Tässä vaan vertailuksi virtual dyno tuloksia noiden penkkitulos puheiden rinnalle. Sen verran taustaa hölinälle, että nuo E60 kartat on samoilla kartoilla, mitä käytin myös motorbitin penkissä, josta tuli 475hv ja 850nm (vääntöä vähennetteiin ekan vedon jälkeen softasta) Eli to virtual dyno jäljittelee dynojet asetuksia, mitä tuol jenkeissä pidetään jonkinlaisena standardina pyörätehoille.
Toi oma dynoveto ei ollu täysin puhdas ja tehot jäi pikkasen alle mitä ajattelin. No jos noista virtual dyno arvoista koittaa arvioida konetehoa niin se onnistuu karkeesti jakamalla tulos 0,9 kertoimella. Joku voi olla tästä erimieltä, mutta toimii karkeena arviona. Esimerkkinä dynojetillä penkitetty vakio e9x m3 380 pyöriltä eli 380/0,9=422 eli aika linjassa. No se siitä.
Noista mun tuloksista, niin E60 kartalla 435hv/0,9= 483hv koneesta eli aika linjassaan tuon motorbitin penkkituloksen kanssa. Tuo 98 veto 388hv on noin 430hv koneesta, joka myös varmaan aika maksimi 98 bensalle konetehona yleisesti.
Pointti tässä siis oli se, että parhaimmillaan toi virtual dyno antaa ihan hyvää suuntaa auton tehoista, jos ne kiinnostaa. Mutta järkevintä sitä on käyttää muutosten vertailussa/karttojen vaihdossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by P33P33 View PostEiköhän tuo 98 oct/102 ron kartta anna vähän enempi tehoa, käytännössä isomman oktaanin takia siinä on nostettu sytkäennakoita ehkä 0,5-1,5 astetta softassa. Eli suuremman oktaanin myötä mahdollista nostaa ennakoita->lisää tehoa. Voihan sen ladata ja kokeilla miltä logit näyttää, jossei juuri sytkänkorjausta näy niin sillä vaan eteenpäin. tai sit lisää pikkasen RE85sta tankkiin, jos haluu alkaa kikkailee, mut sit kannattaa kyllä jo kikkailla samalla vaivalla vähän enemmän
93oct/98ron on siis se kama mitä suomen 98 pitäis olla. Saksassa tuota 102ronia taitaa löytyä paremmin.
Edelleen vahva suositus ladata vaan se tehokkain kartta MHDn valikoimasta sille polttoaineelle mitä nyt käyttääkään. Ite ajoin aikoinaan orkkis katit ja jäähy paikallaan ihan custom mapilla missä ahtoja yli 20PSItä. Logeista sen näkee miten se moottori toimii. Ja jos ajaminen on sellasia yksittäisiä kiihdytyksiä niin orkkis osillakin pärjää ihan hyvin. Liikaa jengi jännittää sitä minkä kartan sinne voi iskee sisään (oma mielipide)Samaa mieltä, rahan haaskausta joku stage1 ostaminen suoraan vaan stage 2 tai jos haluaa ajaa e85 sit sellainen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by majgul View PostMuuten, tuli mieleen noista mapeista, itse laitoin tuon 93oct/98ron, onko tuo nyt parempi ku vertaa 98/102ron mappiin, vai mikä noilla on ero?
93oct/98ron on siis se kama mitä suomen 98 pitäis olla. Saksassa tuota 102ronia taitaa löytyä paremmin.
Edelleen vahva suositus ladata vaan se tehokkain kartta MHDn valikoimasta sille polttoaineelle mitä nyt käyttääkään. Ite ajoin aikoinaan orkkis katit ja jäähy paikallaan ihan custom mapilla missä ahtoja yli 20PSItä. Logeista sen näkee miten se moottori toimii. Ja jos ajaminen on sellasia yksittäisiä kiihdytyksiä niin orkkis osillakin pärjää ihan hyvin. Liikaa jengi jännittää sitä minkä kartan sinne voi iskee sisään (oma mielipide)
Leave a comment:
-
-
Muuten, tuli mieleen noista mapeista, itse laitoin tuon 93oct/98ron, onko tuo nyt parempi ku vertaa 98/102ron mappiin, vai mikä noilla on ero?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miyli View PostNiinkuin ennenkin on todettu penkeissä on isoja eroja ja minulla ei ollut vielä tuolloin cooleria päivitetty ja ilman lämpötila oli +23 astetta, eikä ollut minkäänlaista puhallinta puhaltamassa ilmaa auton edessä ja tämä saattaa vaikuttaa joitakin heppoja. Tässä samaisessa penkissä penkitettiin samaan aikaan vm 2012 vakio m5 ja siitä saatiin muistaakseni jotain 550hv, eli linjassaan luvattuun 560hv tehoon.
Kadulla kun loggaa kaikki näyttää ok:lta
Logia en saanut otettua kun usb johto oli huonosti kiinni ja en huomannut sitä.
No ensi keväänä nähdään tuon stage 2+ ja e50 tehot penkissä.
En kyllä todellakaan usko että stage 1+ päästään 390hv tehoihin
Ei sulla satu sit olemaan jotain logia mikä ois lähellä sitä penkityspäivää?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zoppa View PostSe mitä mä ihmettelen tossa tuloksessa on se, että jenkeissä porukka ottaa tolla kartalla enemmän tehoa irti pyöriltä mitä tässä on saatu koneesta.. Softan valmistajahan lupaa tuolle sen 420hp mikä täälläkin on jo penkitetty.
Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums
Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums
Logistahan selviäis jo paljon mitä siellä dynossa on tapahtunut.
Kadulla kun loggaa kaikki näyttää ok:lta
Logia en saanut otettua kun usb johto oli huonosti kiinni ja en huomannut sitä.
No ensi keväänä nähdään tuon stage 2+ ja e50 tehot penkissä.
En kyllä todellakaan usko että stage 1+ päästään 390hv tehoihinLast edited by miyli; 29-11-2017, 17:22.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zoppa View PostSe mitä mä ihmettelen tossa tuloksessa on se, että jenkeissä porukka ottaa tolla kartalla enemmän tehoa irti pyöriltä mitä tässä on saatu koneesta.. Softan valmistajahan lupaa tuolle sen 420hp mikä täälläkin on jo penkitetty.
Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums
Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums
Logistahan selviäis jo paljon mitä siellä dynossa on tapahtunut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miyli View PostItse penkitin tämän nykyisen n54 Z4 stage 2+ paketilla 370 hv ilman isompaa cooleria.
Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums
Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums
Logistahan selviäis jo paljon mitä siellä dynossa on tapahtunut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miyli View PostJuu tullu varmaan liikaa ajettua tolla entisellä 600hv kun nämä 300-400hv pelit ei tunnu miltäänei vaan oli siinä stage 1+ varmaan hiukan eroa mutta ei paljon.
Taitaa nuo mappi päivitykset myös vaikuttaa. Miksi hän ne lupaa tuolla sitte 390hv luokkaa jos ei lähellekään pidä paikkansa. Ei taida jb4 ym. Tuoda sen enempää sitte ku samaa ne kaikki lupaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tommylee View PostKyllä mä kans huomasin eron stockiin, kun 1+ vedin sisään.
Taitaa olla persdynoissa eroa meilläei vaan oli siinä stage 1+ varmaan hiukan eroa mutta ei paljon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miyli View PostEn usko että tulee lähellekkään 390hv, ehkä maksimissaan se 340hv.
Itse en ainakaan aikoinaan huomannut mitään eroa stage 1+ ja vakion välillä perstuntumalla.
Itse penkitin tämän nykyisen n54 Z4 stage 2+ paketilla 370 hv ilman isompaa cooleria.
Kun isompi cooleri laitettiin,paikoilleen ja sisään E85 40 softa oli ero valtava tuohon stage 2+ 98 softaan nähden, mutta en ole vielä penkittänyt tätä settiä. Tällä setillä uskon tehojen olevan n.420hv luokkaa varttimailin aikaan nähden.
Aikoinaan vetelin sillä vanhalla 335 420hv tehoilla juurikin 12.6s varttimailiaikoja.
Taitaa olla persdynoissa eroa meillä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miyli View PostEn usko että tulee lähellekkään 390hv, ehkä maksimissaan se 340hv.
Itse en ainakaan aikoinaan huomannut mitään eroa stage 1+ ja vakion välillä perstuntumalla.
Itse penkitin tämän nykyisen n54 Z4 stage 2+ paketilla 370 hv ilman isompaa cooleria.
Kun isompi cooleri laitettiin,paikoilleen ja sisään E85 40 softa oli ero valtava tuohon stage 2+ 98 softaan nähden, mutta en ole vielä penkittänyt tätä settiä. Tällä setillä uskon tehojen olevan n.420hv luokkaa varttimailin aikaan nähden.
Aikoinaan vetelin sillä vanhalla 335 420hv tehoilla juurikin 12.6s varttimailiaikoja.
Suositelkaapa hyvä hintaan olevaa cooleria. Kuulemma ei tarvi parasta olla kunaika onneton tuo vakio. Itse aion Max 450hv lisätä tehot, joten ei tosiaan tarvi mikään kallein cooleri olla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by majgul View PostItse laitoin stage 1+ sisälle. Downpipet saa jäädä myöhemmäksi. Ainaki tuolla stage 1+ huomas selkeän eron. Eikö tuolla pitäs beta V8 mapilla olla se 390hv suurinpiirtein?
Itse en ainakaan aikoinaan huomannut mitään eroa stage 1+ ja vakion välillä perstuntumalla.
Itse penkitin tämän nykyisen n54 Z4 stage 2+ paketilla 370 hv ilman isompaa cooleria.
Kun isompi cooleri laitettiin,paikoilleen ja sisään E85 40 softa oli ero valtava tuohon stage 2+ 98 softaan nähden, mutta en ole vielä penkittänyt tätä settiä. Tällä setillä uskon tehojen olevan n.420hv luokkaa varttimailin aikaan nähden.
Aikoinaan vetelin sillä vanhalla 335 420hv tehoilla juurikin 12.6s varttimailiaikoja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miyli View PostJos tuikataan joku MHD stage 1 sisään ei mitään merkitystä mikä suodatin siellä on, mutta isommila tehoilla taatusti on väliä. Muutenkin ihan rahan tuhlausta laittaa jotakin stage 1 kun sitä eroa vakioon ei edes perstuntumalla huomaa.
Suoraa vaan vähintää stage 2 ja Dp:t sit huomaa jo eron.
Tullut kuitenkin yli 4 vuotta näiden n54 kanssa pelleiltyä monella eri variaatiolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by majgul View PostAinaki mitä ulkomaan foorumeilla katoin, niin oli viritetyssä testattu vaikka kuinka montaa suodatinta ja vakio oli tyyliin paras. Hv ei ollut kuin muutama erona. Tietty isommissa virityksissä muutos voi olla isompi.
Suoraa vaan vähintää stage 2 ja Dp:t sit huomaa jo eron.
Tullut kuitenkin yli 4 vuotta näiden n54 kanssa pelleiltyä monella eri variaatiolla.
Leave a comment:
-
Leave a comment: