Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2091
    • Naantali

    Originally posted by majgul View Post
    Mitä järkeä on tuo oil catch can hommata? Ei kait nuo öljyä läpi hulluna heittele? Vai heittääkö sitte ku virittänyt ku porukka noita ostelee.
    Kyllä nämä n54 vaan huohottaa aika saatanasti ihan vakionakin. Järkevä hankinta Kyllä, kerää sinne kuppiin kyllä tavaraa.
    Toinen mikä kannattaa vaihtaa näihin on kunnollinen PVC valve, varsinkin jos vähäkin virittelee.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 890
      • Oulu

      Originally posted by miyli View Post
      Kyllä nämä n54 vaan huohottaa aika saatanasti ihan vakionakin. Järkevä hankinta Kyllä, kerää sinne kuppiin kyllä tavaraa.
      Toinen mikä kannattaa vaihtaa näihin on kunnollinen PVC valve, varsinkin jos vähäkin virittelee.
      Mikäs tuo pcv on? Onko se vähä samanlainen ku esim. Vanhemmissa m50 koneissa oleva huohotin? Jos näin nii onko siitä siis parempi versio vai miksi kannattaa vaihtaa? Toistaiseksi ei ole öljyä kulunut 3000k aikana tietääkseni ollenkaan.

      Comment

      • P33P33
        Bimmer Rookie
        • Dec 2015
        • 181
        • Kellokoski

        Originally posted by majgul View Post
        Mikäs tuo pcv on? Onko se vähä samanlainen ku esim. Vanhemmissa m50 koneissa oleva huohotin? Jos näin nii onko siitä siis parempi versio vai miksi kannattaa vaihtaa? Toistaiseksi ei ole öljyä kulunut 3000k aikana tietääkseni ollenkaan.
        Vilkaseppa vaikka tämä video



        Ongelma noissa voi siis olla, että viritettynä tuo venttiili alkaa falskaamaan ja päästää esim ahtopaineita venttiilikopan kannen puolelle, eli kampikammio käytännössä paineistuu, vaikka siellä pitäis olla mieluummin pieni alipaine koko ajan
        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

        Comment

        • tmpzk
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 361
          • Espoo

          Osaako kukaan sanoa mikä voisi olla ongelmana kun E90 335i asennettu alumiininen ahtoputki / tialin BOV, samalla kaasuläppä oli irti. Käynnistäessä kierrokset hummaa ja vikakoodit kaasuläpästä. Yrittänyt istalla tehdä adaptaatiota, muttei onnistu..? Netistäkään kaivelemalla ei löydy..
          -E90 335i 2008

          Comment

          • tommi69
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 419
            • Helsinki

            Mulla rupes kans hummaa dynovedossa yhden kerran, sammutettiin, eikä sen jälkeen ollu mitään. Epäiltiin kans kaasuläppää.
            M140 xDrive v.2017
            Kawasaki zH2 v.2020

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3435
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              OCC voisi tilata kanssa, mutta samalla sitten kannattaa varmaan vaihtaa tuo PVC venttiili kanssa? Mistä se kannattaisi tilata?
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • eljas
                BTCF Member
                • Apr 2017
                • 317
                • Vantaa

                Originally posted by reekoon View Post
                OCC voisi tilata kanssa, mutta samalla sitten kannattaa varmaan vaihtaa tuo PVC venttiili kanssa? Mistä se kannattaisi tilata?
                Itse pohdin sitä, että kannattaisiko suoraan unohtaa PCV:n vaihto ja laittaa tilalle myös keruusäiliö? RB taitaa olla ainoa joka myy tätä kittiä, itse en ole muualta ainakaan löytänyt. http://www.rbturbo.com/rb-n54-external-pcv-kit
                N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                Comment

                • P33P33
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2015
                  • 181
                  • Kellokoski

                  Originally posted by eljas View Post
                  Itse pohdin sitä, että kannattaisiko suoraan unohtaa PCV:n vaihto ja laittaa tilalle myös keruusäiliö? RB taitaa olla ainoa joka myy tätä kittiä, itse en ole muualta ainakaan löytänyt. http://www.rbturbo.com/rb-n54-external-pcv-kit
                  Joo taitaa toistaiseks olla ainoo, joka tarjoo tota external kittiä. Toi olis varmaan se fiksuin tapa hoitaa asia. ton kanssa keruusäiliöön tulee aika paljonkin öljyä ja saa tyhjennellä aika useinkin. Positiivinen puoli on että imukanavat pysyy puhtaina...ainakin todella paljon paremmin, no okei tästä ei taida olla ihan konkreettista näyttöä vielä, kun toi setti on kohtuu uus vielä markkinoilla.
                  -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                  Comment

                  • P33P33
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 181
                    • Kellokoski

                    Originally posted by reekoon View Post
                    OCC voisi tilata kanssa, mutta samalla sitten kannattaa varmaan vaihtaa tuo PVC venttiili kanssa? Mistä se kannattaisi tilata?
                    Ite tilasin PCV venttiilin jenkeistä black fridaynä, joten oli vähän halvempi.
                    Mutta vaikka täältä. Halvempiakin saattaa löytyä:
                    Genuine BMW M Performance parts at competitive prices with outstanding customer service. An online store for all your BMW Modifications needs. ML Performance


                    OCCn asennus


                    Vierekkäinhän nuo ovat tuossa venakopan kannessa ja molemmat liittyy tuohon moottorin huohotukseen. Helppo siis asentaa samalla kertaa. Tuo mihin tuossa videossakin tuo OCC asennetaan toimii silloin huohotus väylänä, kun ollaan ahtopaineen puolella, jolloin PCV valve on kokonaan kiinni, ettei ahdot tule sitä kautta venttiilikoppaan ja sieltä kampikammioon.

                    Varmaan noin 90 % ajasta kaikilla on imusarjassa alipaine(tyhjäkäynti, maantieajo, moottorijarrutus), jolloin huohotus tapahtuu tuon PCV venttiilin kautta ja sitä öljy(höyryä) menee suoraan imukanaviin. No tähän voisi ostaa tuon RBturbon external PCV sarjan, joka ohittaa imukanavat ja reitti viedään toisen OCCn kautta kaasuläpän taakse. Tämän systeemin OCC kerää siis huomattavasti enemmän öljyä.

                    Loppuajasta ollaankin ahtopaineen puolella jolloin PCV venttiili on kiinni, jolloin imu tulee sieltä takimmaisen turbon inletistä, jota kautta sitten höyryt kulkeutuu takimmaisen turbon kautta takaisin kiertoon ja lopulta imusarjaan (vähän pitempi reitti siis). Tähän väliin yleensä tuo OCC laitetaan ja yleisesti ottaen tätä kautta OCC purkkiin tulee aika vähän tavaraa (aika tapauskohtaista).
                    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                    Comment

                    • eljas
                      BTCF Member
                      • Apr 2017
                      • 317
                      • Vantaa

                      Originally posted by miyli View Post
                      Mulla Zetassa tuo iso cooleri ja hyvin sopi suoraan paikoilleen alkuperäsiin ahtoputkiin. Toimiikin hyvin todistetusti logista.
                      Tarkoitatko muuten tuolla "isolla coolerilla" nimenomaan tätä mallia, jossa ei ole tuota porrastusta? https://www.ebay.co.uk/itm/MTC-MOTOR...R/263234848159

                      Vai tätä porrastettua mallia? https://www.ebay.co.uk/itm/MTC-MOTOR...i/263234852600

                      Mikäli oikein tulkitsen noita myyntitekstejä, niin tuo ylempi on tehokkaampi koska se on "bar and plate" sisuksilla ja alempi taasen "tube and fin" sisuksilla...
                      N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                      Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                      Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                      Comment

                      • miyli
                        BTCF Member
                        • Dec 2008
                        • 2091
                        • Naantali

                        Originally posted by eljas View Post
                        Tarkoitatko muuten tuolla "isolla coolerilla" nimenomaan tätä mallia, jossa ei ole tuota porrastusta? https://www.ebay.co.uk/itm/MTC-MOTOR...R/263234848159

                        Vai tätä porrastettua mallia? https://www.ebay.co.uk/itm/MTC-MOTOR...i/263234852600

                        Mikäli oikein tulkitsen noita myyntitekstejä, niin tuo ylempi on tehokkaampi koska se on "bar and plate" sisuksilla ja alempi taasen "tube and fin" sisuksilla...
                        Se porrasttettu wagnerin kopio on mulla
                        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                        0-200km/h 11.40s
                        100-200km/h 6,00s
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                        Comment

                        • reekoon
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 3435
                          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                          Originally posted by miyli View Post
                          Se porrasttettu wagnerin kopio on mulla
                          Kuten myös minulla. Siisti viimeistely ja helppo asennus. Ollut nyt päivittäisessä käytössä loppu kesästä asti.
                          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                          E36 316i Compact Hellrot

                          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                          Comment

                          • eljas
                            BTCF Member
                            • Apr 2017
                            • 317
                            • Vantaa

                            Originally posted by miyli View Post
                            Se porrasttettu wagnerin kopio on mulla
                            Originally posted by reekoon View Post
                            Kuten myös minulla. Siisti viimeistely ja helppo asennus. Ollut nyt päivittäisessä käytössä loppu kesästä asti.
                            Miksi päädyitte tuohon porrastettuun? Eikö tuossa toisessa pitäisi olla enemmän jäähdytystehoa vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?
                            N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                            Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                            Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                            Comment

                            • miyli
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 2091
                              • Naantali

                              Originally posted by eljas View Post
                              Miksi päädyitte tuohon porrastettuun? Eikö tuossa toisessa pitäisi olla enemmän jäähdytystehoa vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?
                              Oli niin halpa, 185€ eBayssa.
                              Onhan tossa porrastetussa ainakin enemmän jäähdytyspintaa.
                              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                              0-200km/h 11.40s
                              100-200km/h 6,00s
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                              Comment

                              • tmpzk
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2011
                                • 361
                                • Espoo

                                Originally posted by tmpzk View Post
                                Osaako kukaan sanoa mikä voisi olla ongelmana kun E90 335i asennettu alumiininen ahtoputki / tialin BOV, samalla kaasuläppä oli irti. Käynnistäessä kierrokset hummaa ja vikakoodit kaasuläpästä. Yrittänyt istalla tehdä adaptaatiota, muttei onnistu..? Netistäkään kaivelemalla ei löydy..
                                Kaasuläpän vaihdolla tuli kuntoon, nyt palaa keltainen moottorin kuva mut kaikki näyttää pelaavan, kuuluko asiaan?
                                -E90 335i 2008

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎