Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tommix
    replied
    Päästölaput kannattaa aina hakea ennen katsastusta jostain muualta, niin ei tarvii jännittää. Tällöin pystyy kokeilemaan rauhassa milloin menee päästöistä läpi. Esim. edellisellä kerralla toi mun ex e92 ei mennyt läpi map0:lla, mutta heti perään map3 ja heti alle rajojen.

    Leave a comment:


  • puerco
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Kyllä ne läpi menee pelkillä takakateilla. Muutama tapaus on rajoilla ollut, mutta kait se noin 9 kymmenestä menee heittämällä läpi.
    Mulla oli leima viimeviikolla, sigun romut kiinni.
    Narahti päästöistä mutta katsuri ei mitannut kuin vajaa minuutin.. eli katit ei keskellä kyllä kerennyt lämmetä.

    Olisko pk seudulla apuja päästölappuun.. sen sais viedä jälkeen katsurille. Vielä olis 3vk aikaa.. uskon että toi mnenee päästöihin kun vaan rankoo sitä mittauksessa.

    Re85/50/50 ja map0 leimalla..

    Yvllä saa antaa apuja

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Hillamaasturi View Post
    Trafi tiukentaa katsastusohjeita 5/2018 alkaen

    Jatkossa bensiinimoottorilla varustetun ajoneuvon joka on otettu käyttöön 10 vuoden sisällä katsastuspäivästä
    Eli koskee vain 2008 ja uudenpia malleja :think

    Originally posted by Hillamaasturi View Post
    Eli tarkoittaakohan tuo jos autosta puuttuu katit, mutta esim. Jb4 kuittaa koodit automaattisesti. Niin ymmärtäväinen katsastusmies vain toivottaa turvallista matkaa?
    Näin minäkin tuon tulkitsisin.

    Leave a comment:


  • erttuli
    replied
    Meniskö toi helpommin läpi jollain E30 mapilla tms.
    Kyllä tuosta ylläolevasta ymmärtäisin, että jos ei ole päästöjärjestelmän vikakoodeja niin läpi menee että heilahtaa.
    No ens vuonna varmaankin on katittomat DP:t katsastusvaiheessa, niin selviää sitten.
    Last edited by erttuli; 04-12-2017, 12:44.

    Leave a comment:


  • Hillamaasturi
    replied
    Trafi tiukentaa katsastusohjeita 5/2018 alkaen

    Jatkossa bensiinimoottorilla varustetun ajoneuvon joka on otettu käyttöön 10 vuoden sisällä katsastuspäivästä, pakokaasupäästöt tarkastetaan nykyisestä menettelystä poiketen merkkivalon oikeanlaisesta toiminnasta ja lukemalla ajoneuvon OBD- järjestelmän vikamuisti.*

    Eli tarkoittaakohan tuo jos autosta puuttuu katit, mutta esim. Jb4 kuittaa koodit automaattisesti. Niin ymmärtäväinen katsastusmies vain toivottaa turvallista matkaa?

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    No ei ole ihan helppoa sitten, minulla oli yhdessä autossa se keskikatti poistettu ja meni ihan hyvin läpi päästöistä. Ilmeisesti nuo esikatit on isommassa merkityksessä.
    Kyllä ne läpi menee pelkillä takakateilla. Muutama tapaus on rajoilla ollut, mutta kait se noin 9 kymmenestä menee heittämällä läpi.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by Bmw92 View Post
    Ajelen pelkällä 98, downpipet vaihdettu ja ohjelmoitu. Oli todella tiukilla päästöissä. Päästöjä otettiin n. 10 minuuttia kun ei meinannu rueta tulemaan alas. Lämmöt +110. Katsurilla kuitenkin pelisilmää ja laittoi maksimirajan lappuihin.
    No ei ole ihan helppoa sitten, minulla oli yhdessä autossa se keskikatti poistettu ja meni ihan hyvin läpi päästöistä. Ilmeisesti nuo esikatit on isommassa merkityksessä.

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Milläs sun softaa on muokattu? Oisko sulla logia siitä dyno vedosta tai jostain tie vedosta samalla kartalla.
    Halvimmalla kuitenkin pääsee pelkällä MHDllä.
    Mulla on muistaakseni jb4 valittu race softa. Ei otettu logoja.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by tommi69 View Post
    Mulla ei ole MHD. Ei sitä tarvii välttämättä.
    Milläs sun softaa on muokattu? Oisko sulla logia siitä dyno vedosta tai jostain tie vedosta samalla kartalla.
    Halvimmalla kuitenkin pääsee pelkällä MHDllä.

    Leave a comment:


  • Bmw92
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Joo kiitos, pitää googletella hieman minkä hintainen tuo mhd on.
    Downpipet kun vaihtaa, lähtee varmaan esikatit pois. Menee silti leimasta läpi päästöistä?

    Ajelen pelkällä 98, downpipet vaihdettu ja ohjelmoitu. Oli todella tiukilla päästöissä. Päästöjä otettiin n. 10 minuuttia kun ei meinannu rueta tulemaan alas. Lämmöt +110. Katsurilla kuitenkin pelisilmää ja laittoi maksimirajan lappuihin.

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Tuo 400hv menee rikki varmaan ihan softalla eli vaikka MHDn stage2+ taitaa olla se tehokkain. Ja mitään muuta ei välttämättä edes tarvita. Jos haluat helpottaa turbojen kuormaa ja kesän "lämpimiä" kelejä, niin sitten DP:t ja cooleri. Ne on varmasti järkevimmät parannukset, jotta saat luotettavasti, varmasti ja kestävästi ton 400hv ulos joka kerta. JB4:sta tähän ei tarvita, se tuo vaan sulle lisämaksua, kun joudut käytännössä ton MHD:n ostamaan joka tapauksessa sen backend flashin takia (Jb4 omistajat varmaan ovat toista mieltä, mutta sun tavotteilla lähtisin tätä reittiä liikkeelle), joten ihan ekana vaan lataat sillä MHD:llä kartat sisään ja menoks.
    Mulla ei ole MHD. Ei sitä tarvii välttämättä.

    Leave a comment:


  • mikko_sa
    replied
    Originally posted by tommi69 View Post
    Vantaalla se on ruokosen toni mittas. Modatut ahtimet jb4 cooler, metanooliruiskutus, inletit 50/50seoksella. Tosin tiputin ahtoja pikkusen ennen penkkiä.
    Mikäs BEF tässä? Ja mitäs modeja ahtimissa? Mulla protubon tekemät. Varmaa aika sama setuppi siis.

    Tosin kelit on mitä on ni ei pääse säätää..Dynossa tehdään kunhan saan perän takas kasaan lukon kanssa. Trebilan kanssa ruuvataan beffiä.

    Leave a comment:


  • F-Lame
    replied
    Originally posted by tommi69 View Post
    Vantaalla se on ruokosen toni mittas. Modatut ahtimet jb4 cooler, metanooliruiskutus, inletit 50/50seoksella. Tosin tiputin ahtoja pikkusen ennen penkkiä.
    Sama penkki, navalta 422hp. Orkkis turbot, 3" dp:t ilman katteja, PI, stage 2 pumppu tankissa, DCI, wagner jäähy, 100% re85 ala trebila.
    Sinne vaan rasmus speedille suosittelen. Toss on käynyt mielesä että voisi järjestää dyno päivän keväällä sinne tai meidän duuni paikalle koska noi napa dynot on siirrettävät. Olis itsellä jo tiedossa ainakin 4 auton jarrutus keväällä.
    Last edited by F-Lame; 01-12-2017, 20:40.

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Milläs modeilla tuli ja kenen penkki? Ois kiva käydä iteki tossa vantaalla yhdessä penkissä kokeilemassa kuinka paljon on eroa rulliin.
    Vantaalla se on ruokosen toni mittas. Modatut ahtimet jb4 cooler, metanooliruiskutus, inletit stage 2 pumppu 50/50seoksella. Tosin tiputin ahtoja pikkusen ennen penkkiä.
    Last edited by tommi69; 01-12-2017, 17:14.

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Ilman katteja ei tietenkään mene läpi, se tuli testattua :think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎