisi olla. En muista kun piti heti päästä kokeilemaan Tosiaan ei vaikutusta oliko 1200, 1500, 2000, 3200 tai mitä tahansa.
                    Löysinkin sopivasti vanhan login missä ihan pintakaasulla mentäessä wgdc on 61 ja kun vähän antaa kaasua tippuu se 27 mikä on itsellä siellä menu 12 asetettuna.

                    https://datazap.me/u/reco/testausta?...0&zoom=653-904
                    ex 07 E92 335iA

                    Comment

                    • alfaromeo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2019
                      • 258
                      • Suomi

                      Onko sulla JB4 asetuksista disabloituna nuo automaattiset toiminnot ? Annat tietokoneen hoitaa säädöt, niin ei tarvii ihmetellä

                      Voin ottaa logia jos haluut vertailla arvoja. Mulla toimii tosiaan tällä hetkellä "kop kop" kaikki kuin unelma.

                      Edit: JB4 mittariston asetukset valikko 10-12.

                      Menu 10 -> 2500 (Hukkaportin rätinä)
                      Menu 11 -> 1000 (Kaasupolkimen herkkyys / boost targetti tietyllä kaasulla)
                      Menu 12 -> 2600 (Hukkaportin adaptio, pitäisi olla 2400-2800)

                      Näillä mennään ja toimii !
                      Last edited by alfaromeo; 07-09-2022, 20:07.
                      E92 335ia
                      F11 535ia

                      Comment

                      • Krampus
                        BTCF Member
                        • Nov 2017
                        • 373
                        • Keski-Suomi

                        Näköjään Default wastegate position määrää tuon asennon. Eli minulla oli asetuksissa 60 ja logeissa 59. Tiputin sen asetuksissa 30 niin se seurasi sinne. No enpä mitään JB4:stä ymmärrä, että miten se aikaisemmin vakio turboilla FF ja WGDC meni täydellisesti yhteen pintakaasulla. Aina on ollut 60 asetuksissa vakiolla ja hybrideillä.
                        E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                        F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                        Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                        Comment

                        • reco
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2019
                          • 43
                          • Janakkala

                          Originally posted by Krampus View Post
                          Näköjään Default wastegate position määrää tuon asennon. Eli minulla oli asetuksissa 60 ja logeissa 59. Tiputin sen asetuksissa 30 niin se seurasi sinne. No enpä mitään JB4:stä ymmärrä, että miten se aikaisemmin vakio turboilla FF ja WGDC meni täydellisesti yhteen pintakaasulla. Aina on ollut 60 asetuksissa vakiolla ja hybrideillä.
                          Dwp itselläkin on 60 ja tosiaan 59 on sitten logissa. Ei sulla ole sitten jokin fua tai fud bitti valittuna mikä vaikuttaa? Ja aina voi kysyä bms apuja tutkimuksissa.
                          ex 07 E92 335iA

                          Comment

                          • makebm5
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2009
                            • 1230
                            • Kainuu

                            Originally posted by Krampus View Post
                            Näköjään Default wastegate position määrää tuon asennon. Eli minulla oli asetuksissa 60 ja logeissa 59. Tiputin sen asetuksissa 30 niin se seurasi sinne. No enpä mitään JB4:stä ymmärrä, että miten se aikaisemmin vakio turboilla FF ja WGDC meni täydellisesti yhteen pintakaasulla. Aina on ollut 60 asetuksissa vakiolla ja hybrideillä.
                            Oliko nyt vaikutusta auton käytökseen tuolla muutoksella.?
                            Edit olihan sillä. Auto tuntuu nyt "loogisemmalta". Asetus koko sovelluksen kautta tai ratin valikosta kohdasta 10.
                            Last edited by makebm5; 10-09-2022, 07:47.
                            BMW i4 M50, BMW E89 35is
                            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                            Comment

                            • alfaromeo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2019
                              • 258
                              • Suomi

                              https://datazap.me/u/335cia/bmw-335i...25-26-27-28-29

                              Kävin tänään polkemas.

                              - Luistonesto kokonaan pois päältä
                              - 3 vaihde ja 1500rpm ja torvi auki. Kun vaihtaa neloselle, kaasu ylös.

                              Tankissa puolet e85 ja puolet 98e5.

                              Silkinsileästi vetää alhaalta tappiin asti.

                              FF pyörii koko vedon 40-62. Eli ilmeisesti "Feed Forward", liittyy kait myös tuohon hukkaportin asentoon ?

                              WGDC on lähdöstä 3500rpm asti 100. Tämän jälkeen pyörii 45-72 loppuun asti.

                              Korkeapainepumppu 8-15 koko vedon ajan. (EDIT: Alle 9 ei saisi mennä JB4 mukaan)

                              Matalapainepumppu 63-67 koko vedon ajan. (EDIT: Alle 50 ei saisi mennä JB4 mukaan)

                              Maksimi ahtopaine 1.24bar 5000rpm kohdalla. Kaasu höllätessä karkaa hetkellisesti 1.43bar ja päästää harakoille.

                              AFR näyttää suht siistiltä 11-16. Tossa kolmen tonnin kohdalla käy 16.1 mutta palautuu heti 14.

                              (EDIT: Trimmit koko vedon ajan 20-34 , ei saisi mennä yli 50 JB4 mukaan)

                              Eli käytännössä voi ajaa vakiokamoilla 50-50 seoksella ilman mitään murheita. Jos uskaltaa, voi koittaa Map7. Todenäköisesti polttoaine ei riitä. Matala sekä korkeapainepuoli alkaa kyykkäämään JB4 mukaan. Tätä voisi perjaatteessa kokeilla. Map7 sisään ja muutama logi.
                              Last edited by alfaromeo; 13-09-2022, 20:23.
                              E92 335ia
                              F11 535ia

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5401
                                • S:t Karins

                                Eikös toi mene jo laihalle? Muistelen vaan että AFR tulisi olla siinä 12 paikkeilla? 16 on jo todella laihalla:think
                                Tosin laskee kyllä nopeasti alaspäin.
                                Last edited by Tommix; 12-09-2022, 19:38.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎