Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tommi69
    replied
    Originally posted by Wibu View Post
    Okei. Noi solenoidit tossa just putsasinkin ja vaihdoin siinä samalla tulpat jonka johdosta odottelen nyt suuttimia. 3 suutinta vaihdettu edellisen omistajan toimesta, no ne kolme mihin ei oo vaihdettu niin tulpat aivan mustia/kosteita ja haisi aika reilusti bensalle verrattuna kolmeen muuhun. Etten oo päässy putsauksen jälkeen oikein viä kokeileen herjaako uudestaan. Ja toivottavasti ei olis ny mitään uria kulunu tai ees kulumassa. Auto on tosiaan 06.
    Putsaaminen auttaa vaan hetken. Imupuolta en joutunu vielä vaihtaa. Olin ihan varma kun meen tänään Dyno niin herjaa toista, mutta ei pelit pelitti hyvin.

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Originally posted by mikko_sa View Post
    Kuulostaa ettei vanosyksikkö saa tarpeeksi ö-painetta liikkuakseen, eikä täten liiku odotetusti, siitä vikakoodi ja toi 3100. Eli vanossolenoidin putsaus/uudet öljyt/suodatin, tai asentotunnistin. Noilla voinee koittaa alkuun. Törmänny muutamassa autossa tähän. Pahimmassa tilanteessahan nokkapukkiin on kulunu/on kulumassa urat=tyyppivika tietyn vuotissa autoissa..
    Mulla meni kesällä myös pakopuolen valos solenoidi uusiks.

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Originally posted by Wibu View Post
    Nyt on suuttimet tilattu 130€kpl. Seuraava kysymys onkin, löytyykö Tampere H-linna akselilta kaveria joka vois sit koodata suuttimet korvausta vastaan?
    Luulen että böntti ainakin osaa tuon tehdä, ja asuu tampereella.

    Leave a comment:


  • Wibu
    replied
    Nyt on suuttimet tilattu 130€kpl. Seuraava kysymys onkin, löytyykö Tampere H-linna akselilta kaveria joka vois sit koodata suuttimet korvausta vastaan?

    Leave a comment:


  • Dusty
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Suomesta saa halvemmalla kuin tuolta fcpeurosta ihan marmorilta! Eli ei tarvetta jenkeistä tilata. Ja samat suuttimet kysessä. Juuri yhdet asensin ja tuntui toimivan hienosti!
    No sithän sieltä kantsii ne hakea varmaankin.

    Leave a comment:


  • Wibu
    replied
    Originally posted by mikko_sa View Post
    Kuulostaa ettei vanosyksikkö saa tarpeeksi ö-painetta liikkuakseen, eikä täten liiku odotetusti, siitä vikakoodi ja toi 3100. Eli vanossolenoidin putsaus/uudet öljyt/suodatin, tai asentotunnistin. Noilla voinee koittaa alkuun. Törmänny muutamassa autossa tähän. Pahimmassa tilanteessahan nokkapukkiin on kulunu/on kulumassa urat=tyyppivika tietyn vuotissa autoissa..
    Okei. Noi solenoidit tossa just putsasinkin ja vaihdoin siinä samalla tulpat jonka johdosta odottelen nyt suuttimia. 3 suutinta vaihdettu edellisen omistajan toimesta, no ne kolme mihin ei oo vaihdettu niin tulpat aivan mustia/kosteita ja haisi aika reilusti bensalle verrattuna kolmeen muuhun. Etten oo päässy putsauksen jälkeen oikein viä kokeileen herjaako uudestaan. Ja toivottavasti ei olis ny mitään uria kulunu tai ees kulumassa. Auto on tosiaan 06.
    Last edited by Wibu; 06-11-2017, 14:45.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Suomesta saa halvemmalla kuin tuolta fcpeurosta ihan marmorilta! Eli ei tarvetta jenkeistä tilata. Ja samat suuttimet kysessä. Juuri yhdet asensin ja tuntui toimivan hienosti!

    Leave a comment:


  • Dusty
    replied
    Originally posted by Wibu View Post
    Mistä kannattaa alkaa katteleen suuttimia? Bemariosa.fi sieltä löytyy ainakin, mut aika suolanen hinta...
    https://www.fcpeuro.com/ tuolta tilaisin ite.

    Leave a comment:


  • mikko_sa
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Toi flässääminen meinaa aina aiheuttaa sydädin, kuuluu harrastukseen
    Ja siinä vaiheessa muutama lyönti jää väliin ku prosentit ei kulu ja tulee "Failed to write ECU, Failed to write section...."

    Ja kyllä, virtaa oli riittävästi, mutta näemmä samsunki A5 2016 pitää muistaa buuttaa enne jokaista be flässiä..sitten pelaa taas

    Leave a comment:


  • mikko_sa
    replied
    Originally posted by Wibu View Post
    Lähin tossa pari viikkoo sit töihin vauhtia noin 40km/h sit lykkäs moottorin häiriövalon. Tämmöset anto "2A99 crank shaft - outlet camshaft correlation" ja toinen "3100 low boost mode engaged - CEL displayed". Tosiaan siitä on ny pari viikkoo eikä sen jälkeen oo kyseisiä vikakoodeja antanu ja auto toimii niinkun aina ennenkin. Tarvisko kyseisten koodien takia tehdä jotain vai antaa mennä vaan?
    Kuulostaa ettei vanosyksikkö saa tarpeeksi ö-painetta liikkuakseen, eikä täten liiku odotetusti, siitä vikakoodi ja toi 3100. Eli vanossolenoidin putsaus/uudet öljyt/suodatin, tai asentotunnistin. Noilla voinee koittaa alkuun. Törmänny muutamassa autossa tähän. Pahimmassa tilanteessahan nokkapukkiin on kulunu/on kulumassa urat=tyyppivika tietyn vuotissa autoissa..

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Laitoin tilaukseen noi linkin downpipet, kiitokset vaan vinkistä aika huikea ero kyllä vs valmistajan sivu/ebay tms.


    Voin kertoa mietteitä ja mielipidettä sitten, kun joskus saapuvat.

    Eipä kestä

    Itsellä menee varmaan hetki että saan tilattua ku koko auto ei vielä ole edes tullu. Tällä viikolla pitäisi saapua. Nyt tässä ekana mietin että onkohan pakko vaihteistoöljyt vaihtaa ekana. Vai miten nämä kestää? Autolla ajettu 148tkm eikä ilmeisesti ikinä niitä vaihdettu...

    Nyt vaan harmittaa jälkeenpäin ku en tajunnut vaatia sitä kaupan yhteydessä... Kuitenkin yli 22t€ auto nii olis pitäny vaatia. No sain kyllä vähän alennusta ja tulee vielä uudet talvirenkaat ja vanteet.
    Last edited by majgul; 06-11-2017, 01:04.

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Originally posted by Wibu View Post
    Mistä kannattaa alkaa katteleen suuttimia? Bemariosa.fi sieltä löytyy ainakin, mut aika suolanen hinta...
    Lueppas sivut 41-43 silloin on kyseistä aihetta tuumailtu viimeksi, löytynee vastaus siis.

    Originally posted by majgul View Post
    http://www.bjorkmotorsport.fi/Origam...731,2734&lang=

    Eikö nämä downpipet ajaisi asian aika hyvin? Kaippa tuossa kummatkin on ku 2 kuvassakin näkyy... Kattoin että hinta ainakin olisi ihan ok. Mitä mieltä porukka on näistä? Pitäskö laitella tilaukseen nii sitte uskaltaisi suoraan laittaa sen stage 2+ softan sisälle.
    Rata-ajoon auto ei tule niin tuskin liian kuumana käy sillä softalla? Antakaa kommenttia vaan että miten kannattaisi tehdä. Jossain vaiheessa kyllä laitan sen paremman jäähdyttimen.

    Laitoin tilaukseen noi linkin downpipet, kiitokset vaan vinkistä aika huikea ero kyllä vs valmistajan sivu/ebay tms.
    Voin kertoa mietteitä ja mielipidettä sitten, kun joskus saapuvat.

    Leave a comment:


  • Wibu
    replied
    Mistä kannattaa alkaa katteleen suuttimia? Bemariosa.fi sieltä löytyy ainakin, mut aika suolanen hinta...

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    Kyllä mä suosittelisin että laitat uudet tiivisteet, ei kumminkaan iso sijoitus ole. Ainakin vrsf putkien mukana tulee tiivisteet ja mutterit.
    Noniin, hyvä tietää. Tarkistaa ku nuo saa tilaukseen ja tulee että onko tiivisteet mukana.

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Vois melkein tilata nuo tässä jossain vaiheessa. Ei vissiin tarvi erikseen mitään tiivisteitä ym tilailla, että taitaa vaan olla että kiristää paikalleen?
    Kyllä mä suosittelisin että laitat uudet tiivisteet, ei kumminkaan iso sijoitus ole. Ainakin vrsf putkien mukana tulee tiivisteet ja mutterit.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎