Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2091
    • Naantali

    Originally posted by majgul View Post
    Itselle tulee vaan nuo pipet, inletit ja se charge pipe ja stage 2+. Kyykkääkö se pumppu jo noihin? Ku moottoriteho noilla pitäs nousta kyllä varmasti jo yli 400hv. Ainaki mitä googlettanut niin eikö tuo lähene jotain 410-420. Ku renkailta saatu sellaista 380-390 noilla virityksillä. Enempiä virityksiä en ajatellut lisätä ku nuo.

    Ei tosiaan ole vaihdettu matalapaine pumppua. Luulin että pumppu päivitystä tarvi vaan etanoliin jos menee e50. Tuostako on joku tehokkaampi versio?
    Hyvällä tuurilla ja riippuen penkistä voit päästä 98 sinne 420 hv, mutta epäilen hiukan sitä. Fuel-it stage 2 pumppu, missä voi käyttää etanolia on kyllä kannattava päivitys. Muutenkin kun virittelet autoa kannattaa perehtyä niihin logeihin ja niiden ymmärtämiseen, ettei mene esim. Laihalle ja satu mitään suurempia vahinkoja. Nämä on kyllä luotettavia moottoreita mutta täytyy tietää mitä tekee ja osata tulkita logeja, muuten voi saada isoa vahinkoa aikaan.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • tommi69
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 419
      • Helsinki

      Originally posted by Tommix View Post
      Ei pääse, vakioahtimilla ihan max on se ~470 hv. Silloinkin pitää olla viinaa ja/tai metanolit. Turbot pitää modata että oääsee +500 hv.
      Joo, ei kyl pääse. Itellä modatut turbot, inletit metanoolit, etanoolit sun muut. 526hp.
      M140 xDrive v.2017
      Kawasaki zH2 v.2020

      Comment

      • P33P33
        Bimmer Rookie
        • Dec 2015
        • 181
        • Kellokoski

        Originally posted by majgul View Post
        Itselle tulee vaan nuo pipet, inletit ja se charge pipe ja stage 2+. Kyykkääkö se pumppu jo noihin? Ku moottoriteho noilla pitäs nousta kyllä varmasti jo yli 400hv. Ainaki mitä googlettanut niin eikö tuo lähene jotain 410-420. Ku renkailta saatu sellaista 380-390 noilla virityksillä. Enempiä virityksiä en ajatellut lisätä ku nuo.

        Ei tosiaan ole vaihdettu matalapaine pumppua. Luulin että pumppu päivitystä tarvi vaan etanoliin jos menee e50. Tuostako on joku tehokkaampi versio?
        Itellä ilman inlettejä ja coolerilla tuli E45 seoksella 443hv penkissä ja tohon ainakin riitti ihan orkkis LPFP pumppu. Toki sen pumpun pitää olla kunnossa. Mutta siis 450hv on saavutettavissa noilla osilla, mutta saattaa vaatia custom softaa, mutta ei vaadi JB4:sta. eli jos et kaipaa JB4 muita ominaisuuksia, niin säästä rahat. Voin tarvittaessa tehä custom softan sulle jos haluut kokeilla, ennen kuin rupeet ostaa uutta pumppua esim. Logeista sen sitte näkee, miten toimii.
        Last edited by P33P33; 11-03-2018, 09:54. Reason: Muistin väärin!
        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

        Comment

        • majgul
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 890
          • Oulu

          Originally posted by P33P33 View Post
          Itellä inleteillä ja coolerilla tuli E45 seoksella 443hv penkissä ja tohon ainakin riitti ihan orkkis LPFP pumppu. Toki sen pumpun pitää olla kunnossa. Mutta siis 450hv on saavutettavissa noilla osilla, mutta saattaa vaatia custom softaa, mutta ei vaadi JB4:sta. eli jos et kaipaa JB4 muita ominaisuuksia, niin säästä rahat. Voin tarvittaessa tehä custom softan sulle jos haluut kokeilla, ennen kuin rupeet ostaa uutta pumppua esim. Logeista sen sitte näkee, miten toimii.
          Okei, voishan tuota ottaa logia ku palikat saanu laitettua. Jos sitten sitä softaa tekee. Kiitoksia.

          Comment

          • mikaell
            BTCF Member
            • Jul 2017
            • 422
            • Kla

            Mites ootteko kokeillut ketkä penkissä käyttänyt autoa, logien perusteella virtuaalidynolla tulevia "tehoja" vs penkissä käynti.
            Että onkoi noi virtuaali dynolukemat ihan höpöhöpö lukuja vai jotain sinnepäin edes?
            BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
            ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
            p. 040 166 7576 / Whatsapp

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 890
              • Oulu

              Ostin nyt mhd loggerin, otanpas logia lähiaikoina tuosta stage 1+ niin ne jotka noista ymmärtää vois vilkaista että onko tuolla kaikki ok. Helpottaa sitte ainaki ku laittaa lisää tehoa että edellinen logi oli kunnossa.

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 890
                • Oulu

                Tässä olis joitain logeja, tuli näköjään vaan 1 logi jossa jotain käppyrää näkyy. Sanokaapa näkeekö tuosta mitään. Meni sekaisin nuo logit selvästi ku kokeilin aluksi manuaalisesti ottaa, sitte sillä autologilla. Poistan kaiken ja otan uuden ja paremman jossa pääsee kolmosella kunnon vedon tekemään.



                edit: oli tuolla muutakin. https://datazap.me/u/majgul/log-1520...1&data=3-13-21


                Miten muuten mhd loggerilla näkee esim. IAT lämmön ym? Onko pakko logata että näkee vai enkö nyt huomaa vaan, luulin että niitä vois reaaliaikaisesti katsoa.
                Last edited by majgul; 11-03-2018, 05:44.

                Comment

                • miyli
                  BTCF Member
                  • Dec 2008
                  • 2091
                  • Naantali

                  Originally posted by P33P33 View Post
                  Itellä inleteillä ja coolerilla tuli E45 seoksella 443hv penkissä ja tohon ainakin riitti ihan orkkis LPFP pumppu. Toki sen pumpun pitää olla kunnossa. Mutta siis 450hv on saavutettavissa noilla osilla, mutta saattaa vaatia custom softaa, mutta ei vaadi JB4:sta. eli jos et kaipaa JB4 muita ominaisuuksia, niin säästä rahat. Voin tarvittaessa tehä custom softan sulle jos haluut kokeilla, ennen kuin rupeet ostaa uutta pumppua esim. Logeista sen sitte näkee, miten toimii.
                  Mulla aikoinaan E40 seoksellla kyykkäs jo 420 hv paikkeilla vakio LPFP.

                  Pointti olikin tuolle jb4:lle tuo majgulin mainitsema 500hv lähelle pääseminen stage 2 ja 98 bensalla, mutta vakio turboilla se ei muutenkaan ole mahdollista.

                  Itse pidän kyllä jb4 ja siihen räätälöity softa paljon parempana ja monipuolisempanan kuin mhd ja laittaisin ehdottomasti sen jos tehotavoite on yli 450hv. Itse pidän turhana noita inlettien vaihtoa vakio turboille ja varsinkin niille silikonisille jos tehotavoite on alle 450hv, mutta isommille turboille inletit on kyllä ehdottomasti vaihdettava. Ja tietenkin se isompi cooleri vaikka monet sitä vähätteleekin. (Itsekin aikoinaan)
                  Last edited by miyli; 11-03-2018, 08:00.
                  Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                  Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                  Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                  Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                  Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                  Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                  1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                  0-200km/h 11.40s
                  100-200km/h 6,00s
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                  Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2091
                    • Naantali

                    Originally posted by majgul View Post
                    Tässä olis joitain logeja, tuli näköjään vaan 1 logi jossa jotain käppyrää näkyy. Sanokaapa näkeekö tuosta mitään. Meni sekaisin nuo logit selvästi ku kokeilin aluksi manuaalisesti ottaa, sitte sillä autologilla. Poistan kaiken ja otan uuden ja paremman jossa pääsee kolmosella kunnon vedon tekemään.



                    edit: oli tuolla muutakin. https://datazap.me/u/majgul/log-1520...1&data=3-13-21


                    Miten muuten mhd loggerilla näkee esim. IAT lämmön ym? Onko pakko logata että näkee vai enkö nyt huomaa vaan, luulin että niitä vois reaaliaikaisesti katsoa.
                    Eipä noista logeista paljon irtoa kun on niin lyhyitä. Ota logi sillai et kolmosella annat mennä tappiin asti lappu lattiassa ja vaihto neloselle ja sillä hiukan matkaa vielä lappu lattiassa, tosin talvella voi olla vähän haaastavaa

                    IAT näkee kyllä logissa, mutta jos haluat live dataa nähdä siitä tai muistakin arvoista sun täytyy ostaa se mittaristo erikseen.
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • tommi69
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 419
                      • Helsinki

                      Mulla on vakio pumppu, hyvin on riittänyt, kyllä Noi inletit autto vakio turboillakin👍
                      M140 xDrive v.2017
                      Kawasaki zH2 v.2020

                      Comment

                      • P33P33
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2015
                        • 181
                        • Kellokoski

                        Originally posted by miyli View Post
                        Mulla aikoinaan E40 seoksellla kyykkäs jo 420 hv paikkeilla vakio LPFP.

                        Pointti olikin tuolle jb4:lle tuo majgulin mainitsema 500hv lähelle pääseminen stage 2 ja 98 bensalla, mutta vakio turboilla se ei muutenkaan ole mahdollista.

                        Itse pidän kyllä jb4 ja siihen räätälöity softa paljon parempana ja monipuolisempanan kuin mhd ja laittaisin ehdottomasti sen jos tehotavoite on yli 450hv. Itse pidän turhana noita inlettien vaihtoa vakio turboille ja varsinkin niille silikonisille jos tehotavoite on alle 450hv, mutta isommille turboille inletit on kyllä ehdottomasti vaihdettava. Ja tietenkin se isompi cooleri vaikka monet sitä vähätteleekin. (Itsekin aikoinaan)
                        Tarkastelin omia logeja ja viestiketjuja, niin tuo mun 443 ja 780nm olikin vielä ilman inlettejä ja seos oli E45. LPFP oli jäänyt loggaamatta noilta ajoilta, mutta railipaine näköjään pysyy koko ajan 1600PSIn yläpuolella.
                        Inlettien vaihdon jälkeen penkissä tuli 475hv ja 850nm, Tässä oli myös stage 2 pumppu kiinni.
                        Se on kieltämättä siinä ja siinä onko niistä inleteistä oikeesti suurta hyötyä. Mulla ne tuo noin 1,5-2PSItä lisää samalla WGDCllä. Eli kyllä ne jonkin verran helpottaa ahtimien työskentelyä ja samalla lämpökuormaa jne. mutta erot ei tosiaan oo kovin suuria vakioahtimilla.
                        Se mitä noista dynohommissa tullu opittua, niin ahtolämmöt on se akilleen kantapää. Ilman kunnon cooleria on turha odottaa hyviä tuloksia. Se on ehdottomasti paras paikka laittaa rahat kiinni, jos haluaa, että se sama huipputeho on aina käytettävissä oli keli ulkona mikä tahansa.

                        Tästä voidaan väitellä toki hamaan tappiin asti, että onko JB4sta hyötyä vakioahtimien kanssa, JOS aikoo käyttää vain bensaa tai etanolia eli ei mitään metanoli tai PI juttuja. Edelleen vakioahtimilla etanolilla saa niistä kaiken irti, mitä ne pystyy tarjoomaan. Joka tapauksessa joutuu sen MHDn hankkimaan. Ja MHDn kanssa voi seurata kännykällä livenä 8 eri arvoa. Okei JBllä voi vaihtaa lennosta karttaa. Onhan se hienoa, tavallaan. Itse en koe sitä mitenkään tarpeelliseks. Ite haluun ainakin, että paras optimoitu kartta on koko ajan käytössä. Jos on pakko vaihtaa karttaa ni siinä menee se minuutti, esim kun käyt tankilla laittamassa 98 sijaan jonkun etanoli seoksen tankkiin. Tällöinkin, vaikka olis JB4 ni edelleen pitäis vaihtaa MHDllä uus BEF sisään muuttuneen seoksen takia.
                        Mä ymmärrän kyllä, että JB4 tarjoo vähän sellasta fiilistä, että ite voi muokata softaa eli käytännössä ahtopainetta, koska suurin osa ei oo perehtyny itse ECUn softaan. Jos joku sanoo, että JB4 on paremmat turvamekanismit, niin edelleen jos haluaa, niin suoraan softasta voi muokata juuri sellaiset turvamekanismit kun haluaa. Tai jos JB4ssa on joku erityinen mekanismi, niin halauisin kuulla sen, mitä ei voi ECUn puolelta tehdä.

                        Sanoisin, että nyt ne ketkä miettii virien hankintaa omaan 335:seen, niin itsellä olisi hankintalistalla seuraavat palikat ja nimen omaan tärkeysjärjestyksessä:
                        MHD+monitoring module+mBoost optio(+ehkä vielä n20 tmap anturi)
                        kunnon cooleri
                        Downpipet

                        true flexfuel ja siihen vaikka MHD OTS flexfuel kartta (nämä siis tulossa ihan näillä näppäimillä myyntiin), tai custom kartta

                        Stage 2 lpfp
                        inletit
                        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                        Comment

                        • P33P33
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2015
                          • 181
                          • Kellokoski

                          Originally posted by mikaell View Post
                          Mites ootteko kokeillut ketkä penkissä käyttänyt autoa, logien perusteella virtuaalidynolla tulevia "tehoja" vs penkissä käynti.
                          Että onkoi noi virtuaali dynolukemat ihan höpöhöpö lukuja vai jotain sinnepäin edes?
                          Kyllä ne aika hyvin näyttää. Pelkällä 98:lla sitä 380-390 tehoja ja e60 seoksella sitten 430-440hv. Nämä siis dynojet pyöräteho asetuksella. Pitää vain sitten olla tasanen tie, että tulee järkevät tulokset.
                          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                          Comment

                          • P33P33
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2015
                            • 181
                            • Kellokoski

                            Originally posted by majgul View Post
                            Tässä olis joitain logeja, tuli näköjään vaan 1 logi jossa jotain käppyrää näkyy. Sanokaapa näkeekö tuosta mitään. Meni sekaisin nuo logit selvästi ku kokeilin aluksi manuaalisesti ottaa, sitte sillä autologilla. Poistan kaiken ja otan uuden ja paremman jossa pääsee kolmosella kunnon vedon tekemään.



                            edit: oli tuolla muutakin. https://datazap.me/u/majgul/log-1520...1&data=3-13-21


                            Miten muuten mhd loggerilla näkee esim. IAT lämmön ym? Onko pakko logata että näkee vai enkö nyt huomaa vaan, luulin että niitä vois reaaliaikaisesti katsoa.
                            Sä voit valita mon välilehdeltä GAUGES LAYOUT ja valkkaat vaikka 2x4. Ja optionsista valkaat ne kaikki mitä haluut loggaa ja valkkaat yksiköt joissa haluut tarkastella eli vaihda ainakin toi fahrenheit celsiukseen. eli vaikka psi-kmh-C.
                            Sitten ku otat vaikka sen monitor manual loggingin auki ni painat niitä mittareita ja saat valita vaikka sen IATin kyseiseen mittariin, ja näät sen sitten livenä.
                            -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5439
                              • S:t Karins

                              Originally posted by P33P33 View Post
                              Tai jos JB4ssa on joku erityinen mekanismi, niin halauisin kuulla sen, mitä ei voi ECUn puolelta tehdä.
                              Yliahto, laihalle meno ym. Miten MHD reagoi näihin? JB4 heittää vakiokartalle ja kertoo vielä miksi. Onnistuuko nämä turvamekanismit?
                              Ja itse loggaaminen on helpompaa jos on usb yhteys(tosin kallis).
                              Itse pähkäilen myös kannattaako tuota purkkia laittaa.
                              Last edited by Tommix; 11-03-2018, 11:48.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5439
                                • S:t Karins

                                Originally posted by tommi69 View Post
                                Mulla on vakio pumppu, hyvin on riittänyt, kyllä Noi inletit autto vakio turboillakin👍
                                Onko yhtään logia jemmassa?
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎