Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • miyli
    replied
    Originally posted by Kaimu View Post
    Mielenkiinnosta, kuinka paljon imulämmöt muuttuvat huonompaan suuntaan noilla kartioilla, kun imevät kuumaa ilmaa suoraan moottorin päältä?
    Se takia sinne laitetaan air scoopit https://www.ecstuning.com/b-ecs-part...003384ecs02~a/ ja jätetään se alkuperäinen ilman ohjain paikalleen myös että kartiot saa enemmän raitista ilmaa.
    Last edited by miyli; 29-11-2017, 12:08.

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    Originally posted by Kaimu View Post
    Mielenkiinnosta, kuinka paljon imulämmöt muuttuvat huonompaan suuntaan noilla kartioilla, kun imevät kuumaa ilmaa suoraan moottorin päältä?
    Ite vaihdoin kartion pois auton ostettuani ja carlyllä tsekkasin lämmöt ja orkkis pöntöllä vähintään asteen viileämpää, jopa enempikin. Virtaus voi sitte olla mitä tahansa...

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Ainaki mitä ulkomaan foorumeilla katoin, niin oli viritetyssä testattu vaikka kuinka montaa suodatinta ja vakio oli tyyliin paras. Hv ei ollut kuin muutama erona. Tietty isommissa virityksissä muutos voi olla isompi.
    Last edited by majgul; 29-11-2017, 10:53.

    Leave a comment:


  • Kaimu
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Originally Posted by hoikkas View Post
    Tuli testattua myös vakioilmakotelon ja Burgerin DCI tötteröiden teho ero penkissä.

    464hv DCI tötteröillä
    451hv vakio


    Tämä oli yksillä Turun penkkipäivillä ja vakio puhaltimilla.
    Jos esim MHD stage 2+, niin ehdottomasti kartiot paikoilleen, mutta jos ajelee jollain stage1 ei varmaan paljon hyötyä näistä.
    Mielenkiinnosta, kuinka paljon imulämmöt muuttuvat huonompaan suuntaan noilla kartioilla, kun imevät kuumaa ilmaa suoraan moottorin päältä?

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by TMB View Post
    Onko toi millä tehoilla, loppuuko niistä vakiofilsuista virtaama jo miten aikasin?
    Originally Posted by hoikkas View Post
    Tuli testattua myös vakioilmakotelon ja Burgerin DCI tötteröiden teho ero penkissä.

    464hv DCI tötteröillä
    451hv vakio


    Tämä oli yksillä Turun penkkipäivillä ja vakio puhaltimilla.
    Jos esim MHD stage 2+, niin ehdottomasti kartiot paikoilleen, mutta jos ajelee jollain stage1 ei varmaan paljon hyötyä näistä.

    Leave a comment:


  • TMB
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Höpö höpö, todistetusti penkissä +15hv tulee kartiosudattimista.
    Onko toi millä tehoilla, loppuuko niistä vakiofilsuista virtaama jo miten aikasin?

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Kannattaako tuo vanos tai octane nollata ku laitoin tuon softan sisälle? Mielestäni kyllä vetää hyvin ym. Eikö se auto tiedä aika hyvin mikä bensa siellä on varsinkin ku 100km+ jo ajeltu?

    Muuten, meinasin tilata vapaavirtaussuodattimet, onneksi kävin netissä lukemassa niin kuulemma perus ilmansuodatin toimii paremmin. Ei anna vaparit lisää tehoa kuulemma. Ainoastaan vähän herkempi kaasu ja äänet vähän muuttuu... Sinne olis sitte palanut melkein 150€ jos olis vrsf filtterit ostanut.
    Jos sulla on koko ajan tankissa ollu bensaa, niin ei sitä oktaaniresettiä tarvii kyllä tehdä, tosin ei siitä mitään haittaa kyllä ole. Vanosta ei myöskään tarvii resetoida ihan huvikseen.
    Helpommin sä vakioturboilla lisää tehoa saat ku vaihdat toiseen MHDn ohjelmaan, ei siihen uusia filttereitä tarvii. Jos et aio ottaa ihan viimesiä vakioturboista, ni kannattaa vaan pitää se orkkis putsari paikoillaan. Mieluummin panostat niillä rahoilla johonkin muuhun, vaikka tulevaan flex fuel systeemiin, kunhan se nyt vaan jossain vaiheessa julkaistais.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Kannattaako tuo vanos tai octane nollata ku laitoin tuon softan sisälle? Mielestäni kyllä vetää hyvin ym. Eikö se auto tiedä aika hyvin mikä bensa siellä on varsinkin ku 100km+ jo ajeltu?

    Muuten, meinasin tilata vapaavirtaussuodattimet, onneksi kävin netissä lukemassa niin kuulemma perus ilmansuodatin toimii paremmin. Ei anna vaparit lisää tehoa kuulemma. Ainoastaan vähän herkempi kaasu ja äänet vähän muuttuu... Sinne olis sitte palanut melkein 150€ jos olis vrsf filtterit ostanut.
    Höpö höpö, todistetusti penkissä +15hv tulee kartiosudattimista.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Kannattaako tuo vanos tai octane nollata ku laitoin tuon softan sisälle? Mielestäni kyllä vetää hyvin ym. Eikö se auto tiedä aika hyvin mikä bensa siellä on varsinkin ku 100km+ jo ajeltu?

    Muuten, meinasin tilata vapaavirtaussuodattimet, onneksi kävin netissä lukemassa niin kuulemma perus ilmansuodatin toimii paremmin. Ei anna vaparit lisää tehoa kuulemma. Ainoastaan vähän herkempi kaasu ja äänet vähän muuttuu... Sinne olis sitte palanut melkein 150€ jos olis vrsf filtterit ostanut.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Vanoksen resetointi nimenpmaan aiheuttaa tuon epämääräisen käynnistyksen sitten.
    Mä oon kyllä siinä käsityksessä että se on se throttle resetti mikä aiheuttaa sen oudon käynnin ja sitä ei musta juuri edes suositella tehtäväks. Vanos reserti ei oo kyllä mulla aiheuttanu koskaan mitään outouksia ja oon tehny sen toistakymmentä kertaa.
    Oktaani resetti kannattaa tehdä aina kun tankissa vaihtuu bensa eri laatuun. Vaikuttaa suoraan trimmeihin.

    Leave a comment:


  • Cock
    replied
    Tänään kolautti DHL:n mies paketin pihamaalle, eli reilu viikko meni Jenkeistä tänne. En tiedä onko se sitten tuuripeliä että jääkö paketti tullin haaviin vai nou ja ruvetaan alveja pyytelemään, mutta nyt tosiaan jäi vrsf dp:t (x-drive) ja dci filsut maksamaan aika tarkkaan 434 euroa posteineen....

    Leave a comment:


  • tommylee
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Vanoksen resetointi nimenpmaan aiheuttaa tuon epämääräisen käynnistyksen sitten.
    Oktaani kannattaa resetoida jos vaihtaa kartan 95 => 98 tai päinvastoin, ei vissiin muuten.

    ECU säätää moottorin arvot muuttuneeseen tilanteeseen.
    Tänk juu verimats. Täytyypä resetoida..

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    En nollannut octane lukua, vanosta enkä register batteryä. Noita tuskin edes tarvii nollata?

    Hyvin kait tuo kävi tuo auto, vähän korkeampana tyhjäkäynti, mutta ei muuta
    Vanoksen resetointi nimenpmaan aiheuttaa tuon epämääräisen käynnistyksen sitten.
    Oktaani kannattaa resetoida jos vaihtaa kartan 95 => 98 tai päinvastoin, ei vissiin muuten.
    Originally posted by tommylee View Post
    Ei ole tullut nollattua itellä noita. Mitäs hyötyä nollauksesta on, ja mitä kaikkea nollaa? :think
    ECU säätää moottorin arvot muuttuneeseen tilanteeseen.

    Leave a comment:


  • tommylee
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Kaikki adaptaatiot ehkä kannattaa resetoida aina kun kartan vaihtaa. MHD:ssä on se oma valikko tätä varten. Adaptaatioiden nollaamisen jälkeen auton käynnistäminen on mieleenpainuva kokemus .
    Moottori ei tahdo millään pysyä käynnissä ja tuntuu että se käy ehkä kahdella pytyllä . Sama homma vielä toisella ja kolmannella startillakin. Yleensä viimeistään neljännellä yrityksellä moottori on löytänyt säädöt kohdalleen ja käy normaalisti.
    Ei ole tullut nollattua itellä noita. Mitäs hyötyä nollauksesta on, ja mitä kaikkea nollaa? :think

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    En nollannut octane lukua, vanosta enkä register batteryä. Noita tuskin edes tarvii nollata?

    Hyvin kait tuo kävi tuo auto, vähän korkeampana tyhjäkäynti, mutta ei muuta

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎