Originally posted by majgul
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
-
-
Originally posted by Tommix View PostEi pääse, vakioahtimilla ihan max on se ~470 hv. Silloinkin pitää olla viinaa ja/tai metanolit. Turbot pitää modata että oääsee +500 hv.M140 xDrive v.2017
Kawasaki zH2 v.2020
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostItselle tulee vaan nuo pipet, inletit ja se charge pipe ja stage 2+. Kyykkääkö se pumppu jo noihin? Ku moottoriteho noilla pitäs nousta kyllä varmasti jo yli 400hv. Ainaki mitä googlettanut niin eikö tuo lähene jotain 410-420. Ku renkailta saatu sellaista 380-390 noilla virityksillä. Enempiä virityksiä en ajatellut lisätä ku nuo.
Ei tosiaan ole vaihdettu matalapaine pumppua. Luulin että pumppu päivitystä tarvi vaan etanoliin jos menee e50. Tuostako on joku tehokkaampi versio?-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Originally posted by P33P33 View PostItellä inleteillä ja coolerilla tuli E45 seoksella 443hv penkissä ja tohon ainakin riitti ihan orkkis LPFP pumppu. Toki sen pumpun pitää olla kunnossa. Mutta siis 450hv on saavutettavissa noilla osilla, mutta saattaa vaatia custom softaa, mutta ei vaadi JB4:sta. eli jos et kaipaa JB4 muita ominaisuuksia, niin säästä rahat. Voin tarvittaessa tehä custom softan sulle jos haluut kokeilla, ennen kuin rupeet ostaa uutta pumppua esim. Logeista sen sitte näkee, miten toimii.
Comment
-
-
Mites ootteko kokeillut ketkä penkissä käyttänyt autoa, logien perusteella virtuaalidynolla tulevia "tehoja" vs penkissä käynti.
Että onkoi noi virtuaali dynolukemat ihan höpöhöpö lukuja vai jotain sinnepäin edes?BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
-
Tässä olis joitain logeja, tuli näköjään vaan 1 logi jossa jotain käppyrää näkyy. Sanokaapa näkeekö tuosta mitään. Meni sekaisin nuo logit selvästi ku kokeilin aluksi manuaalisesti ottaa, sitte sillä autologilla. Poistan kaiken ja otan uuden ja paremman jossa pääsee kolmosella kunnon vedon tekemään.
edit: oli tuolla muutakin. https://datazap.me/u/majgul/log-1520...1&data=3-13-21
Miten muuten mhd loggerilla näkee esim. IAT lämmön ym? Onko pakko logata että näkee vai enkö nyt huomaa vaan, luulin että niitä vois reaaliaikaisesti katsoa.Last edited by majgul; 11-03-2018, 05:44.
Comment
-
-
Originally posted by P33P33 View PostItellä inleteillä ja coolerilla tuli E45 seoksella 443hv penkissä ja tohon ainakin riitti ihan orkkis LPFP pumppu. Toki sen pumpun pitää olla kunnossa. Mutta siis 450hv on saavutettavissa noilla osilla, mutta saattaa vaatia custom softaa, mutta ei vaadi JB4:sta. eli jos et kaipaa JB4 muita ominaisuuksia, niin säästä rahat. Voin tarvittaessa tehä custom softan sulle jos haluut kokeilla, ennen kuin rupeet ostaa uutta pumppua esim. Logeista sen sitte näkee, miten toimii.
Pointti olikin tuolle jb4:lle tuo majgulin mainitsema 500hv lähelle pääseminen stage 2 ja 98 bensalla, mutta vakio turboilla se ei muutenkaan ole mahdollista.
Itse pidän kyllä jb4 ja siihen räätälöity softa paljon parempana ja monipuolisempanan kuin mhd ja laittaisin ehdottomasti sen jos tehotavoite on yli 450hv. Itse pidän turhana noita inlettien vaihtoa vakio turboille ja varsinkin niille silikonisille jos tehotavoite on alle 450hv, mutta isommille turboille inletit on kyllä ehdottomasti vaihdettava. Ja tietenkin se isompi cooleri vaikka monet sitä vähätteleekin. (Itsekin aikoinaan)Last edited by miyli; 11-03-2018, 08:00.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostTässä olis joitain logeja, tuli näköjään vaan 1 logi jossa jotain käppyrää näkyy. Sanokaapa näkeekö tuosta mitään. Meni sekaisin nuo logit selvästi ku kokeilin aluksi manuaalisesti ottaa, sitte sillä autologilla. Poistan kaiken ja otan uuden ja paremman jossa pääsee kolmosella kunnon vedon tekemään.
edit: oli tuolla muutakin. https://datazap.me/u/majgul/log-1520...1&data=3-13-21
Miten muuten mhd loggerilla näkee esim. IAT lämmön ym? Onko pakko logata että näkee vai enkö nyt huomaa vaan, luulin että niitä vois reaaliaikaisesti katsoa.
IAT näkee kyllä logissa, mutta jos haluat live dataa nähdä siitä tai muistakin arvoista sun täytyy ostaa se mittaristo erikseen.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostMulla aikoinaan E40 seoksellla kyykkäs jo 420 hv paikkeilla vakio LPFP.
Pointti olikin tuolle jb4:lle tuo majgulin mainitsema 500hv lähelle pääseminen stage 2 ja 98 bensalla, mutta vakio turboilla se ei muutenkaan ole mahdollista.
Itse pidän kyllä jb4 ja siihen räätälöity softa paljon parempana ja monipuolisempanan kuin mhd ja laittaisin ehdottomasti sen jos tehotavoite on yli 450hv. Itse pidän turhana noita inlettien vaihtoa vakio turboille ja varsinkin niille silikonisille jos tehotavoite on alle 450hv, mutta isommille turboille inletit on kyllä ehdottomasti vaihdettava. Ja tietenkin se isompi cooleri vaikka monet sitä vähätteleekin. (Itsekin aikoinaan)
Inlettien vaihdon jälkeen penkissä tuli 475hv ja 850nm, Tässä oli myös stage 2 pumppu kiinni.
Se on kieltämättä siinä ja siinä onko niistä inleteistä oikeesti suurta hyötyä. Mulla ne tuo noin 1,5-2PSItä lisää samalla WGDCllä. Eli kyllä ne jonkin verran helpottaa ahtimien työskentelyä ja samalla lämpökuormaa jne. mutta erot ei tosiaan oo kovin suuria vakioahtimilla.
Se mitä noista dynohommissa tullu opittua, niin ahtolämmöt on se akilleen kantapää. Ilman kunnon cooleria on turha odottaa hyviä tuloksia. Se on ehdottomasti paras paikka laittaa rahat kiinni, jos haluaa, että se sama huipputeho on aina käytettävissä oli keli ulkona mikä tahansa.
Tästä voidaan väitellä toki hamaan tappiin asti, että onko JB4sta hyötyä vakioahtimien kanssa, JOS aikoo käyttää vain bensaa tai etanolia eli ei mitään metanoli tai PI juttuja. Edelleen vakioahtimilla etanolilla saa niistä kaiken irti, mitä ne pystyy tarjoomaan. Joka tapauksessa joutuu sen MHDn hankkimaan. Ja MHDn kanssa voi seurata kännykällä livenä 8 eri arvoa. Okei JBllä voi vaihtaa lennosta karttaa. Onhan se hienoa, tavallaan. Itse en koe sitä mitenkään tarpeelliseks. Ite haluun ainakin, että paras optimoitu kartta on koko ajan käytössä. Jos on pakko vaihtaa karttaa ni siinä menee se minuutti, esim kun käyt tankilla laittamassa 98 sijaan jonkun etanoli seoksen tankkiin. Tällöinkin, vaikka olis JB4 ni edelleen pitäis vaihtaa MHDllä uus BEF sisään muuttuneen seoksen takia.
Mä ymmärrän kyllä, että JB4 tarjoo vähän sellasta fiilistä, että ite voi muokata softaa eli käytännössä ahtopainetta, koska suurin osa ei oo perehtyny itse ECUn softaan. Jos joku sanoo, että JB4 on paremmat turvamekanismit, niin edelleen jos haluaa, niin suoraan softasta voi muokata juuri sellaiset turvamekanismit kun haluaa. Tai jos JB4ssa on joku erityinen mekanismi, niin halauisin kuulla sen, mitä ei voi ECUn puolelta tehdä.
Sanoisin, että nyt ne ketkä miettii virien hankintaa omaan 335:seen, niin itsellä olisi hankintalistalla seuraavat palikat ja nimen omaan tärkeysjärjestyksessä:
MHD+monitoring module+mBoost optio(+ehkä vielä n20 tmap anturi)
kunnon cooleri
Downpipet
true flexfuel ja siihen vaikka MHD OTS flexfuel kartta (nämä siis tulossa ihan näillä näppäimillä myyntiin), tai custom kartta
Stage 2 lpfp
inletit-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Originally posted by mikaell View PostMites ootteko kokeillut ketkä penkissä käyttänyt autoa, logien perusteella virtuaalidynolla tulevia "tehoja" vs penkissä käynti.
Että onkoi noi virtuaali dynolukemat ihan höpöhöpö lukuja vai jotain sinnepäin edes?-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostTässä olis joitain logeja, tuli näköjään vaan 1 logi jossa jotain käppyrää näkyy. Sanokaapa näkeekö tuosta mitään. Meni sekaisin nuo logit selvästi ku kokeilin aluksi manuaalisesti ottaa, sitte sillä autologilla. Poistan kaiken ja otan uuden ja paremman jossa pääsee kolmosella kunnon vedon tekemään.
edit: oli tuolla muutakin. https://datazap.me/u/majgul/log-1520...1&data=3-13-21
Miten muuten mhd loggerilla näkee esim. IAT lämmön ym? Onko pakko logata että näkee vai enkö nyt huomaa vaan, luulin että niitä vois reaaliaikaisesti katsoa.
Sitten ku otat vaikka sen monitor manual loggingin auki ni painat niitä mittareita ja saat valita vaikka sen IATin kyseiseen mittariin, ja näät sen sitten livenä.-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Originally posted by P33P33 View PostTai jos JB4ssa on joku erityinen mekanismi, niin halauisin kuulla sen, mitä ei voi ECUn puolelta tehdä.
Ja itse loggaaminen on helpompaa jos on usb yhteys(tosin kallis).
Itse pähkäilen myös kannattaako tuota purkkia laittaa.Last edited by Tommix; 11-03-2018, 11:48.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by tommi69 View PostMulla on vakio pumppu, hyvin on riittänyt, kyllä Noi inletit autto vakio turboillakin👍Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment