Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• P33P33
    replied
    Tässä vaan vertailuksi virtual dyno tuloksia noiden penkkitulos puheiden rinnalle. Sen verran taustaa hölinälle, että nuo E60 kartat on samoilla kartoilla, mitä käytin myös motorbitin penkissä, josta tuli 475hv ja 850nm (vääntöä vähennetteiin ekan vedon jälkeen softasta) Eli to virtual dyno jäljittelee dynojet asetuksia, mitä tuol jenkeissä pidetään jonkinlaisena standardina pyörätehoille.
    Toi oma dynoveto ei ollu täysin puhdas ja tehot jäi pikkasen alle mitä ajattelin. No jos noista virtual dyno arvoista koittaa arvioida konetehoa niin se onnistuu karkeesti jakamalla tulos 0,9 kertoimella. Joku voi olla tästä erimieltä, mutta toimii karkeena arviona. Esimerkkinä dynojetillä penkitetty vakio e9x m3 380 pyöriltä eli 380/0,9=422 eli aika linjassa. No se siitä.
    Noista mun tuloksista, niin E60 kartalla 435hv/0,9= 483hv koneesta eli aika linjassaan tuon motorbitin penkkituloksen kanssa. Tuo 98 veto 388hv on noin 430hv koneesta, joka myös varmaan aika maksimi 98 bensalle konetehona yleisesti.

Pointti tässä siis oli se, että parhaimmillaan toi virtual dyno antaa ihan hyvää suuntaa auton tehoista, jos ne kiinnostaa. Mutta järkevintä sitä on käyttää muutosten vertailussa/karttojen vaihdossa.
    Attached Files

Leave a comment:

• miyli
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Eiköhän tuo 98 oct/102 ron kartta anna vähän enempi tehoa, käytännössä isomman oktaanin takia siinä on nostettu sytkäennakoita ehkä 0,5-1,5 astetta softassa. Eli suuremman oktaanin myötä mahdollista nostaa ennakoita->lisää tehoa. Voihan sen ladata ja kokeilla miltä logit näyttää, jossei juuri sytkänkorjausta näy niin sillä vaan eteenpäin. tai sit lisää pikkasen RE85sta tankkiin, jos haluu alkaa kikkailee, mut sit kannattaa kyllä jo kikkailla samalla vaivalla vähän enemmän

93oct/98ron on siis se kama mitä suomen 98 pitäis olla. Saksassa tuota 102ronia taitaa löytyä paremmin.

Edelleen vahva suositus ladata vaan se tehokkain kartta MHDn valikoimasta sille polttoaineelle mitä nyt käyttääkään. Ite ajoin aikoinaan orkkis katit ja jäähy paikallaan ihan custom mapilla missä ahtoja yli 20PSItä. Logeista sen näkee miten se moottori toimii. Ja jos ajaminen on sellasia yksittäisiä kiihdytyksiä niin orkkis osillakin pärjää ihan hyvin. Liikaa jengi jännittää sitä minkä kartan sinne voi iskee sisään (oma mielipide)
    Samaa mieltä, rahan haaskausta joku stage1 ostaminen suoraan vaan stage 2 tai jos haluaa ajaa e85 sit sellainen.

Leave a comment:

• P33P33
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Muuten, tuli mieleen noista mapeista, itse laitoin tuon 93oct/98ron, onko tuo nyt parempi ku vertaa 98/102ron mappiin, vai mikä noilla on ero?
    Eiköhän tuo 98 oct/102 ron kartta anna vähän enempi tehoa, käytännössä isomman oktaanin takia siinä on nostettu sytkäennakoita ehkä 0,5-1,5 astetta softassa. Eli suuremman oktaanin myötä mahdollista nostaa ennakoita->lisää tehoa. Voihan sen ladata ja kokeilla miltä logit näyttää, jossei juuri sytkänkorjausta näy niin sillä vaan eteenpäin. tai sit lisää pikkasen RE85sta tankkiin, jos haluu alkaa kikkailee, mut sit kannattaa kyllä jo kikkailla samalla vaivalla vähän enemmän

93oct/98ron on siis se kama mitä suomen 98 pitäis olla. Saksassa tuota 102ronia taitaa löytyä paremmin.

Edelleen vahva suositus ladata vaan se tehokkain kartta MHDn valikoimasta sille polttoaineelle mitä nyt käyttääkään. Ite ajoin aikoinaan orkkis katit ja jäähy paikallaan ihan custom mapilla missä ahtoja yli 20PSItä. Logeista sen näkee miten se moottori toimii. Ja jos ajaminen on sellasia yksittäisiä kiihdytyksiä niin orkkis osillakin pärjää ihan hyvin. Liikaa jengi jännittää sitä minkä kartan sinne voi iskee sisään (oma mielipide)

Leave a comment:

• majgul
    replied
    Muuten, tuli mieleen noista mapeista, itse laitoin tuon 93oct/98ron, onko tuo nyt parempi ku vertaa 98/102ron mappiin, vai mikä noilla on ero?

Leave a comment:

• Zoppa
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Niinkuin ennenkin on todettu penkeissä on isoja eroja ja minulla ei ollut vielä tuolloin cooleria päivitetty ja ilman lämpötila oli +23 astetta, eikä ollut minkäänlaista puhallinta puhaltamassa ilmaa auton edessä ja tämä saattaa vaikuttaa joitakin heppoja. Tässä samaisessa penkissä penkitettiin samaan aikaan vm 2012 vakio m5 ja siitä saatiin muistaakseni jotain 550hv, eli linjassaan luvattuun 560hv tehoon.
    Kadulla kun loggaa kaikki näyttää ok:lta

Logia en saanut otettua kun usb johto oli huonosti kiinni ja en huomannut sitä.

No ensi keväänä nähdään tuon stage 2+ ja e50 tehot penkissä.

En kyllä todellakaan usko että stage 1+ päästään 390hv tehoihin
    Joo kyllä mä sen ymmärrän että penkeissä pieniä eroja, mutta 50hp ero penkeissä kuulotaa aika isolta.

Ei sulla satu sit olemaan jotain logia mikä ois lähellä sitä penkityspäivää?

Leave a comment:

• miyli
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    Se mitä mä ihmettelen tossa tuloksessa on se, että jenkeissä porukka ottaa tolla kartalla enemmän tehoa irti pyöriltä mitä tässä on saatu koneesta.. Softan valmistajahan lupaa tuolle sen 420hp mikä täälläkin on jo penkitetty.

Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums

Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums

Logistahan selviäis jo paljon mitä siellä dynossa on tapahtunut.
    Niinkuin ennenkin on todettu penkeissä on isoja eroja ja minulla ei ollut vielä tuolloin cooleria päivitetty ja ilman lämpötila oli +23 astetta, eikä ollut minkäänlaista puhallinta puhaltamassa ilmaa auton edessä ja tämä saattaa vaikuttaa joitakin heppoja. Tässä samaisessa penkissä penkitettiin samaan aikaan vm 2012 vakio m5 ja siitä saatiin muistaakseni jotain 550hv, eli linjassaan luvattuun 560hv tehoon.
    Kadulla kun loggaa kaikki näyttää ok:lta

Logia en saanut otettua kun usb johto oli huonosti kiinni ja en huomannut sitä.

No ensi keväänä nähdään tuon stage 2+ ja e50 tehot penkissä.

En kyllä todellakaan usko että stage 1+ päästään 390hv tehoihin
    Last edited by miyli; 29-11-2017, 17:22.

Leave a comment:

• majgul
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    Se mitä mä ihmettelen tossa tuloksessa on se, että jenkeissä porukka ottaa tolla kartalla enemmän tehoa irti pyöriltä mitä tässä on saatu koneesta.. Softan valmistajahan lupaa tuolle sen 420hp mikä täälläkin on jo penkitetty.

Siis onko nuo kaikki tulokset renkailta? Jos näin nii ihan hyvin.

Leave a comment:

• Zoppa
    replied
    Itse penkitin tämän nykyisen n54 Z4 stage 2+ paketilla 370 hv ilman isompaa cooleria.

Leave a comment:

• majgul
    replied
    Juu tullu varmaan liikaa ajettua tolla entisellä 600hv kun nämä 300-400hv pelit ei tunnu miltään ei vaan oli siinä stage 1+ varmaan hiukan eroa mutta ei paljon.
    Hiukan... Itse huomasin ison eron

Taitaa nuo mappi päivitykset myös vaikuttaa. Miksi hän ne lupaa tuolla sitte 390hv luokkaa jos ei lähellekään pidä paikkansa. Ei taida jb4 ym. Tuoda sen enempää sitte ku samaa ne kaikki lupaa.

Leave a comment:

• miyli
    replied
    Originally posted by tommylee View Post
    Kyllä mä kans huomasin eron stockiin, kun 1+ vedin sisään.
    Taitaa olla persdynoissa eroa meillä
    Juu tullu varmaan liikaa ajettua tolla entisellä 600hv kun nämä 300-400hv pelit ei tunnu miltään ei vaan oli siinä stage 1+ varmaan hiukan eroa mutta ei paljon.

Leave a comment:

• tommylee
    replied
    En usko että tulee lähellekkään 390hv, ehkä maksimissaan se 340hv.
    Itse en ainakaan aikoinaan huomannut mitään eroa stage 1+ ja vakion välillä perstuntumalla.
    Itse penkitin tämän nykyisen n54 Z4 stage 2+ paketilla 370 hv ilman isompaa cooleria.
    Kun isompi cooleri laitettiin,paikoilleen ja sisään E85 40 softa oli ero valtava tuohon stage 2+ 98 softaan nähden, mutta en ole vielä penkittänyt tätä settiä. Tällä setillä uskon tehojen olevan n.420hv luokkaa varttimailin aikaan nähden.

Aikoinaan vetelin sillä vanhalla 335 420hv tehoilla juurikin 12.6s varttimailiaikoja.
    Kyllä mä kans huomasin eron stockiin, kun 1+ vedin sisään.
    Taitaa olla persdynoissa eroa meillä

Leave a comment:

• majgul
    replied
    Itse en ainakaan aikoinaan huomannut mitään eroa stage 1+ ja vakion välillä perstuntumalla.
    Kun isompi cooleri laitettiin,paikoilleen ja sisään E85 40 softa oli ero valtava tuohon stage 2+ 98 softaan nähden, mutta en ole vielä penkittänyt tätä settiä. Tällä setillä uskon tehojen olevan n.420hv luokkaa varttimailin aikaan nähden.

Aikoinaan vetelin sillä vanhalla 335 420hv tehoilla juurikin 12.6s varttimailiaikoja.
    Jaa... Miten hemmetti noin vähän tehot nousee vaikka ahtaa enemmän turbot. Kait tässä aika huono tehon lisäys sitte vaan noissa turboissa on. Itse ainakin huomasin keviästi sen tehonlisäyksen.

Suositelkaapa hyvä hintaan olevaa cooleria. Kuulemma ei tarvi parasta olla kunaika onneton tuo vakio. Itse aion Max 450hv lisätä tehot, joten ei tosiaan tarvi mikään kallein cooleri olla.

Leave a comment:

• miyli
    replied
    Itse laitoin stage 1+ sisälle. Downpipet saa jäädä myöhemmäksi. Ainaki tuolla stage 1+ huomas selkeän eron. Eikö tuolla pitäs beta V8 mapilla olla se 390hv suurinpiirtein?

Leave a comment:

• majgul
    replied
    Jos tuikataan joku MHD stage 1 sisään ei mitään merkitystä mikä suodatin siellä on, mutta isommila tehoilla taatusti on väliä. Muutenkin ihan rahan tuhlausta laittaa jotakin stage 1 kun sitä eroa vakioon ei edes perstuntumalla huomaa.
    Suoraa vaan vähintää stage 2 ja Dp:t sit huomaa jo eron.

Tullut kuitenkin yli 4 vuotta näiden n54 kanssa pelleiltyä monella eri variaatiolla.
    Itse laitoin stage 1+ sisälle. Downpipet saa jäädä myöhemmäksi. Ainaki tuolla stage 1+ huomas selkeän eron. Eikö tuolla pitäs beta V8 mapilla olla se 390hv suurinpiirtein?

Leave a comment:

• miyli
    replied
    Ainaki mitä ulkomaan foorumeilla katoin, niin oli viritetyssä testattu vaikka kuinka montaa suodatinta ja vakio oli tyyliin paras. Hv ei ollut kuin muutama erona. Tietty isommissa virityksissä muutos voi olla isompi.
    Jos tuikataan joku MHD stage 1 sisään ei mitään merkitystä mikä suodatin siellä on, mutta isommila tehoilla taatusti on väliä. Muutenkin ihan rahan tuhlausta laittaa jotakin stage 1 kun sitä eroa vakioon ei edes perstuntumalla huomaa.
    Suoraa vaan vähintää stage 2 ja Dp:t sit huomaa jo eron.

Tullut kuitenkin yli 4 vuotta näiden n54 kanssa pelleiltyä monella eri variaatiolla.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎